Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 16:12 |
Silnik - dymi, dusi się i strzela po remoncie MZ ETZ 251 |
Autor |
Wiadomość |
Skoczu
Motocykl: MZ 251
Wiek: 36 Dołączył: 18 Paź 2005 Posty: 19 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2006-06-27, 14:23 Silnik - dymi, dusi się i strzela po remoncie MZ ETZ 251
|
|
|
Siema wszystkim...No to tak mam mz po remoncie tzn jej czesci./..mianowicie regenerowany wal szlif cylindra wszystkie lozyska wiadomo kapitalka...I teraz tak...;Wczoraj ja odpalam bez oleju hcialem zobaczyc czy zagada chociaz...Odpalila bez problemu,pochodzila chwilke i zgasilem...wszystko bylo super...dzwiek nic nie dzwonilo nic...Zalalem ja olejem skrecilem..Olej MOBIL 1,Potem odpalam drugi raz chodzi tak samo wszystko wporzadQ,nagle zaczela ostro kopcic przerywac zero mocy nic...:(Zgasilem wykrecilem swiece cala osmolona....Mysle sobie pewnie bierze olej ze skrzyni no to go scpuscilem i chcialem zopbaczyc czy bedzie tak samo bez oleju...lecz wogole nie chciala opdpalic dzis rano:(jak odpalila zaczela przerywac tez kopcila...teraz jujz woole nie pali czasem odbeknie...2razy walnela ostro z wydechu tak glosno jak bym zdetonowal atomowke....:/kicha z gaznika i wogole...Wyglada mi to na zaplon ale przeciez nic nie grzebalem wszystko bylo dobrze nagle tak sie jej zaczelo dziac:(No wiec pytam co to moze byc??A druga sprawa??Jak ustawioc ten nieszczesny zaplon jak cos...Nie moge sobie z tym poradzic:(Tylko tak na logike nie wachowo bo czytalem w ksiazce i rozumiem 3 po 3:(...Wiec pomocy...Z gory thx za pomoc:) |
_________________ Skoczu:) |
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-13, 21:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
rider
Motocykl: MZ ETZ 250e
Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 19 Skąd: Orzesze/Śląsk
|
Wysłany: 2006-06-27, 14:52
|
|
|
SOVIETVW napisał/a: | niemoga robic cech dlategoz e klasyczne zaplony sie szybko zuzywaja i to by niegrało po kilku tysiacach km,krzywki i przerywacze sie wycieraja, platynki wypalaja,ustawienie zaplonu wiadomo od 2.5 do 3.0 mm przed GMP.woec ustawiamy te wartosc na tloku,najlepiej za pomoca czujnika zegarowego,ewentualnie przy pomocy sowmiarki,i jesli juz jest, to tzreba tak przesynac plytke z pzrerywaczem zeby w tym momecie był przeskok iskry,wiec przesowac powolutku i sprawdzac,krecąc powoli walem i kntrolujac polozenie tloka,przy czym wazne jest zeby krecic walem tylko w te strone co kreci sie podczas pracy niewolno go cofac bo pomiar bedzie niedokladny,dlatego najlatwie to zrobic czujniekiemzegarowym,bo z sowmiarka to torche zabawy i niebedzie tak dokladnie.jesli chodzi o elektronika to zanim zaczniesz ktos go ustawqiac to sprawdz czy jest napewno zle.bo ja np mam ustawiony od fabryki i jest dobrze,jesli nikt go niespapra to on sie sam nieprzestawi. |
|
_________________ "...bo jazda na ETZ-cie jest najlepszą jazdą na świecie..." |
|
|
|
|
Skoczu
Motocykl: MZ 251
Wiek: 36 Dołączył: 18 Paź 2005 Posty: 19 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2006-06-27, 15:28
|
|
|
no Duzo mi to nie mowi:(a konkretnie??Czy to co sie mi dzieje to zaplon??Jak ustawic ten zaplon od poczatQ do konca??Help?? |
_________________ Skoczu:) |
|
|
|
|
Wodzumz
Zlotowicz Dawca Ner
Motocykl: MZ ES 250/1.
