» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Pomoc Przy Zakupie Golfa 2...
Autor Wiadomość
arlamir 


Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 442
Skąd: RJA
Wysłany: 2014-03-26, 23:23   

Ad 1. wymień sobie wszystko.
Ad 2. Sprawdź czy nie ma lewego powietrza gdzieć przepustnice obowiązkowo przeczyść oraz ten krokowiec.
Ad 3. może to przekaźnik może to manetka wycieraczek.
Ad 4. Czujnik nie padł, padł termostat- nie dogrzewa się.
Ad 5. to akurat musisz sam sprawdzić rozebrać i przeanalizować.
Ad 6. niestety to jest norma także w golfach 3, sam szyber powinien pasować ale upewnij się lepiej na forumach.
Ad 7. niech napiszą co znają się lepiej :) :piwo:
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-03-27, 02:36   

arlamir napisał/a:
gdzieć przepustnice obowiązkowo przeczyść oraz ten krokowiec.


Tam nie ma co czyścić.

arlamir napisał/a:
Ad 4. Czujnik nie padł, padł termostat- nie dogrzewa się.


Też nie to - wtedy by się wentylator nie włączał.



A więc tak - jeśli chodzi o szarpania, to świece, kable...stała bajka mechaników. Wymieniaj po kolei, może się uda...wyłóż kasę, a potem będę się zastanawiał.

Pierwsza sprawa - jaki kod silnika? Obstawiam, że w tym roczniku to będzie ABS. Kod znajdziesz przed numerem silnika - za aparatem zapłonowym na bloku od przedniej jego strony tuż pod głowicą. Jeśli to jest ABS, to już niestety prawdopodobnie nie posiada autodiagnostyki. Ja obstawiam TPS (potencjometr przepustnicy), niestety to najczęściej pada w tych silnikach.

Sprawdź po kolei:

1) Kod silnika

2) Czy na wężu gazu między parownikiem a wtryskiem jest śruba, silniczek krokowy czy jedno i drugie?

3) Odepnij kostkę od TPS - jedyna wtyczka wchodząca do całego wtrysku z lewej strony samochodu (zaglądając pod maskę będzie ona z prawej strony wtrysku). Powinny być tam 4 styki. Poproś drugą osobę o pomoc i zmierz rezystancje. Pomocnik będzie kręcił przepustnicą z prawej strony, a Ty przykładaj sondy miernika do odpowiednich nóżek w gnieździe wychodzącym z przepustnicy po odłączeniu wtyczki. Styki są numerowane od prawej do lewej (skrajny prawy to 1, skrajny lewy to 5). W środku masz dziurę na dodatkowy styk - to jest wirtualna "trójka" :)

Styk 1 i 5 - rezystancja w granicach 520-1300 ohm

Na pozostałych stykach kolega obraca przepustnicą, a Ty mierzysz - styk 1 i 4 od 0 do 25% otwarcia przepustnicy rezystancja ma rosnąć w zakresie 600-3500 ohm, a potem ma być stała. Na stykach 1 i 2 od 0 do 25% otwarcia ma być stała, a potem do pełnego otwarcia ma rosnąć w zakresie 600-6600 ohm.

4) Od przodu silnika do głowicy masz przykręcony plastikowy króciec z wężem do chłodnicy i czujnikami. Ile jest tam czujników? Na pewno będziesz miał 2 od góry, ale czy jest też trzeci od dołu?

Jak odpowiesz mi na te pytania możemy dalej debatować co i jak - może coś pomogę :)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Grzechu66 


Motocykl: Mz 150 etz
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 168
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-27, 07:15   

Numer silnika ABS388632, na przewodzie od parownika do wtrysku jest śruba, przy tyn krucicu, hm może to okazać się dziwne ale ja mam tylko jeden ten czujnik (ten bliżej chłodnicy a w miejscu gdzie powinien być drugi czujnik zaraz obok przy głowicy jest zaślepione jakimś korkiem) a jeszcze jakiś czujnik siedzi w chłodnicy a trzeciego od dołu nie ma.... To silniczka krokowego się nie czyści tylko nowy..?? Wczoraj jak odpaliłem auto to miał tak obroty 1300 i tak bardzo nie falowały obroty :ysz: i jak odpaliłem auto w nocy i otworzyłem maskę to co się okazło??? Pod masą Gwiezdne wojny :grin: kable mają przebicie... A i panowie jeszcze takie jedno pytanie jak odróżnić jaki mam gaz sekwencja czy ten zwykły..?? :piwo:
_________________
Mz 150 etz
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-03-27, 12:17   

Masz zwykły - do monowtrysku nie zakłada się sekwencji. Tak jak myślałem, masz ABS. Sprawdziłem w autodacie i jednak ma autodiagnostykę.

