» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2015-04-18, 17:07
ETZ 150 - Gaźnik Yamaha DT 125
Autor Wiadomość
hugh_h 

Motocykl: ETZ150 / LS650
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 122
Skąd: Wawa / Radzymin
Wysłany: 2009-09-21, 06:22   

hubertbaran napisał/a:
A ustawiłeś ty poziom paliwa w tym gaźniku. No do cholery jasnej jak ci ktoś może pomóc jak nie raczysz napisać ile dokładnie ma gardzieli gaźnik(tak średnica wewnętrzna gaźnika na jego wylocie).


przegapił taki i się denerwuje gardziel wynosi 28 mm :p

poziomu paliwa nie ruszałem

[ Dodano: 2009-09-21, 09:52 ]
poziom paliwa tak koło 10mm od krawędzi zbiorniczka
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 30
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4137
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-09-21, 09:20   

28mm tyle co w gaźniku jawy;]
Gaźnik powinien działać poprawnie. Masz źle ustawiony poziom paliwa.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
hugh_h 

Motocykl: ETZ150 / LS650
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 122
Skąd: Wawa / Radzymin
Wysłany: 2009-09-21, 11:10   

ciesze się wreście jakieś światełko w tunelu ...
to osiwieć mnie jaki powinien być bo nie mam pojęcia, ile mm od krawędzi zbiorniczka czy jak tam inaczej, czy może powoli zmniejszać i zobaczyć co będzie ?
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 30
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4137
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-09-21, 11:31   

Na początek trzeba zrobić sobie oznaczniki na manetce gazu: 1/4 otwarcia, 1/2, 3/4 pełen gaz. Teraz tak śrubę składu odkręcasz o 1,5obr. Iglica na środek. Zmniejszasz poziom o 2mm. Poziom paliwa odpowiada za zubożenie w paliwo w całym zakresie. jednak trzeba wyczuć co dodatkowo trzeba dostroić. Bo można naprawdę z gaźnikiem robić cuda. Trzeba tylko wiedzieć jak!
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
jannex 
Tańczący z Mz'ami

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 34
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1055
Skąd: Mikołów - Śląśk

Wysłany: 2009-09-21, 12:18   

Tak z ciekawości: kupiłeś uzywany gaźnik czy nowy? Jak nowy to ten za 160 i więcej to jest oryginalny mikuni?
_________________
Jak feniks z popiołów - moja Mz ts 250/1 wraca na drogi.
http://www.polskajazda.pl...MZ/TS,250/30762
 
 
     
hugh_h 

Motocykl: ETZ150 / LS650
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 122
Skąd: Wawa / Radzymin
Wysłany: 2009-09-21, 16:57   

zapłon został na razie jak był czyli prawie po środku na 2,8.
poziom paliwa jest 12mm od krawędzi a było w zasadzie bliżej 9, niż 10 jak pisałem.
śruba mieszanki odkręcona że ho ho ale nadal i tak w zasadzie brak reakcji na nią
iglica na sam dół, no i w taki ustawieniu rozbujałem się do 100, świeca ma już kolor lepszy, jednak zdecydowanie nie jest to co być powinno. jestem facetem i trudno mi określić dokładnie odcień ale na pewno nie był to czarny, taki powiedzmy mocno ciemny szary z odcieniem beżu :)
przejechałem już po nagrzaniu prawie 10km na 1/2 przepustnicy obroty koło 4300 prędkość 75km/h

to jak obniżyć poziom jeszcze trochę, ale chyba niewiele już się da myślę ze tak 2mm to maks bo w zbiorniczku jest dysza która w tedy zacznie chyba już wystawać nad poziom

a jeszcze jeżeli chodzi o niższe obroty tzn teraz już jest trochę żwawsza, od 2tys już coś się dzieje teraz od 2,5 jest tak jak było od 3
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 30
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4137
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-09-21, 19:49   

Obniż poziom i nastaw regulacje tak jak ci napisałem. Bo tak jak będziesz regulował to dalej będziemy w czarnej dupie.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
hugh_h 