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Sty 2006 Posty: 96 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2006-06-27, 16:08
|
|
|
A spróbuj założyć inną cewkę zapłonową i zobacz czy będzie różnica. |
_________________ Wodzumz |
|
|
|
|
Skoczu
Motocykl: MZ 251
Wiek: 36 Dołączył: 18 Paź 2005 Posty: 19 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2006-06-27, 16:14
|
|
|
ale cewka na pewno jest dobra, dziwi mnie to, ze motor dzialal, a nagle tak przestal.. czemu tak nagle zaczal kopcic? |
_________________ Skoczu:) |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-06-27, 16:34
|
|
|
zassało olej z silnika i pewnie zostało go troche w komorze korbowej... |
|
|
|
|
Skoczu
Motocykl: MZ 251
Wiek: 36 Dołączył: 18 Paź 2005 Posty: 19 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2006-06-27, 16:37
|
|
|
No ale czyli ze tam gdzies p[rzepuzcza i ciagle bedzie bral olej??co znof silnikw pol??jest tam uszczelka silikon...A co czemu tak zaslabla czemu nie chce teraz palic??Czy ten zaplon to jego wina?? |
_________________ Skoczu:) |
|
|
|
|
KingNothing
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37 Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 363 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-06-27, 17:58
|
|
|
Moze byc tak, ze zassalo olej. A nastepnie olej smostkował swiece i dostala przebicia. Wymien swiece i odpal bez oleju. |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-06-27, 19:47
|
|
|
a nie jest tak ze z racji docierania wlales wiecej olejku do paliwa niz powino byc?najpierw zmien swiece bo jesli masz ta co chodzila w tym silniku pzred jego remontem to normalne jest ze ona padnie bo zmieniaja sie nie co wartosci przy ktorych byla dogrzana, moze misc super iskre ale to o niczym nieswiadczy,jesli zas wlales sobie wiecej oleju niz 1;50 to wiesz juz co zrobic objawy sa identyczne kiedy jest zaduzo oleju |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Paweł/es250/2
Motocykl: MZ Trophy es250/2
Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 34 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2006-06-27, 22:22
|
|
|
spróbuj wlać zwykły olej "hipol" on powinien być gęstszy i może przestanie zasysać go ze skrzyni biegów tzn. nie przejdzie przez simering... |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-06-27, 23:21
|
|
|
raczej watpliwe ze puszcza simmering skoro jest nowy,uszczelka i sylikon tez malo prawdopodobne,albp przecholowales z olejem do paliwa,albo swiece h** strzelil bo mial prawo,a kopcenie to tez jest normalka przy swierzo zlozonym silniku,wiadomo ze suchutkich czesci nieskladales bo tu kapke olejku to nalozyska to na pierscionki itd,to sie tak wydeaje ze to malo ale zanim on to spali to tez tzreba przejechac kilka km,mi przez pierwsze 10 km tak kopcila ze tez myslalem ze gdzies puszcza,no i swieca oczywiscie padla,ale to normalka jesli robilo sie szlif,ale przeszlo jej po ok 10 km i pozniej juz zero dyma niepzrejmoj sie to napewno nic powaznego,raczej watpie zeby cos gdzies puszczalo,no chyba ze cos sknociles ale to juz sam bedziesz wiedzial... |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Bambek
FSC STAR
Motocykl: MZ ETZ 251e SIMSON
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 10 Cze 2006 Posty: 237 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 2006-06-28, 00:27
|
|
|
wg mnie padly simmeringi.... albo uszczelka pomiedzy komorami... |
_________________ Fabryka Samochodów Ciężarowych STAR w Starachowicach |
|
|
|
|
Skoczu
Motocykl: MZ 251
Wiek: 36 Dołączył: 18 Paź 2005 Posty: 19 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2006-06-28, 13:13
