» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Bezstykowy zapłon CDI 12V 80W MZ trophy i podobne
Autor Wiadomość
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2011-05-07, 21:12   alternatywa dla VAPE do ES - próbował juz ktoś

Przeglądając stronki internetowe i czytając różne fora natknąłem sie mniej więcej na cos takiego: 12V 80W + zapłon elektroniczny
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
Ostatnio zmieniony przez motomaciey 2016-11-15, 23:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2011-05-07, 23:03   

80W to nie za bogato, ale i tak lepiej jak 60W.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2011-05-07, 23:25   

no nie jest bogato ale przy jaskolkowych "zwykłych" światłach ciemno w nocy a tak to i żarówkę 12V by się założyło 55W i jakoś by to świeciło, ewentualnie do tylu w lampę diody i już jest git!! :mrgreen:
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-05-08, 09:48   

Hmm ale do tego zestawu trzeba jeszcze regulator i cewko-moduł.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2011-05-11, 08:24   

to już by się jakoś wykombinowało,na razie zastanawiam się czy ogólnie się zmieści w miejsce jaskółkowych oryginalnych prądów a jak nie to jak daleko trzeba posunąć się w przeróbkach
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2011-05-11, 11:14   

Na pewno będzie problem z osadzeniem koła na wale, rozejrzyj się za zapłonem elektronicznym od Mińska, podobno do Jawki wchodzi bez przeróbek
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Piotr 

Motocykl: MZ ES 250/2
Wiek: 54
Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 9
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2011-05-11, 12:04   

Jest alternatywa już opisywana - przesyłam link:
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=14477
_________________
MZ ES 250/2
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2011-05-11, 12:22   

Nie wiem czy to alternatywa ale rozwiązanie jakieś jest. Vape ma tą zaletę że jest zapłonem iskrownikowym a przerabiając silnik pod zapłon od ETZ nadal do rozruchu potrzebny będzie akumulator
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2011-05-11, 12:56   

Mam Vape i powiem tak, gdyby nie ta cena :klnie: , reszta rewelacja, jeżeli bierze się z Niemiec to wszystko pasuje bez przeróbek. Jak pisał motomaciey wielką zaletą jest to że możemy odpalić bez akumulatora wystarczy odłączyć jeden przewód. Zostaje pytanie czy warto wydawać ponad 200€ na Vape???, ale to już inna bajka.
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2011-05-11, 13:37   

wadmed napisał/a:
ponad 200€ na Vape???


Dla porównania sam prostowniko-regulator do MZ 500 kosztuje dokładnie 900 zł, więc za cały kompletny zapłon 200 euro to jest śmiech na sali. Wadą rozwiązań na magnesach stałych jest obciążenie silnika pełną mocą alternatora czy tej mocy używamy czy nie, potrzeba do tego regulatorów stratnych, które nie kosztują 20 zł, jak zwykłe regle do ETKi, cewki CDI i przy tego rodzaju przeróbkach znacznej przeróbki całego mocowania, koła magnesowego co bez posiadania parku maszynowego w garażu też nie będzie za darmo. Moim zdaniem opłacalność takiej zabawy jest żadna, chyba że po prostu robi się to dla własnej satysfakcji. Dużo taniej Cię to nie wyjdzie na pewno.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
orinoco 
Mistrz Jedai


Motocykl: ES250/1 TS 250/1
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 192
Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 2011-05-12, 00:17   

zawsze można sprzedać starą prądnice , cewke, regulator, klakson, przyspieszacz zapłonu jeżeli jest.
Suma sumarum mnie vape kosztowało 300 zł po sprzedaży zbędnego zapłonu
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2011-05-12, 08:53   

W wg mnie przeróbka nie musi być trudna. Na początek załatw sobie stary wirnik z mz obojętnie jaki altek czy prądnica i w tokarke z nim. z tego zrób coś jakby stożek/mocowanie magneta do wału, dorabiając mocowanie na nity jak w tym magnecie. Ja bym poszukał innego zestawu bo ten za 200 zł jest drogi. Magneto z CDi ma średnicę zbliżoną do altka z etz a ten spokojnie wchodzi pod pokrywę mz trophy/ ts. I nie sprzedawaj starych gratów, nigdy nic nie wiedomo.
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2011-06-13, 21:25   

jannex, :sciana: :sciana: :sciana: :sciana: czytałem Twoją propozycje z 10 razy ale jakos nie moge tego sobie w głowie poukładac mógłbys jasniej :oops: :oops: :piwo:
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
barex 

