» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:12
Silnik - dymi, dusi się i strzela po remoncie MZ ETZ 251
Autor Wiadomość
Skoczu 

Motocykl: MZ 251
Wiek: 36
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 19
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2006-06-27, 14:23   Silnik - dymi, dusi się i strzela po remoncie MZ ETZ 251

Siema wszystkim...No to tak mam mz po remoncie tzn jej czesci./..mianowicie regenerowany wal szlif cylindra wszystkie lozyska wiadomo kapitalka...I teraz tak...;Wczoraj ja odpalam bez oleju hcialem zobaczyc czy zagada chociaz...Odpalila bez problemu,pochodzila chwilke i zgasilem...wszystko bylo super...dzwiek nic nie dzwonilo nic...Zalalem ja olejem skrecilem..Olej MOBIL 1,Potem odpalam drugi raz chodzi tak samo wszystko wporzadQ,nagle zaczela ostro kopcic przerywac zero mocy nic...:(Zgasilem wykrecilem swiece cala osmolona....Mysle sobie pewnie bierze olej ze skrzyni no to go scpuscilem i chcialem zopbaczyc czy bedzie tak samo bez oleju...lecz wogole nie chciala opdpalic dzis rano:(jak odpalila zaczela przerywac tez kopcila...teraz jujz woole nie pali czasem odbeknie...2razy walnela ostro z wydechu tak glosno jak bym zdetonowal atomowke....:/kicha z gaznika i wogole...Wyglada mi to na zaplon ale przeciez nic nie grzebalem wszystko bylo dobrze nagle tak sie jej zaczelo dziac:(No wiec pytam co to moze byc??A druga sprawa??Jak ustawioc ten nieszczesny zaplon jak cos...Nie moge sobie z tym poradzic:(Tylko tak na logike nie wachowo bo czytalem w ksiazce i rozumiem 3 po 3:(...Wiec pomocy...Z gory thx za pomoc:)
_________________
Skoczu:)
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-13, 21:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
rider 

Motocykl: MZ ETZ 250e
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 19
Skąd: Orzesze/Śląsk
Wysłany: 2006-06-27, 14:52   

SOVIETVW napisał/a:
niemoga robic cech dlategoz e klasyczne zaplony sie szybko zuzywaja i to by niegrało po kilku tysiacach km,krzywki i przerywacze sie wycieraja, platynki wypalaja,ustawienie zaplonu wiadomo od 2.5 do 3.0 mm przed GMP.woec ustawiamy te wartosc na tloku,najlepiej za pomoca czujnika zegarowego,ewentualnie przy pomocy sowmiarki,i jesli juz jest, to tzreba tak przesynac plytke z pzrerywaczem zeby w tym momecie był przeskok iskry,wiec przesowac powolutku i sprawdzac,krecąc powoli walem i kntrolujac polozenie tloka,przy czym wazne jest zeby krecic walem tylko w te strone co kreci sie podczas pracy niewolno go cofac bo pomiar bedzie niedokladny,dlatego najlatwie to zrobic czujniekiemzegarowym,bo z sowmiarka to torche zabawy i niebedzie tak dokladnie.jesli chodzi o elektronika to zanim zaczniesz ktos go ustawqiac to sprawdz czy jest napewno zle.bo ja np mam ustawiony od fabryki i jest dobrze,jesli nikt go niespapra to on sie sam nieprzestawi.
_________________
"...bo jazda na ETZ-cie jest najlepszą jazdą na świecie..."
 
     
Skoczu 

Motocykl: MZ 251
Wiek: 36
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 19
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2006-06-27, 15:28   

no Duzo mi to nie mowi:(a konkretnie??Czy to co sie mi dzieje to zaplon??Jak ustawic ten zaplon od poczatQ do konca??Help??
_________________
Skoczu:)
 
 
     
Wodzumz 
Zlotowicz
Dawca Ner


Motocykl: MZ ES 250/1.
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 96
Skąd: Płock
Wysłany: 2006-06-27, 16:08   

A spróbuj założyć inną cewkę zapłonową i zobacz czy będzie różnica.
_________________
Wodzumz
 
 
     
Skoczu 

Motocykl: MZ 251
Wiek: 36
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 19
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2006-06-27, 16:14   

ale cewka na pewno jest dobra, dziwi mnie to, ze motor dzialal, a nagle tak przestal.. czemu tak nagle zaczal kopcic? :(
_________________
Skoczu:)
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-06-27, 16:34   

zassało olej z silnika i pewnie zostało go troche w komorze korbowej...
 
