» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2015-04-18, 22:37
Opony ETZ 125/150/251 TS 250/1
Autor Wiadomość
dam92 

Motocykl: aktualnie brak
Wiek: 31
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 24
Skąd: Tychy
Wysłany: 2013-03-05, 16:44   

grajko91 napisał/a:
dam92 napisał/a:
Bardziej skłonił bym się ku K72
to już typowo sportowy bierznik

Tak jak pilot sporty ;) takową mi polecił ten gość z netcaru jeżeli chodzi o dobór do pilot sporta...
 
     
wyraz1122 
wyraz


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 42
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 36
Skąd: Staszów
Wysłany: 2013-03-05, 19:07   

Znalazłem takie coś na innym forum jakiś tam geniusz to liczył

90/80-18= 3.00-18
100/80-18=3.25-18
110/80-18=3.50-18
120/80-18=3.75-18
Dlaczego /80? Ponieważ stare opony posiadaja inna konstrukcje ale wysokosc stanowi w nich 80% szerokosci.

Jak dobierać parametry?

Na tył mamy jasna sytacje 110/80-18(mitas ma taka w swojej rozmiarówce)
_________________
Nie denerwuj się kupimy spraya będziemy malować
 
     
Kudlaty2007
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-05, 19:22   

Od Madziarów
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2013-03-05, 19:29   

Mam , tzn miałem pilot sporty na obu kołach :razz:
tył jednak był troche za wąski 90/90/18 i uległ samozagladzie
przód za to mam w rozmiarze 2.75/18 i jest miodzio - super trzyma, zarówno na suchym jak i na deszczu.

na tyl w sumie masz troche wiekszy wybór- bo to 16 cali - szukaj w przednich oponach od np hondy hornet ( 120/70/16 ) troche szersza ale i profil niski zatem powinna być ok

generalnie szukaj kapci nie starszych niż 3 lata - bo strasznie guma twardnieje
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
dam92 

Motocykl: aktualnie brak
Wiek: 31
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 24
Skąd: Tychy
Wysłany: 2013-03-06, 10:27   

Pytanie czy przypadkiem wszystkie oponki 2.75-3.00-3.25 itd to nie mają zbytnio konstrukcji kwadratowej? czy przy tej szerokości to nie ma znaczenia czy to będzie 3.00 czy 90/80?

Dodek miałbym prośbę czy mógłbyś strzelić fotke przedniego koła ? chciałbym zobaczyć te 2.75 jak wygląda.

Co do gum na tył, nie jest też tak że opona przednia na tyle będzie zachowywała się inaczej? bo szczerze mówiąc mi zdaje się że tak :D ..

Aaa zapomniałbym, jeśli chodzi o opony to w grę wchodzą tylko nowe, a kwota za komplet jaką jestem wstanie dać to +-500..


Edit:

Więc tak, co do opon mam jeszcze kilka pytań..
1. Czy ktoś z was miał: 120/70 i 110/90 ? jak to się ma do jazdy i ogółem do etki?
2. Dzwoniłem do jednego sklepu żeby gość mi znalazł gumy to zaoferował mi Conti-Go z tym że z rozmiarem na tył nie ma 110/80 a jest właśnie 120/70 i 100/80
3. Więc koniec końców z racji tego że chciałbym mieć obie oponki ten sam model to mam do wyboru:
Michelin Pilot Sporty
Na przód jest rozmiar: 2.75 i 90/90 na tył jest 3.25
Co sądzicie o tym bieżniku do etki - nie za bardzo sportowy :D ? bo podejrzewam że trzymać drogi za to będą się bdb... I ew. rozmiar standardowy w calach i F(nie 90/90) i R?
Oraz wychodzi na to że mam również do wyboru Continental Conti-Go
Na przód 2.75 i 3.00 na tył 100/80 i 120/80
Continentale są tańsze, na przedniej oponie jakieś 50zł różnicy
Doradźcie :lol:


Edit2: wpisując conti go opinie nadziałem się na forum hondy cb500 gość napisał że na suchym ładnym asfalcie rozgrzane są spoko, ale jesli chodzi o niższe temp <10*C, piasek, mokra nawierzchnia to jest lipa, że już od conti go preferują heidenau'y..
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2013-03-06, 21:48   

Nie zrobie ci foty bo mi sie nie chce :wink: opona jak opona jak jest nowa to bedzie dobra

2.75 wyglada i jeździ tak jak ma byc nie jest ani za duza ani za mała.
3,00 na przód jest moim zadaniem to moim zdaniem juz za duzy rozmiar bo opona lubi trzeć o błotnik na dziurach.

dam92 napisał/a:
o nie mają zbytnio konstrukcji kwadratowej
nie rozumiem o co ci chodzi - te nowe opony to szosowki wiec nadają sie tylko na asfalt - wiec można na nich spokojnie smigać w złozeniu na winklach bez obawy o trakcje, kwadratowy profi to miały opony diagonalne w latach 60 i 70. ( chyba w wsk czy gazelach z tyłu jak dobrze pamietam)

CO do suchego czystego asfaltu to zapomnij wiekszośc dróg w kraju jest brudne z piaskiem i klimat mamy raczej zimny wiec i asfalt jest zimny nawet w lecie moze mieć temp pon 10' C.

Jak pisali chlopacy w temacie o oponach (18) calowych do 250 dobrym rozwiazaniem jest kupno uterenowionej oponki chyba mowa była o k41 która na mokrym trzyma lepiej niż te nasze micheliny , continentale i inne .
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2013-03-06, 21:54   

To twój błotnik jest lipny, ja mam 3.00 i jest odpowiedni luz między oponą a błotnikiem :razz:
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2013-03-06, 22:13   

Moj błotnik jest dddr w 101 % i wara od niego , opona tarła stomil 3.00 , może masz inną marke opony i jest niższa
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-03-06, 22:33   

To bardzo dziwne bo mam w jednej mz stomila 18 3.00 z przodu i nic mi nie trze.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-03-07, 08:28   

Ja też miałem kiedyś, zaraz po zakupie ety poprzedni właściciel na tym jeździł. Foto na którym widać tego stomila niżej:



Nie miałem z nim problemu. Na zdjęciu widać kawałek błotnika i jego odległość od opony.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7499
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-03-07, 15:18   

Ja też jeżdżę na Mitasie 3.00 i nic nie trze. Poza tym jak może opona
Dodek napisał/a:
trzeć o błotnik na dziurach.
, skoro odległość między oponą a błotnikiem się nie zmienia?
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
dam92 

Motocykl: aktualnie brak
Wiek: 31
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 24
Skąd: Tychy
Wysłany: 2013-03-08, 11:29   

No więc oponki michelin pilot sporty na przód są/będą dostępne, na tył nie :<
I na tą chwile nadal jestem w trakcie poszukiwań.. chyba skończe na heidenauach :D albo na zwykłych kosteczkach ;]
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2013-03-09, 20:53   

Kosior co do tarcia - obcierała 30 ileś tam letnia -nieużywana nigdy opona stomil z grubaśnym bieżnikiem na którym były jeszcze dzyndzelki którą dostałem z zapasów garażowych odnośnie wózka do wożenia butli gazów technicznych w którym to wózku były takie opony
a błotnik tarł tylko na pokonywaniu dziur w lesie kiedy porządnie trzepało całym motocyklem to i błotnikiem tez telepało.
ps zapomniałem napisać - po spaleniu na zlocie michelin pilot sporty założyłem metzeler 100/90/18 i powiem ci jest w pytke jeżeli chodzi o szerokość jak kiedys liczyłem wychodzi ona rozmiarowo coś pomiedzy 3,25- a 3.5 wiec na tył w sam raz i wizualnie też jest w sam raz .

check this na allegro - jc wybór jest :wink:
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
mirumz 


