» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Introwy projekt ETZ 200
Autor Wiadomość
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2015-01-28, 23:23   

Czy przewidujesz jakąś przeróbkę łożyskowania wałka pośredniego w skrzyni wykluczając łożysko igiełkowe z układu? bo to chyba ono jako pierwsze podziękuje, czasami nie wytrzymuje nawet pałowania 150-tką :D świetny projekt ogólnie :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2015-01-28, 23:34   

Membrana z jakiegoś silnika który pracuje z gaźnikiem 28. Pewnie jakies 50/80 ccm. Zobaczymy co znajdę. Gazboxow nie przewiduje. Meteor to gut firma i tloki są piknie zrobione. Nie ma sensu porywać sie na tłok mogący pracowac przy mocy duzo większej. Kute tłoki bardziej puchną i wiekszy luz trzeba stosować. Tutaj to nie ma sensu. Jeden pierścień będzie dobry jak silnik głównie chodzi na 8 tyś w gore a wiecej jak 10 tys nie wytrzyma alternator. Ten silnik ogólnie tak do 8 tys maks powinien pracować. Nie te masy, nie te skoki tloka itd, itd.

Skrzyni nie planuje dotykać. Osobiście nigdy nie miałem problemów z lożyskowaniem w tym silniku. Magds nie ruszał u siebie ani łańcuszka ani skrzyni a przejechal pare tysięcy. Zobaczymy.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
Ostatnio zmieniony przez intr 2015-01-28, 23:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
mati14 

Motocykl: mz etz 251e
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 485
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-01-28, 23:44   

intr napisał/a:
Membrana z jakiegoś silnika który pracuje z gaźnikiem 28

28 dellorto mają silniki rotaxa 122 . Gaźnik wkładałem go do tropiki i elegancko chodziła i zacnie rozwijała prędkość.
_________________
Jazda na etezecie to najlepsza jazda na świecie :D
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2015-01-29, 19:45   

Jedziem dalej. W następnej kolejności ze względu na różnice średnic sworzni musiałem wytoczyć pomoce naukowe.




Mając to proste narzędzie można zestawić tłoki w jednej osi i zobaczyć z czym mamy do czynienia. Średnice są 0,02 w minusie, żeby lekko wchodziły w piasty. Lewa hexgon/ETZ, prawa hexagon/SHL M11




Na oko na stole wydaje się, że względem podstawy tłok hexagona ma tą samą oś sworznia. W rzeczywistości oś jest 0,5 mm wyżej. Względem tłoka shl, mimo że postawione obok siebie są identycznej wysokości, na sworzniu stoją już zupełnie inaczej. Wybór korbowodu stał się zatem oczywisty. Tłok musi iść w górę, więc korba będzie dłuższa od RM 250.

Następny pacjent:



Wała na twardość testowałem najpierw iglakiem. Jak się odpowiednio przyłożyć, to da się zarysować. Wychodzi na to, że piasty są najwyżej ulepszone. Może ze 30 hrc. Na początek próba, czy da się ugryźć nożem ze stali szybkotnącej (się pochwalę, że sam zrobiłem :mrgreen: ;) ) Da się jak widać. Idze bez problemu. Wał idzie zatem do poczekalni.



CDN...
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
Ostatnio zmieniony przez intr 2022-11-25, 15:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
grajko91 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 826
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2015-01-29, 20:27   

A co ty z tym wałem chcesz robić? :razz:
 
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-01-29, 22:05   

Korba od RM250 ma łożysko stopy korbowodu większe niż jest w wale etz 150 ?
Ostatnio zmieniony przez Mario-150 2015-01-29, 22:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2015-01-29, 22:14   

Łożysko ma mniejsze i czop mniejszy 24 o ile dobrze pamiętam i 128 mm od centrum do centrum.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-01-29, 22:18   

Te tulejki , żeby korbowód z RM pasował będziesz na wcisk osadzał ?
większy skok tłoka nie będzie przeszkadzał dla obrotów jakie chcesz osiągnąć ?
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2015-01-29, 22:27   

Skok tłoka będzie chyba zmniejszony. Dłuższy korowód tylko podniesie tłok do góry aby nie trzeba było obniżać cylindra.
 
