» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Introwy projekt ETZ 200
Autor Wiadomość
Matfiej 
Prawdziwy Żółtodziób


Motocykl: Miał być i jest!
Pomógł: 16 razy
Wiek: 27
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 451
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2016-03-17, 21:16   

intr napisał/a:
Jeszcze zawstydzę niemców :twisted:


W to nie wątpię, więc po prostu czekam na efekty :mrgreen: .
_________________
Za długa sygnaturka? Osz Wy :pejcz: !
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-03-19, 19:32   

Offtop
Mariuszu, jeśli jesteś zainteresowany skrzynią do Trabanta, to leży u mnie. Po cenie wysyłki i jakiejś flaszki dla ojca za nieutylizowanie jej będzie Twoja :)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
marek1991 
MZ jest SUPER

Motocykl: mz 150, wsk 125
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 19
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-12-21, 00:48   

Witam i jak dzieje się coś z projektem?????
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2016-12-21, 09:18   

Nic, gdyż swego czasu rozbiłem się o możliwości sprzętowe a i koncepcja zmieniła się kilka razy. Generalnie z oryginalnego silnika to tam zostało tylko kawałek sprzęgła, skrzynia i kartery. Wał muszę wykonać od podstaw nowy, gdyż jak zacząłem wchodzić w fizykę pracy układu korbowego to nie uda się uzyskać zakładanego wyważenia wału na oryginalnych przeciwwagach. Korbowód ma zupełnie inny rozkład masy. Myślałem, że to pójdzie szybciej niemniej osprzęt jest strasznie drogi a i ze zlecaniem roboty to mam chronicznego pecha. Co dam komuś zrobić to zje**abe...

Mogę tylko zapewnić, że to nie umarło i na pewno na drogi wyjedzie. Ale daty już nie zakładam. Z rodziną na utrzymaniu hobby musiało zejść na dalszy plan niestety. Smutne ale prawdziwe.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-02-19, 21:30   

Jest mały progres ;) Zamówiłem stal na wał i zaprojektowałem nowy od podstaw. Jak będzie wykonany wkleję parę zdjęć. Większy skok i zmienione położenie kołka na wirnik alternatora, bo silnik będzie się kręcił do tyłu w związku ze zmianą łańcuszka na koła zębate.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-02-19, 22:25   

intr napisał/a:
Jest mały progres ;) ... w związku ze zmianą łańcuszka na koła zębate.

Koła zębate wykonasz sam czy coś gotowego jest do przypasowania ?
Troszke może głupie pytanie mam , jeśli silnik będzie sie kręcił do tylu , to czy po wrzuceniu pierwszego niego nie będziesz jechał do tyłu ?
_________________
Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" :P
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-02-19, 22:28   

Koła wykonam sam, żeby odpowiedzieć sobie na pytanie dlaczego na kołach zębatych silnik musi się kręcić do tyłu, żeby jechać do przodu to musisz zobaczyć na zasadę obrotu przełożeń jak koła ciągnie łańcuch i jak jedno koło obraca drugie ;) Mineło sporo czasu od momentu jak zacząłem myśleć o tej przeróbce, gdzie zrobiłem sporo kilometrów na 175 w tym czasie i okazało się, że przy obecnych częściach, gdzie zwis łańcucha jest bliski maksymalnemu w momencie zakładania nowych kół łańcuch nie starcza na więcej jak 4 tyś km jazdy. Tak więc przy tym silniku pewnie zmieniałbym co zlot. Przy ciągłych obrotach na autostradach powyżej 6 tyś widocznie zębatki jadą w oczach, a tutaj obroty stałe będą w okolicach 7 tyś obrotów.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
Ostatnio zmieniony przez intr 2017-02-19, 22:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-02-19, 22:36   

Zrozumialem, z takimi kołami to może być całkiem dopracowany silniczek, na pewno w razie czego na takie koła zębate do etz 150 byli by chetni
_________________
Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" :P
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2017-02-20, 07:11   

Ale koła zębate wymuszają zmianę zapłonu lub założenia wirnika bez klina/kołka ustalającego. Jedna zmiana pociąga za sobą drugą :)
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2017-02-20, 19:31   

