Przesunięty przez: motomaciey 2013-12-15, 20:43 |
Problem z ładowaniem - ES 250/2 |
Autor |
Wiadomość |
gazi
Motocykl: Mz Trophy
Wiek: 43 Dołączył: 17 Lut 2006 Posty: 25 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 2006-07-09, 17:01 Problem z ładowaniem - ES 250/2
|
|
|
Witam !!
Mam taki mały problem z ładowaniem w mojej Mz. Otóż lampka kontrolna ładowania, podczas pracy silnika nigdy do końca nie gaśnie(nawet na wysokich obrotach) - lekko się żarzy. Regulator mam elektroniczny. Doradzcie w czym może być problem.
Pozdrawiam,
Gazi |
Ostatnio zmieniony przez Huberto 2007-02-20, 14:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2006-07-09, 18:12
|
|
|
Może szczotki przy prądnicy już się kończą lub się skończyły?? |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
Plonek
wujek samo ZŁO
Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 486 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-07-09, 18:19
|
|
|
ja bym to rozpoczął tak :
Pooglądał sobie schemat z innego topicu w tym dziale, sprawdził czy kable są podpięte ok. Może wsadziłeś kabel od podświetlenia licznika do żarówki ładowania, a i reszta może być poprzestawiana ... W tak starej MZ nic nie jest pewne, więc najlepiej sprawdzić samemu.
Potem sprawdziłbym szczotki , ich stan, podpięcie i jak one tam sobie pracują. Potem,jeżeli na dole wszystko ok, to sprawdziłbym czy na innym regulatorze tak samo się dzieje. Wbrew pozorom, mechaniczny ładuje mi dość dobrze, i nie mam co na niego narzekać, więc jak masz pod ręką to dla testu wsadź go na chwilę. W ostateczności wyciąg wirnik i stojan, sprawdź czy nic nie ma przebicia. Któraś z tych rzeczy zawala sprawę, a jak to nie to to ja rozkładam ręce |
_________________ The power of dreams. |
|
|
|
|
gazi
Motocykl: Mz Trophy
Wiek: 43 Dołączył: 17 Lut 2006 Posty: 25 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 2006-07-09, 21:44
|
|
|
Jeśli chodzi o elektrykę to wszystko było sprawdzone i na pewno jest ok. Szczotki są nowe więc odpada to że są już zużyte. Nie jestem pewnien ale coś jest nie tak z tym regulatorem :-/ . Myśle że coś się na to poradzi. Wkrótce dam na forum zdjęcia mojej Mz. Ocenicie efekty niemal 2 letniej renowacji.
Pozdrawiam,
Gazi |
|
|
|
|
Wodzumz
Zlotowicz Dawca Ner
Motocykl: MZ ES 250/1.
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Sty 2006 Posty: 96 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2006-07-09, 23:12
|
|
|
To nic. Lekko może się żarzyć. Ja w swojej Jaskółce też mam regulator elektrniczny i zawsze kontrolka lekko się żarzy. W dzień tego nie widać tylko jak jest ciemno. Regulator elektroniczny mam od 4 lat i nigdy nie było problemów z ładowaniem. Zawsze jeżdżę na światłach. |
_________________ Wodzumz |
|
|
|
|
edwin.sk
Zlotowicz
Motocykl: simson sr 2
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 10 Lip 2005 Posty: 204 Skąd: międzyrzec podlaski
|
Wysłany: 2006-07-09, 23:38
|
|
|
w nocy może poprostu przebijać oświetlenie licznika lub światła poprostu...jesli szczotki są bardzo nowe trzbea dać im chwilę na dotarcie... jeśli nie to....powodów może byc wiele....zrób kilka km na światłach i jeśli nic się nie będzie dzialo to poprostu to olej... |
_________________ moja sztuka:D |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2006-07-09, 23:45
|
|
|
edwin.sk napisał/a: | zrób kilka km na światłach i jeśli nic się nie będzie dzialo to poprostu to olej... |
... a jak się będzie działo to przypchasz moto do domu bez fazy w akumulatorze... |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
Wodzumz
Zlotowicz Dawca Ner
Motocykl: MZ ES 250/1.
