Bezstykowy zapłon CDI 12V 80W MZ trophy i podobne |
Autor |
Wiadomość |
barex
Motocykl: mz trophy
Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 27 Skąd: markowa
|
Wysłany: 2015-03-29, 20:45
|
|
|
Problemy były.
Niektóre koła magnesowe mają problem ze soba gdy kręcą się w drugą stronę przez co iskra wypada w przypadkowych momentach ale udało mi sie dogadać z jednym sklepem i dostałem pare kół do testów i udało mi sie wybrać pare sztuk które działają w drugą strone |
|
|
|
|
Michal_96
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 2 razy Wiek: 27 Dołączył: 01 Wrz 2013 Posty: 71 Skąd: okolice Rawy Maz
|
Wysłany: 2015-03-29, 21:04
|
|
|
Ja w swojej ta już rok temu przeszedłem na zapłon tego typu ( był o tym temat) tyle że był przeszczepiony od aprili. Po jego małych przeróbkach stwierdzam, że warto coś takiego założyć. |
|
|
|
|
brzankis
Motocykl: MZ ES 250/1 (1962)
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Lip 2012 Posty: 363 Skąd: Krosno
|
|
|
|
|
barex
Motocykl: mz trophy
Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 27 Skąd: markowa
|
Wysłany: 2015-03-29, 21:47
|
|
|
brzankis zgadza sie Widzę że z okolic jestes.
Jesli ktoś jest ciekawy to znalazłem patent na BVF a konkretnie wyje**nie go |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2015-03-29, 23:00
|
|
|
sIaj,
Do uscislenia 3x mocniejszy alternator jest w ETZ!!! |
_________________
|
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1045 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2015-03-29, 23:11
|
|
|
Już miałem pytać ile to ma mocy... Przeróbka pod alternator MZ ETZ nie wyjdzie drożej niż zakup tego zestawu a sprawność będzie dużo większa. Zyskujemy również możliwość założenia zapłonu elektronicznego ( np. od kolegi sIaj) co jest dodatkowym atutem. Może zniechęcić jedynie osoby które nie preferują "dłubania w karterach" choć rozmawiałem ostatnio jedną z osób która wprawiła flanszę pod alternator MZ ETZ bez uszkadzania karterów w MZ TS 250/1. |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
barex
Motocykl: mz trophy
Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 27 Skąd: markowa
|
Wysłany: 2015-03-29, 23:32
|
|
|
Myślałem też nad taki zestawem czyli alternator od etz i zapłon od Siaja jednak chciałem instalacje zapłonową uniezaleznic od akumulatora. W przypadku tego zapłonu jest on potrzebny tylko do przełączenia przekaźnika, ale pracuje nad modułem umożliwającym całkowite pozbycie sie akumulatora |
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1053 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2015-03-30, 08:58
|
|
|
Jeśli ktoś bardzo nie chce ingerować w kartery, to faktycznie interesujący pomysł.
Jednak jeśli chcemy używać MZ codziennie i nie mamy nic przeciwko frezowaniu karterów, dużo lepszym rozwiązaniem będzie alternator MZ.
Po pierwsze, o połowę większa wydajność prądowa.
Po drugie, prądnica MZ jest obcowzbudna, więc awaria regulatora, w większości przypadków, nie skończy się spaleniem elektroniki.
Po trzecie, elektroniczny regulator do MZ wytrzyma 3x więcej kilometrów bezawaryjnej jazdy, niż regulatory stratne ze skuterków.
