» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Adaptacja gaźnika dellorto PHBH 30 do silnika EM 250.
Autor Wiadomość
studefix 

Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 661
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-11-21, 12:18   Adaptacja gaźnika dellorto PHBH 30 do silnika EM 250.

W etz 300ccm zamontowałem gaźnik z poniższego linku,zastanawia mnie adnotacja o konieczności zmiany lub modyfikacji fabrycznego filtra powietrza.Są ku temu jakieś podstawy??Jeśli tak to jaki zamontować?

http://shop.mieloch.pl/ga...,pZ044404.bhtml
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/58759
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/120470
http://polskajazda.pl/Mot...77-Sport/143467
Ostatnio zmieniony przez studefix 2013-11-24, 12:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2013-11-21, 12:58   

Może chodzi im o opory powietrza, bo ten jest niby taki wydajny, ale ilość zasysanego powietrza nie ulega zmianom bo cylinder ma stałą objętość więc ja bym zostawił ten który jest. Opisz później swoje doświadczenia z tym gaźnikiem, jestem ciekawy
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
arlamir 


Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 442
Skąd: RJA
Wysłany: 2013-11-21, 13:00   

Chodzi o długość układu ssącego.
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice

Wysłany: 2013-11-21, 18:08   

studefix, masz jakiś filmik jak się sprawuje twoja Mz z tym gaźnikiem? Mam podobny gaźnik tej samej firmy i mam zamiar w stosownym czasie zaadoptować go do MZ ETZ 250... Trzeba jakoś połączyć go z filtrem powietrza nie wiem na tą chwilę skąd taką gumę wziąć i poza tym należy zmienić dysze bo tam jest dysza 165 więc za duża...
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
studefix 

Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 661
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-11-21, 18:30   

Filmu nie mam , fabrycznie gaźnik ten był wyposażony z dysze 105 i 38.Po dotoczeniu odpowiednich redukcji(na obie gardziele) założyłem go na próbę, mimo tak małych dysz eta szła tak jak na fabrycznym BVF'ie albo i lepiej.Jednak po jednej przejażdżce założyłem dysze jak fabryka nakazała 130 i 50 i tak jeżdżę do dziś.W sumie to nie wiem jakie dysze byłyby optymalne dla moich 300ccm i spakawa(może ktoś coś podpowie w tej sprawie).Co do gaźnika to nie mam zastrzeżeń, bardzo dobrze reaguje na regulacje mieszanki,trzyma elegancko bardzo niskie obroty,nie ociąga się przy odkręcaniu manetki ,kręci na wysokie obroty.

Poniżej redukacja jaką trzeba dotoczyć na gardziel od strony króćca, od strony filtra powietrza wystarczy wytoczyć pierścionek o średnicy wewn.równej średnicy gardzieli dellorto i zewn. jak w BVF'i od strony filtra , szerokość 0,5cm.Na długość guma filtra pasuje idealnie do dellorto.
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/58759
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/120470
http://polskajazda.pl/Mot...77-Sport/143467
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2013-12-07, 14:36   

Z jakiego kraju wywodzi się firma tego gaźnika ? sudefix powiedz mi czy przepustnica ma ślady zurzycia/ czy jest juz porysowana? , zastanawiam się czy nie zmienić binga na coś takiego. On ma obok ręczne ssanie?
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice

Wysłany: 2013-12-07, 14:43   

czochu, gaźnik jest włoski :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
studefix 

Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 661
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-12-07, 14:48   

Gaźnik jest produkcji włoskiej, ssanie występuje w dwóch wersjach , ręcznej i na lnkę(pasuje standardowa mz'towska).Jakieś ślady użytkowania na przepustnicy oczywiśćie są bo gaźki kupiłem używane od moto guzzi V75 z połowy lat '90.Mimo to nie ma z nimi żadnych problemów , przepustnica nie klepie , regulacja obrotów bezproblemowa.Taki sam gaźnik zalożyłem do ets i mam święty spokój z wolnymi obr z brakiem mocy na najwyższych obrotach.
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/58759
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/120470
http://polskajazda.pl/Mot...77-Sport/143467
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2013-12-07, 14:55   

I to jest taki sam jak ten z linku? chyba przyinwestuje tylko ciekawe czy dostane gaźnik z możliwością zamontowania linki ssania. W nowym bingu przepustnica napierd@lała teraz po 6tyś jest obdarta z każdej strony, silnik pracuje jeszcze super na nim ale np kosior ma już z nim problem tylko ciekaw jestem ile już na nim nawinął
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
studefix 

Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 661
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-12-07, 15:58   

Identyczny z tym ,że mój jak mówiełm ma ssanie na linkę.
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/58759
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/120470
http://polskajazda.pl/Mot...77-Sport/143467
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice

Wysłany: 2013-12-07, 22:16   

czochu, badałem temat i doszedłem do wniosku że jak w gaźniku Dellorto jest ssanie ręczne to da się to przerobić na linkę a przynajmniej w tym gaźniku który mam na stanie... :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-12-08, 12:18   

czochu napisał/a:
kosior ma już z nim problem tylko ciekaw jestem ile już na nim nawinął


Bez przesady, drobne niedomagania, których przypadkowy koleś pierwszy raz siadając na moją MZtę by nie zauważył ;) Klepiąca przepustnica pojawiła się po 11 tys.km. Obecnie ok. 14 jest.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2938
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2013-12-08, 12:47   

kosior30 napisał/a:
Klepiąca przepustnica pojawiła się po 11 tys.km. Obecnie ok. 14 jest.
Ja przejechałem na bingu 13 tyś.km. i przepustnica na razie nic nie klepie.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-12-08, 14:02   

No więc co by było lepszym wyborem dla 250tki bing czy ten dellorto?? Jakie za i przeciw? Bo cena podobna :???:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2938
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2013-12-08, 14:07   

Allu napisał/a:
Bo cena podobna
Z tego co ja wiem to nie bo bing -około 400zł a dellorto -około 700 zł
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-12-08, 14:09   

http://shop.mieloch.pl/ga...,pZ044404.bhtml
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1676
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2013-12-08, 14:16   

Allu,
Cytat:
brak w magazynie
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2013-12-08, 14:17   

Mi też po ok 11000 km przepustnicy w bingu zaczęła klepac , ale tylko na małym otwarciu przepustnicy.
Obecnie mam ponad 14 000 na tym gaźniku , ale wiekszej różnicy w pracy silnika nie odczuwam.
Zobaczymy czy dotrwa do 30000 jak oryginał...???
_________________

 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-12-08, 14:18   

http://www.dellortodirect...UZZI-V65-4Cycle

no faktycznie "trochę" droższy od binga :lol:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2013-12-08, 14:20   

Osobiście wolę kupić gaźnik dedykowany do ETZ niż bawić się w przeróbki, szkoda czasu !
_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15