» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 11:38
Ustawianie mechanicznego /klasycznego zapłonu
Autor Wiadomość
piteretz150 


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 33
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 74
Skąd: Mrowiny
Wysłany: 2006-06-30, 12:16   Ustawianie mechanicznego /klasycznego zapłonu

Nie znalazłem nic ciekawego na forum więc pisze tutaj. Nie moge za cholere ustawić zaplonu w mojej mz. Dziwie się bo wszystko robie raczej ok. Zdecydowanie za późno otwiera się mloteczek a regulacja nic nie daje POMOCY!!!!!!!!!
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2012-03-12, 17:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
ZXR_pl 
ZXR

Motocykl: SUZUKI GSXR 750 K8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 91
Skąd: Otwock
Wysłany: 2006-06-30, 12:19   

sprawdz krzywke oraz przerwe i wirnik czy ma taki ,,zabek,, na polorzenie krzywki ja tez mialem taki przypadek ze krzywka miala dwa polorzenia wymienilem krzywke i przerywacz i jest ok
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2006-06-30, 13:54   

Może chcesz kupić elektronika kpl?? Na dniach będę miał sprawny zestaw, właśnie nad nim pracuje.
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
Radzio89 
WilkuWDZ


Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 162
Skąd: Łódź-Widzew
Wysłany: 2006-06-30, 21:33   

hmm moze regulujesz przerwe? a nie zapłon:P nie ma takiej opcji zeby nie moznabylo ustawic :]
_________________
Moja Etullka ;)
http://www.tagworld.com/Mitas/World/MyWeb.aspx
lub
http://zb.net.lodz.pl/~miziala/mz/index.html
 
 
     
piteretz150 


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 33
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 74
Skąd: Mrowiny
Wysłany: 2006-07-01, 08:25   

no właśnie tylko ze kiedys regulowałem i było ok a teraz jakieś cudaaa :-/

[ Dodano: 2006-07-01, 20:01 ]
W jaki sposób najlepiej zablokować wał aby ściągnąć krzywkę :?:
 
     
Melo16 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 13
Skąd: Blachownia
Wysłany: 2006-07-06, 21:55   

Ja u siebie w 250 mam to samo!! Sprawdz czy wirnik chodzi równo!!!! nie wiem jak jest w 150 ale u mnie widać to po komutatorze jak kopne w starter to powinien chodzić prosto a u mnie chodzi krzywo!!! Myślałem że mam uszkodzony wirnik ale to nie był on tylko ta śróba krzywki jest krzywa i przekrzywia mi wirnik i nie da się ustawić zapłonu!!! jak odkręcałem krzywke to blokowałem śrubokrętem wirnik nie wiem czy jest to dobry sposób!!!!! :mrgreen: czekam teraz aż mi przyjdzie śróba z ag-motu i jak jeszcze to nie będzie to, to nie wiem co zrobie z tym motorem!!! :evil:
 
     
piteretz150 


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 33
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 74
Skąd: Mrowiny
Wysłany: 2006-07-07, 11:03   

Sprawdze to :-)

[ Dodano: 2006-07-07, 13:43 ]
Niestety, zdjąłem i zamontowałem jeszcze raz wszytko od nowa.ale dalej nic, młoteczek za poźno się otwiera.
 
     
Golmar 

Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 11 Cze 2005
Posty: 5
Skąd: Radom
Wysłany: 2006-07-10, 23:35   

A czy moze to byc spowodowane skrzywionym walem korbowym? ja mam podobny problem tyle ze jeszcze u mnie przerwa styków przerywacza się troszke zmienia wraz z obrotrem : |
 
     
grzegorz 77 
grzegorz 77

Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 46
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 46
Skąd: Szkaradowo
Wysłany: 2006-07-11, 20:46   

Ja robie tak:Ustawiam tłok 2-3 mm przed GMP włączam prądy wkładam świece i tak długo reguluje stykami az przeskoczy iskra.Nie ważne jaka przerwa na stykach będzie ( u mnie jest w największym otwarciu około 2mm i chodzi) ale ważne jest to że iskra przeskoczy 2-3 mm PRZED GMP. Odp czy działa.
_________________
666
 
 
     
piteretz150 


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 33
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 74
Skąd: Mrowiny
Wysłany: 2006-07-11, 23:05   

Mówisz o tym żeby regulować samą przerwą na mloteczku :-? :?:

[ Dodano: 2006-07-11, 23:09 ]
ale jest jeszcze taki problem że gdy ustawie te 2..3 mm przed GMP, to krzywka jeszcze nie dotyka tej koncowki od mloteczka(chyba ze ustawie gigantyczna przerwe :shock: :-/
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-07-11, 23:19   

takie objawy to w 95% przypadkow skrzywiony wał,ktory zalatwil wczesniej jakis typ ktory myslal ze wie co robi i przy rozpalawianiu puknoł w wal zeby sie rozeszlo,tak wlasnie jest w wiekszosci,wiem bo tez to mialem i nieszlo za cholere ustawic zaplonu chyba ze z cholernie duza przerwa,i fakt da sie silnik bedzie chodzil motot bedzie jezdzilo,ale moc beznadzejna itd,moze pzrerywac na wysokich obrotach,iskra slaba ,kondensator ma mniej czasu zeby sie naladowac,zuzycie pzrerywacza 5 razy szybciej,a wogule do dupy osiagi,jak ktos tak ma i uwaza ze jego etka dobzre idzie to jeszcze nie wie co to znaczy ze dobzre idzie, jedynym ratunkiem bez wyciagania walu jest zaplon elektroniczny i jak tak zrobilem kiedy mialem 250,bo kupilem to byla taka skaszaniona.ksiazka pisze dokladnie 0.3mm a nie 3 czy 2 mm.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
piteretz150 