Dobra, jeśli masz gwiezdne wojny, to wymień przewody. Kup od razu BERU w metalowych osłonkach na świece, VW najlepiej je znosi. Inne Bosche czy broń Boże jakieś Sentechy omijaj szerokim łukiem.

Czy pod pokrętłem ogrzewania są jakieś zaślepki? Powinieneś pod nimi mieć przyłącze diagnostyczne - 2 kostki 2-pinowe. Sprawdź - jeśli będzie, to Ci wyślę skany jak zczytać kody usterek.

Jeśli chodzi o wąż gazu - czyli nie ma tam żadnej wtyczki elektrycznej do niego idącej? Ok, czyli masz najbardziej prymitywne rozwiązanie - dzięki temu najlepiej szukać usterki :)

Krokowiec od benzyny jest hermetycznie zamknięty i działa bezpośrednio na dźwignię przepustnicy. Łatwo go sprawdzić - odpinasz kostkę (krokowiec to jest urządzenie od przodu samochodu na przepustnicy, kostka wychodzi na prawą stronę auta), pod 2 górne styki podłączasz 6V i patrzysz czy się wysuwa czy wsuwa. Zamieniasz piny i powinien popychacz iść w drugą stronę.

Jeśli chodzi o czujnik, to faktycznie, masz już 4-pinowy zapewne. Wklejam Ci skan jakie wartości rezystancji powinien mieć. Najpierw zmierz na zimnym silniku - jeśli będzie bardzo odbiegał od normy (czyli będzie miał dużo więcej, niż 3000 ohm), to wyciągnij go, do gara z wodą i z termometrem do 100*C i mierz jakie podaje wartości :)

Podsumowując:

1) Sprawdź, czy masz te kostki do autodiagnostyki
2) Zmierz tę rezystancję czujnika temperatury
3) Pomierz rezystancję na TPSie.

Krokowiec na razie olej - on tylko odpowiada za obroty biegu jałowego. Przy jego uszkodzeniu silnik by Ci najprawdopodobniej po prostu gasł na wolnych obrotach, szczególnie na zimnym. Jeśli trzyma na zimnym 1300, to pewnie jest sprawny, a zawyżone obroty to kwestia innych regulacji. Najłatwiej jakbyś przyjechał do mnie - bym Ci go ogarnął w 2h ;)

_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Grzechu66 


Motocykl: Mz 150 etz
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 168
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-27, 15:19   

kosior30 kupilłem kable Janmora...? Co sądzisz o nich? wczoraj zmiejszyłem mu obroty gazu bo miał ponad 2tyś i co dziwne spadły też obroty na Pb... A najgorszym problemem jest szyberdach, za nic nie mogę go zamknąć... :klnie: Mam te kostki do autodisgnostyki... To czujnik temperatury jest ten jeden na tym króćcu...??
_________________
Mz 150 etz
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2014-03-27, 16:41   

Szyberdach zamyka się ręcznie ampułem - najpierw wgniatając do w gniazdo a nast dopiero kręcisz.
Powinien mieć 2 położenia uchylenie i pełne odsuwanie.
Jc polecam rozkręcić cały mechanizm bo może poszły tryby w środku, ew przeczyszczenie i nasmarowanie też nie zaszkodzi

Co do przepustnicy - zrób tak jak koledzy piszą - ps coś mi sie wydaje że w tym silniku po czyszczeniu przepustnicy nie trzeba robić adaptacji ?
Jakby co poszukaj kogos ze znajomych kto ma kabel do tdi - masz u siebie zwykle gniazdo obd-1 także wystarczy przejsciówka i można sobie posprawdzać błędy ,etc.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Grzechu66 


Motocykl: Mz 150 etz
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 168
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-27, 17:29   

Silniczek kręci i ten trybik też to oznacza że silniczek jest dobry, próbowałem też ampulem i praktycznie zero reakcji, rozbierałem go i jest nasmarowany, jak go probuję dogiąć ręką to tak sprężynuje... Mam przeczyścić przepustnice...?? ale już obroty są ok tak 1200 na benzynie i coś podobnego i na gazie...
_________________
Mz 150 etz
 
     
damianj 
damianj

Motocykl: TS 150, ETZ 250
Wiek: 42
Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 8
Skąd: dębica
Wysłany: 2014-03-27, 18:52   

Kup se diesla, benzyniaki i gazowce są bez porównania bardziej problematyczne od gruźlika. Zwykły, goły diesel w dobrym stanie jest bezobsługowy pomijając wymiany oleju. Odkąd kupiłem swojego pierwszego gruźlika benzynę toleruję tylko w MZce i pile spalinowej.
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2014-03-27, 19:45   

Benzyna jest fajna a z gazem to jazda po taniości.
Grzechu66, z silnikiem zrób tak jak pisze kosior , - wymiana swiec i filtra się klania najpierw. Potem zdjąc dolot i zainwestować w takie coś jak szprej do czyszczenia gaźników- koszt ok 20zl pryska sie to w dolot pomijając filtr powietrza - na pracujacym silniku - czysciłem tak dolot w vectrze która jeździ na benzynie a syfu było co niemiara.

