Przesunięty przez: hubertbaran 2009-10-16, 12:21 |
Silnik - Cylinder MZ ETZ 250 a 251 |
Autor |
Wiadomość |
Ppeterek
XX-silver
Motocykl: 251 (w pamięci), XX
Pomógł: 3 razy Wiek: 55 Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 810 Skąd: Okolice Wawy
|
Wysłany: 2006-07-14, 15:13 Silnik - Cylinder MZ ETZ 250 a 251
|
|
|
Jak w temacie. Może ktoś ma w 251 cylinder od 250. Z tego co wiem jest różnica w fazach rozrządu, ale nie wiem jak to pomyka.
pozdro |
_________________ Aby mi się tak chciało jak mi się nie chce. |
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-02, 19:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bert41
Motocykl: Mz Etz 251e
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 102 Skąd: Leszno/Rawicz
|
Wysłany: 2006-07-14, 16:00
|
|
|
Hehehe...Ja tak mam |
_________________ Motorradwerk Zchopau |
|
|
|
|
OlseN
born to ride ....
Motocykl: CBR 900 RR
Wiek: 35 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 282 Skąd: Nisko/Lublin
|
Wysłany: 2006-07-14, 19:39
|
|
|
No wiesz. W osiągach nie ma wyczuwalnych róznic, ale w spalaniu jest róznica. Miałem tak na poczatku ale wymieniłem się z polo na orginał do 251 i teraz jest dobrze. Ja bym ci radził zmienić na orginał, szukaj kogos kto się będzie chciał wymienić, chyba że ci na małym spalaniu nie zależy to możesz jeździć na tym. |
_________________ http://bikepics.com/members/mictry/
|
|
|
|
|
MZ Maxi Perwers
Zlotowicz MODERATOR - RETIRED
Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy Wiek: 53 Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 1030 Skąd: Lubań-Zgorzelec
|
Wysłany: 2006-07-14, 23:13
|
|
|
Chłopaki mają rację. Trzymaj się oryginału. Nie bardzo wiem o co chodzi z tym rozrządem. Można przyjąć takie nazewnictwo, ale raczej chodzi o wyprzedzenie zapłonu, chociaż... inne nieco rozmieszczenie kanałów w cylindrze ma w sobie coś z rozrządu niech będzie więc tak nazywane. Rozrząd to mechanizm silników 4T vsłużący do otwierania i zamykania w odpowiedniej chwili zaworów, a takowych w starszych 2T nie ma, a już na pewno nie w szacownych motorkach MZ. Rolę zaworów spełnia tłok, którego nie ma możliwości przestawiać czyli fazy rozrządu się nie zmieniają. może zaistniec taka sytuacja w przypadku zastosowania tłoka wyższego lub niższego od oryginału. |
_________________ Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli. |
|
|
|
|
Radzio89
WilkuWDZ
Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 25 Cze 2005 Posty: 162 Skąd: Łódź-Widzew
|
|
|
|
|
Ppeterek
XX-silver
Motocykl: 251 (w pamięci), XX
Pomógł: 3 razy Wiek: 55 Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 810 Skąd: Okolice Wawy
|
Wysłany: 2006-07-15, 00:47
|
|
|
OlseN napisał/a: | No wiesz. W osiągach nie ma wyczuwalnych róznic, ale w spalaniu jest róznica. Miałem tak na poczatku ale wymieniłem się z polo na orginał do 251 i teraz jest dobrze. Ja bym ci radził zmienić na orginał, szukaj kogos kto się będzie chciał wymienić, chyba że ci na małym spalaniu nie zależy to możesz jeździć na tym. |
Olsen, jaka to jest różnica w spalaniu? Oczywiście chodzi o twój przypadek.
pozdro
[ Dodano: 2006-07-15, 00:50 ]
Radzio89 napisał/a: | MZ Maxi Perwers, Rozrzad to sa włsanie kanały dolotowe, wylotowe a ich ustawienie jest zalezne od wysokosci tłoka jak dobrze ująłes, równiez od długosci korbowodu oraz ich usytuowania w cylindrze.W cylindrze od 251 sa zmienione fazy rozrzadu wzgledem 250 |
Radzio89 masz rację. Czy wiesz dokładnie jakie to są zmiany i jak wpływają na pracę silnika (chodzi o przedwczesne zużycie). |
_________________ Aby mi się tak chciało jak mi się nie chce. |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2006-07-15, 08:19
|
|
|
jest róznica w spalaniu i osiogach. Bo wiekszosc paliwa trafia do wydechu a nie do cylidra. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
OlseN
born to ride ....
