» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN



 Ogłoszenie 

Zakończenie sezonu 2019


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 11:26
Elektryka - brak ładowania - MZ TS 150
Autor Wiadomość
Nitrox13 
Nitrox 13

Motocykl: MZ TS150
Wiek: 26
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: Okolice Rzeszowa
Wysłany: 2014-08-12, 08:48   

Aby motor odpalił do tyłu trzeba PRZESTAWIĆ ZAPŁON
Z ludzi których znam to tylko mój kolega jako jedyny w MZ TS 250 nie przestawiał zapłonu aby odpalić do tyłu (jeździła do przodu normalnie bez problemów) i wierzcie lub nie ale TS250 miała 5 biegów do tyłu,jak to robił :sprzęgło - jedyneczka - hamulec-i przyduszał silnik aż w pewnym momencie wciskał sprzęgło gdy wyczuł że wskoczyła na lewe obroty. :grin:
Tylko raz coś takiego widziałem a gdy opowiadałem innym to z tych kumatych mało kto mógł w to uwierzyć
CZEGO JA TEGO NIE NAGRAŁEM :sciana:
ŁADOWANIE TEGO SEZONU CHYBA ZOSTAŁO PRZEKLĘTE PRZEZ ROZWŚCIECZONE DŹWIĘKIEM MOTORU MOHERY!
_________________
Od 11 roku na motorze począwszy od ogara 205,przez WSK 125,obecnie MZ TS150 i mam nadzieję że skończę na amerykańskim smoku BOSS HOSS Big Block a tak poza tym to CAŁY CZAS DO PRZODU I STARAM SIĘ ;D
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 24
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 894
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2014-08-12, 22:55   

Podmieniłem stojan, wirnik, regulator i dalej nie ładuje.
Nie mam juz pomysłow
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
Nitrox13 
Nitrox 13

Motocykl: MZ TS150
Wiek: 26
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: Okolice Rzeszowa
Wysłany: 2014-08-13, 07:54   

kurcze widzę że masz czary mary
Sprawdź szczotko trzymacz i szczotki,sprawdź również kable od szczotek i później sprawdź czy żaden kabel co idzie od silnika do regulatora nie jest przerwany lub jego styk nie jest zabrudzony(nawet jak by zaśniedział) .
skoro przełożyłeś stojan wirnik który dobrze pracował to coś ją musi za gardło trzymać musisz krok po kroku od punktu A do punktu B przeanalizować
Coś chce a nie może
_________________
Od 11 roku na motorze począwszy od ogara 205,przez WSK 125,obecnie MZ TS150 i mam nadzieję że skończę na amerykańskim smoku BOSS HOSS Big Block a tak poza tym to CAŁY CZAS DO PRZODU I STARAM SIĘ ;D
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 148 razy
Wiek: 29
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4156
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2014-08-13, 17:50   

ETZPOWER94 napisał/a:
Jeszcze jedno, ostatnio odpaliła mi do tyłu,
W takim razie masz przemagnesowaną prądnicę, musisz to odwrócić i jeżeli nie spaliłeś regulatora to powinno to powrócić do normy, w TS-ce na prądnicy łatwo o przemagnesowanie, wystarczy źle podłączyć akumulator. Przechodziłem przez to samo w MZ TS 150. Nie wiedziałem co jest, miałem nowy regulator, nowy opór regulacyjny, nowe szczotki, sprawną kontrolkę ładowania i robiła mi tak że ze wzrostem obrotów kontrolka coraz bardziej się rozświecała a ładowania nie było. Przemagnesowałem prądnicę (prędzej odłączając regulator) i podłączyłem wszystko od nowa tak jak było, nagle po odpaleniu ukazało się ładowanie już od około 1.300 obr co jak na prądnice mile mnie zaskoczyło :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 24
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 894
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2014-08-13, 20:05   

Probowałem przmagnesowac pradnice i nic to nie dalo. Kiedy dotykam plusem do D+ mocno iskrzy.
Potem podmienilem wirnik i o dziwo pojawilo sie napiecie na D+ i D-, dochodzilo do 14V , ale jak zwykle po chwili znikneło.
Nie jestem pewien czy dobrze podłączyłem kontrolke, jeden styk mam pod 61 stacyjki, drugi pod 15/54, dobrze?
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 148 razy
Wiek: 29
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4156
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2014-08-13, 23:41   

Pamiętaj też o przekręceniu kilka razy wału jak dotykasz plusem do D+. Najpewniejszy sposób to podłączenie instalacji na krótko i sprawdzenie czy w ogóle prądnica ma wydajność. Skoro podmieniłeś wirnik i ładowanie na chwilę było a potem zniknęło to szukaj przyczyny w stojanie, sprawdziłeś czy czasami jakieś uzwojenie nie ma luźnego końca? sprawdziłeś czy szczotkotrzymacz nie jest uszkodzony pod kątem przebicia na masę? no i w końcu regulator i stacyjka. Wiesz co zrób? piszesz, że masz dwie TS-ki, skoro w jednej masz ładowanie to podstawiaj po kolei części z niesprawnej do sprawnej i w końcu wyjdzie co jest uszkodzone a jak to nic nie da to podłącz instalację jednej TS-ki do prądnicy drugiej i zobacz czy będzie ładowanie. Jeżeli będzie to oznacza że wiązka jest gdzies uszkodzona lub masz coś źle podłączone albo stacyjka padła. Prądnice są o wiele łatwiejsze do ogarnięcia niżeli alternatory a to dzięki temu, że jest mniej elementów współpracujących.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
Nitrox13 
Nitrox 13

