Bezstykowy zapłon CDI 12V 80W MZ trophy i podobne |
Autor |
Wiadomość |
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2011-05-07, 23:03
|
|
|
80W to nie za bogato, ale i tak lepiej jak 60W. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2011-05-08, 09:48
|
|
|
Hmm ale do tego zestawu trzeba jeszcze regulator i cewko-moduł. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2011-05-11, 11:14
|
|
|
Na pewno będzie problem z osadzeniem koła na wale, rozejrzyj się za zapłonem elektronicznym od Mińska, podobno do Jawki wchodzi bez przeróbek
|
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
Piotr
Motocykl: MZ ES 250/2
Wiek: 54 Dołączył: 22 Gru 2010 Posty: 9 Skąd: Inowrocław
|
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2011-05-11, 12:22
|
|
|
Nie wiem czy to alternatywa ale rozwiązanie jakieś jest. Vape ma tą zaletę że jest zapłonem iskrownikowym a przerabiając silnik pod zapłon od ETZ nadal do rozruchu potrzebny będzie akumulator |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
wadmed
Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 566 Skąd: Stara Wieś
|
Wysłany: 2011-05-11, 12:56
|
|
|
Mam Vape i powiem tak, gdyby nie ta cena , reszta rewelacja, jeżeli bierze się z Niemiec to wszystko pasuje bez przeróbek. Jak pisał motomaciey wielką zaletą jest to że możemy odpalić bez akumulatora wystarczy odłączyć jeden przewód. Zostaje pytanie czy warto wydawać ponad 200€ na Vape???, ale to już inna bajka. |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2011-05-11, 13:37
|
|
|
wadmed napisał/a: | ponad 200€ na Vape??? |
Dla porównania sam prostowniko-regulator do MZ 500 kosztuje dokładnie 900 zł, więc za cały kompletny zapłon 200 euro to jest śmiech na sali. Wadą rozwiązań na magnesach stałych jest obciążenie silnika pełną mocą alternatora czy tej mocy używamy czy nie, potrzeba do tego regulatorów stratnych, które nie kosztują 20 zł, jak zwykłe regle do ETKi, cewki CDI i przy tego rodzaju przeróbkach znacznej przeróbki całego mocowania, koła magnesowego co bez posiadania parku maszynowego w garażu też nie będzie za darmo. Moim zdaniem opłacalność takiej zabawy jest żadna, chyba że po prostu robi się to dla własnej satysfakcji. Dużo taniej Cię to nie wyjdzie na pewno. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
orinoco
Mistrz Jedai
Motocykl: ES250/1 TS 250/1
Pomógł: 19 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 192 Skąd: Janów Lubelski
|
Wysłany: 2011-05-12, 00:17
|
|
|
zawsze można sprzedać starą prądnice , cewke, regulator, klakson, przyspieszacz zapłonu jeżeli jest.
Suma sumarum mnie vape kosztowało 300 zł po sprzedaży zbędnego zapłonu |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2011-05-12, 08:53
|
|
|
W wg mnie przeróbka nie musi być trudna. Na początek załatw sobie stary wirnik z mz obojętnie jaki altek czy prądnica i w tokarke z nim. z tego zrób coś jakby stożek/mocowanie magneta do wału, dorabiając mocowanie na nity jak w tym magnecie. Ja bym poszukał innego zestawu bo ten za 200 zł jest drogi. Magneto z CDi ma średnicę zbliżoną do altka z etz a ten spokojnie wchodzi pod pokrywę mz trophy/ ts. I nie sprzedawaj starych gratów, nigdy nic nie wiedomo. |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
barex
Motocykl: mz trophy
Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 27 Skąd: markowa
|
Wysłany: 2015-03-29, 17:21 Bezstykowy zapłon CDI 12V 80W MZ trophy i podobne
|
|
|
Witam po długiej przerwie
Otóż po długim zmaganiu sie z prądnica w moim tropiku i stwierdzeniu ze na vape mnie nie stać zacząłem szukać innego zapłonu.
