» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Sprawdzanie szczelności silnika powietrzem
Autor Wiadomość
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2014-07-08, 22:18   Sprawdzanie szczelności silnika powietrzem

Witam.
Nie znalazłem tematu takiego, więc piszę nowy.
Próbował ktoś sprawdzać silnik w ten sposób ? Coś mi ostatnio zaczęła etka dużo palić i inaczej pracuje. Wyczytałem dzisiaj na necie że można sprawdzić szczelność silnika powietrzem, gdzie wystarczy zatkać okno wydechowe, zakręcić świecę i przez króciec napompować powietrza do skrzyni korbowej. Tak więc zrobiłem, no i przy pompowaniu wypierdziela mi powietrze przez korek wlewu oleju :ysz: . Ciśnienie jest tak duże, że nie da rady utrzymać palcem ciśnienia. Powiedzcie mi dlaczego to się tak dzieje, czy w ten sposób nie da rady sprawdzić szczelności i to jest tylko mit ? Przez skrzynie biegów nie powinno biec powietrze. Najlepsze jest to, że gdy motor pracuje przez korek nie wydobywa się ciśnienie. :neutral:
_________________

 
 
     
Makaron 
Zlotowicz


Motocykl: ETZ 251 VFR 800 FI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 225
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-08, 22:56   

Z tego co piszesz wynika,ze masz nieszczelność na łączeniu karterów w okolicy komory korbowej, lub simmeringa od strony sprzęgła.
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2014-07-08, 23:20   

No nie wiem, ale kopcić nie kopci, odpala dobrze. Ale dlaczego po odpaleniu nic nie dmucha z korka? Przecież większe ciśnienia panują w silniku podczas pracy silnika.
_________________

 
 
     
Makaron 
Zlotowicz


Motocykl: ETZ 251 VFR 800 FI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 225
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-08, 23:26   

W komorze spalania tak, w komorze korbowej nie ma dużego ciśnienia. Zależy czy nieszczelność w skrzyni masz poniżej lustra oleju czy gdzieś wyżej, tak że nawet podczas pracy nie ssie smarowidła tylko samo powietrze.
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2014-07-08, 23:39   

Czyli widzę, że w pierwszej kolejności muszę wymienić simmeringi na wale, bo bez tego nie będę wiedział co jest przyczyną nieszczelności. A simmeringi dużo ciśnienia powietrza wytrzymają ?
_________________

 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2014-07-09, 08:07   

motocyklista, Tak jak pisze Makaron - komorze spalania tak, w komorze korbowej nie ma dużego ciśnienia.
motocyklista napisał/a:
Czyli widzę, że w pierwszej kolejności muszę wymienić simmeringi na wale,
Wymień jako pierwsze, żeby je wyeliminować. Jeżeli nie one były przyczyną to napewno nieszczelność masz na łączeniu karterów.
motocyklista napisał/a:
A simmeringi dużo ciśnienia powietrza wytrzymają ?
Nie wiem ile, ale chyba nie wdmuchiwałeś 10 atmosfer ?
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2014-07-09, 08:31   

Nie dało się napompować dużo powietrza. Kiedy nacisnąłem pistolet z zegarem to doszło do 1,5 atmosfery i zaczęło walić dużym ciśnieniem z korka wlewowego, to tak jak by się pompowało oponę z przebitą dętką. Mam założony simering na wale sprężynką na zewnątrz. Założyłem tak jak na filmie serwisowym. Czy przez to mogą być wycieki ciśnienia? Odwrotnie może by bardziej uszczelniał.
_________________

 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2014-07-09, 08:47   

motocyklista napisał/a:
Mam założony simering na wale sprężynką na zewnątrz. Założyłem tak jak na filmie serwisowym.
Czyli masz dobrze.
motocyklista napisał/a:
Czy przez to mogą być wycieki ciśnienia
Nie może, pewnie przy zakładaniu coś poszło źle.
motocyklista napisał/a:
Odwrotnie może by bardziej uszczelniał.
A niby dlaczego ? Jeżeli było by lepiej to niemcy by tak wkładali.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2014-07-09, 08:50   

Z tego co słyszałem to ciśnienie jakie panuje w skrzyni korbowej powoduje zaciśnięcie wargi ze sprężynką, przez co lepiej uszczelnia.
_________________

 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2014-07-09, 08:53   

motocyklista, Ja w etz 250 mam tak jak fabryka nakazała i działa bez zarzutu.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2014-07-09, 15:32   

Mało tego jeszcze spalanie wzrosło i na 5l nie zrobiłem 100 km :neutral: Trzeba wymienić uszczelniacze, zobaczymy czy coś da. Po wymianie uszczelniaczy mogę zrobić jeszcze raz test z powietrzem? nic im się nie stanie ?
_________________

 
 
     
Matfiej 
Prawdziwy Żółtodziób


Motocykl: Miał być i jest!
Pomógł: 16 razy
Wiek: 27
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 451
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2014-07-09, 15:45   

Nie pamiętam kto mi to mówił, ale też słyszałem, że na filmie serwisowym uszczelniacz jest wsadzany odwrotnie.
_________________
Za długa sygnaturka? Osz Wy :pejcz: !
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2014-07-09, 15:51   

Mam film serwisowy na komputerze i simering wkłada gość sprężynką na zewnątrz, tak jak teraz mam.
_________________

 
 
     
Matfiej 
Prawdziwy Żółtodziób


Motocykl: Miał być i jest!
Pomógł: 16 razy
Wiek: 27
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 451
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2014-07-09, 16:03   

Ja też tak składałem, aczkolwiek mówię - też spotkałem się z głosem "wargami do wewnątrz". Argumentacją jest to, że wtedy ciśnienie w skrzyni korbowej rozpiera simmering, no i to ma zapewnić lepsze uszczelnienie.
_________________
Za długa sygnaturka? Osz Wy :pejcz: !
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2014-07-09, 16:12   

W starych motorach jakie widziałem rozebrane simeringi były montowane sprężynką do wewnątrz, tylko w mz widziałem inaczej :mrgreen:
_________________

 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2014-07-09, 18:36   

motocyklista,
Dlatego simmering od strony sprzęgła nie trzyma ciśnienia bo jest założony odwrotnie.
Tak się nie sprawdza silnika :-)
Pośrednio pomiar kompresji , najlepiej jednak ocenić zużycie cylinder oraz pierścienie ( na zamku).
Spalanie to może być również wina gaznika lub filtra powietrza.
_________________

 
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2014-07-09, 19:05   

No może nie powinno się tak sprawdzać, no ale ciśnienie powinno trzymać, a nie dmuchać na skrzynie.
_________________

 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 470
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2014-07-10, 00:49   

Ciśnienia nie będzie trzymać bo simmer od strony sprzęgła jest sprężyną na zewnątrz komory wału.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2014-07-10, 07:12   

Jeśli sprężynką na zewnątrz simmering nie będzie trzymać, to dlaczego na filmie tak zakładali? No nic zamówiłem u intra Simmeringi na wał założę i zobaczę, a wcześniej wyjmę delikatnie stary założę go odwrotnie i spróbuję napompować powietrza, zobaczę czy będzie trzymać lepiej.
_________________

 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 470
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2014-07-10, 16:37   

motocyklista napisał/a:
Jeśli sprężynką na zewnątrz simmering nie będzie trzymać, to dlaczego na filmie tak zakładali?


Gdyby konstruktorzy z shopau projektowali silnik napędzany parą albo sprężonym powietrzem to na pewno założyliby sprężynką w stronę wału.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14