Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 16:12 |
Wał korbowy - nowy / regenetowany - MZ ETZ 250 |
Autor |
Wiadomość |
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2006-07-11, 20:31 Wał korbowy - nowy / regenetowany - MZ ETZ 250
|
|
|
Planuję w niedługim czasie zakup wału korbowego celem późniejszego remontu mojego moto MZ ETZ 250 (już słychać lekkie luzy ale MZ i tak dalej zapie...la i mam zamiar jeździć do końca ale wolę już mieć nowy na wymianę). Mam w związku z tym kilka pytań do zorientowanych w temacie.
Czy lepiej robić regenerację czy kupić nowy wał (chyba lepiej dołożyć trochę kasy i kupić nowy)?
Czy da się dostać nowy oryginalny (niemiecki) wał, jeśli tak to gdzie?
Ja na necie znalazłem tylko jakiś japońskiej firmy, rzekomo dobrej jakości za 260zł, co sądzicie o tym wale?
PS: W sklepie u mnie w mieście sprzedawca mówi, że może sprowadzić nowy niemiecki wał za 360zł, jakoś ja nigdzie takiego nie mogę znaleźć i mam obawę, że sprzeda mi ten japoński i przybije sobie na tym 100zł.
Doradźcie mi coś w tym temacie! |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-12, 19:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Bartas
Turysta
Motocykl: Jest kilka
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 08 Lis 2004 Posty: 403 Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2006-07-11, 21:11
|
|
|
Czesci oryg sie skonczyly Moze nawet ci sprzeda regenerowany jako nowy, u mnie byly takie przypadki :-/ Lub byc moze niemiecki, ale pamietaj ze w Reichu tez juz jest rzemioslo, podobnie jak w PL. Nowy wal ma wieksza wytrzymalosc, regenerwoany szybciej sie zuzywa. Jak kupisz nowke to polatasz. |
_________________ Moje maszyny:
- Daimler Steyr Puch 175 SV 1957
- NSU OSB 251 Max (Standardmax) 1954
- DKW KS 200 1936
- DKW SB 200 1937
- DKW KS 200 1936 (niekompletny)
- coś współczesnego |
|
|
|
|
Pastor
Motocykl: MZ ETZ251
Wiek: 36 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 82 Skąd: Bulkowo
|
Wysłany: 2006-07-11, 21:43
|
|
|
Jeżeli masz możliwość sprawdzenia wału i zrobienia ewentualnej korekty(bicie) to możesz kupić nowy za te 220zł, ale czy on jest japoński, włośki czy białoruski....tego nikt ci tak naprawdę nie powie. Piszą pewnie tak żeby ktoś se pomyślał "o japoński wał, to jak honda albo suzuki i kupujesz... Potem się okazuje że ten wał to twój sąsiad produkował..... Tak czy siak, nowe to nowe, tylko sprawdzić go trzeba nawet w jakiejś tokarni zapłaćić i sprawdzą.Pozdro! |
_________________ Sprzedam MZ ETZ 251:
!!!!Zobacz koniecznie!!!!
www.anastasja.republika.pl
!!!!Zobacz koniecznie!!!! |
|
|
|
|
mundy
siła!
Motocykl: MZ ES 250/2 ,WSK125
Pomógł: 11 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 527 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-07-11, 22:51
|
|
|
moze byc regenerowany, jesli dobrze jest zrobiony to w niczym nieustapi nowemu... |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
ZXR_pl
ZXR
Motocykl: SUZUKI GSXR 750 K8
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 21 Maj 2006 Posty: 91 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2006-07-11, 23:06
|
|
|
witam nowe orginalne waly sa do dostania !! mowie o DDR ja ostatnio kupilem nOWY OGRINALNY WYDECH DO MZ ETZ 250 jeszcze w papierze z nalepka MZ orginalny wal czym sie rozni napewno ma na korbowodzie odlane nr technologiczne oraz znaczek ,,logo,, tak jak niektore czesci np tlok polowe czesci ma litery TGL oraz ogrinalny wal jest wywazony ma na przeciw wagach dwie zolte kropki+ niebieska na korbowodzie ( to taki szczegol) |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-07-11, 23:22
|
|
|
gdziesz tam jeszcze napewno ktos ma,ale to jest jak znalezienie igly w stogu siana, mi sie udalo ostatnio kupic slimacznice i tyleje DDR i lozysko oporowe rowniez...,sam bylem zaskoczony...ale to naoprawde zadkosc... |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-07-11, 23:31
|
|
|
wiec tak, ten dostepny w polsce nie jest japonski, tylko jakis z dalekiego wschodu
te wały są dobrej jakosci nie słyszałem nigdy zeby sie rozwalił, pekł, czy coś w tym stylu...