|
|
|
Wiec tak czytalem wczesniej o paliwie wlalem tak jak kiedys pisali 1;50.....Na poczatQ chodzila dobrze potem jej odbilo:(wszystko dobrze skladalem dokladnie tu uszczelka wszystko nowe zero fuszerki robilem to z srca heh bo kocham motocykle:PNo i nie wiem czy moze miedzy karterami zly silikon on nie byl wysokotemperaturopwy byl do 180 stopni??a olej mhh no on byl zadki moze to tez dlatego,ale no na poczatQ chodzila a potem co wyssalo by ten silikon przepalilo??A czy to nie zaplon skoro tak Wali z wydechu cos jak wybuch bomby?? |
_________________ Skoczu:) |
|
|
|
|
WALDEK150
MOTÓR
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 139 Skąd: Miękisz Nowy
|
Wysłany: 2006-06-28, 21:33
|
|
|
Wędług mnie nawet jeśli brała by olej ze skrzyni to i tak powina chodzić oczywiście będzie dymić ale powinna odpalić. Sprawdź świece, zapłon, cewke może gaźnik. |
_________________ http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/12339 |
|
|
|
|
kubazalewski
Motocykl: mz etz 250
Wiek: 36 Dołączył: 12 Kwi 2006 Posty: 5 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2006-06-29, 21:27
|
|
|
Sprobuj zalorzyc nowa cewke zaplonowa i bedzie chodzila.Ten dym wcale nie musi oznaczac, ze sielnik bierze olej z skrzynie, mozliwe ze cewka jest walnieta i wytwarza odpowiedniego napiecia i niespala mieszanki do konca, stad te strzaly z tlumika i obfity dym.Mozliwe ze zostwailes wlaczony zaplon przy zwartych stykach przerywacza i zalatwiles cewke o co bardzo latwo.Wymien cewke i bedzie chodzila jak nowa. |
|
|
|
|
lechu80
Motocykl: ETZ 250
Dołączył: 17 Sty 2006 Posty: 9 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-07-01, 00:25
|
|
|
stara swieca po remoncie niebedzie chodzila bo niema prawa, jak pisales bedzie chwile ladnie chodzic ale zaraz sie skaszani,zmienia sie cisnienie spzrezania, temperatura itd,i swieca gubi iskre pod ciesnieniem to jest normalne,Bambek, jak mogly pasc simmeringi jak silnik jest dopiero po remoncie zastanow sie co piszesz. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Skoczu
Motocykl: MZ 251
Wiek: 36 Dołączył: 18 Paź 2005 Posty: 19 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2006-07-01, 07:16
|
|
|
No wiec tak zmienilem swiece zaplon ustawiony wszystko cacy al jak zaleje olej to ewidentnie ona go lyka zaczyna kopcic i wogole...Simmering bede dzis wymienila...SovietvW mhh pytanie do Ciebie..Czy to przez cewke moze byc??Podajcie mi co konkretnie sprawdzic??Wymienilem swiece ustawilem zaplon moto troche pochodzilo ale slaba bardzo byla no i co troche tokicha:(Czy ten simmering to nie to?? |
_________________ Skoczu:) |
|
|
|
|
Merh
Motocykl: ETZ 150
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 53 Skąd: Lubartow/lublin
|
Wysłany: 2006-07-02, 11:00
|
|
|
oczywiscie łożyska na wale wymienione byly na nowe?! |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-07-02, 19:41
|
|
|
jak robiles remont i zalozyles wszytsko nowe i nic niespaprales to simmeringi odpadaja,moje przechodzily 21 tys i jak je wyjolem to były w swietnej kondycji wiec dlaczego mialy by ci sie wytrzec odrazu po remoncie chyba logiczne,jesli juz to ssa miedzy karterami,moze masz tam cos krzywe,a jak rozpalawiales silnik chyba nie wpychales nic na hama miedzy kartery,bo pozniej wlasnie sa takie skutki,tak cewka tez moze byc przyczyna takiego zachowania, a praktycznie kazda pierdola, kabel wysokiego napiecia nawet,a z tym olejem to rozumiem ze sprawdzales?wiec bez oleju powinno byc lepiej,wiec było czy nie bo nic nienapisales. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
|