Motocykl: MZ TS150
Wiek: 26
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: Okolice Rzeszowa
Wysłany: 2014-08-14, 11:40   

Ooo! akurat o przemagnesowaniu prądnicy to nie wiedziałem !
narazie ganiam bez ładowania padło to padło jeździć się chce że nie mam czasu nawet tego robić ale te objawy pasują do mojej TS-ki 150 odpalam i ładowania brak,ładowanie mam ale strasznie słabe przy 3,5/3,9 tys. obr/min a dalej to lampka tylko się rozświeca coraz bardziej i bardziej aż przy końcu obr. to aż po oczach bije :P
trzeba się za to wziąć na czasie.
_________________
Od 11 roku na motorze począwszy od ogara 205,przez WSK 125,obecnie MZ TS150 i mam nadzieję że skończę na amerykańskim smoku BOSS HOSS Big Block a tak poza tym to CAŁY CZAS DO PRZODU I STARAM SIĘ ;D
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 24
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 894
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2014-08-14, 18:22   

Tylko problem w tym że w tej co mialem ładowanie mam wyjety silnik :oops:
Moge tylko podmieniac ze sprawnej do niesprawnej.
Stacyjka jest raczej w porzadku, po przekreceniu kluczyka zwiera 30 z 15/54. Tylko ze stykiem 61 nic sie nie dzieje, na zadnej pozycji z zadną nie łaczy, czy ma tak być?
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 24
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 894
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2014-08-14, 22:25   

Problem rozwiazany :mrgreen:

Zrobilem wszystko od początku.
Sprawdziłem wirnik, wyczyscilem stojan, dotarlem szczotki, wszystko posprawdzałem czy nie zwiera do masy.
Po tym zabiegu na D+ pojawiło sie napiecie :mrgreen:
Wiec prądnica sprawna. Podłaczyłem wszystko ale dalej nie ładowało. :cry:
Przejrzałem instalacje i co sie okazało miałem przetarty kabel od kontrolki, który zwierał do masy. Banalna przyczyna, a ile zachodu. Zaizolowałem wszystko pusciłem tak by sie nie przetarł. I ładowanie jest :mrgreen: Na wyzszych obrotach dochodzi do 7,5V
Dzieki wszystkim za udzielona mi pomoc :piwo:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 148 razy
Wiek: 29
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4156
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2014-08-14, 22:28   

A mówiłem żebyś przejrzał wiązki :dziadek: prądnica to banalna rzecz, ale przy niej wszystko musi być na tip-top jak chcesz mieć ładowanie :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
crazyduck 

Motocykl: komar
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 7
Skąd: cbr
Wysłany: 2015-01-26, 18:47   

Witam mam problem z Mzes150/1 a bardziej z ładowaniem okazało się ,ze tak mi wycentrował wał ,że po założeniu wirnika ma ok 2,5 mm bicia czy to mogło być powodem braku ładowania? oraz gdyby okazało się że po ponownym wycentrowaniu(u innego fachowca) wału nie będzie ładowania jest ktoś komu wyślę cały wirnik itd sprawdzi mi to ?
 
     
DAAD 


Motocykl: ETZ Volusia Honda
Pomógł: 4 razy
Wiek: 66
Dołączył: 16 Sie 2014
Posty: 183
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-26, 19:14   

[quote="crazyduck",ze tak mi wycentrował wał ,że po założeniu wirnika ma ok 2,5 mm bicia ?[/quote]

Nadaje się na złom.
 
     
crazyduck 

Motocykl: komar
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 7
Skąd: cbr
Wysłany: 2015-01-26, 19:37   

to się dopiero jutro okaże
 
     
DAAD 


Motocykl: ETZ Volusia Honda
Pomógł: 4 razy
Wiek: 66
Dołączył: 16 Sie 2014
Posty: 183
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-26, 20:09   

A jakie bicie ma sam wał?
 
     
crazyduck 

Motocykl: komar
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 7
Skąd: cbr
Wysłany: 2015-01-26, 20:22   

jutro wszystko będę wiedział
 
     
crazyduck 

Motocykl: komar
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 7
Skąd: cbr
Wysłany: 2015-01-27, 19:54   

wał wycentrowany :) ale nadal brak ładowania:(

[ Komentarz dodany przez: wojtek.mz: 2015-01-27, 21:55 ]
Stosuj wielką literę oraz kropki !
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 59 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 944
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-01-27, 21:36   Wirnik mz etz

Witam
nie każdy wirnik jest nawiercany celem wyważenia, choć jak najbardziej tak się robi i spotyka "nawierty" w wirnikach MZ ETZ.
irnik powinien mieć rezystancję 4,2-4,7Ω mierząc go na punktach lutowniczych uzwojenia. Mając wirnik z datą na podkładce metalowej 12.1982 można spotkać się z problemem aby działał nam regulator elektroniczny. Tyle w wielkim skrócie. :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
crazyduck 

Motocykl: komar
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 7
Skąd: cbr
Wysłany: 2015-01-27, 22:31   

Marcin czy w Mzes150/1 z1969 r.prod
może być że regulator elektroniczny nie zda egzaminu?
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 52 razy
Wiek: 21
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1542
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2015-01-27, 22:43   

To co pisał Marcin W., tyczy się wirników z modelu ETZ. W starszych regulator elektryczny będzie działał poprawnie.
 
 
     
arlamir 


Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 428
Skąd: RJA
Wysłany: 2015-01-30, 07:15   

Kup u forumowego kolegi Siaj regulator, pozbądź się mechanicznego bo to same problemy. A tak wogóle sprawdzałeś twornik czy nie ma przebicia i stojan?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14