» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:12
Wał korbowy - nowy / regenetowany - MZ ETZ 250
Autor Wiadomość
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2006-07-11, 20:31   Wał korbowy - nowy / regenetowany - MZ ETZ 250

Planuję w niedługim czasie zakup wału korbowego celem późniejszego remontu mojego moto MZ ETZ 250 (już słychać lekkie luzy ale MZ i tak dalej zapie...la i mam zamiar jeździć do końca ale wolę już mieć nowy na wymianę). Mam w związku z tym kilka pytań do zorientowanych w temacie.

Czy lepiej robić regenerację czy kupić nowy wał (chyba lepiej dołożyć trochę kasy i kupić nowy)?

Czy da się dostać nowy oryginalny (niemiecki) wał, jeśli tak to gdzie?

Ja na necie znalazłem tylko jakiś japońskiej firmy, rzekomo dobrej jakości za 260zł, co sądzicie o tym wale?

PS: W sklepie u mnie w mieście sprzedawca mówi, że może sprowadzić nowy niemiecki wał za 360zł, jakoś ja nigdzie takiego nie mogę znaleźć i mam obawę, że sprzeda mi ten japoński i przybije sobie na tym 100zł.

Doradźcie mi coś w tym temacie!
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-12, 19:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Bartas 
Turysta

Motocykl: Jest kilka
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 08 Lis 2004
Posty: 403
Skąd: Łabiszyn
Wysłany: 2006-07-11, 21:11   

Czesci oryg sie skonczyly ;) Moze nawet ci sprzeda regenerowany jako nowy, u mnie byly takie przypadki :-/ Lub byc moze niemiecki, ale pamietaj ze w Reichu tez juz jest rzemioslo, podobnie jak w PL. Nowy wal ma wieksza wytrzymalosc, regenerwoany szybciej sie zuzywa. Jak kupisz nowke to polatasz.
_________________
Moje maszyny:
- Daimler Steyr Puch 175 SV 1957
- NSU OSB 251 Max (Standardmax) 1954
- DKW KS 200 1936
- DKW SB 200 1937
- DKW KS 200 1936 (niekompletny)
- coś współczesnego
 
 
     
Pastor 


Motocykl: MZ ETZ251
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 82
Skąd: Bulkowo
Wysłany: 2006-07-11, 21:43   

Jeżeli masz możliwość sprawdzenia wału i zrobienia ewentualnej korekty(bicie) to możesz kupić nowy za te 220zł, ale czy on jest japoński, włośki czy białoruski....tego nikt ci tak naprawdę nie powie. Piszą pewnie tak żeby ktoś se pomyślał "o japoński wał, to jak honda albo suzuki 8-) i kupujesz... Potem się okazuje że ten wał to twój sąsiad produkował..... Tak czy siak, nowe to nowe, tylko sprawdzić go trzeba nawet w jakiejś tokarni zapłaćić i sprawdzą.Pozdro!
_________________
Sprzedam MZ ETZ 251:
!!!!Zobacz koniecznie!!!!
www.anastasja.republika.pl
!!!!Zobacz koniecznie!!!!
 
 
     
mundy 
siła!


Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 527
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: 2006-07-11, 22:44   

Zależy ile od ciebie wezma z aregenerację, bo może się ona opłacac ;)
_________________
MZ ES 250/2>THE BEST
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/977 <-moja ES
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-07-11, 22:51   

moze byc regenerowany, jesli dobrze jest zrobiony to w niczym nieustapi nowemu...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
ZXR_pl 
ZXR

Motocykl: SUZUKI GSXR 750 K8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 91
Skąd: Otwock
Wysłany: 2006-07-11, 23:06   

witam nowe orginalne waly sa do dostania !! mowie o DDR ja ostatnio kupilem nOWY OGRINALNY WYDECH DO MZ ETZ 250 jeszcze w papierze z nalepka MZ 8-) orginalny wal czym sie rozni napewno ma na korbowodzie odlane nr technologiczne oraz znaczek ,,logo,, tak jak niektore czesci np tlok polowe czesci ma litery TGL oraz ogrinalny wal jest wywazony ma na przeciw wagach dwie zolte kropki+ niebieska na korbowodzie ( to taki szczegol)
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-07-11, 23:22   

gdziesz tam jeszcze napewno ktos ma,ale to jest jak znalezienie igly w stogu siana, mi sie udalo ostatnio kupic slimacznice i tyleje DDR i lozysko oporowe rowniez...,sam bylem zaskoczony...ale to naoprawde zadkosc...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-07-11, 23:31   

