» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-12-22, 23:32
stuki w skrzyni trophy
Autor Wiadomość
muflonek 

Motocykl: MZ ETS 250,ES250/2
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-19, 19:57   (po raz kolejny) coś stuka w silniku Trophy

Wiem, że podobne tematy już się pojawiały, ale może jak opiszę moje objawy, to bardziej precyzyjnie będzie można zlokalizować usterkę. Mianowicie dzisiaj korzystając z ładnej pogody postanowiłem polatać troszkę na moim dziwolągu (do zobaczenia w moim temacie powitalni). Motorek ten zakupiłem około listopada więc w sumie pierwszy raz przejechałem nim dłuższy kawałek. Problem pojawia się, gdy silnik się troszkę rozgrzeje (tak mniemam, wydaje mi się, że nie stukał zimny, ale jutro sprawdzę). Stukania nie ma gdy obciążam silnik przyspieszając, pojawia się ono na biegu jałowym, oraz gdy silnika nie obciążam, czyli na przykład gdy zwalniam. Stuki nie są regularne, a najmocniej napitala na wysokich obrotach (gdy np. przy zmianie biegu przy wysokich obrotach).
Silnik wygląda na nierozbierany. Nie wiem jak to opisać, ale mam wrażenie, że skrzynia pracuje tutaj troszkę mniej precyzyjnie niż w drugim tropiku.

Liczę na krótkie, precyzyjne strzały najbardziej prawdopodobnych usterek.
 
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2010-03-19, 22:39   

muflonek napisał/a:
Stukania nie ma gdy obciążam silnik przyspieszając, pojawia się ono na biegu jałowym, oraz gdy silnika nie obciążam, czyli na przykład gdy zwalniam
Objawy mogą się pojawiać przez to. cyt. Przy luzie większym niż 0.10mm występuje w stanie nieobciążonym silnika hałas, który wywołany jest przez skośne uzębienie napędu silnika. Zabierak sprzęgła pod wpływem zmiany obciążenia przesuwany jest wzdłuż. Gdy naciśnięta zostanie dźwignia sprzęgła podczas pracy silnika, to hałas zanika. Im większa nastawiona zostanie wartość luzu wzdłużnego zabieraka sprzęgła, tym większy jest hałas. W stanie obciążonym silnika nie ma takiego zjawiska. luz wzdłużny ustawiany jest za pomocą różnych podkładek odległościowych.
_________________

 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2835
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-03-19, 22:51   

Albo zużyty gaźnik, zubaża mieszankę, może sama regulacja wystarczy..
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1915
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2010-08-17, 14:36   

Polecam dyskusję
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=17915
_________________

 
 
     
sanie$ 

Motocykl: Mz etz 150
Wiek: 31
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 16
Skąd: Stare Kupiski
Wysłany: 2010-08-20, 22:00   

Trudno jest mi dokładnie powiedziec co jest bo nie slyszalem tego stukania, podpowiem tylko że tez mialem nierownomierne stukanie w silniku, po wymianie lancuszka sprzeglowego stukanie zniklo. Myśle że tę opcję też powinieneś rozważyć.
_________________
www.cs-poligon.eu

http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_150/93196
 
 
     
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2010-08-20, 22:14   

sanie$, tu jest mowa o silniku 250 a w nim nie ma łańcuszka, czytaj dokładnie.
 
     
Adam_H 
$Adam$

Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 37
Dołączył: 01 Wrz 2007
Posty: 41
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 2011-03-13, 17:34   

Jeżeli po wciśnięciu sprzęgła i włączeni pierwszego biegu hałas ustaje to Jeżak ma naprawdę racje, uwierzcie mi drodzy MZ-tkowicze
_________________
Nie sztuką jest się rozpędzić, sztuką jest się zatrzymać...
 
 
     
Mariusz1982 
mariusz1982

Motocykl: Mz es 250 trophy
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 13
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-04-02, 20:21   stuki w skrzyni trophy

Witam!

Po długim remoncie oblatałem wreszcie swój zaprzęg Es 250/2 +superelastik:). Niestety pojawiło sie dziwne zjawisko. Otóż na obrotach jałowych z okolic skrzyni lub sprzęgła dochodzi dźwiek "trykania;)", po wciśnieciu sprzęgła stukanie ustaje. Wszystko wskazywałoby na zabierak, ale podczas jazdy stukanie pojawia sie na 3 (mocne) i 4 biegu. Jedynka i dwójka jest cicha. Czy to może być wina skrzyni??. Zrobiłem remont, zabierak i skrzynię zdystansowałem zgodnie z serwisówką i informacjami na szacownym Forum. W skrzyni nie wymieniałem trybów, jedynie nowe są wodziki. Czy może są jeszcze nie dotarte. Proszę o pomoc
_________________
Mz Es 250/2
 
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2011-04-02, 20:29   

Mariusz1982 napisał/a:
Czy to może być wina skrzyni??
to jest wina skrzyni, przy dystansowaniu trzeba było puknąć w łożysko wałka zdawczego żeby doszło do końca i dopiero wtedy dystansować.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
Mariusz1982 
mariusz1982

Motocykl: Mz es 250 trophy
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 13
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-04-02, 20:39   

Czyli zdjąć łańcuch i zębatkę zdawczą, dekielek i pukać w łozysko?? Póżniej dobrać odpowiednie podkładki??
_________________
Mz Es 250/2
 
