» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: hubertbaran
2009-10-16, 12:21
Silnik - Cylinder MZ ETZ 250 a 251
Autor Wiadomość
Ppeterek 
XX-silver


Motocykl: 251 (w pamięci), XX
Pomógł: 3 razy
Wiek: 55
Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 810
Skąd: Okolice Wawy
Wysłany: 2006-07-14, 15:13   Silnik - Cylinder MZ ETZ 250 a 251

Jak w temacie. Może ktoś ma w 251 cylinder od 250. Z tego co wiem jest różnica w fazach rozrządu, ale nie wiem jak to pomyka.

pozdro
_________________
Aby mi się tak chciało jak mi się nie chce.
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-02, 19:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
bert41 


Motocykl: Mz Etz 251e
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 102
Skąd: Leszno/Rawicz
Wysłany: 2006-07-14, 16:00   

Hehehe...Ja tak mam :-P
_________________
Motorradwerk Zchopau
 
 
     
OlseN 
born to ride ....


Motocykl: CBR 900 RR
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 282
Skąd: Nisko/Lublin
Wysłany: 2006-07-14, 19:39   

No wiesz. W osiągach nie ma wyczuwalnych róznic, ale w spalaniu jest róznica. Miałem tak na poczatku ale wymieniłem się z polo na orginał do 251 i teraz jest dobrze. Ja bym ci radził zmienić na orginał, szukaj kogos kto się będzie chciał wymienić, chyba że ci na małym spalaniu nie zależy to możesz jeździć na tym.
_________________
http://bikepics.com/members/mictry/

 
 
     
MZ Maxi Perwers 
Zlotowicz
MODERATOR - RETIRED


Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy
Wiek: 53
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1030
Skąd: Lubań-Zgorzelec
Wysłany: 2006-07-14, 23:13   

Chłopaki mają rację. Trzymaj się oryginału. Nie bardzo wiem o co chodzi z tym rozrządem. Można przyjąć takie nazewnictwo, ale raczej chodzi o wyprzedzenie zapłonu, chociaż... inne nieco rozmieszczenie kanałów w cylindrze ma w sobie coś z rozrządu niech będzie więc tak nazywane. Rozrząd to mechanizm silników 4T vsłużący do otwierania i zamykania w odpowiedniej chwili zaworów, a takowych w starszych 2T nie ma, a już na pewno nie w szacownych motorkach MZ. Rolę zaworów spełnia tłok, którego nie ma możliwości przestawiać czyli fazy rozrządu się nie zmieniają. może zaistniec taka sytuacja w przypadku zastosowania tłoka wyższego lub niższego od oryginału. :-)
_________________
Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli.
 
     
Radzio89 
WilkuWDZ


Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 162
Skąd: Łódź-Widzew
Wysłany: 2006-07-14, 23:20   

MZ Maxi Perwers, Rozrzad to sa włsanie kanały dolotowe, wylotowe a ich ustawienie jest zalezne od wysokosci tłoka jak dobrze ująłes, równiez od długosci korbowodu oraz ich usytuowania w cylindrze.W cylindrze od 251 sa zmienione fazy rozrzadu wzgledem 250
_________________
Moja Etullka ;)
http://www.tagworld.com/Mitas/World/MyWeb.aspx
lub
http://zb.net.lodz.pl/~miziala/mz/index.html
 
 
     
Ppeterek 
XX-silver


Motocykl: 251 (w pamięci), XX
Pomógł: 3 razy
Wiek: 55
Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 810
Skąd: Okolice Wawy
Wysłany: 2006-07-15, 00:47   

OlseN napisał/a:
No wiesz. W osiągach nie ma wyczuwalnych róznic, ale w spalaniu jest róznica. Miałem tak na poczatku ale wymieniłem się z polo na orginał do 251 i teraz jest dobrze. Ja bym ci radził zmienić na orginał, szukaj kogos kto się będzie chciał wymienić, chyba że ci na małym spalaniu nie zależy to możesz jeździć na tym.


Olsen, jaka to jest różnica w spalaniu? Oczywiście chodzi o twój przypadek.

pozdro

[ Dodano: 2006-07-15, 00:50 ]
Radzio89 napisał/a:
MZ Maxi Perwers, Rozrzad to sa włsanie kanały dolotowe, wylotowe a ich ustawienie jest zalezne od wysokosci tłoka jak dobrze ująłes, równiez od długosci korbowodu oraz ich usytuowania w cylindrze.W cylindrze od 251 sa zmienione fazy rozrzadu wzgledem 250


Radzio89 masz rację. Czy wiesz dokładnie jakie to są zmiany i jak wpływają na pracę silnika (chodzi o przedwczesne zużycie).
_________________
Aby mi się tak chciało jak mi się nie chce.
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-07-15, 08:19   

jest róznica w spalaniu i osiogach. Bo wiekszosc paliwa trafia do wydechu a nie do cylidra.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
OlseN 
born to ride ....


