» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Introwy projekt ETZ 200
Autor Wiadomość
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 51 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1932
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2017-11-01, 20:52   

tak w zasadzie, to przeglądając temat jest niuans do przodu i mogę odświeżyć. Generalnie pojawił się na drodze zasadniczy problem fabrycznego procentowego wyważenia wału. Pytałem nawet na niemieckich forach. Nikt nie wie lub nie chce powiedzieć. Fabryka nie ujawniła tych informacji. Napisałem nawet do kanuni, ale tutaj też cisza. Można zmierzyć oczywiście, ale zawsze pozostaje problem niedokładności produkcyjnych i co za tym idzie rozbieżności rzeczywistości od tego, co fabryka chciała a tym co wyszło. Potrzebowałem więc możliwie na 100% oryginalny set, który pracował i nie wibrował i taki się znalazł, ale jeszcze w silniku, więc będziemy mierzyć.

czopy z poprzednich zdjęć dałem w międzyczasie do nawęglenia i szlifowania, są już gotowe, przeciwwagi nabrały kształtu półproduktu i jak tylko zmierzę wyważenia wału będę to obrabiał na gotowo i zobaczymy co wyjdzie. Wał jest obliczony całkowicie od podstaw, a propo momentów temacie o 300, więc jak to odpali i będzie jechało to się okaże czy mi się dobrze wydaje czy źle ;) Prócz nawęglania i szlifowania wszystko robiłem u siebie.

Fotki jak się wał prezentuje poniżej. cdn.
_________________
Obróbka cylindrów, wymiana korbowodów.
Strona zakładu: www.intr-mot.pl
Części MZ: www.intr-mot.sklep.pl

Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 133 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 6143
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-11-01, 22:06   

Błyszczy się jak psu jajca na wiosnę ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 51 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1932
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-02-08, 09:29   

Najnowsze wieści z frontu są takie, że obrobiłem wał jeżeli chodzi o otwory, wcisnąłem czopy i złożyłem na szybkości żeby zobaczyć, czy w ogóle da się go wycentrować. Rokuje że zmieści się w tolerancji, niemniej po drodze wyszło wiele rzeczy, których nie przewidziałem, bo nie miałem świadomości, że mogą akurat tutaj wystąpić i nie wiem ostatecznie, czy te przeciwagi nie wylądują na końcu na półce jako ofiara dla boga prędkości :lol: Ogólnie rzecz ujmując pojawiają się naprężenia przy wciskach, które krzywią wał i mimo, że powinien być prosty to nie jest.

Okaże się po złożeniu na gotowo, doświadczenie niestety kosztuje. :twisted: Poniżej foto z pola walki.
_________________
Obróbka cylindrów, wymiana korbowodów.
Strona zakładu: www.intr-mot.pl
Części MZ: www.intr-mot.sklep.pl

Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
Ostatnio zmieniony przez intr 2018-02-08, 10:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: Mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 22
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2115
Skąd: Tsa
Wysłany: 2018-02-08, 10:09   

Slaba sztywność stali ?
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 51 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1932
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-02-08, 10:17   

No można by tak powiedzieć, ale też ciężko aby było inaczej, Po prostu trzeba wiedzieć jak się wał zachowa i środki zaradcze podjąć jeszcze przed obróbką. Stal to 40 hm utwardzona do 30 hrc, więc też nie byle co. Wciski nie pozostają bez echa na tarczy wału i otwory wzajemnie też się odkształcają. To są rzeczy, których na papierze czy komputerze nie widać i nie ma innej drogi jak robić, analizować co i dlaczego się stało.
_________________
Obróbka cylindrów, wymiana korbowodów.
Strona zakładu: www.intr-mot.pl
Części MZ: www.intr-mot.sklep.pl

Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 133 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 6143
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-02-08, 13:35   

Coś jak ze ściąganiem materiału przy spawaniu - możesz sobie wszystko ustawić i wyliczyć, a odkształci się tam, gdzie będzie samo chciało. Może zostawić niektóre rzeczy do obróbki po złożeniu połówek?
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 51 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1932
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-02-08, 14:12   

No tak się robi, na masową skalę jak jest wał składany w kilku części, to składasz cały jak leci, centrujesz na ile się da a następnie cały wał w szlifierkę i czopy, które mają naddatek na szlifowanie jedziesz po długości. Wtedy wał z szlifierki wychodzi z biciem zero. Tak wski były robione między innymi. Zaleta, że nie trzeba robić super dokładnie, wada, że wymiana czopa nie jest możliwa bez szlifowania całego wału.

Myślałem o tym, ale jak robisz prototyp, to ciężko wszystko przewidzieć. Jak się będę zadowolony z bicia, to dorobię nowe większe czopy, dam no nawęglenia i dam do przeszlifowania w całości. Nawet nie pytać ile czasu zajeła produkcja tego wyżej ze wszystkimi obliczeniami... Szkoda by było zezłomować. W każdym razie i w tym stanie nawet jak będzie bił ze dwie dychy to już mi pozwoli robić cylinder. Bez wału o większym skoku nie mogłem cylindra ruszyć. Generalnie jak się zmieszczę nawet w 0,05, to przy tej wielkości wału jeszcze będzie można założyć. Jak wyjdzie zobaczymy.

Wrzucam foto jaki akutalny stan, żeby tak chodził jak się świeci, to będzie dobrze ;)
_________________
Obróbka cylindrów, wymiana korbowodów.
Strona zakładu: www.intr-mot.pl
Części MZ: www.intr-mot.sklep.pl

Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 51 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1932
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-02-08, 20:06   

FINALLLE!

