» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:18
Silnik - poprawnie założony simering - MZ ETZ 150
Autor Wiadomość
Tiger 
Tiger

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 34
Dołączył: 13 Lis 2005
Posty: 13
Skąd: Nowa Ruda
Wysłany: 2006-07-23, 10:05   Silnik - poprawnie założony simering - MZ ETZ 150

Mam problem ponieważ nie wiem którą strona zalozyc simering na wal korbowy w ETZ 150 od strony sprzegla?? Sprezynka do walu, czy w druga strone?? :-(
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-02, 00:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Klima 


Motocykl: Yamaha yzf 600r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 994
Skąd: suwałki
Wysłany: 2006-07-23, 10:37   

Temat juz był. Załóż sprężynką do wału
_________________
Moja była etka http://www.polskajazda.pl...&idpojazd=10835
 
 
     
SAke 
Pogromca Mitów! :)


Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Mar 2005
Posty: 1019
Skąd: Żyraków / Dębica
Wysłany: 2006-07-23, 11:35   

Klima ma racje spręzynka do łozyska jak załozysz na odwrót to spręzynka będzie spadc.
_________________
http://www.polskajazda.pl...600,WSK,125/394
 
 
     
Tomek-88 


Motocykl: Honda NTV650
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 346
Skąd: Gnieździska/Kielce
Wysłany: 2006-07-23, 12:14   

no to bylo zapamietac jak byl stary zalozony
_________________
Trzeba coś stracić żeby docenić, żeby odzyskać trzeba się zmienić
 
 
     
bert41 


Motocykl: Mz Etz 251e
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 102
Skąd: Leszno/Rawicz
Wysłany: 2006-07-23, 12:22   

Wiecie,niektórzy twierdza,ze zakładają odwrotnie dla polepszenia osiągów :roll: :mrgreen:
Tylko po co kombinować?jesli konstruktorzy tak to wymyslili to tak ma być i tyle....
_________________
Motorradwerk Zchopau
 
 
     
Tomek-88 


Motocykl: Honda NTV650
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 346
Skąd: Gnieździska/Kielce
Wysłany: 2006-07-23, 15:01   

co da zalozenie na odwrot simeringu? :mrgreen:
_________________
Trzeba coś stracić żeby docenić, żeby odzyskać trzeba się zmienić
 
 
     
Jak-44 (joker) 
Joker :)


Motocykl: MZ ETZ 251ex
Wiek: 41
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 285
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-07-23, 15:43   

Nic :shock:
_________________
Joker moze i nie V.I.P, ale jakie ma moto:)

http://www.bikepics.com/members/01joker/90etz251/
 
 
     
invader 

Motocykl: ETZ 251
Wiek: 39
Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2006-07-23, 18:34   

.. a swoja droga (to akurat apropo silnika etz 250/1) to wszyscy mowia ze spręzynkami do wału, wszystkie rozbiórki slnikow jakie widzialem (chociaż żaden nie był dla silnika pierwszym) to potwierdza (sprężynki do środka), a na schemacie http://www.mz-club.pl/paf...dowe_etz250.jpg (czyli jak najbardziej biblijno-obowiązującym ;]), jest tak, że ten simmer od strony sprzęgła jest odwrotnie... nie czaje tego. Za jakiś czas bede sładał silnik więc mnie to zastanawia.
_________________
ETZ - "wynalazek stulecia testowany na dzieciach"
 
 
     
petro21 
ETZ-a ist the best


Motocykl: mz etz 250
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 81
Skąd: Komprachcice
Wysłany: 2006-07-23, 20:02   

a ja wam powiem ze ro nie ma roznicy ale lepiej sprezynka do lozyska ;-)
_________________
wczesniej...Duzo sprzeta...teraz ETZ250 romet(na sprzedaz)... w przyszlosci JUNAK i Honda CBR900RR FireBlade... :D
 
 
     
grzegorz 77 
grzegorz 77

Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 46
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 46
Skąd: Szkaradowo
Wysłany: 2006-07-23, 21:48   

No cóż, to jest pytanie stare jak " co było pierwsze jajko ? czy kura" sęk w tym że niezgodności są nawet na instrukcjach montarzu innych autorów.Osobiście się z tym spotkałem :-| choć nie mam możliwości przytoczyć przykładu to mi wierzcie że tak jest.
_________________
666
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-07-23, 22:44   

Nie wie jak jest w praktyce z odwrotnym założeniem ale jak będzie prawidłowo to ciśnienie mieszanki naciska na wargę uszczelniacza i ją jeszcze bardziej doiska do wału czyli zwiększa się szczelność. Jeżeli założycie odwrotnie czyli wargą na zewnątzr to ciśnienie będzie się dostawać pomiędzy wargę a wał i będzie rozszczelniać układ. A to raczej nie jest pozytywny wynik.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Jankovich 

Motocykl: MZ 251e
Dołączył: 12 Kwi 2005
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-07-24, 08:21   

Ja jestem drugim właścicielem mojego motorka....Poprzedni właściciel co fakt to fakt zrobił 4 szlify, a skrzynie rozkładał tylko raz i mówi żę fabrycznie tak były założone, czyli od strony sprzęgła sprężynką na zewnątrz....