Motocykl: ETZ150 / LS650
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 122
Skąd: Wawa / Radzymin
Wysłany: 2009-09-21, 20:00   

to rozumiem że mam jeszcze raz obniżyć poziom, ok
tylko nie rozumiem co ci nie pasuje, iglice przestawiłem na dół a nie na środek bo na środku nie było wyczuwalnej różnicy po obniżeniu poziomu.
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 30
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4137
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-09-21, 21:22   

No miałeś nie ruszać nastawów gaźnika tylko obniżać poziom do tego stopnia dopóki nie będzie wyczuwalnej różnicy.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
hugh_h 

Motocykl: ETZ150 / LS650
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 122
Skąd: Wawa / Radzymin
Wysłany: 2009-09-21, 21:46   

no to obniżyłem o 2 mm bo tyle napisałeś, iglice wziąłem na środek ale nie było dużej różnicy wiec po drodze zmieniłem, śrubę co prawda wykręciłem bardziej bo też jak wykręciłem trochę nie było różnicy.
ja nisko mogę zejść z poziomem ile powinien być minimalnie nad ... w komorze pływakowej jest nie wiem jak to się nazywa ale chyba wlot do komory dla ssania ? nie jest on na samym dnie.

[ Dodano: 2009-09-22, 21:47 ]
dzisiejsze testy..
poziom aktualny to coś poniżej 14mm od krawędzi, niżej się już nie da, przy 15mm paliwa brakowało.
iglica na środku = efekty jak wczoraj z iglica na dole
iglica na dole = lepszy kolor ale nadal brak mocy żeby się rozbujać powyżej 90, nie wiem może wczoraj jechałem z wiatrem...
generalnie to mam wrażenie że od 80 to powyżej 1/2 przepustnicy to już prawie się nic nie dzieje.
 
     
focusst 
PKS 97MF, PLE 29GK


Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy
Wiek: 26
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 281
Skąd: Żegrówko
Wysłany: 2010-06-03, 22:21   

Panowie temat już od jakiegoś czasu jest nieaktywny, a ja jak usłyszałem stukanie tej 125tki http://www.youtube.com/watch?v=AnwYAmD4Zpo to normalnie byłem w szoku. Co to jest za cudo, może ktoś wie ??? :grin:
_________________
W garażu aktualnie:
MZ ETZ 150 1988r.
MZ ETZ 150 1989r.
SIMSON SR 50 1986r.
SIMSON SR 50 1986r.
OPEL ASTRA G 1.6 8 V 1998r. - RED OPC Line
OPEL ASTRA F 1.4 8 V 1992r.
ROMET OGAR 50T1 1979r.
WSK 125 M06B1 1971r.
 
     
kamil51022 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 7 razy
Wiek: 26
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 188
Skąd: Zabłudów/Białystok
Wysłany: 2010-06-03, 23:03   

tak samo pracuje na gaźniku z jawy
_________________
Nic sie nie zmieniło, motórzyści byli, są i będą.
Będę śmmigałł motórem
 
 
     
focusst 
PKS 97MF, PLE 29GK


Motocykl: 150e limited edition
Pomógł: 20 razy
Wiek: 26
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 281
Skąd: Żegrówko
Wysłany: 2010-06-06, 12:50   

No ok, widzę że faktycznie silnik ładnie pracuje na tym od jawy, ale może ktoś wie co to za model gaźnika co podałem w linku, albo chociaż od jakiej maszyny on pochodzi ?
_________________
W garażu aktualnie:
MZ ETZ 150 1988r.
MZ ETZ 150 1989r.
SIMSON SR 50 1986r.
SIMSON SR 50 1986r.
OPEL ASTRA G 1.6 8 V 1998r. - RED OPC Line
OPEL ASTRA F 1.4 8 V 1992r.
ROMET OGAR 50T1 1979r.
WSK 125 M06B1 1971r.
 
     
korpek 


Motocykl: Wsk 125, Mz 250
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 45
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 2010-06-07, 17:48   

Gaźnik mikuni chyba od Yamahy DT
_________________
Ring ding ding :)
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 59 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 940
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-04-16, 10:26   Inny alternatywny gaźnik-Aprilia RS 125

Panowie niektórzy bardzo tu kombinują i kupują gaźniki a czy będzie działać to jak wygrana w totka proponuje wam zastosowanie gaźnik z Aprilia RS125 tj. Dellorto PHBH24 BD, PHBH26 lub BDPHBH28 BD ( mam ten ostatni)cenowo liczyć trzeba do 200zł a za nowy około 300zł.
Dysze jakie mam do niego to 110,115 i 120 ale posiadam cylinder 175cm3.