Chyba wszyscy jesteśmy mocno podnieceni tym projektem i czekamy z niecierpliwością na więcej :mrgreen: :twisted: :piwo:
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-02-20, 21:56   

czochu napisał/a:
Chyba wszyscy jesteśmy mocno podnieceni tym projektem


Najbardziej to pewnie Jarek ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-20, 23:04   

intr, Jeżeli zastępujesz łańcuszek kołami zębatymi, to czy nie byłoby dobrym rozwiązaniem koło pośrednie (propozycja Dodka- 3str.)- kierunek kręcenia byłby jak przy łańcuszku i przy zachowaniu rozstawu osi wału i kosza - koła zębate byłyby mniejsze.
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-02-21, 00:24   

Nie ma tam miejsca na taki wynalazek. Generalnie tutaj ma to na celu również zmianę przełożenia głównego. W 150'tce nic więcej jak 16 na zdawczej nie wejdzie, a więc silnik pracuje na znacznych obrotach aby cisnąć 90. Już na 175, mógłbym wcisnąć 17 z i przy dobrych wiatrach utrzymywać 120 km/h, niemniej konstrukcja karteru nie pozwala na taki zabieg, a tylna zębatka to każdy również wie jak wygląda. Przy zmianie przełożenia między wałem i sprzęgłem obroty mi spadną do akceptowalnych, ewentualnie zawszę mogę założyć np 14z zdawczą. Jak się przerabia taki silnik, to już wiele parametrów ustala sama konstrukcja. Wałki mają już swoje osie, pokrywa zmieści taką i taką średnicę i nic więcej, wiec tutaj nie ma wiele pola do manewru. Moim zadaniem jest tylko tak dobrać moduł i średnice, żeby to nie wybuchło zaraz po odpaleniu ;)

Największym problemem jest sam wał korbowy, bo to praca od samych podstaw. Nie wystarczy tylko nawytaczać krążków i poskładać wszystko do kupy. Każdy element układu korbowego jest inny, inny rozkład mas korbowodu, inny tłok, inny skok i tutaj musiałem się cofnąć do samych podstaw z zakresu fizyki tego układu. Czy się udało, to się okaże. To będzie mój pierwszy.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-21, 07:22   

Int masz jakąś firmę co zahartuje Ci to wszystko? Bo ja od roku szukam kogoś co mi zahartuje na konkretne parametry pewne elementy i nici::(
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-21, 10:26   

Dzięki za wyjaśnienia - będę śledził Twój projekt, jestem ciekaw jak wyjdą te koła zamiast łańcuszka :ok:
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-02-21, 12:26   

Hvil napisał/a:
nt masz jakąś firmę co zahartuje Ci to wszystko?

Znalazłem jedną narzędziownię w poznaniu, ale jak zrobią to Ci powiem czy dobrze. Generalnie na tarczę wału chce wykorzystać stal już ulepszoną do ok 30 hrc aby uniknąć obróbki cieplnej po obrobieniu otworów natomiast na czopy idzie stal do nawęglania, szlifowana po robocie, więc tutaj się akurat nie boję. Powinno styknąć. Na koła zębate też nie ma co szaleć, na początek spróbuję ze zwykłą 45, w 250 koło jest żeliwne i działa, więc tutaj myślę, że nie ma co przesadzać. Niemniej do tego jeszcze nie doszedłem.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-21, 14:26   

Ja potrzebuję ze stali takiej jak pierścienie są w motocyklu, ale pierscień o wymiarach wewnątrz 45 mm, zewnątrz 53 mm i wycokość 85 mm. Chodzi o tuleję zamkniętą ale pracować ona będzie jak pierścienie, przód tył w oleju z dość dużą prędkością. Znajomy mi wyliczył twardości i wszystko ale nikt nie chce się podjąć zrobienia takiego pierścienia, musi być około 50 Hrc minimum. To wymyśliliśmy, że sami utoczymy ale ktoś musi to znowu utwardzić i tu jest problem....
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2017-02-21, 21:38   

W zwiazku z zmianą obr wału - małe pytanie jak zamierzasz to odpalać ? Tj planujesz może rozrusznik :idea:
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-02-21, 22:19   

Normalnie kopniakiem. Kopniak kręci koszem zgodnie z kierunkiem jazdy czy to na łańcuchu czy to na kopajce z tą różnicą, że teraz będzie wałem kręcił do tyłu. Najpierw to planuje to uruchomić ;)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2938
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2017-02-22, 15:23   

intr, A alternator może kręcić się odwrotnie ?
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14