» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
KLE 500 & XTZ 660 & Pegaso 650 A może co innego?
Autor Wiadomość
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2009-06-07, 20:05   

Wszystko ok tylko transalp jest droższy.Chyba że sie myle :P
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
 
 
     
janekrow 
Janekroł


Motocykl: mz trophy, pannonia
Pomógł: 12 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 274
Skąd: Kąty Wroclawskie
Wysłany: 2009-06-07, 21:36   

W swojej Mz 660 Skorpion mam silnik od xtz http://www.polskajazda.pl...on,Sports/68152 Powiem że jest bardzo dynamiczny . Normalnie ma 48 KM i bodajże 57 Nm- co jest bardzo dobrym rezultatem. W mojej policyjnmej wersji mz bez katalizatora itp mam natomiast 52 KM i 60 Nm (Cbr 600 ma 63-65 NM, co też o czymś świadczy). Krótki opis silnika: czterosuw, 1 cylinder, średnica tłoka 100mm, skok tłoka 84 mm, stopień sprężania 9,2 : 1 , 5 zaworów ( 3 ssące, 2 wydechowe). Prędkość maxymalna mz zależnie od wersji od 160 -175 km/h, spotkałem się gdzieś w internecie jeszcze z 190 km/h. Silniki muszą być naprawdę dobre, skoro w nowych XT660Z Trenere nadal są stosowane,tylko już na wtrysku. Co do przebiegów tych silników spotkałem sie z XT, która miała 80 tys km.
_________________
ale przecie.. to jeeeest Pannonia, z tego Mz'tki nieeee zrobisz
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/103092
 
 
     
Magic 

Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 622
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-06-07, 21:46   

janeqrow napisał/a:
60 Nm (Cbr 600 ma 63-65 NM, co też o czymś świadczy)

to świadczy o tym ze o ile można żyłować silnik jeśli chodzi o moc, i tyl moment obrotowy jest w sporej mierze związany z pojemnością i cieżko to zmienić w znaczący sposób ;P

poza tym japończycy w "wyścigu zbrojeń" martwili się raczej o moc, a nie o moment ;) więc moce są po 130km w 600 a momenty obrotowe nieszczególne
_________________
była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499
 
     
jedrek1000f 


Motocykl: MZ,Honda
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 1325
Skąd: Nysa
Wysłany: 2009-06-08, 19:34   

wiadomo ze trampek jest drozszy ale tu masz cos za cos dobra i pewna niezawodnosc niestety kosztuje dla tego transalpy trzymaja sie w cenie :mrgreen:
_________________
nie ważne gdzie nie ważne jak dopóki tylko pełny bak odkręcam gaz i znikam z tąd jestem wolny :-)
http://picasaweb.google.com/jedrek1000f
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=17577
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=20566
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=17236
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=18195
 
     
winiar91 
Crazy Driver

Motocykl: MZ ETZ 150, WSK 125.
Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 193
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 2014-05-16, 11:23   

Odkopuję temat po 5 latach, ale nie mogę odnaleźć tematu "czy warto". Chodzi o tą konkretną tenerke: http://allegro.pl/yamaha-...4218386815.html . Rzuca wam coś się w oczy przy pierwszym spojrzeniu?
 
     
grzybol 
szlachcic


Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 1511
Skąd: piotrkow trybunalski
Wysłany: 2014-05-16, 12:09   

Przebieg ? :mrgreen:
_________________
Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe !
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2014-05-16, 14:22   

winiar91, Po pierwsze, w 1991 ten motocykl już miał ze 20000 przebiegu.
Popatrz na manetki i przypomnij sobie, jak wyglądają moje ;)
Takie jak w tym z linku były produkowane do 89r.
Brakuje dekielków na osi wahacza.
Jeśli taki stan rzeczy jest od 2-3 lat, to pewnie łożyskowanie wahacza do wymiany, bo ordynarnie wlewa się tam wszystko, począwszy od deszczu.
Poszukaj na forum XTZ, jest temat o rodzajach malowań i rocznikach z tym związanych.
Ja tam dawno nie zaglądałem i niewiele pamiętam.
Miał zamocowany kufer centralny, o czym świadczą otwory w aluminiowej ramce bagażnika.
Ciekawe, dlaczego został zdemontowany?
Zdjęcia są trochę słabej jakości, ale na kołyskach widać ślady po gmolach.
Sprawdź, czy nie są pogięte kołyski, bo to może świadczyć o glebach.
Poza tym ktoś je zdjął z jakiegoś powodu.
Lakier strasznie ładnie się błyszczy, jak na tenerę.
Wg. mnie był odnawiany niedawno.
Sprawdź numery (główka ramy po prawej stronie) i podaj.
Może zadzwoń do gościa, żeby Ci podał z dowodu, to sprawdzimy wersję i rocznik.