_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
Ostatnio zmieniony przez Marcin W. 2016-07-09, 14:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
Adi.G. 
RZX 9042


Motocykl: TS 150, TS 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 27
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 119
Skąd: Sędziszów Małopolski
Wysłany: 2015-03-25, 00:58   

Szukając nowego pomysłu na gaźnik do 150 po tym jak bvf odmówił wspolpracy , jego tandetna podrobka nadaje się tylko na przetop, a gaźnik z jawy ciężko zsynchronizować z silnikiem natknalem się na następujący wytwór oko 24.

Gaźnik w wersji 24mm posiada dysze głowna 102, dysze wolnych obrotów 41, oraz tzw. power jet który można by zatkac by nie zalewalo silnika w wyższych partiach obrotów.

Cena w przeliczeniu na złotówki to około 100 zł. Juz kupilem wiele rzeczy na aliexpress wiec z przesyłka do PL nie ma problemu.
Ktoś miał styczność z takim gaźnikiem?
Warto przy eksperymentować? Sposób montażu wyglądał by podobnie jak w przypadku mojego jikova czyli za pomocą węża z chłodnicy i opasek.

screen

screen

screen

dane gaznika
_________________
Suzuki Bandit 650N k6
MZ TS 150 '83
MZ TS 250 '76
Simson S50N '75
Komar 232
Motorynka 50m2
Zastava 1100p '83
FSO 125p '89
http://bikepics.com/members/niutek/
Ostatnio zmieniony przez Adi.G. 2015-03-25, 09:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
Kerek 
MZ-tkowicz

Motocykl: MZ ETZ 150 1988r
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 4
Skąd: Sulmierzyce / WLKP
Wysłany: 2015-12-22, 22:59   

Marcin W.
Linka ssania i gazu fabryczne od mz podeszły do tego gaźnika? dzięki za zdjęcia i pomysł na pewno skorzystam i zastosuje gaźnik od aprilli :D
_________________
Moje motocykle i motorowery:
-MZ ETZ 150 1988r
-WSK M21W2 1977r
-Romet 50 T1 1981r
-Jawa Babetta 1972,73 x2
-Romet Ogar 205 1987r
-Romet MR2375 (rocznik nieznany)
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 59 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 940
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-12-23, 10:15   

Kerek, jak dobrze pamiętam zastosowałem linki (cięgła) z WSK 175 i skracałem pancerz linek jak i pewnie samą linkę. Musisz temat wybadać na nowo ja ci tu wymiarów linek nie podam bo nie pamiętam już. Zatem poczuj się jak Krzysztof Kolumb i odkryj jak on Amerykę jak to było z tymi linkami. :lol:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
MaxPayne88 

Motocykl: MZ etz 125 90'
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 12
Skąd: Ciotusza Nowa
Wysłany: 2018-03-22, 13:44   

Witam odkopuję . W mojej MZ ETZ 125 reanimowałem gaźnik 22N2-1 ze stanu opłakanego i myślę że w miarę się udało ale nie reaguje on na jakiekolwiek regulacje śrubą składu mieszanki. Nie da się ustawić obrotów poniżej 2 tys bo motor gaśnie. Poza tym ładnie wkręca się na obroty . Pomyślałem na wymianą tego gaźnika na jakiś inny i tu pytanie który byłby najbardziej odpowiedni dla tej pojemności z tych które podał Marcin W. we wcześniejszym poście. Mam na oku używkę Dellorto phbh28 fd. Ma ktoś jakieś pomysły.
 
     
bartkal91 

Motocykl: MZ ETZ 150 1991
Dołączył: 07 Lip 2016
Posty: 36
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-04-05, 19:01   

Polecam i podejmę współpracę nad opracowaniem wtrysku do tego sprzętu. Mam 150 i podobne problemy. Chińczycy maja gotowe sety do małych 2t
_________________
motocykl lekarstwem na całe zło
MZ sposobem na przeciętność.
Oraz zajęcie na popołudnia od początku
...na resztę eksploatacji.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 17