Motocykl: CBR 900 RR
Wiek: 35 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 282 Skąd: Nisko/Lublin
|
Wysłany: 2006-07-15, 10:54
|
|
|
Spalanie dochodziło do 7 litrów przy w miare normalnej jeździe i dobrze ustawionym gaźniku. Nie trzymał jałowych, najniższe obroty jakie mozna było ustawic było koło 2000. Charakterystyka pracy też nie była najlepsza, a po włożeniu innego cylindra wszystko wróciło do normy. |
_________________ http://bikepics.com/members/mictry/
|
|
|
|
|
bert41
Motocykl: Mz Etz 251e
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 102 Skąd: Leszno/Rawicz
|
Wysłany: 2006-07-15, 12:47
|
|
|
To ciekawe....U mnie trzyma bez problemu 1,5 tysia.Chodzi płynnie i ładnie sie wkręca.Dokładnego spalania nie sprawdzałem jak na razie.Vmax ok 125 |
_________________ Motorradwerk Zchopau |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-07-15, 13:00
|
|
|
panowie fazy rozrzadu ma kazdy silnik bez wzgledu na to czy jest to 2T czy 4T i niepotrzeba zaworow w cale do tego,w silniku 2T fazy rozrzadu ustalone sa wysokoscia na ktorej sa kanaly w cylindrze,cylinder 251 ma przyspieszone fazy rozrzadu po to aby silnik zachował swoje parametry przy skroconym wydechu,wszytskie kanaly sa obnizone dokladnie o 2 mm i na tym polega cala roznica,a kombinowanie z tym moze objawiac sie roznie,od duzego spalania po kiepskie osiagi i nie ma na to zadnej reguly,generalnie jesli przekladac to kompletami,jak cylinder od 251 to najlepiej tez kolanko i tłumik.
[ Dodano: 2006-07-15, 13:01 ]
aha a wogule to silniki 2T wcale nie sa starsze od 4T |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
bert41
Motocykl: Mz Etz 251e
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 102 Skąd: Leszno/Rawicz
|
Wysłany: 2006-07-15, 13:59
|
|
|
Wiadomo-jak przekładać to kompletami-tylko jakiś łoś zapakował do mojej 251 silink od 250 a wydech został z 251.Wiec jak dam tłumik od 250 to bedzie to wygladało conajmniej ch#$owo.
Jakby tego było mało kupiłem cylinder z nówka tłokiem do 250tki I szlif za 100zł.Wiedziałem ze nie taki jak chce ale cena skusiała.Sprobuje go założyć ryzyk-fizyk.Gorzej nie bedzie I tak bede sie rozglądał za odpowiednim. |
_________________ Motorradwerk Zchopau |
|
|
|
|
Radzio89
WilkuWDZ
Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 25 Cze 2005 Posty: 162 Skąd: Łódź-Widzew
|
|
|
|
|
bert41
Motocykl: Mz Etz 251e
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 102 Skąd: Leszno/Rawicz
|
Wysłany: 2006-07-15, 17:48
|
|
|
Cylindry od 250tek mają taki wystający kołnierz przy nakretce na klucz hakowy od kolanka.Gary od 251 go nie posiadają.Może sa jeszcze jakies małe róznice w wyglądzie zewnetrznym ale tak najłatwiej rozpoznać. |
_________________ Motorradwerk Zchopau |
|
|
|
|
Ppeterek
XX-silver
Motocykl: 251 (w pamięci), XX
Pomógł: 3 razy Wiek: 55 Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 810 Skąd: Okolice Wawy
|
Wysłany: 2006-07-16, 00:38
|
|
|
bert41 napisał/a: | Cylindry od 250tek mają taki wystający kołnierz przy nakretce na klucz hakowy od kolanka.Gary od 251 go nie posiadają.Może sa jeszcze jakies małe róznice w wyglądzie zewnetrznym ale tak najłatwiej rozpoznać. |
Patrząc z prawej strony cylindra na kanale przelewowym między żebrami tuż przy karterach jest u mnie "250".