Na prawej ladze jest złamany górny uchwyt od osłony tarczy.
Sety pasażera ma nowego typu, więc coś tu ewidentnie nie gra.
Wygląda na poskładanego na sprzedaż po dzwonie.
Brak prawego lusterka, a to temat nietani i dodatkowo sugeruje jakieś przejścia.

Poza tym nie spotkałem jeszcze tenery z oryginalną szybą.
Są mega do bani i nie nadają się do jazdy, co też może sugerować, że turystyczna się połamała.

Ogólnie mega ostrożnie podchodź, bo wygląda na robiony na zasadzie "pójdzie do żyda".
Miej tez na uwadze, że to tylko zdjęcia i ciężko jest z nich określić dokładny stan motocykla.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
winiar91 
Crazy Driver

Motocykl: MZ ETZ 150, WSK 125.
Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 193
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 2014-05-17, 14:49   

dex, jeszcze raz wielkie dzięki :) a jak samochód? ;)
Dzwoniłem do gościa, na razie nie ma go w domu, więc ani oględzin ani nr. ramy nie będzie. Ma się odzywać w tygodniu.
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2014-05-17, 23:18   

Regulator uruchomiłem, ale ciągle nie ładuje jak należy.
Jest już lepiej, ale jeszcze będę walczył :)

Tak jak napisałem wyżej, sprawdź numer na główce ramy i porównaj z tym na silniku, powinny się pokrywać
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
winiar91 
Crazy Driver

Motocykl: MZ ETZ 150, WSK 125.
Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 193
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 2014-05-18, 09:38   

Czyli dalej się bawisz ;)

Jako że moto jest z moich okolic, to udało mi się dowiedzieć że sprzedaje go chłopak który od dziecka interesuje się motocyklami, ma podobno odrestaurowanego przez siebie junaka i coś tam jeszcze. Co jakiś czas zmienia moto i ponoć żadnych większych problemów ze sprzedanym motocyklem nie było. Ale to podobno ;)
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2014-05-18, 11:38   

winiar91 Może w tych pieniądzach nie , ale patrząc na duże enduro na twoim miejscu szukałbym jakiejś beemki - tam przynajmniej silniki sa nie do zajechania.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2014-05-18, 22:44   

Akurat w ubiegłym roku, kolega zajechał silnik z GS-a na autostradzie...
W tenerze są bardzo żywotne silniki, o ile prawidłowo się o nie dba.
Nie ma z nimi problemów przez wiele setek km.
Na forum są co najmniej dwie, które już mają ponad 150000km przejechane i ciągle daleko im do remontu.
Oczywiście od wielu lat u jednego użytkownika i prawidłowo serwisowane, a trasy po całej Europie, Bałkanach, Afryce...
No i tenera ma tą przewagę, że większość mechaników, nawet tych lekko nierozgarniętych, z naprawą sobie poradzi, a to ma znaczenie np. na Bałkanach :)
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
winiar91 
Crazy Driver

Motocykl: MZ ETZ 150, WSK 125.
Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 193
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 2014-05-25, 11:40   

Byłem wczoraj obczaić tenerkę. Była położona na prawym boku, co tłumaczy brak lusterka i delikatne uszkodzenia na prawej stronie, kołyski prościutkie, nr się zgadzają, silnik pali bardzo chętnie, nie kopci ani nic takiego, delikatnie słychać sprzęgło (po wrzuceniu biegu hałas ustaje, ale bez różnicy czy sprzęgło jest wciśnięte czy nie), przebieg może być bardzo prawdopodobny, bo opony już mają chyba 16 lat (ciężko dokładnie określić bo DOT był tylko w roczniku, czyli jeszcze stary sposób zapisu) więc chyba długo stał, nowe tarcze z przodu, z tyłu delikatny rant, malowanie z pominięciem przedniego błotnika i jednego boczka oryginalne. Ogólnie wyszło że to znajomy znajomego i że ściąga sobie moto ze Szwajcarii, trochę pojeździ i zmienia. Cena do negocjacji więc muszę się porządnie zastanowić.
 
