|
Propozycja wyjazdu za granicę |
Autor |
Wiadomość |
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1053 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2014-12-10, 23:10
|
|
|
Przejechałem kawałek Bałkanów i serpentyn trochę doświadczyłem.
MZ-ki na wszystkich dadzą radę, ale w swoim tempie.
Obładowana bagażami będzie musiała niejednokrotnie na pełnym gazie cisnąć, ale i tak nie utrzyma tempa plastików na podjazdach.
Zwyczajnie ma za mały moment obrotowy, żeby przyśpieszać pod ostre górki, tak jak czterosuw, z którym przyjdzie jej konkurować.
Oczywiście da się odkręcać gaz do oporu na każdym podjeździe, ale o normalnym spalaniu będzie można zapomnieć.
W ciasnych winklach poradzi sobie równie dobrze, ale takich nie ma zbyt dużo, a na pewno nie więcej, niż prostych podjazdów, gdzie 27Nm osiągane w bardzo wąskim zakresie obrotów ma się nijak, do 60-80Nm osiąganych w dużo szerszych zakresach.
Fizyki nawet najlepszy kierowca nie pokona.
To wszystko i tak jest pikuś.
MZ-ka wolniej, ale bez problemu dotrze na każdy szczyt, czy przełęcz, tu nie ma wątpliwości.
Jednak sporym problemem, mogą się okazać zjazdy z tych szczytów.
Dwusuw strasznie nie lubi hamowania silnikiem, a pojedynczą tarczę szybko zgrzejecie na sporej części zjazdów. O bębnie nawet nie wspomnę...
Można wybrać bardziej płaskie trasy, ale wtedy stracicie masę widoków i frajdy.
Dodatkowo pozostaje kwestia przejazdu do i z Bałkanów.
Wiadomo, że nie każdy może sobie pozwolić, na 3 tygodnie urlopu, dlatego jedynym rozsądnym wyjściem, jest jak najszybszy przelot przez Słowację i Węgry, względnie Słowenię.
I tu MZ-ki będą mocno spowalniać grupę niestety.
Nikomu nie odradzam wyjazdu, ale lepiej dobrze się zastanówcie, czy łączenie w jedną grupę Japonii i MZ-ek jest dobrym pomysłem, na tak daleki wyjazd. |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2155 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2014-12-10, 23:21
|
|
|
Sam się zastanawiałem. i Chyba lepiej byłoby wybrać się większym motocyklem. Wiem jak musiałem piłować nie raz mz-tę na trasie czy gdzie kolwiek , gdy jechałem w grupie japanów, dla nich to była mordęga jechać max 135 |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
Makaron
Zlotowicz
Motocykl: ETZ 251 VFR 800 FI
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 225 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-12-11, 00:03
|
|
|
dex, czochu, macie absolutną rację, dlatego ja też zdecydowałem się jechać Yadźką. |
|
|
|
|
szakal7891
Motocykl: MZ ETZ 250,BMWk1200s
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 387 Skąd: Dolistowo/Białystok
|
Wysłany: 2014-12-11, 08:49
|
|
|
Słuchajcie bez obrazy, ale z takim podejściem to lepiej przed kompem w klapkach siedzieć i palcem po mapie jeździć. Mz-klub bodajże w 2009 roku był tutaj: https://www.google.pl/sea...iw=1366&bih=566
ciekawe na czym , a i jakaś jawa tam była i dała redę. William zjeździł kawał świata łącznie z w.w trasą i jakoś dał radę. No ale Romecie 125, 4T to Nm drzemie co nie miara. Amatorom wyścigów na nieznanej górskiej drodze obładowanym motocyklem powodzenia życzę. Co do przelotów to jeździłem trochę z MZtami 100 km/h spokojnie potrafią trzymać. Ile mieli na zakończenie Allu i El Mahico?? Jeszcze przejażdżki sobotniej nie odpuścili, bo im mało było. Gdybym tylko miał nierozbitą, sprawdzoną MZ w garażyku... |
_________________ - Hamuj hamuj!
- Czym?