Jeśli chodzi o rozpoznawanie "gratów" proszę o pomoc w identyfikacji tłoka i tłumika, to będę wiedział na czym stoję, a właściwie siedzę
pozdro |
_________________ Aby mi się tak chciało jak mi się nie chce. |
|
|
|
|
pawelt
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 44 Dołączył: 27 Kwi 2006 Posty: 39 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2006-07-16, 00:55
|
|
|
Tłumiki obydwu wersji można stosować zamiennie, bo komory rozprężne są takie same.
Różnica tkwi w długości kolanek, więc najtańszym rozwiązaniem byłoby dospawać kawałek rurki aby przedłużyć kolanko i będzie ok. Niestety nie wiem o ile.
"cylinder 251 ma przyspieszone fazy rozrzadu" - hahaha a to dobre!!! |
|
|
|
|
Ppeterek
XX-silver
Motocykl: 251 (w pamięci), XX
Pomógł: 3 razy Wiek: 55 Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 810 Skąd: Okolice Wawy
|
Wysłany: 2006-07-16, 01:01
|
|
|
Tłok, jak z tłokiem. Jaka jest różnica w oznaczeniu. Coś czuję, że mam tłok 251, a cylinder 250. |
_________________ Aby mi się tak chciało jak mi się nie chce. |
|
|
|
|
bert41
Motocykl: Mz Etz 251e
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 102 Skąd: Leszno/Rawicz
|
Wysłany: 2006-07-16, 01:49
|
|
|
Tłoki są takie same.Rożnica tkwi w cylindrze,kolanku i tłumiku. |
_________________ Motorradwerk Zchopau |
|
|
|
|
Radzio89
WilkuWDZ
Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 25 Cze 2005 Posty: 162 Skąd: Łódź-Widzew
|
|
|
|
|
Ppeterek
XX-silver
Motocykl: 251 (w pamięci), XX
Pomógł: 3 razy Wiek: 55 Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 810 Skąd: Okolice Wawy
|
Wysłany: 2006-07-16, 16:47
|
|
|
Radzio89 napisał/a: | pawelt napisał/a: | "cylinder 251 ma przyspieszone fazy rozrzadu" - hahaha a to dobre!!! |
masz jakis inny poglad na ten temat? Jesli sadzisz inaczej to sadzisz źle |
Jeśli kanał przelotowy jest obniżony lub podniesiony to znaczy, że są zmienione fazy rozrządu względem np. 250-ki. I tak jeśli kanał jest obniżony to kąt przy którym napełnia się cylinder jest wcześniejszy itd. To chyba zrozumiałe dla wszystkich
Ja mam braki z wiedzy na temat różnic między 250, a 251. Z resztą wiedzy jest ok.
pozdro |
_________________ Aby mi się tak chciało jak mi się nie chce. |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-07-17, 00:53
|
|
|
pawelt, jasne dospawac kawalek rurki,gdyby to było tak proste to konstruktorzy MZ napewno by to zrobili a nie bawili sie w obnizanie kanalow w cylindrze,wszytsko co zostalo zmnienione,czyli obnizenie kanalow i inny ksztalt oraz dlugosc kolanka zostalo zrobione po to azeby silnik zachowal dotychczasowe parametry przy krótszym tlumiku a nie odwrotnie,bo chyba glupio by wygladalo gdyby 251 dostala tlumik od 250 ktory wystawal by 30cm za tylny blotnik.I te elementy nie sa zamienne,mozna se je zmontowac jak sie chce i to bedzie chodzic ale napewno niebedzie to chodzic tak jak powinno.
[ Dodano: 2006-07-17, 00:59 ]
Radzio89, jesli chodzi o wizualne roznice po ktorych mozna rozróznic oba cylindry to to o czym wspomniałbert41, ale jesli czasem tego niewidac bo ogladasz jakas MZ na zdjeciach to mozna tez poznac po tym ze ostatnie czyli dolne zebro w 251 jest krotsze,tak ze przednia guma wytlumiajaca cylindra na ostatnie zebro wchodzi juz tylko z jednej strony z drugiej juz nie,a w 250 wchodzi miedzy zebra na calej dlugosci,i tak jest z prawej i lewej strony cylindra... |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
|