w zestawie naprawczym (korbowód, łożyska i sworzeń) są dokładnie identyczne co w tym nowym wale, więc wg. mnie nie opłaca sie kupować nowego, jesli w starym ciezarki i czopy sa w dobrym stanie...
mozesz oczywiscie sprowadzić niemiecki, ale on nie bedzie nigdy oryginalny(ddr) tylko zrobiony w niemieckiej manofakturze,a jego cena w przeliczeniu na złotówki bedzie pewnie cztero cyfrowa...
ZXR_pl, ty mówisz o częsciach co ktoś kupił sobie w tamtych czasach "na zapas" i poprostu przelezały, i akurat miałes bardzo duzo szczescia ze trafiłes na takiego własciciela... |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-07-11, 23:36
|
|
|
nowy wał opłacasie kupic jesli czopy wału sa wyjechane. Jesli sa dobre to po co przepłacac. Napewno wał który przelezał 10 lat na pułce bedzie zajebisty;] |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
pawelt
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 44 Dołączył: 27 Kwi 2006 Posty: 39 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2006-07-12, 00:12
|
|
|
Regenerowany wał to zawsze ryzyko, że może nie być dobrze zrobiony (często tak jest) i się ukręci. Przecież sworzeń powinien być bardzo starannie dobrany do otworu w piaście, a nie kupiony pierwszy lepszy w sklepie i wciśnięty w otwór jakikolwiek on by nie był. |
|
|
|
|
gruby
Motocykl: yamaha xj 600
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Kwi 2005 Posty: 304 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2006-07-12, 08:04
|
|
|
te waly co sa na allegro to sa firmy OKINOI co niektorzy chwala ta firme, ja mam lancuch tej firmy i nie narzekam
[ Dodano: 2006-07-12, 08:06 ]
acha i okinoi, jest to fima pochodzaca z argentyny a nie tak jak nazwa wskazuje jakis japonczyk hehe |
_________________ KUPIE OWIEWKE PELNA DO MZ ETZ PISAC NA GG LUP PW
foteczki:
http://www.polskajazda.pl...85&opcja=detail |
|
|
|
|
ZXR_pl
ZXR
Motocykl: SUZUKI GSXR 750 K8
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 21 Maj 2006 Posty: 91 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2006-07-12, 09:20
|
|
|
szukajcie po strychach:) ja ostatnio sciagnelem nominalny cilinder do szlifu szkoda bo ktos nie zabezpieczyl go olejem z dobrym tlokiem ale i tak musze dac do szlifu skladam ETZ 250 OD PODSTAW! PRZESLE FOTKI MOJEJ ODBUDOWY TZN SKLADAM OD GOLEJ RAMY lakier bedzie albo niebieski metalik z palety subaru zobaczymy jaki efekt |
|
|
|
|
WALDEK150
MOTÓR
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 139 Skąd: Miękisz Nowy
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-07-12, 22:02
|
|
|
WALDEK150, byś przeczytał cały wątek, to bys nie zadawał głupich pytań |
|
|
|
|
WALDEK150
MOTÓR
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 139 Skąd: Miękisz Nowy
|
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-07-12, 22:12
|
|
|
widze ze niedosciera, moze inaczej:
co rozumierz przez słowo ORYGINALNY? |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-07-13, 00:14
|
|
|
nie ma oryginalnych czesci,mozna na nie natrafic przypadkiem jesli sie gdzies uchowaly gdzies ze starych zapasow,ja ostatnio kupilem oryginalne pierdolki do sprzegla i bylem w szoku lekko juz zaszly rdzewka ale to nic,wiec czasem sie zdazy ale to bedzie juz coraz zadziej az zaniknie calkiem, bo popierwsze kraj (DDR) w którym to bylo produkowane formalnie nieistnieje tak samo jak i fabryki w ktorych produkowano czesci czyli Grypa IFA i to od ok 16 lat jesli sie nie myle,wiec czesci oryginalnych juz niebedzie,to poprostu przeszlosc,hmm to tak samo jak by chciec kupic w sklepie czesci do malucha z panstwowej PRL-owskiej produkcji,tego juz nie ma i juz,teraz robia to prywatne firmy ktore wykonuja to lepiej lub gorzej i za rozne pieniadze. |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
|