     
Naveintre 


Motocykl: MZ ETZ 150, Ogar 200
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 128
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2014-10-21, 14:43   KLE 500 & XTZ 660 & Pegaso 650 A może co innego?

Poszukuję czegoś co nadawalo by się do jazdy głównie turystycznej ale i czym mógłbym potłuc się po mieście. Głównie ogranicza mnie kategoria prawa jazdy A2 więc moto musi mieścić się w mocy 35kw czyli 47.6 KM. No i budżet ok 5000zł (odrobinę zawsze można dołożyć). W oko wpadło mi kawasaki KLE 500. Część egzemplarzy mieści się w tej mocy więc wydaje mi sie ze mozna zainteresować się tym moto. Niestety w tych pieniądzach są głównie egzemplarze z pierwszych lat produkcji(a z tego co wyczytałem należy szukać modeli po 94r)
W nazwijmy to "mojej okolicy"(w promieniu 200km) nie ma praktycznie żadnej kle po 94r.

Mam też na oku jeszcze jeden motocykl. Aprilia Pegaso 650. Co o tym sadzicie? jak spisuje się jednogarowiec? Jakie są typowe wady i usterki w tym silniku?(podobno często pada sprzęgiełko rozrusznika które jest strasznie drogie) No i jak z częściami. Bo podobno strasznie trudno cos do nich kupić(chociaż silnik to rotax podobny do bmw f650).

No i jeszcze jeden motorek. Dostałem propozycję zamiany mojej TDR na Yamahę XTZ 660 z 92r(podobno łapie sie na A2). Jakie macie opinie o tym moto? Podobno trwałe silniki ale jak z prowadzeniem i wygodą na tym moto?
Single podobno gorzej radzą sobie na trasie od dwucylindorwców no i chyba single będą mniej trwałe.
 
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2014-10-21, 15:45   

Naveintre napisał/a:
Mam też na oku jeszcze jeden motocykl. Aprilia Pegaso 650. Co o tym sadzicie? jak spisuje się jednogarowiec? Jakie są typowe wady i usterki w tym silniku?(podobno często pada sprzęgiełko rozrusznika które jest strasznie drogie) No i jak z częściami. Bo podobno strasznie trudno cos do nich kupić(chociaż silnik to rotax podobny do bmw f650).


Na takiej Aprilii kolega o nicku ofca z forum XTZ przejechał pół naszego globu.
Na nic nie narzekał, a już na pewno nie na brak części.
Przesiadł się ostatnio na XTZ 750, bo zaczynało mu mocy brakować.

Naveintre napisał/a:
No i jeszcze jeden motorek. Dostałem propozycję zamiany mojej TDR na Yamahę XTZ 660 z 92r(podobno łapie sie na A2). Jakie macie opinie o tym moto? Podobno trwałe silniki ale jak z prowadzeniem i wygodą na tym moto?
Single podobno gorzej radzą sobie na trasie od dwucylindorwców no i chyba single będą mniej trwałe.


Małych Tenerek jest na forum kilka, a po drogach jeździ ich całkiem sporo.
Są bardzo bezawaryjne, mega oszczędne no i nie najszybsze, ale trzymają poziom :)
Serwis prosty i tani, części oryginalne i zamienniki dostępne niemal od ręki.