Motocykl: CBR 900 RR
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 282
Skąd: Nisko/Lublin
Wysłany: 2006-07-15, 10:54   

Spalanie dochodziło do 7 litrów przy w miare normalnej jeździe i dobrze ustawionym gaźniku. Nie trzymał jałowych, najniższe obroty jakie mozna było ustawic było koło 2000. Charakterystyka pracy też nie była najlepsza, a po włożeniu innego cylindra wszystko wróciło do normy.
_________________
http://bikepics.com/members/mictry/

 
 
     
bert41 


Motocykl: Mz Etz 251e
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 102
Skąd: Leszno/Rawicz
Wysłany: 2006-07-15, 12:47   

To ciekawe....U mnie trzyma bez problemu 1,5 tysia.Chodzi płynnie i ładnie sie wkręca.Dokładnego spalania nie sprawdzałem jak na razie.Vmax ok 125
_________________
Motorradwerk Zchopau
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-07-15, 13:00   

panowie fazy rozrzadu ma kazdy silnik bez wzgledu na to czy jest to 2T czy 4T i niepotrzeba zaworow w cale do tego,w silniku 2T fazy rozrzadu ustalone sa wysokoscia na ktorej sa kanaly w cylindrze,cylinder 251 ma przyspieszone fazy rozrzadu po to aby silnik zachował swoje parametry przy skroconym wydechu,wszytskie kanaly sa obnizone dokladnie o 2 mm i na tym polega cala roznica,a kombinowanie z tym moze objawiac sie roznie,od duzego spalania po kiepskie osiagi i nie ma na to zadnej reguly,generalnie jesli przekladac to kompletami,jak cylinder od 251 to najlepiej tez kolanko i tłumik.

[ Dodano: 2006-07-15, 13:01 ]
aha a wogule to silniki 2T wcale nie sa starsze od 4T
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
bert41 


Motocykl: Mz Etz 251e
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 102
Skąd: Leszno/Rawicz
Wysłany: 2006-07-15, 13:59   

Wiadomo-jak przekładać to kompletami-tylko jakiś łoś zapakował do mojej 251 silink od 250 a wydech został z 251.Wiec jak dam tłumik od 250 to bedzie to wygladało conajmniej ch#$owo.
Jakby tego było mało kupiłem cylinder z nówka tłokiem do 250tki I szlif za 100zł.Wiedziałem ze nie taki jak chce ale cena skusiała.Sprobuje go założyć ryzyk-fizyk.Gorzej nie bedzie :mrgreen: I tak bede sie rozglądał za odpowiednim.
_________________
Motorradwerk Zchopau
 
 
     
Radzio89 
WilkuWDZ


Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 162
Skąd: Łódź-Widzew
Wysłany: 2006-07-15, 14:58   

Wiecei moze czy sa jakies wizualne roznice miedzy cylindrem od 250 a 251? np ilosć żeber.
_________________
Moja Etullka ;)
http://www.tagworld.com/Mitas/World/MyWeb.aspx
lub
http://zb.net.lodz.pl/~miziala/mz/index.html
 
 
     
bert41 


Motocykl: Mz Etz 251e
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 102
Skąd: Leszno/Rawicz
Wysłany: 2006-07-15, 17:48   

Cylindry od 250tek mają taki wystający kołnierz przy nakretce na klucz hakowy od kolanka.Gary od 251 go nie posiadają.Może sa jeszcze jakies małe róznice w wyglądzie zewnetrznym ale tak najłatwiej rozpoznać.
_________________
Motorradwerk Zchopau
 
 
     
Ppeterek 
XX-silver


Motocykl: 251 (w pamięci), XX
Pomógł: 3 razy
Wiek: 55
Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 810
Skąd: Okolice Wawy
Wysłany: 2006-07-16, 00:38   

bert41 napisał/a:
Cylindry od 250tek mają taki wystający kołnierz przy nakretce na klucz hakowy od kolanka.Gary od 251 go nie posiadają.Może sa jeszcze jakies małe róznice w wyglądzie zewnetrznym ale tak najłatwiej rozpoznać.


Patrząc z prawej strony cylindra na kanale przelewowym między żebrami tuż przy karterach jest u mnie "250".

