» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 10:25
Elektryka - słabe ładowanie\gaśnie na światłach - MZ ETZ 250
Autor Wiadomość
adrian_k700i 

Motocykl: MZ ETZ 150 '89
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 25
Skąd: mazury
Wysłany: 2006-06-28, 20:32   Elektryka - słabe ładowanie\gaśnie na światłach - MZ ETZ 250

Siema wszystkim. Mam problem z moją MZ-tką. A mianowicie, jak ją zapalę, to chodzi. Ale jak chcę włączyć światła to gaśnie. Klakson i kierunki nie działają. Gdy nią trochę pojeżdżę, to po pewnym momencie szarpnie, a potem, gdy tylko nacisnę sprzęgło to traci momentalnie obroty i gaśnie. Proszę o pomoc!!! :-(
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-13, 20:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
William 
Zlotowicz
Mnich


Motocykl: Derbi Terra 125
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 1281
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-06-28, 20:37   

adrian_k700i napisał/a:
Ale jak chcę włączyć światła to gaśnie
Świeci się (jeżeli, to kiedy) kontrolka ładowania?
_________________
http://mnich777.blogspot.com/
 
     
KingNothing 
V.I.P.

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 363
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-06-28, 20:44   

Hm... mialem takie same objawy, kiedy moj akumulator byl zepsuty i nie trzymal napiecia. Normalnie odpalala, ale byly problemy ze swiatlami i gasla sama z siebie czesto.
_________________
http://www.bikepics.com/members/KingNothing/
 
 
     
adrian_k700i 

Motocykl: MZ ETZ 150 '89
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 25
Skąd: mazury
Wysłany: 2006-06-28, 20:52   

Kontrolka ładowania świeci się na zapłonie, i czasami też podczas jazdy.

[ Dodano: 2006-06-28, 21:54 ]
Podczas jazdy wtedy, kiedy jadę bardzo wolno na jakimś biegu.
 
 
     
William 
Zlotowicz
Mnich


Motocykl: Derbi Terra 125
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 1281
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-06-28, 21:09   

Ja miałem podobny problem - akumulator był rozładowany.

Rozładowany akumulator wstawiłem do MZ. Popchnąłem i po chwili odpaliła, jednak na pozycjach przerywała a na krótkich gasła (akumulator ładował się). Musiałem przejechać kilka km, aby akumulator wrócił do normy i puźniej mogłem jeździć normalnie.
_________________
http://mnich777.blogspot.com/
 
     
adrian_k700i 

Motocykl: MZ ETZ 150 '89
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 25
Skąd: mazury
Wysłany: 2006-06-28, 21:15   

Też tak myślałem, ale wczoraj, kiedy jeździłem to paliła się kontrolka ładowania mocno(podczas pracy silnika), a gdy ją zgasiłem, to chodził wszystko, a kontrolki świeciły mocno, jak nigdy.
 
 
     
Qwet 
:::BLUE MZ ETZ:::


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 12
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-06-29, 10:45   

Jeśli kontrolka sie swieci to znaczy ze regulator napiecia przełącza instalację elektryczną na pobieranie prądu z akumulatora, jeśli zgaśnie to znaczy że instalacja jest zasilana głównie z alternatora. Sprawdź czy masz wszystkie trzy fazy z alternatora (najbardziej prawdopodobna przyczyna - brak jednej fazy), czy akumulator jest dobry (czy ma elektrolit czy samą wodę destylowaną), ostatecznie możesz wymienić regulator.
_________________
Los Emzetas Bestiales :P
 
 
     
adrian_k700i 

Motocykl: MZ ETZ 150 '89
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 25
Skąd: mazury
Wysłany: 2006-06-29, 10:54   

Ok, ale jak mam sprawdzić, czy mam wszystkie fazy z alternatora? :-|
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-06-29, 11:21   

alternator nigdy nie bierze prądu z akumulatora
a kontrolka gasnie jesli alternator wytworzy jakies napięcie (przy 10v tez bedzie zgaszona)
moze tez bvyć taki przypadek ze kontrolka gaśnie, ale nie ładuje- powodem mogą być uszgodzone DUZE diody w alternatorze, lub nie podlaczone do AQ
 
     
Qwet 
:::BLUE MZ ETZ:::


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 12
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-06-29, 22:57   

adrian_k700i napisał/a:
Ok, ale jak mam sprawdzić, czy mam wszystkie fazy z alternatora? :-|

Chociażby tak: na włączonym silniku podłącz żarówkę jedną stroną do masy a drugą do kazdego z trzech czarnych kabli wychodzących z alternatora po kolei. Jeśli na jednej fazie nie ma prądu to sprawdz czy kabel nie jest przerwany, czy jest styk wszędzie itp.
_________________
Los Emzetas Bestiales :P
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-06-29, 23:25   

uzwojenie alternatora nie jest polaczone z masa
żarówką mozesz sprawdzic między kazdym uzwojeniem (zarówka na 3-6V)
 
     
kajman 

Motocykl: mz 250
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 7
Skąd: żerdenka
Wysłany: 2006-07-02, 14:54   

mysle ze to raczej regulator napięcia bo jesli kontrolka raz swieci a raz nie to znaczy ze w regulatorze mogą nie łączyc styki (jesli nie jest to regulator elektroniczny) w takim wypadku wystarczy kupic elektroniczny-jakies 30zł. ale nie jestem 100% pewien. pozdrawiam
 
     
dawid482 


Motocykl: Honda CBR F2
Wiek: 38
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 265
Skąd: Katowice
Wysłany: 2006-07-02, 20:24   

ja miałem podobny problem i co sie okazało... bezpiecznik był luźny
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 16