» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Zasada działania i sprawdzanie na stole prądnicy 6v-Konkrety
Autor Wiadomość
MEDION 

Motocykl: MZ TS-250
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2009-08-14, 00:11   

rastuch napisał/a:
czy istnieje możliwośc sprawdzenia biegunowości prądnicy??

Z tego co się orientuje, to prądnica daje napięcie przemienne.
W takim razie nie ma biegunów.
Powinien byś regulator napięcia, za którym są odpowiednie bieguny.
 
 
     
radek250377 

Motocykl: es 250/2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 38
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 2009-08-14, 10:42   

MEDION napisał/a:
rastuch napisał/a:
czy istnieje możliwośc sprawdzenia biegunowości prądnicy??

Z tego co się orientuje, to prądnica daje napięcie przemienne.
W takim razie nie ma biegunów.
Powinien byś regulator napięcia, za którym są odpowiednie bieguny.


To źle się orientujesz, bo są prądnice prądu stałego( np.6V jak w trophy czy TS ) i prądu przemiennego tzw. alternator( jak w ETZ ). Zresztą chyba nie wiesz do czego służy regulator napięcia, tak wnioskuje z twojego posta.
 
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2009-08-14, 11:48   

gdzieś juz czytałem na ten temat w innym poście ale nie moge go znaleźć(cały wieczór szukałem) i coś ktoś pisał o zrobieniu zwrcia DF do D- czy cos no nie wiem
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
MEDION 

Motocykl: MZ TS-250
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2009-08-14, 13:20   

radek250377 napisał/a:
...są prądnice prądu stałego (np. 6V jak w trophy czy TS)...

Tu mnie zaskoczyłeś, byłem pewien że prądnice dają napięcie przemienne, a do stabilizacji używa się układu prostowniczego i regulatora napięcia. Widocznie niedokładnie przestudiowałem schemat MZ-ki. Moja pomyłka. :oops:
Byłem pewien, że prądnica wraz ze wzrostem obrotów wirnika, wytwarza większe napięcie i prąd. Dlatego napisałem, że potrzebny jest regulator napięcia.
Właśnie, a co ze wzrostem obrotów wirnika?


radek250377 napisał/a:
Zresztą chyba nie wiesz do czego służy regulator napięcia...

Myślę, że wiem. :smile:

Regulator napięcia - służy do regulacji napięcia, jakie wytwarza alternator lub prądnica.
 
 
     
radek250377 

Motocykl: es 250/2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 38
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 2009-08-14, 17:16   

MEDION napisał/a:
Byłem pewien, że prądnica wraz ze wzrostem obrotów wirnika, wytwarza większe napięcie i prąd. Dlatego napisałem, że potrzebny jest regulator napięcia.
Właśnie, a co ze wzrostem obrotów wirnika?


Tak, używa się układu prostowniczego( diody ), ale w alternatorach. Wytwarza większe napięcie wraz ze wzrostem obrotów, bo oto chodzi, a właściwego napięcia pilnuje regulator..[/

[ Dodano: 2009-08-14, 17:21 ]
MEDION napisał/a:
Tu mnie zaskoczyłeś, byłem pewien że prądnice dają napięcie przemienne, a do stabilizacji używa się układu prostowniczego i regulatora napięcia. Widocznie niedokładnie przestudiowałem schemat MZ-ki. Moja pomyłka.


Do stabilizacji służy stabilizator, a układ prostowniczy do prostowania prądu przemiennego, czyli z drogi dwukierunkowej, robi jednokierunkową.
 
 
     
MEDION 

Motocykl: MZ TS-250
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2009-08-15, 00:27   

Wnioskuje, że w MZ-tce z prądnicą, powinien być tylko regulator napięcia. :piwo:
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2009-08-15, 01:01   

rastuch, specjalnie dla Ciebie :mrgreen:
http://forum.mz-klub.pl/v...p=146074#146074
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-12-03, 23:23   Zasada działania i sprawdzanie na stole prądnicy 6v-Konkrety

Hej!
Widzę, że brakuje konkretnego tematu na temat prądnicy 6V w naszych MZ, wszakże mamy kilku ekspertów w temacie prądów co na pewno pomogą jednoznacznie określić to czego temat dotyczy.

Ogólnie chodzi o obiektywny i pozbawiony błędów opis jak sprawdzać prądnicę na stole. Wszakże, wymieniamy łożyska, regenerujemy wały a co na koniec remontu prądnicę wkładać na ślepo? Warto by wiedzieć jak ją sprawdzić na stole.

No to zaczynamy. Prądnica ma 3 wejścia:
DF, D+ i masa. To czemu ja znajduję tylko D-, DF x 2 i Masę??
O tak:


1. I tu pytanko które z tych wyjść prądnicy mają być zmasowane? <w toku moich analiz wychodzi, że w teorii nie powinny być wszystkie zmasowane, ale też nie udało mi się ustalić, które tak, a które nie. Zarówno w mojej jak i w kolegi prądniczce do testów wszystkie są zmasowane podłączenia>



Sprawa 2 to cewka wzbudzenia. Co to za kabel podchodzi do niej od doły z uzwojeń i czy prawidłowym jest przykręcanie go bez żadnej izolacji do obudowy stojanu:



Sprawa 3. Czy można sprawdzić prądnicę przed jej zamontowaniem?
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
arlamir 


Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 442
Skąd: RJA
Wysłany: 2013-12-04, 09:20   






Proponuję zapoznać się z lekturą tam jest wszystko dokładnie opisane.
 
     
arlamir 


Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 442
Skąd: RJA
Wysłany: 2013-12-04, 10:04   

