» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
V8, V6, R6. Co polecacie ?
Autor Wiadomość
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2015-07-11, 16:36   V8, V6, R6. Co polecacie ?

Silnik w jednym z moich Chryslerów nie jest w najlepszym stanie, szukam czegoś z automatyczną skrzynią biegów, napędem na tył i bez zbędnej elektroniki co będzie pasowało do amerykańskiego samochodu.
Polecicie coś łatwo dostępnego, na mechanicznym aparacie zapłonowym i bez wtrysku?
Myślałem nad silnikiem z Opla Omegi albo od BMW ale kompletnie się na tym nie znam...
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
ETek 


Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 195
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2015-07-11, 19:00   

W oplu omedze v6 jest na wtrysku ale spoko silniczek jak się o niego dba i to jeździ i jeździ :)
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7507
Skąd: Żyrardów

Wysłany: 2015-07-11, 19:48   

Najczęstsza przeróbka do wszelkich buggy, replik itp. to 2,0 ze Sierry. Mega trwały motór.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-07-12, 07:16   

jesli chodz o przeszczep jakiegos prostego uniwersala to jak kosior mowi silniki forda najlepszebo relatgwnie sa proste. ja do lotusa wsadzilem zeteca2.0 blacktop. Ale do takiego Amierykanca to proponowalbym 2.8 v6 ze scorpio. starsza konstrukcja ale latwo ja na gaznik przerobic i jest wytrzymala.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2015-07-12, 07:26   

ETek, a ile kabli trzeba żeby go podłączyć? Są jakieś komputery, strowniki?
kosior30, 2.0 to ja mam w standardzie, jak już przeróbka to na całego :D W tych budach fabrycznie siedziały R6 4.0, a częstą praktyką w Australii jest montowanie smallblock'ów także miejsca jest sporo ;)
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2015-07-12, 07:28   

Hvil, czy te Fordy 2.8 wychodziły w automacie?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2015-07-12, 08:04   

Szukaj 2,9 Coswortha z automatem 4 biegowym.
A z elektroniką i kabelkami w razie potrzeby pomogę.
Trzeba będzie tylko odpowiednie schematy znaleźć, z czym nie powinno być problemu.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-07-12, 08:12   

motomaciey, spokojnie, podejrzewam, ze i spialbys ze swoja wykonujac odpowiednia flansze. byly fabryczne automaty, ale 90% skrzyn tylnonapedowych ma demontowalny przedni dzwon i mozna po przerobkach zaadoptowac tylko dzwon z manuala. ja spialem zeteca ze stara idiotoodporna n9 kupujac gotowy dzwon pod ten zestaw na jebaju.

mozna jak dex pisze latwo elektryke zrobic, ja okroilem elektryke do minimum. gaźniki zamiast wtrysku, sygnal z tpsa, czyjnika walu, megajolt co to za zaplonu mape odpowiada i pozostawiony fordowski rozdzielacz i cewki. ale w tych starych 2.9 v6 to jest chyba jeszcze na palcu to zadnych przerobek nie trzeba.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
ETek 


Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 195
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2015-07-12, 09:15   

motomaciey, Niestety kable i sterownik potrzebny ...
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2015-07-12, 09:50   

2,9 od forda ma pod 200 koni idelanie pasuje do tego konceptu.
automaty też tam bywały , ew 2,5 v6 lub 2,6 r6 od starej omegi.

jednakże 2.9 + automat wydaje sie być najrozsądniejszy - w miare tanio można kupić całe jeźdzace auto i nast wypruć silnik skrzynie i most
Raz nawet widziałem na oczy transita z lat 90 po takim swapie.
http://olx.pl/oferta/ford...html#b8d1cd3b76
jest gaz automat , wiazka sterwoniki , reszte mozna rozkrecić ew bude sprzedac na zlom i i jak jesteśmy jakieś 1000zl do przodu
Hvil, + podoba mi sie twoja koncepcja + gaźniki z starego sportowego japonskiego litra.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
toudi 

Motocykl: mz 251 eeeeee ;)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 141
Skąd: chruszczobrod
Wysłany: 2015-07-12, 10:13   

Jak chcesz malo elektroniki to coś takiego http://www.corsa-a.pl/for...bdc93e87b69b294 MEGASQUIRT robi robotę z każdym silnikiem.A jak w przyszłości będziesz chciał kompresor to go mozna na nim wystroic.Kolega miał go w cc 1.2 turbo i mial dwie mapy przełaczane pod kierą 110 i 148koni;)
 
     
ETZ9994 

Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Opole Lubelskie
Wysłany: 2015-07-12, 11:02   