     
Skoczu 

Motocykl: MZ 251
Wiek: 36
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 19
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2006-06-27, 16:37   

No ale czyli ze tam gdzies p[rzepuzcza i ciagle bedzie bral olej??co znof silnikw pol??jest tam uszczelka silikon...A co czemu tak zaslabla czemu nie chce teraz palic??Czy ten zaplon to jego wina??
_________________
Skoczu:)
 
 
     
KingNothing 
V.I.P.

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 363
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-06-27, 17:58   

Moze byc tak, ze zassalo olej. A nastepnie olej smostkował swiece i dostala przebicia. Wymien swiece i odpal bez oleju.
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-06-27, 19:47   

a nie jest tak ze z racji docierania wlales wiecej olejku do paliwa niz powino byc?najpierw zmien swiece bo jesli masz ta co chodzila w tym silniku pzred jego remontem to normalne jest ze ona padnie bo zmieniaja sie nie co wartosci przy ktorych byla dogrzana, moze misc super iskre ale to o niczym nieswiadczy,jesli zas wlales sobie wiecej oleju niz 1;50 to wiesz juz co zrobic ;-) objawy sa identyczne kiedy jest zaduzo oleju
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Paweł/es250/2 


Motocykl: MZ Trophy es250/2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 34
Skąd: Legnica
Wysłany: 2006-06-27, 22:22   

spróbuj wlać zwykły olej "hipol" on powinien być gęstszy i może przestanie zasysać go ze skrzyni biegów tzn. nie przejdzie przez simering...
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-06-27, 23:21   

raczej watpliwe ze puszcza simmering skoro jest nowy,uszczelka i sylikon tez malo prawdopodobne,albp przecholowales z olejem do paliwa,albo swiece h** strzelil bo mial prawo,a kopcenie to tez jest normalka przy swierzo zlozonym silniku,wiadomo ze suchutkich czesci nieskladales bo tu kapke olejku to nalozyska to na pierscionki itd,to sie tak wydeaje ze to malo ale zanim on to spali to tez tzreba przejechac kilka km,mi przez pierwsze 10 km tak kopcila ze tez myslalem ze gdzies puszcza,no i swieca oczywiscie padla,ale to normalka jesli robilo sie szlif,ale przeszlo jej po ok 10 km i pozniej juz zero dyma ;-) niepzrejmoj sie to napewno nic powaznego,raczej watpie zeby cos gdzies puszczalo,no chyba ze cos sknociles ale to juz sam bedziesz wiedzial...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Bambek 
FSC STAR


Motocykl: MZ ETZ 251e SIMSON
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 237
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2006-06-28, 00:27   

wg mnie padly simmeringi.... albo uszczelka pomiedzy komorami...
_________________
Fabryka Samochodów Ciężarowych STAR w Starachowicach
 
     
Skoczu 

Motocykl: MZ 251
Wiek: 36
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 19
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2006-06-28, 13:13   

Wiec tak czytalem wczesniej o paliwie wlalem tak jak kiedys pisali 1;50.....Na poczatQ chodzila dobrze potem jej odbilo:(wszystko dobrze skladalem dokladnie tu uszczelka wszystko nowe zero fuszerki robilem to z srca heh bo kocham motocykle:PNo i nie wiem czy moze miedzy karterami zly silikon on nie byl wysokotemperaturopwy byl do 180 stopni??a olej mhh no on byl zadki moze to tez dlatego,ale no na poczatQ chodzila a potem co wyssalo by ten silikon przepalilo??A czy to nie zaplon skoro tak Wali z wydechu cos jak wybuch bomby??
_________________
Skoczu:)
 
