Ładowanie sprinter 312 2.9d |
Autor |
Wiadomość |
ETek
Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 195 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: 2014-07-22, 21:54 Ładowanie sprinter 312 2.9d
|
|
|
Witam, po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu kontrolka od ładowania się nie zapaliła, ładowanie po uruchomieniu silnika rośnie z 12.9 V na 13.5 V i to jest max, Po włączeniu świateł
napięcie spada, z 13.5 V na 12.6 v (czyli ładowania brak). Co może być przyczyną, diody czy regiel lub w ostateczności stojan?? Dodam jeszcze że 1,5 roku temu alternator był regenerowany i chodził bez zarzutów. |
Ostatnio zmieniony przez ETek 2014-07-22, 23:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2014-07-22, 22:05
|
|
|
ETek, Obstawiam, że to diody. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
ETek
Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 195 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: 2014-07-22, 22:13
|
|
|
Jutro będę męczyć się z altkiem. Jak nie to drugi kupię |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7517 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2014-07-22, 23:33
|
|
|
Jeśli się kontrolka od ładowania nie świeci w ogóle po przekręceniu na zapłon, to coś masz z obwodem wzbudzenia. Albo odpiął Ci się przewód bodajże B+ od alternatora, albo regulator napięcia nie zamyka obwodu.
Znajdź styk B+ - jeśli przewód jest na swoim miejscu, to odłącz go i podłącz pod styk wychodzący z alternatora jakiś przewód "na krótko" bezpośrednio z "+" akumulatora. Wtedy uruchom silnik i sprawdź poziom napięcia na akumulatorze. Jeśli jest ok, to oznacza, że nie dochodzi Ci prąd tym odłączonym przewodem - sprawdź, czy po przekręceniu kluczyka na zapłon pojawia się na nim +12V. Jeśli tak, no to było coś ze stykiem, jeśli nie, to spalona kontrolka, coś ze stacyjką itp. ... po nitce do kłębka.
Jeśli po podłączeniu "na krótko" dalej nic się nie dzieje, no to trzeba szukać głębiej - regulator, szczotki. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
ETek
Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 195 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: 2014-07-22, 23:40
|
|
|
Robiłem tak i nic. Kontrolkę na 1 miejscu sprawdziłem. Po przekręceniu kluczyka na zapłon na wtyku D+ jest tyle samo co na akumulatorze ( kabel od kontrolki),a na B+ też wszystko się zgadza. Jutro zmienię regulator i zobaczę. Na razie dzięki za pomoc. |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7517 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2014-07-22, 23:45
|
|
|
Oj sory, miało być D+ u mnie. B+ to jest kabel ładowania
Jeśli na D+ masz 12V po przekręceniu kluczyka, to kontrolka musi się zaświecić. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
ETek
Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 195 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: 2014-07-22, 23:57
|
|
|
Jak mostek prostowniczy padnie to też nie będzie świecić?? |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7517 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2014-07-23, 09:54
|
|
|
Po przekręceniu kluczyka na zapłon powinna świecić. Potem mogłaby się różnie zachowywać, ale na nieuruchomionym silniku powinna świecić. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
ETek
Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 195 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: 2014-07-23, 17:37
|
|
|
Wymieniłem diody i ładowanie jest nawet lepsze niż wcześniej na poziomie 14.5V bez świateł, na światłach 14.2 V. Dzięki za pomoc |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7517 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2014-07-23, 22:05
|
|
|
Dziwne, że Ci kontrolka nie świeciła...Najważniejsze, że już namierzyłeś gada |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
ETek
Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 195 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: 2014-07-23, 22:48
|
|
|
Diody po paliło od wzbudzenia i się nie zaświeciła |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2014-07-24, 11:04
|
|
|
ETek napisał/a: | Wymieniłem diody i ładowanie jest | Czyli miałem rację. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
ETek
Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 195 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: 2015-05-21, 20:02
|
|
|
Sorka za odkop ale problemy z ładowaniem powróciły i znów dwie diody spalone były , z tego że miałem drugi mostek to z niego wygrzebałem dwie diody i zaadaptowałem je do tego co w altelnatorze siedzi , po poskładaniu wszystkiego do "kupy" przyszedł czas sprawdzić czy coś przyniosło efekt, no pięknie ładnie kontrolka powróciła ale po odpaleniu tylko przygasła i cały czas się żarzy wraz z kontrolką , nie wiem od czego ona dokładnie jest (wykrzyknik w kółku i nawiasie okrągłym). Moje podejrzenie to jeszcze któraś dioda padła albo jedna faza w alternatorze odmówiła współpracy. |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2015-05-21, 20:14
|
|
|
Weź to oddaj do jakiegoś serwisu gdzie naprawiają alternatory i będziesz miał po problemie. |
|
|
|
|
ETek
Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 195 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: 2015-05-21, 20:16
|
|
|
Chce sam dojść co i jak ,a przy tym troszkę ogarnąć , a i tak jutro zawita nowy alternator a ten myślę go zrobić i niech leży "na czarną godzinę". W MZ takich cudów to z ładowaniem nie miałem... |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2015-05-21, 20:21
|
|
|
Próbować zawsze warto a do tego jaka satysfakcja jeśli uda nam się coś naprawić |
|
|
|
|
ETek
Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 195 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: 2015-05-21, 20:43
|
|
|
No właśnie , chce dla samej satysfakcji po "dłubać" |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2015-05-21, 23:07
|
|
|
ETek, Sprawdź akumulator ! |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
Michal_96
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 2 razy Wiek: 27 Dołączył: 01 Wrz 2013 Posty: 71 Skąd: okolice Rawy Maz
|
Wysłany: 2015-05-22, 06:58
|
|
|
Ten wykrzyknik o którym piszesz też jest czerwony jak kontrolka ładowania? Jezeli tak sugerował bym że to od hamulca ręcznego i wychodziło by na to że może masz gdzieś zwarcie |
|
|
|
|
ETek
Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 195 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: 2015-05-22, 16:01
|
|
|
Akumulator jest dobry , a kontrolka od ręcznego jest inna. |
|
|
|
|
|