» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Bezstykowy zapłon CDI 12V 80W MZ trophy i podobne
Autor Wiadomość
barex 

Motocykl: mz trophy
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 27
Skąd: markowa
Wysłany: 2015-03-29, 20:45   

Problemy były.
Niektóre koła magnesowe mają problem ze soba gdy kręcą się w drugą stronę przez co iskra wypada w przypadkowych momentach ale udało mi sie dogadać z jednym sklepem i dostałem pare kół do testów i udało mi sie wybrać pare sztuk które działają w drugą strone :piwo:
 
     
Michal_96 

Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 71
Skąd: okolice Rawy Maz
Wysłany: 2015-03-29, 21:04   

Ja w swojej ta już rok temu przeszedłem na zapłon tego typu ( był o tym temat) tyle że był przeszczepiony od aprili. Po jego małych przeróbkach stwierdzam, że warto coś takiego założyć.
 
     
brzankis 

Motocykl: MZ ES 250/1 (1962)
Pomógł: 6 razy
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 363
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-03-29, 21:28   

barex, jesteś z Markowej tej koło Łańcuta ?
_________________
MZ ES 250/1 - (1962) 1963 - https://picasaweb.google.com/111841967715418917551/MZES25011963R#
 
     
barex 

Motocykl: mz trophy
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 27
Skąd: markowa
Wysłany: 2015-03-29, 21:47   

brzankis zgadza sie :P Widzę że z okolic jestes.
Jesli ktoś jest ciekawy to znalazłem patent na BVF a konkretnie wyje**nie go :D
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2015-03-29, 23:00   

sIaj,
Do uscislenia 3x mocniejszy alternator jest w ETZ!!!
_________________

 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1045
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-03-29, 23:11   

Już miałem pytać ile to ma mocy... Przeróbka pod alternator MZ ETZ nie wyjdzie drożej niż zakup tego zestawu a sprawność będzie dużo większa. Zyskujemy również możliwość założenia zapłonu elektronicznego ( np. od kolegi sIaj) co jest dodatkowym atutem. Może zniechęcić jedynie osoby które nie preferują "dłubania w karterach" choć rozmawiałem ostatnio jedną z osób która wprawiła flanszę pod alternator MZ ETZ bez uszkadzania karterów w MZ TS 250/1. :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
barex 

Motocykl: mz trophy
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 27
Skąd: markowa
Wysłany: 2015-03-29, 23:32   

Myślałem też nad taki zestawem czyli alternator od etz i zapłon od Siaja jednak chciałem instalacje zapłonową uniezaleznic od akumulatora. W przypadku tego zapłonu jest on potrzebny tylko do przełączenia przekaźnika, ale pracuje nad modułem umożliwającym całkowite pozbycie sie akumulatora :D
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2015-03-30, 08:58   

Jeśli ktoś bardzo nie chce ingerować w kartery, to faktycznie interesujący pomysł.

Jednak jeśli chcemy używać MZ codziennie i nie mamy nic przeciwko frezowaniu karterów, dużo lepszym rozwiązaniem będzie alternator MZ.
Po pierwsze, o połowę większa wydajność prądowa.
Po drugie, prądnica MZ jest obcowzbudna, więc awaria regulatora, w większości przypadków, nie skończy się spaleniem elektroniki.
Po trzecie, elektroniczny regulator do MZ wytrzyma 3x więcej kilometrów bezawaryjnej jazdy, niż regulatory stratne ze skuterków.
Po czwarte, w ciągu kilku minut możemy zapłon elektroniczny zamienić na zwykły, przerywaczowy, będąc 100km od cywilizacji i doturlać się do domu.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2015-03-30, 21:45   

Zgadzam się z przedmówcami. Jednakże dla posiadaczy starych ES/ TS 150 może to być jakaś alternatywa dla prądnicy 6V.

O jakich konkretnie wartościach prądowych tu mówimy?

barex napisał/a:

Jesli ktoś jest ciekawy to znalazłem patent na BVF a konkretnie wyje**nie go :D


Mówisz o gaźniku jaskółkowym czy tropicielowym?