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-01-29, 22:29   

O kurcze , faktycznie , dzięki za nakierowanie :piwo: :piwo:
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2015-01-29, 22:34   

Już mówię w czym rzecz. Przy założeniu tego tłoka w oryginalnej osi na oryginalny korbowód w przybliżeniu tłok jest ok 6 mm niższy od 150'tkowego. Doły pasują, więc czas na ssaniu pozostanie niezmieniony ale czas wydechu i płuków będzie kosmicznie długi. Pewno wcale by nie odpalił. Zatem pierwsze 3 mm podniosę tłoka dłuższym korbowodem. Ale zwiększy się też czas na ssaniu. Następny etap to zmiana osi otworu o 2 mm co da nam wzrost skoku o 4 mm i sumarycznie 5 mm wyżej na górze i prawie to samo na dole. Wszystkio piknie bez żadnego toczenia cylindra. Skok 60 mm, tłok 65 co zbliża set bliżej kwadratu.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2015-01-29, 22:38   

Czyli jednak skok tłoka będzie większy niż fabryczny. Dobrze myślę?
 
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-01-29, 22:42   

intr napisał/a:
... Ale zwiększy się też czas na ssaniu. Następny etap to zmiana osi otworu o 2 mm co da nam wzrost skoku o 4 mm i sumarycznie 5 mm wyżej na górze i prawie to samo na dole. Wszystkio piknie bez żadnego toczenia cylindra. Skok 60 mm, tłok 65 co zbliża set bliżej kwadratu.

Przy zmianie skoku pojemność zostanie bez zmian ?
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2015-01-29, 22:45   

Cytat:
Czyli jednak skok tłoka będzie większy niż fabryczny.

Dokładnie tak, około 60 mm. Pojemność zgodnie ze wzorem wzrośnie, więc tez napisałem na początku, że pojemność około 200. Ile będzie to zobaczymy.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2015-01-29, 23:35   

Co do tłoków meteor poznałem kilkanaście opinii na ich rzecz i czasem zdażają się jednak niepochlebne.
W aprilli ojca założyłem własnie dlatego tłok Vertex- na rzecz którego nie spotkałem sie nigdzie z niepochlebną opinią.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
patryckiewicz 
nowicjusz

Motocykl: Simson, MZ
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 9
Skąd: Paradyż
Wysłany: 2015-01-29, 23:42   

Aprilia osiąga prawie 2x wyższe obroty niż ETZ. Przy obrotach rzędu 7-8 tys. z tłokiem nie będzie problemów.
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2940
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2015-01-29, 23:46   

patryckiewicz napisał/a:
Aprilia osiąga prawie 2x wyższe obroty niż ETZ
To znaczy ile dokładnie ?
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-01-29, 23:48   

Aprilla jest chłodzona cieczą , to jest większa stabilność niż w przypadku powietrza wydaje mi sie.
 
     
patryckiewicz 
nowicjusz

Motocykl: Simson, MZ
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 9
Skąd: Paradyż
Wysłany: 2015-01-29, 23:52   

Zależnie od modelu, np. RS 125 kręci 12 tys. RPM.
Na najtańszym chińskim secie do Simsona latałem non stop na max obrotach i nic się nie działo. Zatarłem go dopiero gdy przez przypadek wlałem paliwa bez oleju. Wydaje mi się, że tłok w tym przypadku to mały pikuś :)
Ostatnio zmieniony przez patryckiewicz 2015-01-29, 23:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2940
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2015-01-29, 23:58   

patryckiewicz napisał/a:
RS 125 kręci 12 tys. RPM.
A etz 150 kręci 8 tyś. A etz 250 też kręci się do 8tyś, tyle że na postoju. Intr a Twoja 175 do ilu się kręci ?
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 17