» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Introwy projekt ETZ 200
Autor Wiadomość
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2015-01-30, 01:21   

patryckiewicz, jada simsonem po wsi to nie jazda autostaradą przez kilkadziesiąt kilometrów z prawie v-maxem - chinskie kupa nazwane tłokiem które dawniej bylo puszką ni jak tego nie zapewni.
Tu nie ma opcji pchać z buta 30kilometrów do 1 lepszego zjadu, tata też nie przejdzie z przyczepką , nawet jak mamy go ustawionego na szybkim wybieraniu a mama czeka z obiadem.


Mnie ciekawi od czego bedzie sprzegło i jak wyeliminujesz słaby punkt jakim jest łańcuch. Ciekawy byłby patent z 2 kołami zebatymi obsadzonymi w jakiejś dorobionej obudowie - pośrodku osi wał- wałek pośredni.

Daje przykład - akcesorium stosowanego w amerykanskich silnikach ohv które mają rozrząd dzialający na takiej samej zasadzie jak przenoszenie mocy w etz150- czyli lancuchem.
Owo akcesorium zastępuje łańcuch z zebatkami - który przy wysokich obrotach ma tendencje do zmiany faz rozrządu. Kola zabate są bardzo precyzyjne pod tym wzgledem i praktycznie bezobslugowe.

 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2015-01-30, 08:50   

Cytat:
A etz 150 kręci 8 tyś. A etz 250 też kręci się do 8tyś, tyle że na postoju. Intr a Twoja 175 do ilu się kręci ?

Seryjna 150'tka w normalnym użytkowaniu nie osiągnie więcej jak 6 tyś stałej prędkości obrotowej na piątym biegu i 16z zdawczej co daje w przybliżeniu 100 km/h ze 100 kg na pokładzie. Jak wiatr wieje, to można zapomnieć, żeby utrzymać chociaż 5 tyś. Podczas testu 175 na autostradzie pokazała mi prawie 7,5 tyś na obrotomierzu i wskazówkę za 120 przy tych samych parametrach ale oczami wyobraźni już widziałem jak pierścienie wylatują wydechem i odpuściłem. Generalnie całą trasę jechaliśmy utrzymując u mnie stałe 6 - 6,5 tyś obrotów i jest to prędkość wydaje się bezpieczna i osiągalna zawsze i w każdych warunkach. W sumie przejechałem na silniku do tej pory 4 tyś i żadnych problemów z układem korbowo-tłokowym.

Sprawa sprzęgła jeszcze otwarta. Zobaczymy co wyjdzie. Łańcuch na 100% zostaje. Jak będą problemy to pomyślę co z tym zrobić. Moim zdaniem łańcuch wytrzyma, oczywiście ze skróceniem przebiegu międzynaprawczego do 5 - 10 tyś. Zależy czy będę pole orał czy nie :twisted:

Co do meteorów, ile ludzi tyle opinii. Vertex to półka najwyższa, pewnie lepsze materiały stosują niemniej do tego silnika jak wyżej meteor spokojnie powinien zdać egzamin. Tłok FSO wytrzymuje to Ak18 meterora miał by nie wytrzymać, gdzie jakościowo dzieli je przepaść? Empiria wykaże. Kształt tego tłoka jest idealny, dobra owalizacja, idealna baryłeczka zresztą podobnie jak FSO, który mam obecnie.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
borgi 
Zlotowicz
Borgi


Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 659
Skąd: Kraków/Zabrnie
Wysłany: 2015-01-30, 10:09   

:hmm: A nie lepiej kupić sobie 251?
_________________
--
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2015-01-30, 10:19   

NIE!
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Stefa_no1 
Regulator


Motocykl: MZ 251, Jawasaki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 791
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2015-01-30, 10:37   

Łańcuszek na 100% da radę.
W mojej Jawie 638-1, fabryczny komplet przeniesienia napędu wytrzymał niecałe~ 13 tys. km. . Niecałe- bo zdążył już odchudzić karter :lol: Następny, założony na stare zębatki, topniał w oczach, ale nie strzelił podczas rozmaitych zlotowych zabaw. Dawał też radę przy "subtelnej" zmianie biegów i ruszaniu, obładowaną Jawą z pasażerem, na poszarpanym o-ringu sprzęgła :torba":

Projekt jest mega, i byle łańcuszek go nie popsuje :cool: :piwo:
_________________
-Stefan zajeździł Jawę!
-Znowu?!
http://picasaweb.google.pl/Stefanojeden
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2015-01-30, 10:48   

borgi napisał/a:
A nie lepiej kupić sobie 251?

251 nie będzie miała żadnych szans z tym pojazdem :twisted:
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2015-01-30, 11:20   

A może chcesz z Toffika (chyba ETS250) zrobić jakiegoś potworka? :twisted:
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2015-01-30, 12:49   

Czas posiedzieć trochę nad kartką papieru i programami do modelowania. Następnym etapem jest zdjęcie mapy z cylindra wytoczonego na wymiar tłoka. Poniżej naniosłem już kilka linii konstrukcyjnych. Pionowe kreski nad oknem dolotowym wskazują na orientacyjne położenie zamków. Jak widać najprawdopodobniej zamki będą przechodzić przez światło okna. Na pierwszy rzut oka można też odczytać, że tłok 5 mm wyżej zasłoni ze spokojem okno wydechowe w GMP.



