Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 11:38 |
Ustawianie mechanicznego /klasycznego zapłonu |
Autor |
Wiadomość |
piteretz150
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 33 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 74 Skąd: Mrowiny
|
Wysłany: 2006-06-30, 12:16 Ustawianie mechanicznego /klasycznego zapłonu
|
|
|
Nie znalazłem nic ciekawego na forum więc pisze tutaj. Nie moge za cholere ustawić zaplonu w mojej mz. Dziwie się bo wszystko robie raczej ok. Zdecydowanie za późno otwiera się mloteczek a regulacja nic nie daje POMOCY!!!!!!!!! |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2012-03-12, 17:49, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
ZXR_pl
ZXR
Motocykl: SUZUKI GSXR 750 K8
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 21 Maj 2006 Posty: 91 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2006-06-30, 12:19
|
|
|
sprawdz krzywke oraz przerwe i wirnik czy ma taki ,,zabek,, na polorzenie krzywki ja tez mialem taki przypadek ze krzywka miala dwa polorzenia wymienilem krzywke i przerywacz i jest ok |
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2006-06-30, 13:54
|
|
|
Może chcesz kupić elektronika kpl?? Na dniach będę miał sprawny zestaw, właśnie nad nim pracuje. |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
Radzio89
WilkuWDZ
Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 25 Cze 2005 Posty: 162 Skąd: Łódź-Widzew
|
|
|
|
|
piteretz150
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 33 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 74 Skąd: Mrowiny
|
Wysłany: 2006-07-01, 08:25
|
|
|
no właśnie tylko ze kiedys regulowałem i było ok a teraz jakieś cudaaa :-/
[ Dodano: 2006-07-01, 20:01 ]
W jaki sposób najlepiej zablokować wał aby ściągnąć krzywkę |
|
|
|
|
Melo16
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34 Dołączył: 10 Sty 2006 Posty: 13 Skąd: Blachownia
|
Wysłany: 2006-07-06, 21:55
|
|
|
Ja u siebie w 250 mam to samo!! Sprawdz czy wirnik chodzi równo!!!! nie wiem jak jest w 150 ale u mnie widać to po komutatorze jak kopne w starter to powinien chodzić prosto a u mnie chodzi krzywo!!! Myślałem że mam uszkodzony wirnik ale to nie był on tylko ta śróba krzywki jest krzywa i przekrzywia mi wirnik i nie da się ustawić zapłonu!!! jak odkręcałem krzywke to blokowałem śrubokrętem wirnik nie wiem czy jest to dobry sposób!!!!! czekam teraz aż mi przyjdzie śróba z ag-motu i jak jeszcze to nie będzie to, to nie wiem co zrobie z tym motorem!!! |
|
|
|
|
piteretz150
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 33 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 74 Skąd: Mrowiny
|
Wysłany: 2006-07-07, 11:03
|
|
|
Sprawdze to
[ Dodano: 2006-07-07, 13:43 ]
Niestety, zdjąłem i zamontowałem jeszcze raz wszytko od nowa.ale dalej nic, młoteczek za poźno się otwiera. |
|
|
|
|
Golmar
Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 11 Cze 2005 Posty: 5 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2006-07-10, 23:35
|
|
|
A czy moze to byc spowodowane skrzywionym walem korbowym? ja mam podobny problem tyle ze jeszcze u mnie przerwa styków przerywacza się troszke zmienia wraz z obrotrem : | |
|
|
|
|
grzegorz 77
grzegorz 77
Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 46 Dołączył: 11 Lip 2006 Posty: 46 Skąd: Szkaradowo
|
Wysłany: 2006-07-11, 20:46
|
|
|
Ja robie tak:Ustawiam tłok 2-3 mm przed GMP włączam prądy wkładam świece i tak długo reguluje stykami az przeskoczy iskra.Nie ważne jaka przerwa na stykach będzie ( u mnie jest w największym otwarciu około 2mm i chodzi) ale ważne jest to że iskra przeskoczy 2-3 mm PRZED GMP. Odp czy działa. |
_________________ 666 |
|
|
|
|
piteretz150
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 33 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 74 Skąd: Mrowiny
|
Wysłany: 2006-07-11, 23:05
|
|
|
Mówisz o tym żeby regulować samą przerwą na mloteczku :-?
[ Dodano: 2006-07-11, 23:09 ]
ale jest jeszcze taki problem że gdy ustawie te 2..3 mm przed GMP, to krzywka jeszcze nie dotyka tej koncowki od mloteczka(chyba ze ustawie gigantyczna przerwe :-/ |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-07-11, 23:19
|
|
|
takie objawy to w 95% przypadkow skrzywiony wał,ktory zalatwil wczesniej jakis typ ktory myslal ze wie co robi i przy rozpalawianiu puknoł w wal zeby sie rozeszlo,tak wlasnie jest w wiekszosci,wiem bo tez to mialem i nieszlo za cholere ustawic zaplonu chyba ze z cholernie duza przerwa,i fakt da sie silnik bedzie chodzil motot bedzie jezdzilo,ale moc beznadzejna itd,moze pzrerywac na wysokich obrotach,iskra slaba ,kondensator ma mniej czasu zeby sie naladowac,zuzycie pzrerywacza 5 razy szybciej,a wogule do dupy osiagi,jak ktos tak ma i uwaza ze jego etka dobzre idzie to jeszcze nie wie co to znaczy ze dobzre idzie, jedynym ratunkiem bez wyciagania walu jest zaplon elektroniczny i jak tak zrobilem kiedy mialem 250,bo kupilem to byla taka skaszaniona.ksiazka pisze dokladnie 0.3mm a nie 3 czy 2 mm. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
piteretz150
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 33 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 74 Skąd: Mrowiny
|
Wysłany: 2006-07-12, 09:56
|
|
|
tylko ze przez jakiś czas jezdiłem(na 4 bez problemu 90km/h)a pozniej przekombinowałem z tym zaplonem. Co tak nagle wal by sie skrzywil :-? |
|
|
|
|
grzegorz 77
grzegorz 77
Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 46 Dołączył: 11 Lip 2006 Posty: 46 Skąd: Szkaradowo
|
Wysłany: 2006-07-12, 22:18
|
|
|
A możesz przecież przestawić punkt zapłonu |
_________________ 666 |
|
|
|
|
piteretz150
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 33 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 74 Skąd: Mrowiny
|
Wysłany: 2006-07-13, 09:58
|
|
|
nie rozumiem?? :-/ |
|
|
|
|
grzegorz 77
grzegorz 77
Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 46 Dołączył: 11 Lip 2006 Posty: 46 Skąd: Szkaradowo
|
Wysłany: 2006-07-13, 19:10
|
|
|
Nie wiem piteretz 150 jak jest dokładnie u ciebie ale przy jaskółce można przestawić pnkt zapłonu przesuwając całą płytke z platynami w prawo lub lewo.Olej przerwe na stykach ważne żeby iskra przeskoczyła wtedy kiedy ma . |
_________________ 666 |
|
|
|
|
Ptasiek
No Mz no fun!!!
