Sprawdzanie szczelności silnika powietrzem |
Autor |
Wiadomość |
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2014-07-08, 22:18 Sprawdzanie szczelności silnika powietrzem
|
|
|
Witam.
Nie znalazłem tematu takiego, więc piszę nowy.
Próbował ktoś sprawdzać silnik w ten sposób ? Coś mi ostatnio zaczęła etka dużo palić i inaczej pracuje. Wyczytałem dzisiaj na necie że można sprawdzić szczelność silnika powietrzem, gdzie wystarczy zatkać okno wydechowe, zakręcić świecę i przez króciec napompować powietrza do skrzyni korbowej. Tak więc zrobiłem, no i przy pompowaniu wypierdziela mi powietrze przez korek wlewu oleju . Ciśnienie jest tak duże, że nie da rady utrzymać palcem ciśnienia. Powiedzcie mi dlaczego to się tak dzieje, czy w ten sposób nie da rady sprawdzić szczelności i to jest tylko mit ? Przez skrzynie biegów nie powinno biec powietrze. Najlepsze jest to, że gdy motor pracuje przez korek nie wydobywa się ciśnienie. |
_________________
|
|
|
|
|
Makaron
Zlotowicz
Motocykl: ETZ 251 VFR 800 FI
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 225 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-07-08, 22:56
|
|
|
Z tego co piszesz wynika,ze masz nieszczelność na łączeniu karterów w okolicy komory korbowej, lub simmeringa od strony sprzęgła. |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2014-07-08, 23:20
|
|
|
No nie wiem, ale kopcić nie kopci, odpala dobrze. Ale dlaczego po odpaleniu nic nie dmucha z korka? Przecież większe ciśnienia panują w silniku podczas pracy silnika. |
_________________
|
|
|
|
|
Makaron
Zlotowicz
Motocykl: ETZ 251 VFR 800 FI
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 225 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-07-08, 23:26
|
|
|
W komorze spalania tak, w komorze korbowej nie ma dużego ciśnienia. Zależy czy nieszczelność w skrzyni masz poniżej lustra oleju czy gdzieś wyżej, tak że nawet podczas pracy nie ssie smarowidła tylko samo powietrze. |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2014-07-08, 23:39
|
|
|
Czyli widzę, że w pierwszej kolejności muszę wymienić simmeringi na wale, bo bez tego nie będę wiedział co jest przyczyną nieszczelności. A simmeringi dużo ciśnienia powietrza wytrzymają ? |
_________________
|
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2014-07-09, 08:07
|
|
|
motocyklista, Tak jak pisze Makaron - komorze spalania tak, w komorze korbowej nie ma dużego ciśnienia.
motocyklista napisał/a: | Czyli widzę, że w pierwszej kolejności muszę wymienić simmeringi na wale, | Wymień jako pierwsze, żeby je wyeliminować. Jeżeli nie one były przyczyną to napewno nieszczelność masz na łączeniu karterów.
motocyklista napisał/a: | A simmeringi dużo ciśnienia powietrza wytrzymają ? | Nie wiem ile, ale chyba nie wdmuchiwałeś 10 atmosfer ? |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2014-07-09, 08:31
|
|
|
Nie dało się napompować dużo powietrza. Kiedy nacisnąłem pistolet z zegarem to doszło do 1,5 atmosfery i zaczęło walić dużym ciśnieniem z korka wlewowego, to tak jak by się pompowało oponę z przebitą dętką. Mam założony simering na wale sprężynką na zewnątrz. Założyłem tak jak na filmie serwisowym. Czy przez to mogą być wycieki ciśnienia? Odwrotnie może by bardziej uszczelniał. |
_________________
|
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2014-07-09, 08:47
|
|
|
motocyklista napisał/a: | Mam założony simering na wale sprężynką na zewnątrz. Założyłem tak jak na filmie serwisowym. | Czyli masz dobrze. motocyklista napisał/a: | Czy przez to mogą być wycieki ciśnienia | Nie może, pewnie przy zakładaniu coś poszło źle. motocyklista napisał/a: | Odwrotnie może by bardziej uszczelniał. | A niby dlaczego ? Jeżeli było by lepiej to niemcy by tak wkładali. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2014-07-09, 08:50
|
|
|
Z tego co słyszałem to ciśnienie jakie panuje w skrzyni korbowej powoduje zaciśnięcie wargi ze sprężynką, przez co lepiej uszczelnia. |
_________________
|
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2014-07-09, 08:53
|
|
|
motocyklista, Ja w etz 250 mam tak jak fabryka nakazała i działa bez zarzutu. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2014-07-09, 15:32
|
|
|
Mało tego jeszcze spalanie wzrosło i na 5l nie zrobiłem 100 km Trzeba wymienić uszczelniacze, zobaczymy czy coś da. Po wymianie uszczelniaczy mogę zrobić jeszcze raz test z powietrzem? nic im się nie stanie ? |
_________________
|
|
|
|
|
Matfiej
Prawdziwy Żółtodziób
Motocykl: Miał być i jest!
Pomógł: 16 razy Wiek: 27 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 451 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 2014-07-09, 15:45
|
|
|
Nie pamiętam kto mi to mówił, ale też słyszałem, że na filmie serwisowym uszczelniacz jest wsadzany odwrotnie. |
_________________ Za długa sygnaturka? Osz Wy ! |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2014-07-09, 15:51
|
|
|
Mam film serwisowy na komputerze i simering wkłada gość sprężynką na zewnątrz, tak jak teraz mam. |
_________________
|
|
|
|
|
Matfiej
Prawdziwy Żółtodziób
Motocykl: Miał być i jest!
Pomógł: 16 razy Wiek: 27 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 451 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 2014-07-09, 16:03
|
|
|
Ja też tak składałem, aczkolwiek mówię - też spotkałem się z głosem "wargami do wewnątrz". Argumentacją jest to, że wtedy ciśnienie w skrzyni korbowej rozpiera simmering, no i to ma zapewnić lepsze uszczelnienie. |
_________________ Za długa sygnaturka? Osz Wy ! |
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2014-07-09, 16:12
|
|
|
W starych motorach jakie widziałem rozebrane simeringi były montowane sprężynką do wewnątrz, tylko w mz widziałem inaczej |
_________________
|
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2014-07-09, 18:36
|
|
|
motocyklista,
Dlatego simmering od strony sprzęgła nie trzyma ciśnienia bo jest założony odwrotnie.
Tak się nie sprawdza silnika
Pośrednio pomiar kompresji , najlepiej jednak ocenić zużycie cylinder oraz pierścienie ( na zamku).
Spalanie to może być również wina gaznika lub filtra powietrza. |
_________________
|
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2014-07-09, 19:05
|
|
|
No może nie powinno się tak sprawdzać, no ale ciśnienie powinno trzymać, a nie dmuchać na skrzynie. |
_________________
|
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2014-07-10, 07:12
|
|
|
Jeśli sprężynką na zewnątrz simmering nie będzie trzymać, to dlaczego na filmie tak zakładali? No nic zamówiłem u intra Simmeringi na wał założę i zobaczę, a wcześniej wyjmę delikatnie stary założę go odwrotnie i spróbuję napompować powietrza, zobaczę czy będzie trzymać lepiej. |
_________________
|
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
|