Mapę surową w tifie i plik cadowski wrzucam poniżej do własnego użytku. Średnica gara mapy około 65,60, grubość kartki około 0,1. Enjoy.

https://intr.usermd.net/forum/etz200/mapa.dwg
https://intr.usermd.net/forum/etz200/mapa_beztulei.tif
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
Ostatnio zmieniony przez intr 2022-11-25, 15:53, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7504
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-01-30, 13:21   

intr napisał/a:
Pojemność zgodnie ze wzorem wzrośnie, więc tez napisałem na początku, że pojemność około 200. Ile będzie to zobaczymy.


intr napisał/a:
Skok 60 mm, tłok 65 co zbliża set bliżej kwadratu.


No przecie z tego wszystko jasne, 199 ccm ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2015-01-30, 13:31   

A co jak skok wyjdzie 59,90 albo 60,2 ? :P
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7504
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-01-30, 13:41   

To wtedy będziesz musiał zwiększyć ciśnienie w ogumieniu :piwo:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1045
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-01-31, 18:16   

intr, a ja chce jeszcze podrożyć temat membrany przy takim tuningu jak twój. :torba":
Chcąc ją zastosować można ją zamontować w dwojaki sposób:
- Pierwszy to integracja poprzez wspawanie w cylinder..
- Drugi to wycinając miejsce na gniazdo membrany w karterach tz. w skrzyni korbowej...
Pierwszy sposób jest o tyle dobry że jak coś nie zahula to jest możliwy powrót do oryginału, przy drugim już nie ma takiej opcji raczej.
Tylko co zyskujemy przez wspawanie gniazda w kartery? Naprowadź mnie czy jest tak że wtedy bardziej zyskujemy "napełnienie skrzyni korbowej"?- Osobiście wydaje mi się że tak. Może też pozytywnie wpłynie to na smarowanie stopy wału.
intr, proszę nakreśl coś od siebie w tym aspekcie czy jest tak jak sądzę... :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2015-01-31, 22:25   

Jak wspawasz w karter to tłok Ci nie lata za membraną a nigdy nie ma tak, że dziura w tłoku jest tak duża jak okno, bo by tłoka nie starczyło. W 150'tce za bardzo nie ma miejsca na taką wspawkę, bo niedaleko napęd obrotomierza przychodzi i na mój gust gra niezbyt warta świeczki przy budowie silnika użytkowego. Ale to już gust każdego z osobna czy mu się chce czy nie chce ;)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
mati14 

Motocykl: mz etz 251e
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 485
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-02-01, 18:57   

intr napisał/a:
Głowca ze stosunkiem powierzchni squish do właściwej komory spalania 60/40.
Jako że kto pyta ten nie błądzi, to się ja spytam :mrgreen: . O co chodzi z tą głowicą 60/40 ? :?:
_________________
Jazda na etezecie to najlepsza jazda na świecie :D
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2015-02-01, 23:19   

Chodzi o stosunek pól powierzchni części płaskiej od której ustalasz przerwę między 0,9 a 1,2 a właściwą komorą spalania. Jak se spojrzysz na glowice od spodu to cala komora z gory ze squishem to 100procent. Teraz u mnie pole powierzchni squish bedzie 60% a komora spalania 40%. Stosunek tych 2 powierzchni to wlasnie to o czym mówię.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
arlamir 


Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 442
Skąd: RJA
Wysłany: 2015-03-13, 08:11   

Jak tam Panie Romanie postępy? Coś ruszyło z projektem?
 
     
Piotrek05 
Renowacja TS-ki


Motocykl: Mz ts 250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 274
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-03-13, 09:08   

Sam jestem ciekaw przeczytałem cały temat i czekam na kolejne posty od Intra :grin:
_________________
Autoryzowany blacharz samochodowy marki Ford Renualt Dacia. Naprawie powypadkowe auto każdej marki na ramie podlogowej samopoziomujacej. Jakość ASO konkurencyjne ceny. Więcej informacji prv. Lokalizacja Lublin
 
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2015-03-15, 18:58   

Intr złożył serducho,odwinął manetę i nie ma czasu się zatrzymać co by posta wrzucić!
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2015-03-16, 08:23   

Niedługo coś napiszę, zawalony jestem obowiązkami...
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
patryk1804 

Motocykl: mz 150 etz
Wiek: 27
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 6
Skąd: sarnaki
Wysłany: 2015-08-26, 19:39   Projekt

Witam wszystkich, robię odkop, są jakieś postępy w pracach ?
A jeśli gadacie o mz marcusa, to ona nawet po polskich drogach jeździła :D https://www.youtube.com/watch?v=4D-T8EZOgF4
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14