Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 16:18 |
Silnik - poprawnie założony simering - MZ ETZ 150 |
Autor |
Wiadomość |
Tiger
Tiger
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 34 Dołączył: 13 Lis 2005 Posty: 13 Skąd: Nowa Ruda
|
Wysłany: 2006-07-23, 10:05 Silnik - poprawnie założony simering - MZ ETZ 150
|
|
|
Mam problem ponieważ nie wiem którą strona zalozyc simering na wal korbowy w ETZ 150 od strony sprzegla?? Sprezynka do walu, czy w druga strone?? |
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-02, 00:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Klima
Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2006 Posty: 994 Skąd: suwałki
|
|
|
|
|
SAke
Pogromca Mitów! :)
Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Mar 2005 Posty: 1019 Skąd: Żyraków / Dębica
|
|
|
|
|
Tomek-88
Motocykl: Honda NTV650
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Maj 2006 Posty: 346 Skąd: Gnieździska/Kielce
|
Wysłany: 2006-07-23, 12:14
|
|
|
no to bylo zapamietac jak byl stary zalozony |
_________________ Trzeba coś stracić żeby docenić, żeby odzyskać trzeba się zmienić |
|
|
|
|
bert41
Motocykl: Mz Etz 251e
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 102 Skąd: Leszno/Rawicz
|
Wysłany: 2006-07-23, 12:22
|
|
|
Wiecie,niektórzy twierdza,ze zakładają odwrotnie dla polepszenia osiągów
Tylko po co kombinować?jesli konstruktorzy tak to wymyslili to tak ma być i tyle.... |
_________________ Motorradwerk Zchopau |
|
|
|
|
Tomek-88
Motocykl: Honda NTV650
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Maj 2006 Posty: 346 Skąd: Gnieździska/Kielce
|
Wysłany: 2006-07-23, 15:01
|
|
|
co da zalozenie na odwrot simeringu? |
_________________ Trzeba coś stracić żeby docenić, żeby odzyskać trzeba się zmienić |
|
|
|
|
Jak-44 (joker)
Joker :)
Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 285 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
|
invader
Motocykl: ETZ 251
Wiek: 39 Dołączył: 03 Lut 2006 Posty: 13 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2006-07-23, 18:34
|
|
|
.. a swoja droga (to akurat apropo silnika etz 250/1) to wszyscy mowia ze spręzynkami do wału, wszystkie rozbiórki slnikow jakie widzialem (chociaż żaden nie był dla silnika pierwszym) to potwierdza (sprężynki do środka), a na schemacie http://www.mz-club.pl/paf...dowe_etz250.jpg (czyli jak najbardziej biblijno-obowiązującym ;]), jest tak, że ten simmer od strony sprzęgła jest odwrotnie... nie czaje tego. Za jakiś czas bede sładał silnik więc mnie to zastanawia. |
_________________ ETZ - "wynalazek stulecia testowany na dzieciach" |
|
|
|
|
petro21
ETZ-a ist the best
Motocykl: mz etz 250
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 81 Skąd: Komprachcice
|
Wysłany: 2006-07-23, 20:02
|
|
|
a ja wam powiem ze ro nie ma roznicy ale lepiej sprezynka do lozyska |
_________________ wczesniej...Duzo sprzeta...teraz ETZ250 romet(na sprzedaz)... w przyszlosci JUNAK i Honda CBR900RR FireBlade... |
|
|
|
|
grzegorz 77
grzegorz 77
Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 46 Dołączył: 11 Lip 2006 Posty: 46 Skąd: Szkaradowo
|
Wysłany: 2006-07-23, 21:48
|
|
|
No cóż, to jest pytanie stare jak " co było pierwsze jajko ? czy kura" sęk w tym że niezgodności są nawet na instrukcjach montarzu innych autorów.Osobiście się z tym spotkałem choć nie mam możliwości przytoczyć przykładu to mi wierzcie że tak jest. |
_________________ 666 |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-07-23, 22:44
|
|
|
Nie wie jak jest w praktyce z odwrotnym założeniem ale jak będzie prawidłowo to ciśnienie mieszanki naciska na wargę uszczelniacza i ją jeszcze bardziej doiska do wału czyli zwiększa się szczelność. Jeżeli założycie odwrotnie czyli wargą na zewnątzr to ciśnienie będzie się dostawać pomiędzy wargę a wał i będzie rozszczelniać układ. A to raczej nie jest pozytywny wynik. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
Jankovich
Motocykl: MZ 251e
Dołączył: 12 Kwi 2005 Posty: 51 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-07-24, 08:21
|
|
|
Ja jestem drugim właścicielem mojego motorka....Poprzedni właściciel co fakt to fakt zrobił 4 szlify, a skrzynie rozkładał tylko raz i mówi żę fabrycznie tak były założone, czyli od strony sprzęgła sprężynką na zewnątrz....
