Introwy projekt ETZ 200 |
Autor |
Wiadomość |
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2015-01-30, 01:21
|
|
|
patryckiewicz, jada simsonem po wsi to nie jazda autostaradą przez kilkadziesiąt kilometrów z prawie v-maxem - chinskie kupa nazwane tłokiem które dawniej bylo puszką ni jak tego nie zapewni.
Tu nie ma opcji pchać z buta 30kilometrów do 1 lepszego zjadu, tata też nie przejdzie z przyczepką , nawet jak mamy go ustawionego na szybkim wybieraniu a mama czeka z obiadem.
Mnie ciekawi od czego bedzie sprzegło i jak wyeliminujesz słaby punkt jakim jest łańcuch. Ciekawy byłby patent z 2 kołami zebatymi obsadzonymi w jakiejś dorobionej obudowie - pośrodku osi wał- wałek pośredni.
Daje przykład - akcesorium stosowanego w amerykanskich silnikach ohv które mają rozrząd dzialający na takiej samej zasadzie jak przenoszenie mocy w etz150- czyli lancuchem.
Owo akcesorium zastępuje łańcuch z zebatkami - który przy wysokich obrotach ma tendencje do zmiany faz rozrządu. Kola zabate są bardzo precyzyjne pod tym wzgledem i praktycznie bezobslugowe.
|
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2015-01-30, 08:50
|
|
|
Cytat: | A etz 150 kręci 8 tyś. A etz 250 też kręci się do 8tyś, tyle że na postoju. Intr a Twoja 175 do ilu się kręci ? |
Seryjna 150'tka w normalnym użytkowaniu nie osiągnie więcej jak 6 tyś stałej prędkości obrotowej na piątym biegu i 16z zdawczej co daje w przybliżeniu 100 km/h ze 100 kg na pokładzie. Jak wiatr wieje, to można zapomnieć, żeby utrzymać chociaż 5 tyś. Podczas testu 175 na autostradzie pokazała mi prawie 7,5 tyś na obrotomierzu i wskazówkę za 120 przy tych samych parametrach ale oczami wyobraźni już widziałem jak pierścienie wylatują wydechem i odpuściłem. Generalnie całą trasę jechaliśmy utrzymując u mnie stałe 6 - 6,5 tyś obrotów i jest to prędkość wydaje się bezpieczna i osiągalna zawsze i w każdych warunkach. W sumie przejechałem na silniku do tej pory 4 tyś i żadnych problemów z układem korbowo-tłokowym.
Sprawa sprzęgła jeszcze otwarta. Zobaczymy co wyjdzie. Łańcuch na 100% zostaje. Jak będą problemy to pomyślę co z tym zrobić. Moim zdaniem łańcuch wytrzyma, oczywiście ze skróceniem przebiegu międzynaprawczego do 5 - 10 tyś. Zależy czy będę pole orał czy nie
Co do meteorów, ile ludzi tyle opinii. Vertex to półka najwyższa, pewnie lepsze materiały stosują niemniej do tego silnika jak wyżej meteor spokojnie powinien zdać egzamin. Tłok FSO wytrzymuje to Ak18 meterora miał by nie wytrzymać, gdzie jakościowo dzieli je przepaść? Empiria wykaże. Kształt tego tłoka jest idealny, dobra owalizacja, idealna baryłeczka zresztą podobnie jak FSO, który mam obecnie. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
borgi
Zlotowicz Borgi
Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy Dołączył: 13 Maj 2010 Posty: 659 Skąd: Kraków/Zabrnie
|
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
|
|
|
|
Stefa_no1
Regulator
Motocykl: MZ 251, Jawasaki
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 28 Wrz 2008 Posty: 791 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 2015-01-30, 10:37
|
|
|
Łańcuszek na 100% da radę.
W mojej Jawie 638-1, fabryczny komplet przeniesienia napędu wytrzymał niecałe~ 13 tys. km. . Niecałe- bo zdążył już odchudzić karter Następny, założony na stare zębatki, topniał w oczach, ale nie strzelił podczas rozmaitych zlotowych zabaw. Dawał też radę przy "subtelnej" zmianie biegów i ruszaniu, obładowaną Jawą z pasażerem, na poszarpanym o-ringu sprzęgła
Projekt jest mega, i byle łańcuszek go nie popsuje |
_________________ -Stefan zajeździł Jawę!
-Znowu?!
http://picasaweb.google.pl/Stefanojeden |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2015-01-30, 10:48
|
|
|
borgi napisał/a: | A nie lepiej kupić sobie 251? |
251 nie będzie miała żadnych szans z tym pojazdem |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1053 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2015-01-30, 11:20
|
|
|
A może chcesz z Toffika (chyba ETS250) zrobić jakiegoś potworka? |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2015-01-30, 12:49
|
|
|
Czas posiedzieć trochę nad kartką papieru i programami do modelowania. Następnym etapem jest zdjęcie mapy z cylindra wytoczonego na wymiar tłoka. Poniżej naniosłem już kilka linii konstrukcyjnych. Pionowe kreski nad oknem dolotowym wskazują na orientacyjne położenie zamków. Jak widać najprawdopodobniej zamki będą przechodzić przez światło okna. Na pierwszy rzut oka można też odczytać, że tłok 5 mm wyżej zasłoni ze spokojem okno wydechowe w GMP.
