Adaptacja gaźnika dellorto PHBH 30 do silnika EM 250. |
Autor |
Wiadomość |
studefix
Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 661 Skąd: Nowy Sącz
|
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2013-11-21, 12:58
|
|
|
Może chodzi im o opory powietrza, bo ten jest niby taki wydajny, ale ilość zasysanego powietrza nie ulega zmianom bo cylinder ma stałą objętość więc ja bym zostawił ten który jest. Opisz później swoje doświadczenia z tym gaźnikiem, jestem ciekawy |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
arlamir
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Cze 2011 Posty: 442 Skąd: RJA
|
Wysłany: 2013-11-21, 13:00
|
|
|
Chodzi o długość układu ssącego. |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 1038 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-11-21, 18:08
|
|
|
studefix, masz jakiś filmik jak się sprawuje twoja Mz z tym gaźnikiem? Mam podobny gaźnik tej samej firmy i mam zamiar w stosownym czasie zaadoptować go do MZ ETZ 250... Trzeba jakoś połączyć go z filtrem powietrza nie wiem na tą chwilę skąd taką gumę wziąć i poza tym należy zmienić dysze bo tam jest dysza 165 więc za duża... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
studefix
Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 661 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2013-11-21, 18:30
|
|
|
Filmu nie mam , fabrycznie gaźnik ten był wyposażony z dysze 105 i 38.Po dotoczeniu odpowiednich redukcji(na obie gardziele) założyłem go na próbę, mimo tak małych dysz eta szła tak jak na fabrycznym BVF'ie albo i lepiej.Jednak po jednej przejażdżce założyłem dysze jak fabryka nakazała 130 i 50 i tak jeżdżę do dziś.W sumie to nie wiem jakie dysze byłyby optymalne dla moich 300ccm i spakawa(może ktoś coś podpowie w tej sprawie).Co do gaźnika to nie mam zastrzeżeń, bardzo dobrze reaguje na regulacje mieszanki,trzyma elegancko bardzo niskie obroty,nie ociąga się przy odkręcaniu manetki ,kręci na wysokie obroty.
Poniżej redukacja jaką trzeba dotoczyć na gardziel od strony króćca, od strony filtra powietrza wystarczy wytoczyć pierścionek o średnicy wewn.równej średnicy gardzieli dellorto i zewn. jak w BVF'i od strony filtra , szerokość 0,5cm.Na długość guma filtra pasuje idealnie do dellorto. |
_________________ http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/58759
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/120470
http://polskajazda.pl/Mot...77-Sport/143467 |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2154 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2013-12-07, 14:36
|
|
|
Z jakiego kraju wywodzi się firma tego gaźnika ? sudefix powiedz mi czy przepustnica ma ślady zurzycia/ czy jest juz porysowana? , zastanawiam się czy nie zmienić binga na coś takiego. On ma obok ręczne ssanie? |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 1038 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-12-07, 14:43
|
|
|
czochu, gaźnik jest włoski |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
studefix
Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 661 Skąd: Nowy Sącz
|
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2154 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2013-12-07, 14:55
|
|
|
I to jest taki sam jak ten z linku? chyba przyinwestuje tylko ciekawe czy dostane gaźnik z możliwością zamontowania linki ssania. W nowym bingu przepustnica napierd@lała teraz po 6tyś jest obdarta z każdej strony, silnik pracuje jeszcze super na nim ale np kosior ma już z nim problem tylko ciekaw jestem ile już na nim nawinął |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
studefix
Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 661 Skąd: Nowy Sącz
|
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 1038 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-12-07, 22:16
|
|
|
czochu, badałem temat i doszedłem do wniosku że jak w gaźniku Dellorto jest ssanie ręczne to da się to przerobić na linkę a przynajmniej w tym gaźniku który mam na stanie... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 7479 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2013-12-08, 12:18
|
|
|
czochu napisał/a: | kosior ma już z nim problem tylko ciekaw jestem ile już na nim nawinął |
Bez przesady, drobne niedomagania, których przypadkowy koleś pierwszy raz siadając na moją MZtę by nie zauważył Klepiąca przepustnica pojawiła się po 11 tys.km. Obecnie ok. 14 jest. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2938 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2013-12-08, 12:47
|
|
|
kosior30 napisał/a: | Klepiąca przepustnica pojawiła się po 11 tys.km. Obecnie ok. 14 jest. | Ja przejechałem na bingu 13 tyś.km. i przepustnica na razie nic nie klepie. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2013-12-08, 14:02
|
|
|
No więc co by było lepszym wyborem dla 250tki bing czy ten dellorto?? Jakie za i przeciw? Bo cena podobna |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2938 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2013-12-08, 14:07
|
|
|
Allu napisał/a: | Bo cena podobna | Z tego co ja wiem to nie bo bing -około 400zł a dellorto -około 700 zł |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1676 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2013-12-08, 14:16
|
|
|
Allu, |
_________________ Wino, konserwy, muzyka bez przerwy
Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.
Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda. |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2013-12-08, 14:17
|
|
|
Mi też po ok 11000 km przepustnicy w bingu zaczęła klepac , ale tylko na małym otwarciu przepustnicy.
Obecnie mam ponad 14 000 na tym gaźniku , ale wiekszej różnicy w pracy silnika nie odczuwam.
Zobaczymy czy dotrwa do 30000 jak oryginał...??? |
_________________
|
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2013-12-08, 14:20
|
|
|
Osobiście wolę kupić gaźnik dedykowany do ETZ niż bawić się w przeróbki, szkoda czasu ! |
_________________
|
|
|
|
|
|