Założenia były takie ze ma to byc zapłon bezstykowy, nowy, 12V, musi pasować bez ingerencji w silnik, prosty w montażu i tani
Po długich poszukiwaniach znalazłem. Zapłony Lang Fang kokusan montowane w większości dzisiejszych piździków.
Żeby założyć zapłon należy dotoczyć odpowiednią podstawkę i zeszlifować klin. Nie trzeba nic więcej przerabiać więc nie ma problemu żeby wrócić do oryginalnej prądnicy. Stożek na wał pasuje jak by to niemcy 50 lat temu produkowali, cewko-moduł i regulator mieści się bez problemu pod lewym boczkiem więc nie widać że coś w motocyklu było grzebane
U mnie wygląda to tak
Iskrownik
Podstawka
Zrobiłem juz około 500km i wciaż nie chce sie zepsuc Do tego zastosowanie z przodu żarówki H4 chyba 45/55Wat znacznie ułatwia jazdę w nocy. Największą zaleta tego zapłonu jest to że akumulator potrzebny jest jedynie aby przełączyć przekaźnik odcinający zapłon no i brak zużywających sie szczotek, styków w przerywaczu i regulatorze, a żarówki kupimy na każdej stacji paliwowej.
Z moich własnych odczuć to dużo łatwiej odpalić motóra, lepiej się wkręca na obroty, światła są dużo mocniejsze i brak strachu ze będę musiał pchać go do domu bo znowu coś się w zapłonie skasztaniło
Teraz moje pytanie czy byliby chętni na taki zapłon?
Komplet do montażu czyli, iskrownik, koło magnesowe, cewko-moduł, 2x podstawka, sruby, ściągacz do magneta, regulator napięcia i przekaźnik odcinający zapłon.
Tak wyglądałby kompletny zestaw (przekaźnik i regulator nie załapał się do zdjęcia)
Pytać i komentować. Z chęcią odpowiem na każde pytanie |
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2015-03-29, 17:55
|
|
|
Nie ma tu żadnego klina ustalającego położenie megneta ? |
|
|
|
|
Pavel
Motocykl: 5x etz 250
Wiek: 56 Dołączył: 14 Gru 2012 Posty: 112 Skąd: Dania-wielkopolska
|
Wysłany: 2015-03-29, 19:16
|
|
|
Chwala ci Panie. Inicjatywa zacna.
Jak wyglada koszt takiego zestawu? |
_________________ Istnieje realne zagrozenie ze zobacze Wasze profile na NK. |
|
|
|
|
barex
Motocykl: mz trophy
Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 27 Skąd: markowa
|
Wysłany: 2015-03-29, 19:21
|
|
|
Klin jest. Oryginalny bolec który ustalał położenie wirnika trzeba zeszlifować i to on robi za klina.
Zestaw kosztowałby około 450zł. Cena moze spac bo musze ponegocjować z paroma hurtowniami |
|
|
|
|
Mycek123
Zlotowicz ETZ 150
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 316 Skąd: Łebcz
|
Wysłany: 2015-03-29, 19:24
|
|
|
Do ETZ podchodzi? |
_________________ W garażu :
ETZ 150 SIMSON S51 KOMAR 2350 FZS1000 BMW E46 320d |
|
|
|
|
barex
Motocykl: mz trophy
Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 27 Skąd: markowa
|
Wysłany: 2015-03-29, 19:43
|
|
|
Myślę że dałoby sie dopasować. Wystarczy inna podstawka i powinno grac
Postaram sie w najbliższym czasie dorwać sie do etz kolegi i sprawdzic |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2015-03-29, 20:22
|
|
|
W etz to raczej nie potrzebne, masz tam 2x mocniejszą prądnicę. Co do samego układu to jest to chyba jedyna prądnica (z tych tańszych) generująca przyzwoitą moc. Zakończyłem testy słabszych chińczyków i chciałem właśnie sprawdzić LFK w niedługim czasie, ubiegłeś mnie trochę
Nie masz problemów z uwagi na to że normalnie prądnica kręci się w lewo? |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
|