Motocykl: Etz 25o sv1000
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 101
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2013-03-09, 22:07   

dam92, Ja mam z przodu Conti Go największy jej problem to mala powierzchnia styku więc trzyma się raczej słabo kilka razy przód mi chciał uciec :mrgreen:
Dodek, U mnie z przodu na 2.75 luz jest ok 1.5 cm i chyba też nic kombinowane nie było :wink:
_________________
Koko dżambo i do przodu :majty:
https://picasaweb.google.com/116103942143526968573/18Kwietnia201502?authkey=Gv1sRgCL-M4fmHlvLd9gE
 
 
     
dam92 

Motocykl: aktualnie brak
Wiek: 31
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 24
Skąd: Tychy
Wysłany: 2013-03-10, 12:16   

Dodek napisał/a:
Kosior co do tarcia - obcierała 30 ileś tam letnia -nieużywana nigdy opona stomil z grubaśnym bieżnikiem na którym były jeszcze dzyndzelki którą dostałem z zapasów garażowych odnośnie wózka do wożenia butli gazów technicznych w którym to wózku były takie opony
a błotnik tarł tylko na pokonywaniu dziur w lesie kiedy porządnie trzepało całym motocyklem to i błotnikiem tez telepało.
ps zapomniałem napisać - po spaleniu na zlocie michelin pilot sporty założyłem metzeler 100/90/18 i powiem ci jest w pytke jeżeli chodzi o szerokość jak kiedys liczyłem wychodzi ona rozmiarowo coś pomiedzy 3,25- a 3.5 wiec na tył w sam raz i wizualnie też jest w sam raz .

check this na allegro - jc wybór jest :wink:



Właśnie problem polega na tym że ja mam z tyłu 16 cali i cięzko coś dostać.
Zdecydowałem że po prostu kupie mitasy takie jakie mam (3.00x18 i 3.50x16) byle nówki i tyle ;) przejeżdżę co mam przejeździć i wsio.
 
     
grajko91 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 826
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-04-02, 17:45   

Witam zamierzam kupić oponę na tył do ETZ 251 dokładnie heidenau k36. Wiem że seryjnie były montowane 3,50 a w stazecie mają tylko rozmiary 3,25 i 110/80-16 i nie wiem którą kupić. Bardziej jestem przekonany do tej 110 ale czy nie będzie ona za szeroka?

[ Dodano: 2013-04-02, 17:47 ]
W sensie czy nie pogorszy osiągów bo że się zmiesci to wiem :lol:
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7499
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-04-02, 17:49   

Będzie na pewno większe opory stawiać (większe spalanie, mniejszy Vmax), ale za to jazda na takiej w zakrętach to bajka.

[ Dodano: 2013-04-02, 17:51 ]
Jakoś drastycznie się nie pogorszy pod tym względem - z 5km/h mniej pojedziesz i z 10% więcej spali. Zależy czy jeździsz dużo np. po górach i po winklach, czy jednak ekspresówki, krajówki itd., bo jeśli to drugie, to nie ma sensu szerszej zakładać.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
grajko91 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 826
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-04-02, 18:06   

Może po ekspresówkach to narazie nie jeżdżę ale tym bardziej nie po górach i jakiś krętych drogach :lol: Wiem że napewno na szerszej bedą mniejsze osiągi ale czy ta 3,25 nie jest za wąska?
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7499
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-04-02, 18:09   

3.25 na tył za wąska. 3.50 to jest optimum i tak naprawdę minimum.

Szukałeś gdzieś indziej rozmiaru właściwego? Intra pytałeś?
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
grajko91 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 826
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-04-02, 18:18   

Nie pytałem. Szukałem i spotkałem tylko jedną taką oponę 3,50 cala na allegro ale za 220 zł. W stazecie te opony kosztują około 150 zł i z tego co pytałem to roczniki tych opon 2012/13. Najlepiej by mi pasowało kupić własnie w stazecie bo i tak muszę tam zakupy zrobić.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 15