» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2014-02-02, 20:46
ATF do skrzyni
Autor Wiadomość
Sławuch 
Sołtys


Motocykl: ETZ 250 '82
Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 488
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2012-09-21, 13:01   ATF do skrzyni

Temat mało poruszany na forum, bo ledwie w kilku wątkach, a konkretnych informacji brak.
Zamierzam wlać mobil atf 220 do skrzyni w MZ TS.
Czekam na konstruktywne opinie (za i przeciw). :piwo:
_________________
Zgrywam ekspert IFA dżentelmena
MZ przed klubem BELLA kask i tak jest wena
Teraz na serio mam ci coś do podwiezienia
W moim koszu i na Trophy siedzeniach
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-09-21, 13:33   

znajomy ma mobila atf w 251 i powiem tak moze sprzeglo mniej mu ciągnie , ale tak pozatym róznicy nie ma żadnej, no i skrzynie bardziej słychac niz na gl4 czy gl5

Atf jest dedykowany do automatów - tam nie może sie np pienić i musi być odporny na przegrzanie - w Mz takie warunki nigdy nie wystąpią
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2012-09-21, 14:08   

Atf jest dość rzadki, sprzęgło może slizgać.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Sławuch 
Sołtys


Motocykl: ETZ 250 '82
Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 488
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2012-09-21, 15:51   

motomaciey, to chyba na zbyt gęstym ślizga :?: na zbyt rzadkim tarczki powinny pięknie się rozklejać
_________________
Zgrywam ekspert IFA dżentelmena
MZ przed klubem BELLA kask i tak jest wena
Teraz na serio mam ci coś do podwiezienia
W moim koszu i na Trophy siedzeniach
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7517
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-09-21, 19:11   

Gęsty olej "skleja" tarcze.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-09-23, 12:34   

Sławuch, tez masz objawy ciagniecia na zimnym ?
Mozliwe ze np u ciebie sie poprawi, bo kazdy silnik jest inny.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 885
Skąd: Łąkie (Lubuskie)
Wysłany: 2012-09-23, 13:45   

Sławuch napisał/a:
to chyba na zbyt gęstym ślizga :?: na zbyt rzadkim tarczki powinny pięknie się rozklejać


Pierwsza część twojej wypowiedzi jest sprzeczna z drugą częścią. Jak słusznie zauważyłeś jeżeli olej jest zbyt rzadki to tarcze się ładnie rozklejają czyli jest tendencja do ślizgania się sprzęgła. A jak olej jest za gęsty to tarcze się sklejają i sprzęgło wtedy ciągnie.
_________________
MZ - Majstersztyk
 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-09-23, 22:11   

Chłopaki, ja od zarania dziejów jezdze na hipciu zwykłym najzwyklejszym orlenowskim miodziku (80w90 jak by ktoś jeszcze nie wiedział o czym piszę) i NIGDY nie miałem problemu ze sprzęgłem :roll: Składałem, wymieniałem, paliłem nie raz, nawet nigdy mi nie spadło. Jeżeli szukacie problemu w oleju to wydaje mi się że błędnym tropem podażacie :cool: Problem ciągnięcia sprzęgła zwalał bym na łożysko w gwiazdce sprzęgła i to jest raczej jedyna opcja jaka mi teraz do głowy przychodzi :twisted:

A jeżeli już szukacie dobrego oleju do skrzyni w MZ to spróbujmy wlać TRAWOLa (dedykowany do maszyn rolniczych) Do MZ nada się idealnie, co z tego że nie jest to olej przekładniowy, ważne że do maszyn rolniczych :mrgreen: :piwo:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2012-09-23, 22:36   

Dukee napisał/a:
Chłopaki, ja od zarania dziejów jezdze na hipciu
To znaczy od kiedy ?
Dukee napisał/a:
Jeżeli szukacie problemu w oleju to wydaje mi się że błędnym tropem podażacie :cool:
tak to każdy może pisać - fakty kolego prosimy.
Dukee napisał/a:
Problem ciągnięcia sprzęgła zwalał bym na łożysko w gwiazdce sprzęgła i to jest raczej jedyna opcja jaka mi teraz do głowy przychodzi
czyli to są wydumajki ?
Dukee napisał/a:
A jeżeli już szukacie dobrego oleju do skrzyni w MZ to spróbujmy wlać TRAWOLa
dlaczego skoro
Dukee napisał/a:
dedykowany do maszyn rolniczych

Dukee napisał/a:
Do MZ nada się idealnie, co z tego że nie jest to olej przekładniowy, ważne że do maszyn rolniczych


:sciana: :sciana: :sciana:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-09-23, 22:38   

znalazłem tez na allegro MOTUL TRANSOIL 10W40 - podobno jest to olej przekładniowy dedykowany do 2 suwów (yamaha YZ) co myslicie ?
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Sławuch 
Sołtys


Motocykl: ETZ 250 '82
Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 488
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2012-09-23, 22:46   

Mam wlany hipol i nie mam żadnych problemów ze sprzęgłem.
Miałem zmieniać olej, a że cena atf jest większa od hipolu raptem 5 pln postanowiłem zaeksperymentować.
W międzyczasie zesrał się simering na wale i na razie operacja wstrzymana, a na nowy sezon wleję właśnie MOTUL TRANSOIL, bo będę miał więcej kasy.
_________________
Zgrywam ekspert IFA dżentelmena
MZ przed klubem BELLA kask i tak jest wena
Teraz na serio mam ci coś do podwiezienia
W moim koszu i na Trophy siedzeniach
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-09-23, 22:54   