[ Dodano: 2006-07-24, 08:40 ]
ETZ z 1990 r....pierwsza rejestracja 1997 r. |
|
|
|
|
invader
Motocykl: ETZ 251
Wiek: 39 Dołączył: 03 Lut 2006 Posty: 13 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2006-07-24, 18:53
|
|
|
jest za gorąco żeby posiedzieć przy silniku, a ściągacz do karterów jeszcze się produkuje, więc z nudów i potrzeby zapełnienia dziury po detektywie Rutkowskim zanurkowałem do książki napraw i na stronie 40 z prawej strony czytam: "Po stronie sprzęgła używając pobijaka 29-50.409 wcisnąć pierścień uszczelniający D 25 x 72 x 7 /1/ / uprzednio posmarować wargę uszczelniającą olejem, warga musi być skierowana na zewnątrz a więc w stronę sprzęgła". A czy przypadkiem jak sprzęgło zanurzone trochę w oleju wiruje z prędkością 4000 ob/min to nie wytwarza się ciśnienie i dlatego musi być na odwrót niż po stronie suchej? Nie jestem mechanikiem tylko elektronikiem, może kotoś zawodowo wtajemniczony skomentuje, jakby co to dzięki za dalszą rozkminę. |
_________________ ETZ - "wynalazek stulecia testowany na dzieciach" |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2006-07-24, 19:15
|
|
|
cisnienie sie nie wytwarza, tylko siła odśrodkowa rozżuca ole, który spływa na dół, a sprzegło i innne elementy znowu do rozbryzgują...
chciał bym dodać jeszcze ze w skrzyni korbowej wystepują cisnienia dodatnie i ujemne, podczas ssania z gaznika i spreżania mieszanki zeby przetłoczyła się do komory spalania... |
|
|
|
|
Tomek-88
Motocykl: Honda NTV650
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Maj 2006 Posty: 346 Skąd: Gnieździska/Kielce
|
Wysłany: 2006-07-24, 21:09
|
|
|
pytalem sie ojca mechanika mowie tak.simering to ktora strona powinien byc zalozony.. a on.sprezynka do walu. a ja na to. czemu.. a on .no bo nigdy nie na odwrot/ :-/ |
|
|
|
|
Nostradamus
Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 262 Skąd: Zaleszany
|
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-07-24, 23:23
|
|
|
Chodziło mi op to ciśnienie co jest jak tłok idzie w dół i mieszanka jest wstępnie sprężana, no tak jak idzie w góre to jest podciśnienie ale jakoś tak mam że tam co ma być uszczelniane to sprężynka do środka, przynajmniej tak uczą. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
wamnok
Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 362 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2006-07-24, 23:32
|
|
|
Na schemacie silnika to pewnie tak narysowali aby było widać dokładnie, że to simering. Kiedyś pytałem się mechanika motocyklowego i mówił, że zawsze sprężynką do wału powinno być. Ja sam tak zawsze zakładam ale jak to powinno być na prawde to już sam nie wiem po przeczytaniu powyższych postów. W każdym razie dopuki nie dostanę pewnej informacji ze 100% źródła to będę się trzymał wersji, że zawsze sprężynką do wału. |
_________________ Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail |
|
|
|
|
Qba
mod_team VIP
Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 1383 Skąd: Orzechówka/Langley
|
Wysłany: 2006-07-25, 00:09
|
|
|
Ja tez sprężynką Nostradamus napisał/a: | ekspandor | em do wału, jakoś tak automatycznie się zakłada. A te rysunki złożeniowe to jest wszystko na sztuke i poglądowo, nie raz już się zastanawiałem co jest narysowane tam wygląda jakpodkładka a to czasem pierścień osadczy a czasem simmering u nich to jedno i to samo tylko zarys rysowany jest. |
_________________ Ja tu tylko sprzątam... |
|
|
|
|
|