» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 11:26
Zapłon - podłączenie - MZ ETZ 150
Autor Wiadomość
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2006-07-12, 21:55   

W WSK jest iskrownik, i tam łacząc odpowiednio cewki dawało rade odpalic nawet bez baterii!!! dzieje się tak ponieważ w budowie zastosowany magnes stały, przez co nie potrzebuje wysokich obrotów do działania. Natomiast w MZ (każdej) jest altek/prądnica, która potrzebuje określonych obrotów, aby mogła zacząć pracować. Dlatekgo do uruchomienia moto z kopa potrzebny jest AQ (żeby dawał iskrę przy małych obrotach). W MZ nie da rady przerobić inst. elektrycznej tak, aby dało radę odpalić moto z kopa bez AQ !!! (wyjątkiem jest zmiana alternatora/prądnicy na iskrownik)

[ Dodano: 2006-07-12, 22:01 ]
A i jescze jedno. Regulator i prostownik jest KONIECZNY do pracy alternatora!!! Bez nich wirnik może co najwyżej pełnić funkcję koła zamachowego i uchwytu krzywki ;-)
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-07-12, 22:08   

3 paluszki nie ma szans, 6 to tak, alkaliczne wytrzymają do pół godziny
 
     
Tomek-88 


Motocykl: Honda NTV650
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 346
Skąd: Gnieździska/Kielce
Wysłany: 2006-07-12, 22:20   

no wska zapali .bez akumu.. ale nie za kazdym razem,rzadko. z kabla od swiatel tak. zreszta jak ktos bedzie wiedzial o co chodzi to zalapie.i mz zapali!!!!!!!
_________________
Trzeba coś stracić żeby docenić, żeby odzyskać trzeba się zmienić
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2006-07-13, 00:26   

Wiem że chcesz bronić swojego zdania, ale po pierwsze temat ten był już na forum poruszany, a po drugie nie znam moto a alternatorem, które udało by się zapalić z kopa bez AQ lub prostownika...
Z tego co wie praktycznie każdy użytkownik ETZetek to aby wzbudzić układ ładowania potrzeba ok 1300 obr./min, natomiast kopiąc w kopniak możemy nadać ok. 100 obr./min. Tak więc nie posiadając AQ skąd mamy brac prąd na rozruch, skoro w obwodzie NIE MA PRAWA jego być??? No, chyba że zamiast alternatora w MZ masz iskrownik, wtedy nie mamy nawet o czym dyskutować...
 
     
Tomek-88 


Motocykl: Honda NTV650
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 346
Skąd: Gnieździska/Kielce
Wysłany: 2006-07-13, 10:01   

niektorzy by sporo za to zaplacili ;-) dobra zakonczmy ten temat. :->
_________________
Trzeba coś stracić żeby docenić, żeby odzyskać trzeba się zmienić
 
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 987
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-07-14, 21:42   

Xargo1, dobrze cię widzieć spowrotem ;-)
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15