Jeśli chodzi o rozpoznawanie "gratów" proszę o pomoc w identyfikacji tłoka i tłumika, to będę wiedział na czym stoję, a właściwie siedzę :lol:

pozdro
_________________
Aby mi się tak chciało jak mi się nie chce.
 
     
pawelt 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 44
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 39
Skąd: Toruń
Wysłany: 2006-07-16, 00:55   

Tłumiki obydwu wersji można stosować zamiennie, bo komory rozprężne są takie same.
Różnica tkwi w długości kolanek, więc najtańszym rozwiązaniem byłoby dospawać kawałek rurki aby przedłużyć kolanko i będzie ok. Niestety nie wiem o ile.

"cylinder 251 ma przyspieszone fazy rozrzadu" - hahaha a to dobre!!!
 
 
     
Ppeterek 
XX-silver


Motocykl: 251 (w pamięci), XX
Pomógł: 3 razy
Wiek: 55
Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 810
Skąd: Okolice Wawy
Wysłany: 2006-07-16, 01:01   

Tłok, jak z tłokiem. Jaka jest różnica w oznaczeniu. Coś czuję, że mam tłok 251, a cylinder 250.
_________________
Aby mi się tak chciało jak mi się nie chce.
 
     
bert41 


Motocykl: Mz Etz 251e
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 102
Skąd: Leszno/Rawicz
Wysłany: 2006-07-16, 01:49   

Tłoki są takie same.Rożnica tkwi w cylindrze,kolanku i tłumiku.
_________________
Motorradwerk Zchopau
 
 
     
Radzio89 
WilkuWDZ


Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 162
Skąd: Łódź-Widzew
Wysłany: 2006-07-16, 16:20   

pawelt napisał/a:
"cylinder 251 ma przyspieszone fazy rozrzadu" - hahaha a to dobre!!!


masz jakis inny poglad na ten temat? Jesli sadzisz inaczej to sadzisz źle :]
_________________
Moja Etullka ;)
http://www.tagworld.com/Mitas/World/MyWeb.aspx
lub
http://zb.net.lodz.pl/~miziala/mz/index.html
 
 
     
Ppeterek 
XX-silver


Motocykl: 251 (w pamięci), XX
Pomógł: 3 razy
Wiek: 55
Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 810
Skąd: Okolice Wawy
Wysłany: 2006-07-16, 16:47   

Radzio89 napisał/a:
pawelt napisał/a:
"cylinder 251 ma przyspieszone fazy rozrzadu" - hahaha a to dobre!!!


masz jakis inny poglad na ten temat? Jesli sadzisz inaczej to sadzisz źle :]


Jeśli kanał przelotowy jest obniżony lub podniesiony to znaczy, że są zmienione fazy rozrządu względem np. 250-ki. I tak jeśli kanał jest obniżony to kąt przy którym napełnia się cylinder jest wcześniejszy itd. To chyba zrozumiałe dla wszystkich :lol:
Ja mam braki z wiedzy na temat różnic między 250, a 251. Z resztą wiedzy jest ok. :mrgreen:

pozdro
_________________
Aby mi się tak chciało jak mi się nie chce.
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-07-17, 00:53   

pawelt, jasne dospawac kawalek rurki,gdyby to było tak proste to konstruktorzy MZ napewno by to zrobili a nie bawili sie w obnizanie kanalow w cylindrze,wszytsko co zostalo zmnienione,czyli obnizenie kanalow i inny ksztalt oraz dlugosc kolanka zostalo zrobione po to azeby silnik zachowal dotychczasowe parametry przy krótszym tlumiku a nie odwrotnie,bo chyba glupio by wygladalo gdyby 251 dostala tlumik od 250 ktory wystawal by 30cm za tylny blotnik.I te elementy nie sa zamienne,mozna se je zmontowac jak sie chce i to bedzie chodzic ale napewno niebedzie to chodzic tak jak powinno.

[ Dodano: 2006-07-17, 00:59 ]
Radzio89, jesli chodzi o wizualne roznice po ktorych mozna rozróznic oba cylindry to to o czym wspomniałbert41, ale jesli czasem tego niewidac bo ogladasz jakas MZ na zdjeciach to mozna tez poznac po tym ze ostatnie czyli dolne zebro w 251 jest krotsze,tak ze przednia guma wytlumiajaca cylindra na ostatnie zebro wchodzi juz tylko z jednej strony z drugiej juz nie,a w 250 wchodzi miedzy zebra na calej dlugosci,i tak jest z prawej i lewej strony cylindra...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 17