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Sty 2006 Posty: 96 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2006-07-13, 15:30
|
|
|
To że to nie jest przebijająca kontrolka od świateł możesz sprawdzić w nocy przy zgaszonych śwaitłach, a jeśli chodzi o rozładowany akumulator to MZ można odpalić na pych z rozladowanym akumulatorem przy odpowiednim ustawieniu kluczyka w stacyjce . |
_________________ Wodzumz |
|
|
|
|
edwin.sk
Zlotowicz
Motocykl: simson sr 2
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 10 Lip 2005 Posty: 204 Skąd: międzyrzec podlaski
|
Wysłany: 2006-07-13, 22:47
|
|
|
Wodzumz napisał/a: | MZ można odpalić na pych z rozladowanym akumulatorem przy odpowiednim ustawieniu kluczyka w stacyjce . |
jeśli maładowanie:D i dobrze zmontowaną instalację:D |
_________________ moja sztuka:D |
|
|
|
|
Wodzumz
Zlotowicz Dawca Ner
Motocykl: MZ ES 250/1.
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Sty 2006 Posty: 96 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2006-07-15, 22:27
|
|
|
jeśli maładowanie:D i dobrze zmontowaną instalację:D
To chyba oczywiste :-/ |
_________________ Wodzumz |
|
|
|
|
Radzio89
WilkuWDZ
Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 25 Cze 2005 Posty: 162 Skąd: Łódź-Widzew
|
|
|
|
|
led1
Motocykl: CBR 900 RR
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 11 Wrz 2006 Posty: 138 Skąd: Szczałb\Piaseczno
|
Wysłany: 2006-09-11, 09:35
|
|
|
Witam wszystkich i poproszę WodzaMz o podanie jaki ma regulator. Z góry dzięki! |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-09-11, 09:37
|
|
|
Wodzumz napisał/a: | Ja w swojej Jaskółce też mam regulator elektrniczny |
|
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
Wodzumz
Zlotowicz Dawca Ner
Motocykl: MZ ES 250/1.
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Sty 2006 Posty: 96 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2006-09-11, 15:51
|
|
|
led1 regulator mam elektroniczny |
_________________ Wodzumz |
|
|
|
|
led1
Motocykl: CBR 900 RR
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 11 Wrz 2006 Posty: 138 Skąd: Szczałb\Piaseczno
|
Wysłany: 2006-09-14, 09:19
|
|
|
Ale mi chodzi o markę, cenę. Nieporozumienie;) |
|
|
|
|
Wodzumz
Zlotowicz Dawca Ner
Motocykl: MZ ES 250/1.
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Sty 2006 Posty: 96 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2006-09-14, 09:47
|
|
|
Nie pamiętam jakiej firmy jest ten regulator. W każdym sklepie z częściami do MZ pownni taki mieć. Czarny z 3ma wyjściami. Cena około 30zł. Taki jak na tej aukcji; http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=127179302 |
_________________ Wodzumz |
|
|
|
|
led1
Motocykl: CBR 900 RR
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 11 Wrz 2006 Posty: 138 Skąd: Szczałb\Piaseczno
|
Wysłany: 2006-09-15, 13:38
|
|
|
Dzięki! |
|
|
|
|
wlochaty82
Motocykl: mz ts 250
Dołączył: 29 Lis 2006 Posty: 15 Skąd: stalowa wola
|
Wysłany: 2006-11-29, 16:08
|
|
|
hej, to że kontrolka mruga , albo sie jarzy lekko, to przez regulator elektroniczny, jesli masz ładowanie dobre nic nieruszaj i niesprawdzaj, u mnie kilka osób ma elektroniki i tak sie jarza te kontrolki, i jest ok, jesli w tropach jest elektronik to ładowanie jest ok, a natomiast w moim ts ie nie, bo 5 biegów i przy jezdzie 70-80km/g na 5 biegu ładowanie jest za słabe, a przeciez 100 nie da rady jezdzic non top, ostatnio zabytkami robilismy wypad w bieszczady (250 km)tropiki dały rade, na elaktronicznych regulatorach, a moja ts padała, za wolna jazda (70-80 km/g)ale obrócilismy motorami, fakt że atrakcje były i długa podróz zbyt wiele awarii.ponoc da sie alternator zamontowac 12v, ale jak??pomocy bo niemam sił do tej ts |
_________________ WŁOCHATY
|
|
|
|
|
Plonek
wujek samo ZŁO
Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 486 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-11-29, 16:41
|
|
|
wlochaty82 napisał/a: | zbyt wiele awarii.ponoc da sie alternator zamontowac 12v, ale jak??pomocy bo niemam sił do tej ts | pierścień adaptacyjny tzreba, co i jak powie Ci hubertbaran którytak przerobił ts/1 |
_________________ The power of dreams. |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-11-29, 19:03
|
|
|
Miałem taką podstawke ale wolałem zostać przy 6v zabytek to zabytek . |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
|