Inny czujnik STOP przedniego hamulca ETZ |
Autor |
Wiadomość |
krzych_mz150
SUPER PREZES
Motocykl: Honda VF 500 MAGNA
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Lut 2006 Posty: 398 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2008-03-19, 20:26 Czujnik hamowania - usprawnienie
|
|
|
witam.
ostatnio z jednym z forumowiczów, rozmawialiśmy na temat tych badziewnych czujników hamowania w pompce, ogólnie jak większości wiadomo, ich żywotność kończy się mniej więcej po roku. no i trzeba tutaj wymyślić jakiś ciekawy patent, jak rozwiązać ten problem. więc zrodziła się idea, zrobienia samodzielnie takiego czujnika, za punkt wyjścia przyjęliśmy, zwykły włącznik samochodowy, który znajduje się w drzwiach, działa na takiej samej zasadzie.
więc mając już taki czujnik w swoich rękach, zależy odpowiednio obrobić (nazwijmy to) plastikowy palec czujnika, żeby uzyskać odpowiednią średnicę (aby wszedł w otwór w pompce i miał luz) oraz odpowiednią długość (żeby zadziałał przy ruchu klamką). teraz pojawia się problem mocowania i zabezpieczenia przed warunkami atmosferycznymi.
ponieważ ja nie posiadam już MZ więc nie jestem w stanie sprawdzić na ile mój pomysł jest skuteczny i czy w ogóle zadziała . jeśli macie jakieś pomysły, albo już zrobiliście czujniki samoróbki to piszcie.
na razie jest to faza projektu, którego ja sam nie jestem w stanie dokończyć z wiadomych względów, liczę że wspólnie wymyślimy coś i wreszcie skończą się problemy z uszkodzonymi czujnikami.
liczę na was |
_________________ http://polskajazda.pl/Motocykle/Honda/VF,500/17319
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/211
|
|
|
|
|
Poszy150
Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 711 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 2008-03-19, 20:52
|
|
|
krzych_mz150, jakby te czujniki wytrzymywały rok to byłbym szczęśliwy U mnie wytrzymał może 2 tygodnie :/
a co do czujnika w drzwiach to raczej odpada bo on łączy z masą a w MZ musi łączyć +
trzeba by było jakoś odizolować obudowę tego czujnika od masy motoru to wtedy by coś można było myśleć. |
_________________ Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka |
|
|
|
|
krzych_mz150
SUPER PREZES
Motocykl: Honda VF 500 MAGNA
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Lut 2006 Posty: 398 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Poszy150
Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 711 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 2008-03-19, 21:15
|
|
|
krzych_mz150, ja osobiście się z plastikową obudową nie spotkałem ale jak mówisz, że masz taki to masz To upraszcza trochę pracę. trzeba by jakoś przedłużyć ten popychacz który łączy styki. Można by nawet wykożystać śrubę rególacyjną linki sprzęgła z jakiegoś rometa. rozmiar i gwint ten sam do w pompie a otwór w środku w miarę duży |
_________________ Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka |
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
Wysłany: 2008-03-19, 21:33
|
|
|
Kiedyś jak się rozwalił mi czujnik, to zostawiłem sam ten plastikowy popychacz i przykleiłem krańcówkę
Działa elegancko tylko trzeba ją dobrze przymocować. Oczywiście mówie o takiej lepszej krańcówce za piątaka a nie za 1zl |
_________________ Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
|
Ostatnio zmieniony przez motomaciey 2015-03-19, 18:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2008-03-19, 21:55
|
|
|
Ja mam przekaźnik do zwykłego czujnika- miałem bo teraz mam inną pompę i czujnik, Ale przekaźnik jest nadal, wszystko działało OK. Wcześniej też mi padał czujnik. Już nie wychodził dzyndzel bo go zespawało do blaszek. Teraz spokój. Czujnik od tylnego koła też mam przez przekaźnik (ten sam), zastanawiam się nad światłami jeszcze na przekaźnik. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2008-03-19, 22:28
|
|
|
A ja sie zastanawiam czy przypadkiem nie podszedł by czujnik od CZ. On tez jest montowany pod uchwytem hamulca, ma plastikową obudowę i podobny gwint...
|
|
|
|
|
Poszy150
Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 711 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 2008-03-19, 22:31
|
|
|
podobny tzn jaki? W pompie w MZ jest oryginalnie M6 x 1,5 czyli zwykły. |
_________________ Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka |
|
|
|
|
krzych_mz150
SUPER PREZES
Motocykl: Honda VF 500 MAGNA
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Lut 2006 Posty: 398 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2008-03-19, 23:04
|
|
|
hmm myślę że można by zrobić tak jak zrobił Qba, z tymi przekaźnikami. może przybliżysz jakieś szczegóły albo schemacik.