Mapę surową w tifie i plik cadowski wrzucam poniżej do własnego użytku. Średnica gara mapy około 65,60, grubość kartki około 0,1. Enjoy.
https://intr.usermd.net/forum/etz200/mapa.dwg
https://intr.usermd.net/forum/etz200/mapa_beztulei.tif |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
Ostatnio zmieniony przez intr 2022-11-25, 15:53, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7504 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2015-01-30, 13:21
|
|
|
intr napisał/a: | Pojemność zgodnie ze wzorem wzrośnie, więc tez napisałem na początku, że pojemność około 200. Ile będzie to zobaczymy. |
intr napisał/a: | Skok 60 mm, tłok 65 co zbliża set bliżej kwadratu. |
No przecie z tego wszystko jasne, 199 ccm |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2015-01-30, 13:31
|
|
|
A co jak skok wyjdzie 59,90 albo 60,2 ? |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7504 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2015-01-30, 13:41
|
|
|
To wtedy będziesz musiał zwiększyć ciśnienie w ogumieniu |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1045 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2015-01-31, 18:16
|
|
|
intr, a ja chce jeszcze podrożyć temat membrany przy takim tuningu jak twój.
Chcąc ją zastosować można ją zamontować w dwojaki sposób:
- Pierwszy to integracja poprzez wspawanie w cylinder..
- Drugi to wycinając miejsce na gniazdo membrany w karterach tz. w skrzyni korbowej...
Pierwszy sposób jest o tyle dobry że jak coś nie zahula to jest możliwy powrót do oryginału, przy drugim już nie ma takiej opcji raczej.
Tylko co zyskujemy przez wspawanie gniazda w kartery? Naprowadź mnie czy jest tak że wtedy bardziej zyskujemy "napełnienie skrzyni korbowej"?- Osobiście wydaje mi się że tak. Może też pozytywnie wpłynie to na smarowanie stopy wału.
intr, proszę nakreśl coś od siebie w tym aspekcie czy jest tak jak sądzę... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2015-01-31, 22:25
|
|
|
Jak wspawasz w karter to tłok Ci nie lata za membraną a nigdy nie ma tak, że dziura w tłoku jest tak duża jak okno, bo by tłoka nie starczyło. W 150'tce za bardzo nie ma miejsca na taką wspawkę, bo niedaleko napęd obrotomierza przychodzi i na mój gust gra niezbyt warta świeczki przy budowie silnika użytkowego. Ale to już gust każdego z osobna czy mu się chce czy nie chce |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
mati14
Motocykl: mz etz 251e
Pomógł: 2 razy Wiek: 28 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 485 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-02-01, 18:57
|
|
|
intr napisał/a: | Głowca ze stosunkiem powierzchni squish do właściwej komory spalania 60/40. | Jako że kto pyta ten nie błądzi, to się ja spytam . O co chodzi z tą głowicą 60/40 ? |
_________________ Jazda na etezecie to najlepsza jazda na świecie |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2015-02-01, 23:19
|
|
|
Chodzi o stosunek pól powierzchni części płaskiej od której ustalasz przerwę między 0,9 a 1,2 a właściwą komorą spalania. Jak se spojrzysz na glowice od spodu to cala komora z gory ze squishem to 100procent. Teraz u mnie pole powierzchni squish bedzie 60% a komora spalania 40%. Stosunek tych 2 powierzchni to wlasnie to o czym mówię. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
arlamir
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Cze 2011 Posty: 442 Skąd: RJA
|
Wysłany: 2015-03-13, 08:11
|
|
|
Jak tam Panie Romanie postępy? Coś ruszyło z projektem? |
|
|
|
|
Piotrek05
Renowacja TS-ki
Motocykl: Mz ts 250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 274 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-03-13, 09:08
|
|
|
Sam jestem ciekaw przeczytałem cały temat i czekam na kolejne posty od Intra |
_________________ Autoryzowany blacharz samochodowy marki Ford Renualt Dacia. Naprawie powypadkowe auto każdej marki na ramie podlogowej samopoziomujacej. Jakość ASO konkurencyjne ceny. Więcej informacji prv. Lokalizacja Lublin |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2015-03-15, 18:58
|
|
|
Intr złożył serducho,odwinął manetę i nie ma czasu się zatrzymać co by posta wrzucić! |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2015-03-16, 08:23
|
|
|
Niedługo coś napiszę, zawalony jestem obowiązkami... |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
patryk1804
Motocykl: mz 150 etz
Wiek: 27 Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 6 Skąd: sarnaki
|
|
|
|
|
|