Hvil, Panie Majster, źle patrzysz na to :) Szczotki to są D+ oraz D-, przy czym D- to jest właśnie Masa, idzie brązowym Kablem pod siedzenie gdzie masz punkt masowy, D+ to jest szczotka plusowa, Df opór regulacyjny, Tam gdzie zaznaczyłeś masa to masz masowanie kondensatora, to Cie nie powinno obchodzić, Df to jest ta Twoja cewka która Ci sie tak nie podoba. Ona jest dobrze podłączona, kabel wychodzi z wnętrza stojanu i jest przykręcony do obudowy, przewód od DF wychodzi z prądnicy i jest przylutowany od środka do szczotkotrzymacza do płytki z wsuwkami gdzie podłączasz opór regulacyjny. Prądnicę sprawdź sobie tak jak tam jest w serwisówce, jeśli coś źle napisałem to niech mnie ktoś poprawi bo piszę z bolącą glową po wczorajszym wieczorze :D
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2013-12-04, 10:23   

Możesz jeszcze na chwilę podłączyć aqu pod cały zestaw (z wirnikiem). jezeli wszystko jest sprawne wirnik powinien zacząć się kręcić - na tej zasadzie co tu
http://www.youtube.com/watch?v=HvMDTDixSF4

Połącz ze sobą wyjścia które na SWOIM ZDJĘCIU nazwałeś DF i dodaj do tego + z aqu, minus z aqu daj na masę (przytknij do obudowy) i powinno się zakręcić chyba że ja coś pokręciłem :torba": (niech ktoś to jeszcze potwierdzi) :oops:
Ze względu na to, że nie dysponujesz specjalnym stołem jak na filmiku musi to byc podłączone na moment, gdyż w przypadku obrotu wirnika po stole może dojść do uszkodzenia izolacji na jego spodzie o blat stołu. :!:




Sam wirnik można sprawdzić np na magneśnicy
http://www.youtube.com/watch?v=ZHO6qfSv7Ds
jak zrobić ja we własnym zakresie było gdzieś na elektrodzie :wink:


Polecam także książkę Andrzeja Cichowskiego Naprawa Motocykli Nieodłączna biblia Oldtimerowca :pejcz:
Jest tam wiele porad typowo warsztatowych dot. 2 kołowych zabytków. :wink:
Temat dotyczący prądów tez jest :piwo:
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-12-04, 13:07   

Kurde!!! Nie chcę uniknąć znowu oddawania kolejnego moto do elektryka ale już się sam na siebie wkurwiam za ten debilizm fizyczny!!!!! :twisted:

Ja może nadwyrężam waszą cierpliwość ale może mi ktoś uzupełnić prosty formularz:

"Kabli do prądnicy idą 3 jeśli chodzi o ładowanie, miejsca przyłączenia tych kabli mają oznaczena:
1. .... - ma/niema przejścia do masy/obudowy prądnicy.
2. .... - ma/niema przejścia do masy/obudowy prądnicy.
3. .... - ma/niema przejścia do masy/obudowy prądnicy."

* Wykropkowane miejsca uzupełnij.
** Niepotrzebne skreślić.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
arlamir 


Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 442
Skąd: RJA
Wysłany: 2013-12-04, 13:38   

Majster, nie rozumiem po co tak kombinujesz i czepiłeś się tych przejść na masę itd :) zauważ w jaki sposób jest podłączony opór regulacyjny, ten krótszy przewód jest podłączony do szczotki plusowej a drugi oraz korpus do uzwojenia wzbudzenia na masę, masz to dobrze akurat podłączone. Sprawdź twornik oraz stojan tak jak jest to w serwisówce, nie komplikuj sobie życia nadaremnie, szkoda Twoich nerwów :)
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-12-04, 14:24   

arlamir, awe! Prawidłowo, rzeczesz! sprawdzam jak tam piszą i w dupie to mam próbuję na żywo w moto czy zadziała!

Dzięki Kolego za rady tu i przez Tel!
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-12-04, 17:59   

Ok, pomierzyłem wedle tego co tam pisali.:-) I:

Do badań odkręciłem końce tej cewki wzbudenia tak jak kazali i uniosłem je w powietrze. Przy okazji sprawdziłem, że ona nie ma przebicia ze swoich zwojów na jej obudowę.

Potem sprawdziłem multimetrem które obwody są zamknięte a które nie. I oto co mi wyszło:

DF i D- i obudowa są ze sobą złączone.
D+ jest odizolowany.

test 1
[img]https://lh3.googleusercontent.com/SDOB_Q0QpRylS7bhMc6yS_5Ywv1liI-DgzQAeQdAYF4=w863-h647-no[img]
test 2

test 3


Potem przystąpiłem do badań na przebicie uzwojeń. Przestawiłem miernik na omy i przyłożyłem o tak końcówki:


i mi wyszło 2,3 Ohma.

Z tego wnioskuję iż drug część testów na zwarcie uzwojeń wzbudzenia pozytywna, brak zwarć.
Natomiast test pierwszy, na przebicie uzwojeń wzbudzenia na masę - FAILED. (Bo DF zamyka obwód z D- i z obudową)



P.s. Dobrze to porobiłem???? :mrgreen:
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2013-12-04, 18:23   

A odłączyłeś końcówkę uzwojenia podłączoną pod oporem regulacyjnym? Odkręć opór i odmasuj końcówkę uzwojenia.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-12-04, 18:44   

Nie..... fuck!
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
arlamir 


Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 442
Skąd: RJA
Wysłany: 2013-12-04, 18:48   

Dam sobie łapę uciąć że ten stojan masz sprawny :)
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7513
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-12-04, 21:36   

A czemu nie sprawdzisz go przy użyciu 230V i żarówki? Opis jest na forum :roll:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2013-12-04, 21:48   

Bo w serwisówce napisali że nie należy tego robić :?:
Dasz linka kosior? bo jakoś nie mogę znaleźć.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13