Zasada działania i sprawdzanie na stole prądnicy 6v-Konkrety |
Autor |
Wiadomość |
MEDION
Motocykl: MZ TS-250
Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 5 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2009-08-14, 00:11
|
|
|
rastuch napisał/a: | czy istnieje możliwośc sprawdzenia biegunowości prądnicy?? |
Z tego co się orientuje, to prądnica daje napięcie przemienne.
W takim razie nie ma biegunów.
Powinien byś regulator napięcia, za którym są odpowiednie bieguny. |
|
|
|
|
radek250377
Motocykl: es 250/2
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sie 2008 Posty: 38 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: 2009-08-14, 10:42
|
|
|
MEDION napisał/a: | rastuch napisał/a: | czy istnieje możliwośc sprawdzenia biegunowości prądnicy?? |
Z tego co się orientuje, to prądnica daje napięcie przemienne.
W takim razie nie ma biegunów.
Powinien byś regulator napięcia, za którym są odpowiednie bieguny. |
To źle się orientujesz, bo są prądnice prądu stałego( np.6V jak w trophy czy TS ) i prądu przemiennego tzw. alternator( jak w ETZ ). Zresztą chyba nie wiesz do czego służy regulator napięcia, tak wnioskuje z twojego posta. |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
MEDION
Motocykl: MZ TS-250
Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 5 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2009-08-14, 13:20
|
|
|
radek250377 napisał/a: | ...są prądnice prądu stałego (np. 6V jak w trophy czy TS)... |
Tu mnie zaskoczyłeś, byłem pewien że prądnice dają napięcie przemienne, a do stabilizacji używa się układu prostowniczego i regulatora napięcia. Widocznie niedokładnie przestudiowałem schemat MZ-ki. Moja pomyłka.
Byłem pewien, że prądnica wraz ze wzrostem obrotów wirnika, wytwarza większe napięcie i prąd. Dlatego napisałem, że potrzebny jest regulator napięcia.
Właśnie, a co ze wzrostem obrotów wirnika?
radek250377 napisał/a: | Zresztą chyba nie wiesz do czego służy regulator napięcia... |
Myślę, że wiem.
Regulator napięcia - służy do regulacji napięcia, jakie wytwarza alternator lub prądnica. |
|
|
|
|
radek250377
Motocykl: es 250/2
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sie 2008 Posty: 38 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: 2009-08-14, 17:16
|
|
|
MEDION napisał/a: | Byłem pewien, że prądnica wraz ze wzrostem obrotów wirnika, wytwarza większe napięcie i prąd. Dlatego napisałem, że potrzebny jest regulator napięcia.
Właśnie, a co ze wzrostem obrotów wirnika? |
Tak, używa się układu prostowniczego( diody ), ale w alternatorach. Wytwarza większe napięcie wraz ze wzrostem obrotów, bo oto chodzi, a właściwego napięcia pilnuje regulator..[/
[ Dodano: 2009-08-14, 17:21 ]
MEDION napisał/a: | Tu mnie zaskoczyłeś, byłem pewien że prądnice dają napięcie przemienne, a do stabilizacji używa się układu prostowniczego i regulatora napięcia. Widocznie niedokładnie przestudiowałem schemat MZ-ki. Moja pomyłka. |
Do stabilizacji służy stabilizator, a układ prostowniczy do prostowania prądu przemiennego, czyli z drogi dwukierunkowej, robi jednokierunkową. |
|
|
|
|
MEDION
Motocykl: MZ TS-250
Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 5 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2009-08-15, 00:27
|
|
|
Wnioskuje, że w MZ-tce z prądnicą, powinien być tylko regulator napięcia. |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-12-03, 23:23 Zasada działania i sprawdzanie na stole prądnicy 6v-Konkrety
|
|
|
Hej!
Widzę, że brakuje konkretnego tematu na temat prądnicy 6V w naszych MZ, wszakże mamy kilku ekspertów w temacie prądów co na pewno pomogą jednoznacznie określić to czego temat dotyczy.
Ogólnie chodzi o obiektywny i pozbawiony błędów opis jak sprawdzać prądnicę na stole. Wszakże, wymieniamy łożyska, regenerujemy wały a co na koniec remontu prądnicę wkładać na ślepo? Warto by wiedzieć jak ją sprawdzić na stole.
No to zaczynamy. Prądnica ma 3 wejścia:
DF, D+ i masa. To czemu ja znajduję tylko D-, DF x 2 i Masę??