Moim zdaniem z olejami dedykowanymi do dwutaktów jest jak z olejem dedykowanym do silnika z opla wyprodukowanym w tym i w tym roku. W instrukcji wyraźnie jest napisane jaki olej ma być w skrzyni i na takim się jezdzić powinno. Jeżeli coś nie halo to na pewno nie z olejem tylko gdzieś indziej

wojtek.mz to nie są wydumajki to są fakty. :piwo:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2012-09-23, 23:04   

Dukee napisał/a:
Do MZ nada się idealnie, co z tego że nie jest to olej przekładniowy,
A później piszesz
Dukee napisał/a:
Moim zdaniem z olejami dedykowanymi do dwutaktów jest jak z olejem dedykowanym do silnika z opla wyprodukowanym w tym i w tym roku. W instrukcji wyraźnie jest napisane jaki olej ma być w skrzyni i na takim się jezdzić powinno. Jeżeli coś nie halo to na pewno nie z olejem tylko gdzieś indziej
Dukee napisał/a:
wojtek.mz to nie są wydumajki to są fakty.
Miałeś taki przypadek ?
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2012-09-23, 23:27   

Osobiście zawsze pilnuję żeby to łożysko miało odpowiedni luz. Zwłaszcza na nowych chińskich stożkach to pięknie widac jak gwiazdę trzeba młotkiem nabijać żeby dało się sprzęgło skręcić. Ja mam oryginalny stożek i porządne łozysko takie jakie ma tam być i nie miałem nigdy problemów ze sprzęgłem. Słyszałem nie raz o problemie że sprzęgło ciągnie czy klamka zostaje wciśnięta tak jak się ją wcisnęło. Moim zdaniem to jest cała przyczyna tego nieszczęścia ze sprzęgłem związanym (ewentualnie regulacja - powinien być luz na lince o czym czasami się zapomina)

Z tym Trawolem to żartowałem przecież :DD Nie śmieszy was ta nazwa? :mrgreen: :mrgreen: TRAWOL :lol: Jakoś jak słyszę o tym oleju od razu chce go mieć w etce :mrgreen: :czarodziej: Tyle na jajo a teraz na poważnie. Czym się różni ten olej dedykowany od zwykłego? :torba": zapewne sekretną recepturą i najlepiej selekcjonowanymi składnikami :ysz:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 28 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-09-24, 13:36   

To i ja podam to co zauważyłem nad zmianą oleju w mojej ETZ 150 . Robilem remont i przy okazji u INTR-a kupiłem Shell 80W90 Maxi Gear coś tam , wlałem , i co zauważyłem : sprzęgło działa idealnie , nie ma objawów ciągnięcia czy ślizgania , przełączanie biegów to muskanie wajchy , skrzynia chodzi ciszej niż na drugim oleju na jakim jeździłem również po remoncie a mianowicie Orlen Hipol 80W90 GL-4 , potem GL-5 , sprzęgło u mnie i tak dobrze działa cały czas , ale skrzynia zaczęła głośniej pracować , przełączanie biegów to już nie muskanie wajchy , tylko mocniejsze pieprzenie . Piszę o tym bo sam to przetestowałem i jest różnica w olejach , i nie zgodzę się z tym że ktoś mi powie że nie wierzy , albo coś , jak bym sam tego nie przetestował , to bym nie pisał . koniec . :piwo:
_________________

 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7517
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-09-24, 21:41   

Binladen, po prostu nie umiesz zmieniać biegów i tyle :] Czy jest olej w skrzyni, czy go nie ma - da się zmieniać biegi bezszelestnie nie rezygnując z dynamicznego przyśpieszania.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 28 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-09-24, 23:51   

kosior30, Wiem co mówię , inaczej bym nie pisał , ale to je amelinium tego nie omalujesz :klnie: :dziadek: :dziadek: :dziadek:
_________________

 
 
     
JMZK 

Motocykl: ETZ 251
Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 8
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-05-22, 11:25   

Dodek napisał/a:
znalazłem tez na allegro MOTUL TRANSOIL 10W40 - podobno jest to olej przekładniowy dedykowany do 2 suwów (yamaha YZ) co myslicie ?


Ja właśnie zamówiłem ten olej.
Mam po remoncie przejechane ok. 600km. Sprzęgło działa umiarkowanie, troszkę ciągnie, klamka też miękko nie pracuje ale tragedii nie ma więc postanowiłem drastycznie zmienić olej z hipola na tego motula.
Wkrótce napiszę o moich spostrzeżeniach, choć ekspertem od silnika 250 nie jestem i wracam do motocykli po długiej przerwie to może moje spostrzeżenia w brew pozorom będą pomocne i obiektywne.

Zalałem przejechałem ok. 70km różnica marginalna w działaniu sprzęgła na + ale cudów nie ma.
 
     
toudi 

Motocykl: mz 251 eeeeee ;)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 141
Skąd: chruszczobrod
Wysłany: 2014-02-01, 15:36   

Czym róznia się te klasy w olejaach GL-4 GL-5 ??
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7517
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-02-02, 01:29   

Litości... Pokolenie bez inicjatywy... http://lmgtfy.com/?q=gl4+gl5+r%C3%B3%C5%BCnice
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16