Po czwarte, w ciągu kilku minut możemy zapłon elektroniczny zamienić na zwykły, przerywaczowy, będąc 100km od cywilizacji i doturlać się do domu. |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
Stojo
MZ ES 250/2 TBU 40JM
Motocykl: 2xES 250/2, ETZ 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 394 Skąd: Nowy Folwark k.Buska
|
Wysłany: 2016-01-03, 19:06 Alternatywa dla VAPE
|
|
|
Przeglądając portal olx natrafiłem na ofertę wykonania zapłonu elektronicznego m.in. do MZ - http://olx.pl/oferta/zapl...tml#4cf4e9cbbb. Kwota 350 zł za zapłon 12v 120W do MZ ES/TS jest bardzo atrakcyjna w porównaniu do około tysiąca za VAPE. Czy sprzedawcą jest ktoś z forum lub ktoś to testował już u siebie? |
_________________ IFA mobile DDR |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2016-01-03, 20:38
|
|
|
Stojo, Wstaw tu zdjęcia bo link wygaśnie i będzie kicha. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
Stojo
MZ ES 250/2 TBU 40JM
Motocykl: 2xES 250/2, ETZ 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 394 Skąd: Nowy Folwark k.Buska
|
Wysłany: 2016-01-03, 21:25
|
|
|
Zdjecia |
_________________ IFA mobile DDR |
|
|
|
|
Stojo
MZ ES 250/2 TBU 40JM
Motocykl: 2xES 250/2, ETZ 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 394 Skąd: Nowy Folwark k.Buska
|
Wysłany: 2016-01-03, 21:25
|
|
|
źródło:http://olx.pl/oferta/zapl...tml#4cf4e9cbbb |
_________________ IFA mobile DDR |
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1053 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2016-01-03, 21:36
|
|
|
Stojo, po pierwsze, to cena 350zł na tej aukcji dotyczy tylko 70W, więc pierwsze dowiedz się dokładnie, ile kosztuje wersja 120W.
Po drugie zestawy ze zdjęć to nic innego, jak chińskie prądnice ze skuterów, tylko z dorobionym zestawem montażowym pod konkretny silnik.
Zastanawia mnie jednak sposób zmiany mocowania koła magnesowego na wale, a dokładnie kwestia wyważenia przerobionego zestawu.
Nie kojarzę, aby to był ktokolwiek od nas z forum. |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
wadmed
Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 566 Skąd: Stara Wieś
|
Wysłany: 2016-01-03, 22:21
|
|
|
Skutery pracują cały czas na wysokich obrotach, i tutaj ten sam problem co w AWO, ładowanie na wolnych i średnich obrotach, jak z regulatorem czy jest też od chinola (skutra)
Może i będzie ładowało ale czy odpowiednio??? |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2016-01-03, 22:36
|
|
|
Widać, że w kole magnesowym ma zanitowany inny pierścień ze stożkiem osadczym pod wał. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1053 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2016-01-03, 23:36
|
|
|
wadmed napisał/a: | jak z regulatorem czy jest też od chinola (skutra) |
nie sądzę, aby ktoś zobie zadawał trud dobrania do zestawu nieoryginalny reguator.
Z resztą po zdjęciach widać, że to małe gówienko, więc na bank chińskie.
ETZ_PRORIDER napisał/a: | Widać, że w kole magnesowym ma zanitowany inny pierścień ze stożkiem osadczym pod wał. |
stąd właśnie moje wątpliwości co do wyważenia magneta. |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2016-01-04, 10:37
|
|
|
Robię taki zestaw dla Hvila, w zasadzie już powinien być dawno zrobiony ale mniejsza o to.
Powiem tak: szału ni ma. Chociaż przez to że zapłon jest niezależny i że jest to 12V to lepiej niż ze zwykłą prądnicą DC jak dla szóstek. Może teraz w styczniu w końcu to do niego wyślę i sprawdzimy jak to działa na motocyklu.
Układ na razie sprawdzony tylko na przystawce. Tak naprawdę dogonić vape się tanio nie da. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-01-04, 11:25
|
|
|
Czekam i 3mam kciuki ale w taką pogodę nie licz, że ja to zamontuję, a co dopiero testy:-) |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2016-01-04, 16:02
|
|
|
Jak chcecie porównywać coś do Vape to pamiętajcie że Vape ma 180 W mocy.
MIałem to w Cz - najwyższa jakość wykonania. |
|
|
|
|
|