A co do szyberdachu sprawdz czasami czy ktos go nie zakleil bo np ciekł - i teraz choćbyś darl na chama i tak go nie otworzysz. :wink:
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-03-27, 22:03   

damianj napisał/a:
Kup se diesla, benzyniaki i gazowce są bez porównania bardziej problematyczne od gruźlika. Zwykły, goły diesel w dobrym stanie jest bezobsługowy pomijając wymiany oleju.


Panu już dziękujemy! U mnie w mieście jeździ koleś Fabią TDI i ma na klapie naklejkę "Gaz jest dobry do kuchenek". Dziwnym trafem po pewnej libacji na klapie poniżej pojawił się drugi napis: "A Diesel jest dobry na pole - TDI = Tylko dla idiotów" :]

Przepustnicy tu się nie czyści jako tako. Oczywiście mógł się syf nazbierać na niej, ale to tylko z odmy - w takim przypadku czyszczenie przepustnicy to tylko na chwilę, lepiej oddać wtedy silnik na złom, bo się nie opyla remontować.

Wracając do tematu - Janmor też kupa, ale fartem mogłeś trafić na dobry komplet. Zrób taki test - zamknij się w nocy w garażu albo stań w ciemnym miejscu. Uruchom silnik, popsikaj rozpylacza na przewody wodą lub płynem do mycia szyb. Jeśli skaczą pioruny, to nie są to kable pierwszych lotów.

Co z resztą moich pytań?
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Grzechu66 


Motocykl: Mz 150 etz
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 168
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-27, 22:34   

kosior30 nie mierzyłem nic bo prawie cały dzień przesiedziałem przy tym choler.... szyberdachu... Ten czujnik jest tylko jeden na tym króćcu to ten mam zmierzyć...???
_________________
Mz 150 etz
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-03-28, 07:34   

Tak, parę postów wyżej masz obrazek co i jak.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Grzechu66 


Motocykl: Mz 150 etz
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 168
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-30, 22:53   

Panowie mam jeszcze do was takie pytanie a mianowicie pokrętło od ustawienia dmuchawy (szybay,nogi itp) nie działa mi na pozycji ..na twarz''... Nie wiem tak podejrzewam że może być jakaś za krótka linka albo gdzieś się o coś zaczepiła....?? Mieliście kiedyś taki przypadek...?? :ysz:
_________________
Mz 150 etz
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2014-03-30, 22:58   

Rany w maluchu którego opchlem za 600zł wiecej rzeczy mi działało.
No chyba ze kupowałeś to auto w nocy po pijaku
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Grzechu66 


Motocykl: Mz 150 etz
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 168
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-30, 23:06   

Dodek nie po pijaku i nie po nocy, oglądałem jednego gofa 3 i był tak wyplakowany że można się było przylepić do niego w środku cały, opony nawet dekiel od zaworów był wypsiukany i po mojemu to był samochód podejrzany a to vento to koleś mi od razu powiedział co jest więc wiesz wole to zrobić samemu i wiedzieć że jest dobrze niż kupić takiego wyplakowanego i pózniej by się wszystko sypało... :wink:
_________________
Mz 150 etz
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-03-30, 23:34   

Dodek, auto ma 20 lat i pińcet właścicieli za sobą...

Grzechu66, jak rozbierzesz panel nawiewu, to będziesz wiedział. W ciemno tutaj nikt Ci nie powie.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2014-03-31, 15:11   

Grzechu66, czy toto ma zawór EGR? Jeżeli tak, szarpanie i falowanie może być od tego.
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
Grzechu66 


Motocykl: Mz 150 etz
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 168
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-31, 17:03   

BeerfaN nie.... :wink: ten samochód jest z 92r i nawet nie ma ABSu a co mówić o EGR... :wink:
_________________
Mz 150 etz
 
     
Grzechu66 


Motocykl: Mz 150 etz
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 168
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-01, 18:37   

Witam Panów z Forum, odkopuje temat ponieważ chce kupić samochód do 3000 tyś w lpg i najlepiej jak była by to vectra B.. :) Znalazłem pare OKAZJI i jest też jedna Audi http://olx.pl/oferta/opel...html#4a33c8647e i co o niej sądzicie, http://olx.pl/oferta/sprz...html#1c575dfb41 http://olx.pl/oferta/opel...05e6f3e58" co sądzicie? Dzięki za odpowiedzi
_________________
Mz 150 etz
 
     
ETZ9994 

Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Opole Lubelskie
Wysłany: 2015-09-01, 19:25   

Te vectry to próchno
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14