[ Komentarz dodany przez: motomaciey: 2015-03-31, 08:35 ]
Panowie, gaźnik to osobny wątek, zapraszam na PW lub do istniejącego tematu.
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Stojo 
MZ ES 250/2 TBU 40JM

Motocykl: 2xES 250/2, ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 394
Skąd: Nowy Folwark k.Buska
Wysłany: 2016-01-03, 19:06   Alternatywa dla VAPE

Przeglądając portal olx natrafiłem na ofertę wykonania zapłonu elektronicznego m.in. do MZ - http://olx.pl/oferta/zapl...tml#4cf4e9cbbb. Kwota 350 zł za zapłon 12v 120W do MZ ES/TS jest bardzo atrakcyjna w porównaniu do około tysiąca za VAPE. Czy sprzedawcą jest ktoś z forum lub ktoś to testował już u siebie?
_________________
IFA mobile DDR
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2016-01-03, 20:38   

Stojo, Wstaw tu zdjęcia bo link wygaśnie i będzie kicha.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Stojo 
MZ ES 250/2 TBU 40JM

Motocykl: 2xES 250/2, ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 394
Skąd: Nowy Folwark k.Buska
Wysłany: 2016-01-03, 21:25   

Zdjecia
_________________
IFA mobile DDR
 
 
     
Stojo 
MZ ES 250/2 TBU 40JM

Motocykl: 2xES 250/2, ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 394
Skąd: Nowy Folwark k.Buska
Wysłany: 2016-01-03, 21:25   

źródło:http://olx.pl/oferta/zapl...tml#4cf4e9cbbb
_________________
IFA mobile DDR
 
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2016-01-03, 21:36   

Stojo, po pierwsze, to cena 350zł na tej aukcji dotyczy tylko 70W, więc pierwsze dowiedz się dokładnie, ile kosztuje wersja 120W.
Po drugie zestawy ze zdjęć to nic innego, jak chińskie prądnice ze skuterów, tylko z dorobionym zestawem montażowym pod konkretny silnik.
Zastanawia mnie jednak sposób zmiany mocowania koła magnesowego na wale, a dokładnie kwestia wyważenia przerobionego zestawu.

Nie kojarzę, aby to był ktokolwiek od nas z forum.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2016-01-03, 22:21   

Skutery pracują cały czas na wysokich obrotach, i tutaj ten sam problem co w AWO, ładowanie na wolnych i średnich obrotach, jak z regulatorem czy jest też od chinola (skutra)
Może i będzie ładowało ale czy odpowiednio???
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2016-01-03, 22:36   

Widać, że w kole magnesowym ma zanitowany inny pierścień ze stożkiem osadczym pod wał.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2016-01-03, 23:36   

wadmed napisał/a:
jak z regulatorem czy jest też od chinola (skutra)

nie sądzę, aby ktoś zobie zadawał trud dobrania do zestawu nieoryginalny reguator.
Z resztą po zdjęciach widać, że to małe gówienko, więc na bank chińskie.

ETZ_PRORIDER napisał/a:
Widać, że w kole magnesowym ma zanitowany inny pierścień ze stożkiem osadczym pod wał.

stąd właśnie moje wątpliwości co do wyważenia magneta.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2016-01-04, 10:37   

Robię taki zestaw dla Hvila, w zasadzie już powinien być dawno zrobiony :roll: ale mniejsza o to.
Powiem tak: szału ni ma. Chociaż przez to że zapłon jest niezależny i że jest to 12V to lepiej niż ze zwykłą prądnicą DC jak dla szóstek. Może teraz w styczniu w końcu to do niego wyślę i sprawdzimy jak to działa na motocyklu.
Układ na razie sprawdzony tylko na przystawce. Tak naprawdę dogonić vape się tanio nie da.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-04, 11:25   

Czekam i 3mam kciuki ale w taką pogodę nie licz, że ja to zamontuję, a co dopiero testy:-)
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2016-01-04, 16:02   

Jak chcecie porównywać coś do Vape to pamiętajcie że Vape ma 180 W mocy.
MIałem to w Cz - najwyższa jakość wykonania.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14