to teraz pozostaje jeszcze dobór solidnego włącznika, ten z cz wygląda solidnie, nawet jeśli ma inny gwint to rozmiarami chyba mu bliżej niż ten ze skody, który znalazłem, w każdym razie gwint w pompie można zmienić pod ten włącznik |
_________________ http://polskajazda.pl/Motocykle/Honda/VF,500/17319
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/211
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-03-20, 00:51
|
|
|
Generalnie problem z tym czujnikiem jest tylko w oryginalnej pompie mam u siebie prywaciarski czujnik juz rok i nie ma zadnych problemó działa bardzo fajnie. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Ludwicjusz
Sofa Rider =]
Motocykl: Helix
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 27 Kwi 2007 Posty: 355 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008-03-21, 08:05
|
|
|
dokładnie, nawet kleić nie trzeba bardzo - przecież to popycha a nie ciągnie Jakiś kołeczek z plastiku drewna etc włożyć do korpusu pomiędzy czujnik a klamkęi ju. A i nie wypadnie bo jest w środku, imo warto spróbować czy da się wkręcić |
_________________ Gdy z maszyny ścierasz kurz, pierwszy uśmiech wolno rodzi się...
Coraz głośniej gra niepokorna, wiecznie głodna dusza Twa...
|
|
|
|
|
Mati910807
Motocykl: MZ250
Wiek: 32 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 19 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2008-03-21, 09:38
|
|
|
Mi sie wydaje ze można by załozyć taki czujnik chydrauliczny tam gdzie jest odpowietrznik nie prubowałem ale jak by sie zgadzał gwint to by to działało |
_________________ MATI |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-03-21, 20:08
|
|
|
Moze ci krzychu zadziwie ale widziałem skuterey po 68 tys i czujniki nie były dotykane od nowosci. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
krzych_mz150
SUPER PREZES
Motocykl: Honda VF 500 MAGNA
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Lut 2006 Posty: 398 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Michał_22
Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 791 Skąd: Okolice Łańcuta
|
Wysłany: 2008-03-23, 13:00
|
|
|
Jaki przekaznik? Wytlumaczcie o co chodzi |
_________________ W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2. |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2008-03-23, 15:36
|
|
|
Poszy150 - to nie działa dokładnie tak. Przekaźniki to takie przełączniki sterowane elektrycznie. Montuje się je żeby przez czujniki, włączniki itp. nie płynął duży prąd, który mógłby zespawać styki. Wtedy przez czujnik płynie minimalny prąd służący tylko do zasilania cewki, a całe obciążenie przechodzi przez mocne styki przekaźnika. No bo chyba nie wyobrażacie sobie żeby przez zwykłą stacyjkę samochodową przechodziło ~25A zasilające rozrusznik. Gdyby tak było to jedne przekręcenie kluczyka wystarczyło by, żeby stacyjka poszła do czyszczenia / wymiany |
|
|
|
|
Śpiewak
Pogromca mitów :)
Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Paź 2005 Posty: 498 Skąd: Miastko
|
Wysłany: 2008-03-24, 10:57
|
|
|
bully napisał/a: | w VW z lat 90' nie było przekaxnika dla przednich swiatel czyli przez włacznik i manetke przechodził prąd dla ponad 200W, | ja do swojego byłego golfa wpakowałem przekaźnik od malucha,dało to taki sam efekt jak byś wsadzil 2x mocniejsze żarówki - byłem pozytywnie zaskoczony,no i mogłem ładować żarówy jakie chciałem i nic nie mialo prawa sie przypalic |
_________________ http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze
|
|
|
|
|
Poszy150
Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 711 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 2008-03-28, 21:51
|
|
|
co do hamulca to myślę że krańcówka załatwi sprawę. Albo te czujniki ze skuterów. Jak będe jutro w sklepie to kupię taki i zobaczę co da się zrobić |
_________________ Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka |
|
|
|
|
Magic
Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy Wiek: 33 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 622 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2008-12-31, 14:44
|
|
|
odświeże temat żeby nie zakładać nowego szukam sposobu na zrobienie trwałego czujnika stopu do przedniego hamulca (tarczowego)... 10zł/ 2 tygodnie mnie nie bawi jakoś :/
Jeśli ktoś wynalazł jakieś dobre rozwiązanie to proszę o opis
myślałem o tym co niektórzy pisali - czujniki ze skuterów, ale moze jeszcze coś innego da się tam zrobić? czy tak bedzie najskuteczniej? |
_________________ była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499 |
|
|
|
|
|