 
     
WALDEK150 
MOTÓR


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 139
Skąd: Miękisz Nowy
Wysłany: 2006-06-28, 21:33   

Wędług mnie nawet jeśli brała by olej ze skrzyni to i tak powina chodzić oczywiście będzie dymić ale powinna odpalić. Sprawdź świece, zapłon, cewke może gaźnik.
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/12339
 
 
     
kubazalewski 

Motocykl: mz etz 250
Wiek: 36
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 5
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2006-06-29, 21:27   

Sprobuj zalorzyc nowa cewke zaplonowa i bedzie chodzila.Ten dym wcale nie musi oznaczac, ze sielnik bierze olej z skrzynie, mozliwe ze cewka jest walnieta i wytwarza odpowiedniego napiecia i niespala mieszanki do konca, stad te strzaly z tlumika i obfity dym.Mozliwe ze zostwailes wlaczony zaplon przy zwartych stykach przerywacza i zalatwiles cewke o co bardzo latwo.Wymien cewke i bedzie chodzila jak nowa.
 
 
     
lechu80 

Motocykl: ETZ 250
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 9
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-06-30, 16:51   

Witam. DO SKOCZA ja miałem identycznie miesiąc temu jak odpaliłem grata po remoncie. Strzelała tak w wydech że hoho sprawdziłem zapłon i było ok, świeca też dawała iskrę. Jak wymięniłem tą NIBY dobrą świecę to dopiero zaczęła pięknie cykać ta moja etka hehe. Stara świeca chyba dawała iskrę ale tylko na zewnątrz, gdy dostała ciśnienia to musiała szwankować. Wymień najpierw świecę.
_________________
http://czescietz.w.interia.pl/index.htm
http://starocie.bydg.w.interia.pl/index.htm
http://czesciwsk.w.interia.pl/index.htm
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-07-01, 00:25   

stara swieca po remoncie niebedzie chodzila bo niema prawa, jak pisales bedzie chwile ladnie chodzic ale zaraz sie skaszani,zmienia sie cisnienie spzrezania, temperatura itd,i swieca gubi iskre pod ciesnieniem to jest normalne,Bambek, jak mogly pasc simmeringi jak silnik jest dopiero po remoncie zastanow sie co piszesz.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Skoczu 

Motocykl: MZ 251
Wiek: 36
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 19
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2006-07-01, 07:16   

No wiec tak zmienilem swiece zaplon ustawiony wszystko cacy al jak zaleje olej to ewidentnie ona go lyka zaczyna kopcic i wogole...Simmering bede dzis wymienila...SovietvW mhh pytanie do Ciebie..Czy to przez cewke moze byc??Podajcie mi co konkretnie sprawdzic??Wymienilem swiece ustawilem zaplon moto troche pochodzilo ale slaba bardzo byla no i co troche tokicha:(Czy ten simmering to nie to??
_________________
Skoczu:)
 
 
     
Merh 


Motocykl: ETZ 150
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 53
Skąd: Lubartow/lublin
Wysłany: 2006-07-02, 11:00   

oczywiscie łożyska na wale wymienione byly na nowe?!
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-07-02, 19:41   

jak robiles remont i zalozyles wszytsko nowe i nic niespaprales to simmeringi odpadaja,moje przechodzily 21 tys i jak je wyjolem to były w swietnej kondycji wiec dlaczego mialy by ci sie wytrzec odrazu po remoncie chyba logiczne,jesli juz to ssa miedzy karterami,moze masz tam cos krzywe,a jak rozpalawiales silnik chyba nie wpychales nic na hama miedzy kartery,bo pozniej wlasnie sa takie skutki,tak cewka tez moze byc przyczyna takiego zachowania, a praktycznie kazda pierdola, kabel wysokiego napiecia nawet,a z tym olejem to rozumiem ze sprawdzales?wiec bez oleju powinno byc lepiej,wiec było czy nie bo nic nienapisales.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15