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 33
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 74
Skąd: Mrowiny
Wysłany: 2006-07-12, 09:56   

tylko ze przez jakiś czas jezdiłem(na 4 bez problemu 90km/h)a pozniej przekombinowałem z tym zaplonem. Co tak nagle wal by sie skrzywil :shock: :-?
 
     
grzegorz 77 
grzegorz 77

Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 46
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 46
Skąd: Szkaradowo
Wysłany: 2006-07-12, 22:18   

A możesz przecież przestawić punkt zapłonu
_________________
666
 
 
     
piteretz150 


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 33
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 74
Skąd: Mrowiny
Wysłany: 2006-07-13, 09:58   

nie rozumiem?? :-/
 
     
grzegorz 77 
grzegorz 77

Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 46
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 46
Skąd: Szkaradowo
Wysłany: 2006-07-13, 19:10   

Nie wiem piteretz 150 jak jest dokładnie u ciebie ale przy jaskółce można przestawić pnkt zapłonu przesuwając całą płytke z platynami w prawo lub lewo.Olej przerwe na stykach ważne żeby iskra przeskoczyła wtedy kiedy ma .
_________________
666
 
 
     
Ptasiek 
No Mz no fun!!!


Motocykl: Mz ETZ 150e
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 151
Skąd: Dwikozy/Sandomierz
Wysłany: 2007-09-20, 13:27   

siema wcale to moze nie byc przez wal mogly zetrzec sie platynki albo poprostu wirnik siedzi krzywo na stozku badz sroba przekrzywia wszystko przy dokrecaniu :) ))
_________________
Po co to czytasz, lepiej byś motor umył, a nie czas marnujesz:)
 
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2007-09-21, 09:48   

No i ja mam dokładnie ten sam problem i za cholere nie mogę dopatrzeć się czego to jest przyczyna. kiedy ustawię przerwę 0,3mm otwiera się ona w dolnum położeniu tłoka, dlatgo muszę ustawić 1,2mm aby zaczęła się otwierać w odpowiednim momencie czyli 2,75mm przed GMP i aby wtedy był przeskok iskry, na logikę wówczas kiedy tłok jest na dole ma właśnie te 1,2mm. Dlaczego zawsze kiedy tłok jest na dole a nie na górze jest maksymalne otwarcie młoteczka??????? Już mnie to irytuje. Coś mi nie chce się wierzyć aby to wał był skrzywiony gdyż to mocny chartowany materiał, który po uderzeniu i tym podobnych prędzej by pękł lub się wykruszył niż skrzywił. Nie wiem co jest, zmieniałem krzywe, przerywacz i nadal to samo, ustawaiłem krzywkę w różnym położeniu (specialnie sciąłem ten klinek) i nadal przerwa największa gdy tłok na dole, regulacja całą płytką zupełnie nic nie zmienia, kiedy reguluję całą płytką przerwa nawet się nie zmienia :ysz: Dlatego zapłon reguluję samym przerywaczem zwiększając lub zmniejszając przerwę tak aby przeskok iskry był wtedy kiedy trzeba. Ale co to może być to ja na prawde już nie wiem, czyżby wirnik, komutator? Nie wiem.

Ale mimo wszystko Etka niby chodzi ok i zapierdziela jak trzeba 120km/h to mam bez najmniejszych problemów na dzień dobry i buja nawet ponad 130km/h. jednak pojawia się problem z przerywaniem na wysokich, kiedy wkręcam ją na luzie to dochodzi do 7-8tys. i przerywa, parska itp. Dlatego przerwę na świecy mam 0,4 bo przy 0,6 to przerywa już przy 6tys i podczas jazdy to już czuć bo nie buja wtedy ponad 125km/h gdyż przerywa lecz kiedy wyłączę światła to już mniej przerywa ale chyba to nie jest wina prądów bo ładowanie itp. mam spoko. Chyba kupię znowu zapłon elektroniczny ale tym razem zależy mi na oryginalnym fabrycznym DDR zestawie i ten starszego typu, który oryginalnie był w mojej MZ, być może wtedy zapłon bedzie jak ma być i zniknął problemy z przerywaniem na wysokich nawet przy przerwie na świecy 0,6mm.
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2007-09-21, 17:57   

najprawdoipodobniej masz źle wycentrowany wał;] lub cos nie tak z wirnikiem;]
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Ghost Rider 

Motocykl: etz150 & wsk175
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 42
Skąd: okolice jasła
Wysłany: 2007-09-21, 19:11   

ja miałem podobnie, przerwa była jak tłok był na dole, musiałem dać baaaaardzo dużą przerwe, i przy ok 4,5-5tys obr zaczynała przerywać. w końcu sie wkurzyłem, dorwałem gdzieś drugą krzywke i ją szlifierką tak przerobiłem że iskra była we właściwym miejscu, no i moto nie do poznania :grin: na obr. sie wkręcała jak głupia, wreszcie można było zamknąć obrotomierz , myślałem że mnie wydrze jak sie pierwszy raz przejechałem :mrgreen: , poźniej sie okazało że miałem wał krzywy , teraz już jest wszystko ok bo mam inny wał, po regeneracji i nieprzerabianą krzywke
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2007-09-21, 19:50   

wamnok napisał/a:
Coś mi nie chce się wierzyć aby to wał był skrzywiony gdyż to mocny chartowany materiał, który po uderzeniu i tym podobnych prędzej by pękł lub się wykruszył niż skrzywił.
Uwierz że może być krzywy i to widać gołym okiem
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15