УРАЛ IMZ 8.103 -> http://polskajazda.pl/Motocykle/Ural/M-67/137172 sprzedany
YAMAHA FZS 600 Fazer -> http://www.polskajazda.pl...600-Fazer/69724
była MZ ETZ 150 -> http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/10225 |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2155 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2014-12-11, 09:54
|
|
|
Hmmmm może masz racje |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1053 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2014-12-11, 10:00
|
|
|
szakal7891, Ja nie mówię, że się nie da.
MZki spokojnie dadzą radę, ale w swoim tempie.
Jeśli będziesz ją poganiał, żeby próbować utrzymać tempo Japonii, to szybko spuchnie.
A plastiki będą się nudzić... |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
polu
Zlotowicz
Motocykl: ES250/2
Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 264 Skąd: podkarpackie - RPZ
|
Wysłany: 2014-12-11, 10:49
|
|
|
dex O to właśnie chodzi.
Na pewno się da tylko czy wszyscy są w stanie to wytrzymać.
PS Z tego co pamiętam to czmok był na Ukrainie w grupie z mocniejszymi sprzętami. Zapytajcie o wrażenia. |
|
|
|
|
El mahico
Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 31 Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 56 Skąd: Krosno/RKR
|
Wysłany: 2014-12-11, 11:08
|
|
|
Jeśli chodzi o ścisłość,w1 stronę na autostradzie licznikowe 130 cały czas było,miejscami nawet się ścigaliśmy i MZ ty dały radę,moja nawinęła wedle licznika 1777 km w 3 dni. |
|
|
|
|
El mahico
Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 31 Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 56 Skąd: Krosno/RKR
|
Wysłany: 2014-12-11, 11:34
|
|
|
dex napisał/a: | szakal7891, Ja nie mówię, że się nie da.
MZki spokojnie dadzą radę, ale w swoim tempie.
Jeśli będziesz ją poganiał, żeby próbować utrzymać tempo Japonii, to szybko spuchnie.
A plastiki będą się nudzić... |
Moja MZ dostała remont silnika po 49 tyś KM,sam wykonywałem czynności naprawcze i nie ma w niej Tłoka DDR i innych tego typu części,tylko ALMOT/FAG/STAZET,jakoś nie spuchła a dostawała cały czas powyżej 5,na obrotku.Normą jest że silnik nie pozwala utrzymać prędkości 160 i więcej oraz dużym zapasem mocy,jednakże objechałem Słowację MZ-tką i trzymałem tempo 120km/h za Japońcem,który był pusty.A Słowackie góry też dają popalić. |
|
|
|
|
Makaron
Zlotowicz
Motocykl: ETZ 251 VFR 800 FI
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 225 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-12-11, 12:02
|
|
|
szakal7891, czochu mi pisał , że wyprawiacie się na japanesach, ja dokładnie wiem jak jeździ się MZ z mocniejszymi i szybszymi motocyklami i to jest bezsensowne katowanie Emzety. Nikt w tamte trasy nie jedzie się ścigać, (tak nawiasem z mojej Yadźki to taki ścigant i demon prędkości że hoho ) to chyba oczywiste ale już wyobrażam sobie te szybsze przeloty gdzie przykładowo ja na Mz a reszta na większych sprzętach. Silnik motocyklowy najbardziej optymalne warunki pracy ma przy wykorzystaniu ok 60% jego możliwości, wtedy nie męczy się i zmniejsza się ryzyko psikusa w szczególności gdy będzie się kilka tys km od domu. Wszyscy wiemy, że Etki mogą więcej, ale po co? Żeby pokazać że się da i przy okazji narazić się na poważną awarię w trasie? Tak to można ale 200 km od domu a nie 2000. Gdyby od razu był rzucony temat, że wypad jest na samych MZ wtedy nie ma najmniejszego problemu, tempo wtedy jest Emzetkowe, nikt się nie męczy, nie goni non stop 120 i wszyscy są zadowoleni. |
|
|
|
|
kuba89
Motocykl: ETZ 250 & CB 600
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 26 Gru 2008 Posty: 223 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 2014-12-11, 13:00
|
|
|