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2011-04-02, 20:51   

Dokładnie, jak to nie pomoże to pewnie wodziki niedokładnie wykonane są.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
Mariusz1982 
mariusz1982

Motocykl: Mz es 250 trophy
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 13
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-04-04, 21:09   

no nie pomogło:( Ale biegi wchodzą jak nowe, bezbłędnie. zastanawiam sie czy może czepić sie wałka na którym jest duże koło zębate. Czy jego też się dystansuje?? Jeśli tak to jak to zrobić nie rozpoławiając silnika?? Dzieki za odzew
_________________
Mz Es 250/2
 
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2011-04-06, 18:04   

Wałka na którym jest koło zębate nie czepisz się za bardzo, ale zdejmij kapę i sprawdź luz na wszelki wypadek, z tego co opisałeś wynika że stuka sprzęgło kłowe, obstawiam wodzik.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
Mariusz1982 
mariusz1982

Motocykl: Mz es 250 trophy
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 13
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-04-06, 22:16   

Cały dzień walczyłem (próbowałem wyjąć łożysko wałka pośredniego bez rozpoławiania- bez skutku) i nie ma poprawy. Wałek pośredni nie ma luzu. Czyba to jednak jeden z wodzików. Postanowiłem złozyc i jeździć, może się dotrze.
_________________
Mz Es 250/2
 
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2011-04-06, 22:22   

szkoda sprzęgieł kłowych, dotrzec się nie dotrze, raczej wytrze.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
Gryf 

Motocykl: Mz ES 250/2 trophy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 41
Skąd: Brzozów\podkarpacie
Wysłany: 2011-04-16, 20:40   

A ja jeszcze raz przyglądnął bym się dystansowaniu zabieraka sprzęgła. To Raz.
Dwa jeśli to duże koło zębate i zabierak w miejscu pracy z tym kołem, jest zbyt zużyty też będzie występował taki dżwięk.
Trzy mało prawdopodobne bo napewno to sprawdzałeś, sam zabierak nie jest ma luzu na nitach ??
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2011-04-16, 20:44   

Gryf, tylko dlaczego na niektórych biegach stuka, a na niektórych nie?
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
Mariusz1982 
mariusz1982

Motocykl: Mz es 250 trophy
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 13
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-04-18, 18:23   

Zabierak jeszcze raz dystansowałem, jest w porządku. Silnik pracuje cicho, tylko 3 i 4 tluką, rzy obciążeniu. Jak "oddam" gaz to jakby mniej. Podejrzewam wodzik( w serwisówce coś podają o podginaniu wodzikow). Ja założyłem nowy taki jak był fabrycznie. A może ktoś jest z lublina, moglibyśmy sie ustawić i osłuchać tych stuków.
_________________
Mz Es 250/2
 
 
     
Voytek 

Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 35
Skąd: KrOsNo
Wysłany: 2012-01-18, 13:29   

Witam.Kolejny problem z moim tropikiem.Po złożeniu silnika i odpaleniu słychac dziwne stuki-puki.. :roll: początkowo myslałem że jest to gdzies na korbowodzie ,albo ze tłok dobija do swiecy ale gdy sie bardziej wsłucham to jest to gdzies w srodku,po przyłożeniu reki do kapy od strony sprzęgła czuc to stukanie. stuki nie sa regularne ,raz stuka pozniej przez kilka minut nie pozniej znowu przewaznie słychac to jak silnik schodzi z wys obr i na niskich jak sobie pyrka to tez wtedy napierdziela,dosc głośno.Czy wina może byc sprzęgło,czy bardziej skrzynia?miał ktos z Was podobny problem?
Drugą wadą po mojej interwencji w silnik,jest dziwnie działająca skrzynia biegów.Tzn sa wszystkie biegi ,wchodzą,nie wyskakują,ale przy właczeniu 1 jest straszny zgrzyt,tak jakby chciala wejsc a nie mogła,jakby sie zębatki nie chciały zazębic,a wszystko jest złożone tak jak było,sytuacje można prównac do tego jakby sie wrzucalo 1 bez sprzegła..dźwignia nie chce zejść na dół tak jakby ja cos trzymało ,pozniej zgrzyt i jest 1ka.. :neutral: w sumie zawsze troszke zgrzyta przy wrczucaniu -to normalne,ale nie ąz tak głośno..próbując biegi jeszcze jak silnik był na stole,zauważyłem ze jedynka wchodzi jakby do połowy,i dopiero po chwili wchodzi do końca (tak jakby na dwa razy) i wtedy juz jest bieg, Czy własnie to może być winą tego zgrzytu?w sumie w WSK jak ręką prubuje smieniac to tez tak 1 wchodzi jakby na dwa razy ale nie zgrzyta tak jak tu..sprzęgło trzyma ładnie nie ciągnie.. moge jeszcze raz rozbierac silnik tylko czy to cos da,jak wszystko jest tak poskładane jak było...tryby sie kręca normalnie nic nie blokuje,wodziki tez sie normlanie przesuwaja,przy zmianach biegów słychac to kliknięcie,sprężyna dźwigni oddaje...może koledzy cos doradza?najwyzej sprzedam ten moj wynalazek bo mnie strasznie duzo nerwow kosztuje i juz nie mam sily do niej :roll:
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7518
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-01-18, 13:54   

1) Jeśli po wciśnięciu sprzęgła to zanika, to źle zdystansowany zabierak sprzęgła.

2) Dystansowałeś skrzynię?
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 16