» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowanie sprinter 312 2.9d
Autor Wiadomość
ETek 


Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 195
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2014-07-22, 21:54   Ładowanie sprinter 312 2.9d

Witam, po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu kontrolka od ładowania się nie zapaliła, ładowanie po uruchomieniu silnika rośnie z 12.9 V na 13.5 V i to jest max, Po włączeniu świateł
napięcie spada, z 13.5 V na 12.6 v (czyli ładowania brak). Co może być przyczyną, diody czy regiel lub w ostateczności stojan?? Dodam jeszcze że 1,5 roku temu alternator był regenerowany i chodził bez zarzutów.
Ostatnio zmieniony przez ETek 2014-07-22, 23:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2014-07-22, 22:05   

ETek, Obstawiam, że to diody.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
ETek 


Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 195
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2014-07-22, 22:13   

Jutro będę męczyć się z altkiem. Jak nie to drugi kupię :evil:
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7517
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-07-22, 23:33   

Jeśli się kontrolka od ładowania nie świeci w ogóle po przekręceniu na zapłon, to coś masz z obwodem wzbudzenia. Albo odpiął Ci się przewód bodajże B+ od alternatora, albo regulator napięcia nie zamyka obwodu.

Znajdź styk B+ - jeśli przewód jest na swoim miejscu, to odłącz go i podłącz pod styk wychodzący z alternatora jakiś przewód "na krótko" bezpośrednio z "+" akumulatora. Wtedy uruchom silnik i sprawdź poziom napięcia na akumulatorze. Jeśli jest ok, to oznacza, że nie dochodzi Ci prąd tym odłączonym przewodem - sprawdź, czy po przekręceniu kluczyka na zapłon pojawia się na nim +12V. Jeśli tak, no to było coś ze stykiem, jeśli nie, to spalona kontrolka, coś ze stacyjką itp. ... po nitce do kłębka.

Jeśli po podłączeniu "na krótko" dalej nic się nie dzieje, no to trzeba szukać głębiej - regulator, szczotki.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
ETek 


Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 195
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2014-07-22, 23:40   

Robiłem tak i nic. Kontrolkę na 1 miejscu sprawdziłem. Po przekręceniu kluczyka na zapłon na wtyku D+ jest tyle samo co na akumulatorze ( kabel od kontrolki),a na B+ też wszystko się zgadza. Jutro zmienię regulator i zobaczę. Na razie dzięki za pomoc.
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7517
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-07-22, 23:45   

Oj sory, miało być D+ u mnie. B+ to jest kabel ładowania :torba":

Jeśli na D+ masz 12V po przekręceniu kluczyka, to kontrolka musi się zaświecić.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
ETek 


Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 195
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2014-07-22, 23:57   

Jak mostek prostowniczy padnie to też nie będzie świecić??
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7517
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-07-23, 09:54   

Po przekręceniu kluczyka na zapłon powinna świecić. Potem mogłaby się różnie zachowywać, ale na nieuruchomionym silniku powinna świecić.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
ETek 


Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 195
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2014-07-23, 17:37   

Wymieniłem diody i ładowanie jest :D nawet lepsze niż wcześniej na poziomie 14.5V bez świateł, na światłach 14.2 V. Dzięki za pomoc
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7517
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-07-23, 22:05   

Dziwne, że Ci kontrolka nie świeciła...Najważniejsze, że już namierzyłeś gada ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
ETek 


Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 195
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2014-07-23, 22:48   

Diody po paliło od wzbudzenia i się nie zaświeciła :(
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2014-07-24, 11:04   

ETek napisał/a:
Wymieniłem diody i ładowanie jest :D
Czyli miałem rację. :grin:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
ETek 


Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 195
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2015-05-21, 20:02   

Sorka za odkop ale problemy z ładowaniem powróciły i znów dwie diody spalone były , z tego że miałem drugi mostek to z niego wygrzebałem dwie diody i zaadaptowałem je do tego co w altelnatorze siedzi , po poskładaniu wszystkiego do "kupy" przyszedł czas sprawdzić czy coś przyniosło efekt, no pięknie ładnie kontrolka powróciła ale po odpaleniu tylko przygasła i cały czas się żarzy wraz z kontrolką , nie wiem od czego ona dokładnie jest (wykrzyknik w kółku i nawiasie okrągłym). Moje podejrzenie to jeszcze któraś dioda padła albo jedna faza w alternatorze odmówiła współpracy.
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2015-05-21, 20:14   

Weź to oddaj do jakiegoś serwisu gdzie naprawiają alternatory i będziesz miał po problemie.
 
 
     
ETek 


Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 195
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2015-05-21, 20:16   

Chce sam dojść co i jak ,a przy tym troszkę ogarnąć , a i tak jutro zawita nowy alternator a ten myślę go zrobić i niech leży "na czarną godzinę". W MZ takich cudów to z ładowaniem nie miałem...
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2015-05-21, 20:21   

Próbować zawsze warto a do tego jaka satysfakcja jeśli uda nam się coś naprawić
 
 
     
ETek 


Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 195
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2015-05-21, 20:43   

No właśnie , chce dla samej satysfakcji po "dłubać" :twisted:
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2015-05-21, 23:07   

ETek, Sprawdź akumulator !
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Michal_96 

Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 71
Skąd: okolice Rawy Maz
Wysłany: 2015-05-22, 06:58   

Ten wykrzyknik o którym piszesz też jest czerwony jak kontrolka ładowania? Jezeli tak sugerował bym że to od hamulca ręcznego i wychodziło by na to że może masz gdzieś zwarcie :)
 
     
ETek 


Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 195
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2015-05-22, 16:01   

Akumulator jest dobry , a kontrolka od ręcznego jest inna.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15