A jakiś zarys jeśli chodzi o termin? Chętnie bym się wybrał jeśli to będzie w okolicach sierpnia, jeśli wcześniej zapewne odpadam - teraz szukanie Horneta ... a później trzeba jeszcze odłożyć trochę $ na taki wyjazd |
_________________ Nie ma nic piękniejszego, niż udać się "gdziekolwiek, byle nie dojechać zbyt szybko"... |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2155 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2014-12-11, 13:13
|
|
|
Zdania jak widać są podzielone. Dlatego niech osoby które pojadą NA PEWNO niech robią duży nacisk na wypowiedzi w tym temacie
Szykować maszyny, paszporty , zielone karty na moto , mamone> flaszke i moszna jechać Termin to tak jak Rysiek pisał początek Czerwca , jak dla mnie bomba! w sumie będzie egzotycznie z mz-tami z resztą w kupie siła w kupie raźniej o czym nie raz na trasie się przekonałem przy awarii i kupy nikt nie ruszy |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
kuba89
Motocykl: ETZ 250 & CB 600
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 26 Gru 2008 Posty: 223 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 2014-12-11, 13:19
|
|
|
finansowo po podliczeniu wszystkiego ktoś liczył mniej więcej ile trzeba założyć na taki wyjazd? |
_________________ Nie ma nic piękniejszego, niż udać się "gdziekolwiek, byle nie dojechać zbyt szybko"... |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2155 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2014-12-11, 13:44
|
|
|
minimum 2500zł trzeba mieć |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1683 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2014-12-11, 16:56
|
|
|
Panowie, ekipa (na "mój") wyjazd jest już ustalona, kto miał dostać to dostał już odpowiednie info odnośnie prowadzenia dyskusji na ten temat. Zachęcam jednak resztę do zorganizowania się i przypomnienia rajdów MZ Klubu, gdzie większość maszyn była produkcji DDR. Tyle w tym temacie chciałem dodać od siebie. |
_________________ Wino, konserwy, muzyka bez przerwy
Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.
Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda. |
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1683 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2014-12-12, 16:38
|
|
|
Allu, El mahico, a może podjedlibyście się zorganizowania rajdu MZ klubu? |
_________________ Wino, konserwy, muzyka bez przerwy
Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.
Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda. |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-12-12, 23:06
|
|
|
Reich napisał/a: | Allu, El mahico, a może podjedlibyście się zorganizowania rajdu MZ klubu? |
To już trzeba przedyskutować przy , termin i wstępny plan trasy. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
El mahico
Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 31 Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 56 Skąd: Krosno/RKR
|
Wysłany: 2014-12-13, 13:23
|
|
|
Cytat: | To już trzeba przedyskutować przy , termin i wstępny plan trasy. |
Popieram.
A tak całkiem poważnie,to myślałem nad tym kiedyś.
Jeszcze lepszy byłby zlot MZ Klubu w bieszczadach(i oczywiście rajd do ,,K",który zaproponował wojtek.mz na zakończeniu,co oczywiście da się zorganizować),tylko problem jest z miejscem na ów zlot.Całe bieszczady są nastawione na kase,a 2 sprawa jest brak ośrodka który byłby gdzieś na uboczu typu Biała,bo wszystko przerobili na bogate gospodarstwa agro-turystyczne(wszystko by mogło się odbywać ale w ciszy i spokoju,a z MZ Klubem tak się nie da ). |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
|
|
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
|
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14 |
|
|
|