O tak:
1. I tu pytanko które z tych wyjść prądnicy mają być zmasowane? <w toku moich analiz wychodzi, że w teorii nie powinny być wszystkie zmasowane, ale też nie udało mi się ustalić, które tak, a które nie. Zarówno w mojej jak i w kolegi prądniczce do testów wszystkie są zmasowane podłączenia>
Sprawa 2 to cewka wzbudzenia. Co to za kabel podchodzi do niej od doły z uzwojeń i czy prawidłowym jest przykręcanie go bez żadnej izolacji do obudowy stojanu:
Sprawa 3. Czy można sprawdzić prądnicę przed jej zamontowaniem? |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
arlamir
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Cze 2011 Posty: 442 Skąd: RJA
|
Wysłany: 2013-12-04, 09:20
|
|
|
Proponuję zapoznać się z lekturą tam jest wszystko dokładnie opisane. |
|
|
|
|
arlamir
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Cze 2011 Posty: 442 Skąd: RJA
|
Wysłany: 2013-12-04, 10:04
|
|
|
Hvil, Panie Majster, źle patrzysz na to Szczotki to są D+ oraz D-, przy czym D- to jest właśnie Masa, idzie brązowym Kablem pod siedzenie gdzie masz punkt masowy, D+ to jest szczotka plusowa, Df opór regulacyjny, Tam gdzie zaznaczyłeś masa to masz masowanie kondensatora, to Cie nie powinno obchodzić, Df to jest ta Twoja cewka która Ci sie tak nie podoba. Ona jest dobrze podłączona, kabel wychodzi z wnętrza stojanu i jest przykręcony do obudowy, przewód od DF wychodzi z prądnicy i jest przylutowany od środka do szczotkotrzymacza do płytki z wsuwkami gdzie podłączasz opór regulacyjny. Prądnicę sprawdź sobie tak jak tam jest w serwisówce, jeśli coś źle napisałem to niech mnie ktoś poprawi bo piszę z bolącą glową po wczorajszym wieczorze |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-12-04, 13:07
|
|
|
Kurde!!! Nie chcę uniknąć znowu oddawania kolejnego moto do elektryka ale już się sam na siebie wkurwiam za ten debilizm fizyczny!!!!!
Ja może nadwyrężam waszą cierpliwość ale może mi ktoś uzupełnić prosty formularz:
"Kabli do prądnicy idą 3 jeśli chodzi o ładowanie, miejsca przyłączenia tych kabli mają oznaczena:
1. .... - ma/niema przejścia do masy/obudowy prądnicy.
2. .... - ma/niema przejścia do masy/obudowy prądnicy.
3. .... - ma/niema przejścia do masy/obudowy prądnicy."
* Wykropkowane miejsca uzupełnij.
** Niepotrzebne skreślić. |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
arlamir
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Cze 2011 Posty: 442 Skąd: RJA
|
Wysłany: 2013-12-04, 13:38
|
|
|
Majster, nie rozumiem po co tak kombinujesz i czepiłeś się tych przejść na masę itd zauważ w jaki sposób jest podłączony opór regulacyjny, ten krótszy przewód jest podłączony do szczotki plusowej a drugi oraz korpus do uzwojenia wzbudzenia na masę, masz to dobrze akurat podłączone. Sprawdź twornik oraz stojan tak jak jest to w serwisówce, nie komplikuj sobie życia nadaremnie, szkoda Twoich nerwów |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-12-04, 14:24
|
|
|
arlamir, awe! Prawidłowo, rzeczesz! sprawdzam jak tam piszą i w dupie to mam próbuję na żywo w moto czy zadziała!
Dzięki Kolego za rady tu i przez Tel! |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-12-04, 17:59
|
|
|
Ok, pomierzyłem wedle tego co tam pisali.:-) I:
Do badań odkręciłem końce tej cewki wzbudenia tak jak kazali i uniosłem je w powietrze. Przy okazji sprawdziłem, że ona nie ma przebicia ze swoich zwojów na jej obudowę.
Potem sprawdziłem multimetrem które obwody są zamknięte a które nie. I oto co mi wyszło:
DF i D- i obudowa są ze sobą złączone.
D+ jest odizolowany.
test 1
[img]https://lh3.googleusercontent.com/SDOB_Q0QpRylS7bhMc6yS_5Ywv1liI-DgzQAeQdAYF4=w863-h647-no[img]
test 2
test 3
Potem przystąpiłem do badań na przebicie uzwojeń. Przestawiłem miernik na omy i przyłożyłem o tak końcówki:
i mi wyszło 2,3 Ohma.
Z tego wnioskuję iż drug część testów na zwarcie uzwojeń wzbudzenia pozytywna, brak zwarć.
Natomiast test pierwszy, na przebicie uzwojeń wzbudzenia na masę - FAILED. (Bo DF zamyka obwód z D- i z obudową)
P.s. Dobrze to porobiłem???? |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2013-12-04, 18:23
|
|
|
A odłączyłeś końcówkę uzwojenia podłączoną pod oporem regulacyjnym? Odkręć opór i odmasuj końcówkę uzwojenia. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-12-04, 18:44
|
|
|
Nie..... fuck! |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
arlamir
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Cze 2011 Posty: 442 Skąd: RJA
|
Wysłany: 2013-12-04, 18:48
|
|
|
Dam sobie łapę uciąć że ten stojan masz sprawny |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7513 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2013-12-04, 21:36
|
|
|
A czemu nie sprawdzisz go przy użyciu 230V i żarówki? Opis jest na forum |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2013-12-04, 21:48
|
|
|
Bo w serwisówce napisali że nie należy tego robić
Dasz linka kosior? bo jakoś nie mogę znaleźć. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
|