Motocykl: mz trophy
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 27
Skąd: markowa
Wysłany: 2015-03-29, 17:21   Bezstykowy zapłon CDI 12V 80W MZ trophy i podobne

Witam po długiej przerwie :D
Otóż po długim zmaganiu sie z prądnica w moim tropiku i stwierdzeniu ze na vape mnie nie stać zacząłem szukać innego zapłonu.
Założenia były takie ze ma to byc zapłon bezstykowy, nowy, 12V, musi pasować bez ingerencji w silnik, prosty w montażu i tani :D
Po długich poszukiwaniach znalazłem. Zapłony Lang Fang kokusan montowane w większości dzisiejszych piździków.
Żeby założyć zapłon należy dotoczyć odpowiednią podstawkę i zeszlifować klin. Nie trzeba nic więcej przerabiać więc nie ma problemu żeby wrócić do oryginalnej prądnicy. Stożek na wał pasuje jak by to niemcy 50 lat temu produkowali, cewko-moduł i regulator mieści się bez problemu pod lewym boczkiem więc nie widać że coś w motocyklu było grzebane :D

U mnie wygląda to tak

Iskrownik

Podstawka




Zrobiłem juz około 500km i wciaż nie chce sie zepsuc :D Do tego zastosowanie z przodu żarówki H4 chyba 45/55Wat znacznie ułatwia jazdę w nocy. Największą zaleta tego zapłonu jest to że akumulator potrzebny jest jedynie aby przełączyć przekaźnik odcinający zapłon no i brak zużywających sie szczotek, styków w przerywaczu i regulatorze, a żarówki kupimy na każdej stacji paliwowej.
Z moich własnych odczuć to dużo łatwiej odpalić motóra, lepiej się wkręca na obroty, światła są dużo mocniejsze i brak strachu ze będę musiał pchać go do domu bo znowu coś się w zapłonie skasztaniło :D

Teraz moje pytanie czy byliby chętni na taki zapłon? :D
Komplet do montażu czyli, iskrownik, koło magnesowe, cewko-moduł, 2x podstawka, sruby, ściągacz do magneta, regulator napięcia i przekaźnik odcinający zapłon.

Tak wyglądałby kompletny zestaw (przekaźnik i regulator nie załapał się do zdjęcia)



Pytać i komentować. Z chęcią odpowiem na każde pytanie
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-03-29, 17:55   

Nie ma tu żadnego klina ustalającego położenie megneta ?
 
     
Pavel 

Motocykl: 5x etz 250
Wiek: 56
Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 112
Skąd: Dania-wielkopolska
Wysłany: 2015-03-29, 19:16   

Chwala ci Panie. Inicjatywa zacna.
Jak wyglada koszt takiego zestawu?
_________________
Istnieje realne zagrozenie ze zobacze Wasze profile na NK.
 
     
barex 

Motocykl: mz trophy
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 27
Skąd: markowa
Wysłany: 2015-03-29, 19:21   

Klin jest. Oryginalny bolec który ustalał położenie wirnika trzeba zeszlifować i to on robi za klina.
Zestaw kosztowałby około 450zł. Cena moze spac bo musze ponegocjować z paroma hurtowniami
 
     
Mycek123 
Zlotowicz
ETZ 150


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 316
Skąd: Łebcz
Wysłany: 2015-03-29, 19:24   

Do ETZ podchodzi?
_________________
W garażu :

ETZ 150 SIMSON S51 KOMAR 2350 FZS1000 BMW E46 320d
 
 
     
barex 

Motocykl: mz trophy
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 27
Skąd: markowa
Wysłany: 2015-03-29, 19:43   

Myślę że dałoby sie dopasować. Wystarczy inna podstawka i powinno grac :P
Postaram sie w najbliższym czasie dorwać sie do etz kolegi i sprawdzic
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2015-03-29, 20:22   

W etz to raczej nie potrzebne, masz tam 2x mocniejszą prądnicę. Co do samego układu to jest to chyba jedyna prądnica (z tych tańszych) generująca przyzwoitą moc. Zakończyłem testy słabszych chińczyków i chciałem właśnie sprawdzić LFK w niedługim czasie, ubiegłeś mnie trochę :razz:
Nie masz problemów z uwagi na to że normalnie prądnica kręci się w lewo?
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15