Zarejestruj się na xtzclub.pl i poczytaj.
Jest kilka tematów o małych Tenerkach, a i temat Ofcy o Aprilii też znajdziesz.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2014-10-21, 16:28   

Kle 500 naprawdę fajne moto- na siravie jechał z nami kolega na takim - jak twierdził niedawno wrócił z Rumunii a że miał dalej ochote na jazde to pojechał z domu z Rzeszowa na zlot. Twierdził że w Rumunii spaliła mu ta kle 3.5 litra na setke i ze generalnie jest bardzo ale to bardzo zadowolony z moto. Siedziałem i pozycja jest super.
Jedyny mankament to kolo magnesowe- magnesy sie odklejają i niszczą alternator.
Ale jest gość który regeneruje to tak że nie ma już możliwości awarii na zawsze - zakleja to klejem i przetacza nast w tokarce. Koszt 250 zeta.
Brat kolegi kupił właśnie pegaso ale on raczej mało jeździ ale aprirka niby mając ten sam piec co bmw f 650 lubi sobie chlapnąć więcej paliwa.
Zaletą aprilii jest to że jest młodsza- i mniej wyciorana - więcej różnic nie widzę .
Jedno i 2 to takie turystyczne motorki - klasa średnia pod względem ceny, prowadzenia, osiągów i spalania.
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1681
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2014-10-21, 17:18   

Naveintre, a F650/F650ST? Sam takiej szukałem, ale koniec końców kupiłem GSa. W porównaniu do Aprilli mają mniej problemów z elektryką (to właśnie to jest podobno największa bolączka Pegaso) i mniej palą (nawet do 2l mniej, a to dużo). Co do sprzęgiełka rozrusznika, to wytrzymuje ono około 60tyś km, koszt to 400zł. Czy dużo czy mało to już sam oceń. Pozycja mega wygodna, siedziało mi się na nich świetnie, nawet w dwie osoby. Lekki i zwrotny. Szkoda że nie pisałeś ze dwa miesiące wcześniej, bo były do kupienia dwa świetne egzemplarze poniżej 5tyś i gdyby nie fakt że mam już GSa to już jeden z nich stałby u mnie.

Aaa można oczywiście znaleźć wersję 35kW a odblokowanie jej to godzinka roboty (trzeba wymienić blaszkę za 80zł na przepustnicy i to tyle).
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
Naveintre 


Motocykl: MZ ETZ 150, Ogar 200
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 128
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2014-10-21, 18:12   

BMW f650 jest podobno mułowate bo mimo ze ma wspólny silnik z pegaso to ma 4 zawory a pegaso 5.
Koła magnesowe w KLE podobno zostało naprawione po 94r. Prawda to?
Nie ukrywam ,ze mam na oku (chyba)nie najgorsze kle z 98r. Byłem je nawet oglądać i wydaje mi się ,że chodziło wporządku (to jest pierwsze kle jakie oglądałem). Wmiare zadbane, uszkodzony ma tylko plastik przy kierunkowskazie (jest dziura) i dziurawy wydech (to akurat da się bez problemu zaspawać) przekracza mój budżet ale z drugiej strony to stosunkowo "młody" egzemplarz.
Ale cały czas z tyłu głowy mam jeszcze pegaso i xtz... No i nie mogę się zdecydować :roll:
 
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1681
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2014-10-21, 18:47   

Naveintre napisał/a:
BMW f650 jest podobno mułowate bo mimo ze ma wspólny silnik z pegaso to ma 4 zawory a pegaso 5.

Przejedź się do kogoś i sam przekonaj.
KLE Maksymalny moment obrotowy: 45 Nm/6500 obr/min
BMW Maksymalny moment obrotowy 57.00 Nm (5.8 kgf-m or 42.0 ft.lbs)
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
Michallres 
Zlotowicz


Motocykl: ETZ 125,251, XTZ 750
Pomógł: 7 razy
Wiek: 27
Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 563
Skąd: Złoczew [ESI]
Wysłany: 2014-10-21, 18:50   

Też mi koleś proponował zamianę mojej TDR na XTZ z 92r :mrgreen:
Małe tenery chyba wszystkie mają w dowodach 35KW, ale te starsze roczniki ( przed 95r) to brzydactwo według mnie :D
Sam przymierzam się do XTZ i mam nadzieję że się nie zawiodę :piwo:
_________________
Moje maszyny: http://bikepics.com/members/michallres/

Moje filmiki na youtube: https://www.youtube.com/c...OWNrdPXS8og1W1Q
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 13