[ Dodano: 2006-07-24, 08:40 ]
ETZ z 1990 r....pierwsza rejestracja 1997 r.
 
     
invader 

Motocykl: ETZ 251
Wiek: 39
Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2006-07-24, 18:53   

jest za gorąco żeby posiedzieć przy silniku, a ściągacz do karterów jeszcze się produkuje, więc z nudów i potrzeby zapełnienia dziury po detektywie Rutkowskim zanurkowałem do książki napraw i na stronie 40 z prawej strony czytam: "Po stronie sprzęgła używając pobijaka 29-50.409 wcisnąć pierścień uszczelniający D 25 x 72 x 7 /1/ / uprzednio posmarować wargę uszczelniającą olejem, warga musi być skierowana na zewnątrz a więc w stronę sprzęgła". A czy przypadkiem jak sprzęgło zanurzone trochę w oleju wiruje z prędkością 4000 ob/min to nie wytwarza się ciśnienie i dlatego musi być na odwrót niż po stronie suchej? Nie jestem mechanikiem tylko elektronikiem, może kotoś zawodowo wtajemniczony skomentuje, jakby co to dzięki za dalszą rozkminę.
_________________
ETZ - "wynalazek stulecia testowany na dzieciach"
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-07-24, 19:15   

cisnienie sie nie wytwarza, tylko siła odśrodkowa rozżuca ole, który spływa na dół, a sprzegło i innne elementy znowu do rozbryzgują...
chciał bym dodać jeszcze ze w skrzyni korbowej wystepują cisnienia dodatnie i ujemne, podczas ssania z gaznika i spreżania mieszanki zeby przetłoczyła się do komory spalania...
 
     
Tomek-88 


Motocykl: Honda NTV650
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 346
Skąd: Gnieździska/Kielce
Wysłany: 2006-07-24, 21:09   

pytalem sie ojca mechanika :-) mowie tak.simering to ktora strona powinien byc zalozony.. a on.sprezynka do walu. a ja na to. czemu.. a on .no bo nigdy nie na odwrot/ :-/ :mrgreen:
 
 
     
Nostradamus 

Motocykl: kilka ich jest
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 262
Skąd: Zaleszany
Wysłany: 2006-07-24, 21:15   

ta sprężyna nazywa się ekspandor
_________________
http://bikepics.com/members/nostradamus/03fazer/

http://polskajazda.pl/Mot...0%20Fazer/14596

http://www.bikepics.com/m...damus/85etz250/

http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,250/13660
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-07-24, 23:23   

Chodziło mi op to ciśnienie co jest jak tłok idzie w dół i mieszanka jest wstępnie sprężana, no tak jak idzie w góre to jest podciśnienie ale jakoś tak mam że tam co ma być uszczelniane to sprężynka do środka, przynajmniej tak uczą.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
wamnok 


Motocykl: MZ ETZ 250 / 1989r
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 362
Skąd: Chełm
Wysłany: 2006-07-24, 23:32   

Na schemacie silnika to pewnie tak narysowali aby było widać dokładnie, że to simering. Kiedyś pytałem się mechanika motocyklowego i mówił, że zawsze sprężynką do wału powinno być. Ja sam tak zawsze zakładam ale jak to powinno być na prawde to już sam nie wiem po przeczytaniu powyższych postów. W każdym razie dopuki nie dostanę pewnej informacji ze 100% źródła to będę się trzymał wersji, że zawsze sprężynką do wału. :)
_________________
Moja była Etka: http://www.polskajazda.pl...77&opcja=detail
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-07-25, 00:09   

Ja tez sprężynką
Nostradamus napisał/a:
ekspandor
em do wału, jakoś tak automatycznie się zakłada. A te rysunki złożeniowe to jest wszystko na sztuke i poglądowo, nie raz już się zastanawiałem co jest narysowane tam wygląda jakpodkładka a to czasem pierścień osadczy a czasem simmering u nich to jedno i to samo tylko zarys rysowany jest.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 15