» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 11:25
Zapłon - ustawianie zapłonu elektronicznego - MZ ETZ 251
Autor Wiadomość
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2006-07-05, 14:48   Zapłon - ustawianie zapłonu elektronicznego - MZ ETZ 251

Siema wszystkim. Nie znalazłem takiego tematu wiec pisze.... mam taki problem: W mojej 251 jest elektroniczny zaplon i wszystko bylo dobrze az do remontu skrzyni. Teraz moto odpala dobrze, ale nierówno kreca sie na obroty podczas jazdy. Tnz powyzej 4000 mz powinna juz ładnie przyspieszac no i w miare jest dobrze mniej wiecej do 4500. powyzej tych obrotów moc spada do tego stopnia ze musze redukować bieg na niższy :-( . okolo 5000 jest dobrze ale znowu gdy wejde na 5500 moc spada. Juz nie wiem co mam robic. Nie wiem jak ustawic zaplon bo slyszalem kiedys ze powinien byc ustawiny max w lewo od innej osby ze max w prawo albo po środku :shock: A może to wogóle nie zapłon?? Pomocy...
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-13, 20:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Large 


Motocykl: Yamaha FJ 1200
Wiek: 37
Dołączył: 13 Cze 2005
Posty: 99
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: 2006-07-05, 15:11   

Max w lewo i max w prawo????? Co za kretyn ci to powiedział? Zapłon ma być tak ustawiony, żeby iskra przeskakiwała w momencie kiedy tłok znajduje się 3-2,5mm przed GMP, czyli przed najwyższym położeniem. Najprościej odkręć świecę, podłącz ją do fajki, połóż na cylindrze, włącz zapłon i kręć wałem. Wsadź coś do cylindra przez otwór od świecy i ustaw impulsator tak żeby iskra była tak jak jest wyżej napisane. I tyle. To jest elektronik więc nie musisz kombinować z jakimiś zegarami itp.
_________________
MoTóR nie umiera nigdy, MoTóR jest wieczny!
 
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2006-07-06, 00:28   

Large napisał/a:
To jest elektronik więc nie musisz kombinować z jakimiś zegarami itp.


Co??? Z czujnikiem zegarowym sie najlepiej zapłon ustawia, zwłaszcza elektronik...

Klima, poszukaj był temat, np w usprawnieniach, o czujniku impulsatora, tam opisałem wszystko dokładnie. Znajdź sam...
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-07-06, 14:13   

Large, wlasnie elekronika tymbardziej powinno sie ustawic z zegarem zeby wykorzystac dokladnosc zaplonu ktora on umozliwia,sposoby na sowmiarke czy na srubokret albo zbijak zrobiony ze swiecy to badylarstwo dobre dla komarkow ktore czy bedzie 1 czy 4 mm przed GMP i tak beda chodzily niemowie ze nieda sie tak uststawic, bo da sie i sam niejedno krotnie to robilem i bedzie to chodzilo ale to nie bedzie to co byc powinno,popierwsze najpierw to ty sprawdz zaplon czy to jesgo wina zanim cokolwiek rozkrecisz,elektronik ma to do siebie ze raz ustawiony juz niema prawa sie zmienic,ja mam ustawiony fabrycznie czyli od 90r i od tamtej pory nikt tego nieruszal i MZ pali z pierwszego kopa,nie niemam zamiaru tego ruszac dopuki niebedzie potzreby wymiany,ustawione jest na 2,5 z groszami, sprawdzalem zegarem.wiec jedz do jakiegos warsztatu gdzie maja zegar niech ci to sprawdza i bedziesz wtedy wiedzial, bo jesli jest dobrze to szkoda ruszac,a jesli wczesniej było ok i nic nieruszales to samo napewno sie niepzrestawilo,wiec ja bym przyczyny problemu szukal gdzie indziej,to moze byc kazda pierdola,cewka,swieca,czy nawet kabel wysokiego napiecia,albo fajka czy gaznik moze byc mnustwo przyczyn takiego zachowania a wszyscy zaraz zwalaja na zaplon ktory w 95% przypadkow jest niewinny tymbardziej jesli to jest elektronik,bo w kalsycznym to wiadomo ze to sie przestawia z czasem...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2006-07-06, 14:39   

ZMienie jeszcze przewód wysokiego napiecia fajke i cewke. I sprawdze ustawienie zapłonu, jesli nie byl ruszamy to moze nie bede ruszac...
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15