wiec tak, ten dostepny w polsce nie jest japonski, tylko jakis z dalekiego wschodu
te wały są dobrej jakosci nie słyszałem nigdy zeby sie rozwalił, pekł, czy coś w tym stylu...
w zestawie naprawczym (korbowód, łożyska i sworzeń) są dokładnie identyczne co w tym nowym wale, więc wg. mnie nie opłaca sie kupować nowego, jesli w starym ciezarki i czopy sa w dobrym stanie...
mozesz oczywiscie sprowadzić niemiecki, ale on nie bedzie nigdy oryginalny(ddr) tylko zrobiony w niemieckiej manofakturze,a jego cena w przeliczeniu na złotówki bedzie pewnie cztero cyfrowa...
ZXR_pl, ty mówisz o częsciach co ktoś kupił sobie w tamtych czasach "na zapas" i poprostu przelezały, i akurat miałes bardzo duzo szczescia ze trafiłes na takiego własciciela...
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-07-11, 23:36   

nowy wał opłacasie kupic jesli czopy wału sa wyjechane. Jesli sa dobre to po co przepłacac. Napewno wał który przelezał 10 lat na pułce bedzie zajebisty;]
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
pawelt 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 44
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 39
Skąd: Toruń
Wysłany: 2006-07-12, 00:12   

Regenerowany wał to zawsze ryzyko, że może nie być dobrze zrobiony (często tak jest) i się ukręci. Przecież sworzeń powinien być bardzo starannie dobrany do otworu w piaście, a nie kupiony pierwszy lepszy w sklepie i wciśnięty w otwór jakikolwiek on by nie był.
 
 
     
gruby 


Motocykl: yamaha xj 600
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Kwi 2005
Posty: 304
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2006-07-12, 08:04   

te waly co sa na allegro to sa firmy OKINOI co niektorzy chwala ta firme, ja mam lancuch tej firmy i nie narzekam :D

[ Dodano: 2006-07-12, 08:06 ]
acha i okinoi, jest to fima pochodzaca z argentyny a nie tak jak nazwa wskazuje jakis japonczyk hehe :)
_________________
KUPIE OWIEWKE PELNA DO MZ ETZ PISAC NA GG LUP PW

foteczki:
http://www.polskajazda.pl...85&opcja=detail
 
 
     
ZXR_pl 
ZXR

Motocykl: SUZUKI GSXR 750 K8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 91
Skąd: Otwock
Wysłany: 2006-07-12, 09:20   

szukajcie po strychach:) ja ostatnio sciagnelem nominalny cilinder do szlifu szkoda bo ktos nie zabezpieczyl go olejem z dobrym tlokiem ale i tak musze dac do szlifu 8-) skladam ETZ 250 OD PODSTAW! PRZESLE FOTKI MOJEJ ODBUDOWY TZN SKLADAM OD GOLEJ RAMY lakier bedzie albo niebieski metalik z palety subaru :) zobaczymy jaki efekt
 
     
WALDEK150 
MOTÓR


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 139
Skąd: Miękisz Nowy
Wysłany: 2006-07-12, 21:57   

Mam takie pytanie na ag -mot są oryginalne tłoki do mz to jest prawda czy jakaś ściema?? Palnuje szlif.
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/12339
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-07-12, 22:02   

WALDEK150, byś przeczytał cały wątek, to bys nie zadawał głupich pytań :!: :evil:
 
     
WALDEK150 
MOTÓR


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 139
Skąd: Miękisz Nowy
Wysłany: 2006-07-12, 22:11   

Po czym poznać oryginalny tłok od podruby??
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/12339
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-07-12, 22:12   

widze ze niedosciera, moze inaczej:
co rozumierz przez słowo ORYGINALNY?
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-07-13, 00:14   

nie ma oryginalnych czesci,mozna na nie natrafic przypadkiem jesli sie gdzies uchowaly gdzies ze starych zapasow,ja ostatnio kupilem oryginalne pierdolki do sprzegla i bylem w szoku lekko juz zaszly rdzewka ale to nic,wiec czasem sie zdazy ale to bedzie juz coraz zadziej az zaniknie calkiem, bo popierwsze kraj (DDR) w którym to bylo produkowane formalnie nieistnieje tak samo jak i fabryki w ktorych produkowano czesci czyli Grypa IFA i to od ok 16 lat jesli sie nie myle,wiec czesci oryginalnych juz niebedzie,to poprostu przeszlosc,hmm to tak samo jak by chciec kupic w sklepie czesci do malucha z panstwowej PRL-owskiej produkcji,tego juz nie ma i juz,teraz robia to prywatne firmy ktore wykonuja to lepiej lub gorzej i za rozne pieniadze.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15