Skończyłem z biciem 0,03, więc będzie glebę gryzło :twisted: (ale musiałem oczy zamknąć ;) )

Aż zasłużył sobie na sesję zdjęciową, bo nie wiem czy w polsce ale na forum na pewno jest to pierwszy customowy wał do MZ'ty z korbowodem od RM 250 i tłokiem od Piaggio hexagon 180. Skok 62 mm. Oryginalny 58. Założone wyważenie 35%. Nawet na fejsa się nadaje ;)

No i tyle, na półkę i tera cylinder wchodzi na stół:
_________________
Obróbka cylindrów, wymiana korbowodów.
Strona zakładu: www.intr-mot.pl
Części MZ: www.intr-mot.sklep.pl

Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 133 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 6143
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-02-08, 21:18   

No to baja! :mrgreen: :piwo:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k8,etz251
Pomógł: 22 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 1926
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2018-02-08, 21:39   

To teraz już z górki oby sprzęgło wytrzymalo ;)
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6 > etz 251 + gsxr 1000 k8
 
     
mostasz 

Motocykl: Jawa TS 350
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 139
Skąd: Warszawa /Siedlce
Wysłany: 2018-02-09, 12:55   

Wyjdzie najszybsza ETZ 150 na świecie :P
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS 9M67


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 145 razy
Wiek: 27
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 3814
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-02-09, 13:20   

mostasz, Tylko na świecie? Myślę, że w całym układzie słonecznym i nawet spali łąka w czarnej dziurze! Super!
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1537
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-02-09, 13:39   

czochu napisał/a:
To teraz już z górki oby sprzęgło wytrzymalo ;)
i łańcuszek...
_________________

 
 
     
mostasz 

Motocykl: Jawa TS 350
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 139
Skąd: Warszawa /Siedlce
Wysłany: 2018-02-09, 20:08   

To w 150 jest łańcuszek ? Wlozcie okinoia jezeli nie ma lepszych łańcuchów ;)
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k8,etz251
Pomógł: 22 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 1926
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2018-02-09, 20:51   

Łańcuch to może z rozrządu od samochodu by dopasowal
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6 > etz 251 + gsxr 1000 k8
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 51 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1932
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-02-09, 21:49   

Oryginalny czeski wytrzyma na 100%. W dalszym etapie ten silnik będzie sie kręcił do tyłu i tam zrobie przełożenie na kołąch zębatych. Ale na początek żeby tylko odpalić to będzie standard. W jawie 350 jest taki sam i wytrzymuje mechanicznie. Problemem jest tylko brak napinacza. Gdyby był, to by to było trwałe i niezawodne.
_________________
Obróbka cylindrów, wymiana korbowodów.
Strona zakładu: www.intr-mot.pl
Części MZ: www.intr-mot.sklep.pl

Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
 
 
     
mostasz 

Motocykl: Jawa TS 350
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 139
Skąd: Warszawa /Siedlce
Wysłany: 2018-02-12, 11:30   

Intr - obecnej produkcji łańcuszki czeskie FAVORIT wyciągają się nam w jawach jak guma od majtek :P
Kto robi sprzęgło w ostatnich 3 latach kupuje łańcuszek okinoi ;) Jeden z kolegów zrobił na tym cudzie 10 000 i nie jest wyciągnięty a te teraźniejsze favorit potrafiły się po 4 -5 tys wyciągnąć granicznie...
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 133 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 6143
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-02-12, 19:34   

Jeśli pasuje od Jawy 350, to pasuje też od rozrządu ze skody. Może tam są jakieś lepsze jakościowo łańcuchy (były montowane jeszcze na początku wieku w Fabiach 1,4 8V).
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
 
 
     
Patafil65 

Motocykl: ES 250/2
Dołączył: 19 Lip 2017
Posty: 15
Skąd: Okolice Torunia
Wysłany: 2018-02-26, 23:40   

intr napisał/a:
Najnowsze wieści z frontu są takie, że obrobiłem wał jeżeli chodzi o otwory, wcisnąłem czopy i złożyłem na szybkości żeby zobaczyć, czy w ogóle da się go wycentrować. Rokuje że zmieści się w tolerancji, niemniej po drodze wyszło wiele rzeczy, których nie przewidziałem, bo nie miałem świadomości, że mogą akurat tutaj wystąpić i nie wiem ostatecznie, czy te przeciwagi nie wylądują na końcu na półce jako ofiara dla boga prędkości :lol: Ogólnie rzecz ujmując pojawiają się naprężenia przy wciskach, które krzywią wał i mimo, że powinien być prosty to nie jest.

Okaże się po złożeniu na gotowo, doświadczenie niestety kosztuje. :twisted: Poniżej foto z pola walki.

Pamiętasz, kiedyś pytałeś po co robię przyrząd do wytaczania wag w uchwycie tokarki, skoro łatwiej frezarką to ogarnąć, teraz zdobyłeś doświadczenie i już wiesz, najlepiej wytaczać otwory pod czop korbowy po wciśnięciu czopów głównych. Po to właśnie taki gips do mocowania przeciwwagi z wciśniętym czopem głównym, wówczas bicie po centrowaniu wychodzi w okolicy 0,01. Pozdrawiam i trzymam kciuki za projekt.
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 51 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1932
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-02-27, 00:51   

Dzięki :) Na pewno wiem więcej, ale przy tej frezarce to dalej bym się upierał ;)

Również pozdrawiam.
_________________
Obróbka cylindrów, wymiana korbowodów.
Strona zakładu: www.intr-mot.pl
Części MZ: www.intr-mot.sklep.pl

Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14