Motocykl: Mz ETZ 150e
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 16 Paź 2006 Posty: 151 Skąd: Dwikozy/Sandomierz
|
Wysłany: 2007-09-20, 13:27
|
|
|
siema wcale to moze nie byc przez wal mogly zetrzec sie platynki albo poprostu wirnik siedzi krzywo na stozku badz sroba przekrzywia wszystko przy dokrecaniu )) |
_________________ Po co to czytasz, lepiej byś motor umył, a nie czas marnujesz:) |
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2007-09-21, 09:48
|
|
|
No i ja mam dokładnie ten sam problem i za cholere nie mogę dopatrzeć się czego to jest przyczyna. kiedy ustawię przerwę 0,3mm otwiera się ona w dolnum położeniu tłoka, dlatgo muszę ustawić 1,2mm aby zaczęła się otwierać w odpowiednim momencie czyli 2,75mm przed GMP i aby wtedy był przeskok iskry, na logikę wówczas kiedy tłok jest na dole ma właśnie te 1,2mm. Dlaczego zawsze kiedy tłok jest na dole a nie na górze jest maksymalne otwarcie młoteczka??????? Już mnie to irytuje. Coś mi nie chce się wierzyć aby to wał był skrzywiony gdyż to mocny chartowany materiał, który po uderzeniu i tym podobnych prędzej by pękł lub się wykruszył niż skrzywił. Nie wiem co jest, zmieniałem krzywe, przerywacz i nadal to samo, ustawaiłem krzywkę w różnym położeniu (specialnie sciąłem ten klinek) i nadal przerwa największa gdy tłok na dole, regulacja całą płytką zupełnie nic nie zmienia, kiedy reguluję całą płytką przerwa nawet się nie zmienia Dlatego zapłon reguluję samym przerywaczem zwiększając lub zmniejszając przerwę tak aby przeskok iskry był wtedy kiedy trzeba. Ale co to może być to ja na prawde już nie wiem, czyżby wirnik, komutator? Nie wiem.
Ale mimo wszystko Etka niby chodzi ok i zapierdziela jak trzeba 120km/h to mam bez najmniejszych problemów na dzień dobry i buja nawet ponad 130km/h. jednak pojawia się problem z przerywaniem na wysokich, kiedy wkręcam ją na luzie to dochodzi do 7-8tys. i przerywa, parska itp. Dlatego przerwę na świecy mam 0,4 bo przy 0,6 to przerywa już przy 6tys i podczas jazdy to już czuć bo nie buja wtedy ponad 125km/h gdyż przerywa lecz kiedy wyłączę światła to już mniej przerywa ale chyba to nie jest wina prądów bo ładowanie itp. mam spoko. Chyba kupię znowu zapłon elektroniczny ale tym razem zależy mi na oryginalnym fabrycznym DDR zestawie i ten starszego typu, który oryginalnie był w mojej MZ, być może wtedy zapłon bedzie jak ma być i zniknął problemy z przerywaniem na wysokich nawet przy przerwie na świecy 0,6mm. |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2007-09-21, 17:57
|
|
|
najprawdoipodobniej masz źle wycentrowany wał;] lub cos nie tak z wirnikiem;] |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Ghost Rider
Motocykl: etz150 & wsk175
Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 42 Skąd: okolice jasła
|
Wysłany: 2007-09-21, 19:11
|
|
|
ja miałem podobnie, przerwa była jak tłok był na dole, musiałem dać baaaaardzo dużą przerwe, i przy ok 4,5-5tys obr zaczynała przerywać. w końcu sie wkurzyłem, dorwałem gdzieś drugą krzywke i ją szlifierką tak przerobiłem że iskra była we właściwym miejscu, no i moto nie do poznania na obr. sie wkręcała jak głupia, wreszcie można było zamknąć obrotomierz , myślałem że mnie wydrze jak sie pierwszy raz przejechałem , poźniej sie okazało że miałem wał krzywy , teraz już jest wszystko ok bo mam inny wał, po regeneracji i nieprzerabianą krzywke |
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
Wysłany: 2007-09-21, 19:50
|
|
|
wamnok napisał/a: | Coś mi nie chce się wierzyć aby to wał był skrzywiony gdyż to mocny chartowany materiał, który po uderzeniu i tym podobnych prędzej by pękł lub się wykruszył niż skrzywił. | Uwierz że może być krzywy i to widać gołym okiem |
_________________ Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
|
|
|
|
|
|