Wg mnie silniki BMW dobrze by się do tego nadawały ze względu na spory dostęp części i silników na rynku,wytrzymałość i ekonomiczność biorąć pod uwagę moc tych silników.Polecam silnik R6 m50b25 2.5l 192km pali srednio 8-10lbenz lub silnik V8 m60b30 3.0l 230km spalanie 9-12benz albo silnik v8 4.0 286km spalanie ok 15l. Tutaj silnik 3.0 na przykładzie Lady 2107 https://www.youtube.com/watch?v=1vJkRD0oF30 https://www.youtube.com/watch?v=KrvFuUZAfGI
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2015-07-12, 11:26   

Hvil, z przekładaniem skrzyni jest za dużo kombinowania, koncepcja jest taka żeby z 2 Ltres przełożyć cały silnik ze skrzynią do 180-tki bo jest zdrowszy, a potem wrzucić tam większy piec.
dex, na pewno zgłoszę się do Ciebie po poradę :piwo:
toudi, to co wkleiłeś to ciekawa rzecz jednak wolę się uwsteczniać i trzymać gaźników ;)
ETZ9994, czy te silniki wychodziły z automatycznymi skrzyniami biegów, mechanicznym zapłonem i gaźnikami? Ci od tej Łady to jacyś debile...

Chcę uniknąć plątaniny gumowych rur pod maską, zastosować okrągły filtr jak w amerykańcach, a czasem dla szpanu poruszać się bez niej :cool:

Poniżej Centura z V8-mką



...i z R6-tką, silnik o tyle fajny, że łatwo jest zastosować gaźniki motocyklowe :grin:

_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
ETZ9994 

Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Opole Lubelskie
Wysłany: 2015-07-12, 20:11   

Gaznik w europejskich silnikach to rzadkość.Dlaczego wtrysk odpada?
 
     
arlamir 


Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 442
Skąd: RJA
Wysłany: 2015-07-12, 20:43   

Silnik m30b30 bmw rzędowa szóstka na mechanicznym rozdzielaczu zapłonu z e34 oraz e31 no ale tam jest trochę kabli, znowu skrzynie automaty ponoć chwalone są za trwałość podobnie jak i silniki. zależy co chcesz osiągnąć ale roboty z przeszczepem będziesz miał co niemiara, źle zamontujesz poduszki silnika to przy mocnym wdepnięciu wykręci serducho ( w e30 widziałem jak takie coś się dzieje ). Zastanów się nad czymś co było oryginalnie w serii mocniejszego odrobinę mniej przeróbek będziesz miał.
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2015-07-12, 21:51   

A jaki masz budżet na swap?
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-07-12, 22:57   

Ja w zetecu mam 4 gaźniki z cbr 900, piknie to hula ale tragicznie pali:-)

A wracając do Twego swapu, BMW są niczego sobie, ale w Polsce statystycznie łatwiej zdrowy silnik Forda niż BMW kupić.

A te v6 są oldschoolowe, proste i jakbym miał szerszą ramę to bym z zeteca na rzecz starszego v6 zainwestował. One też bywały z automatem.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2015-07-13, 09:55   

ETZ9994 napisał/a:
Dlaczego wtrysk odpada?

Nie lubię wtrysków :P Gaźniki jestem w stanie sam ustawić, na wtryskach się nie znam.

arlamir, oryginalnie wychodziły większe silniki ale na rynek australijski, sprowadzenie takiego silnika nie wchodzi w grę.

jannex, mógłbym wydać kilkanaście tysięcy ale im więcej kasy zostanie w kieszeni tym lepiej ;)

Spotkał się ktoś z Was z silnikiem V6 3.3 z Chryslera Stratusa? Trafione modele można dostać w podobnych pieniądzach co Fordy Scorpio, a jednak wciąż pod maską byłby Chrysler :D
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2015-07-13, 11:03   

motomaciey, po pierwsze wtrysku nie ma się co bać.
Tam nic nie trzeba regulować, ponieważ komputer robi to za Ciebie automatycznie.
Po drugie osiągi na wtrysku, nie są okupione znacznym wzrostem spalania.
Po trzecie, bardzo niskie temperatury nie wpływają na konieczność grzebania przy układzie.

To może zastanów się nad 2,8 V6 30V z Audi.
193KM przy 6000 obr./min. i 230 Nm przy 3000 obr.min w serii.
Kompletny silnik kupisz do 1,5 tys.zł, wiązkę z komputerem ogarnę Ci bez problemu.
Robię wiązki do VAG-a pod TDI, a te od benzyny niewiele się różnią.
Do tego silnika dostaniesz skrzynię, jaką sobie zapragniesz, z automatami włącznie, w rozsądnych cenach.
Jest tego dużo na rynku.

Diagnostyka po złączu OBD jest dziecinnie prosta i będziesz ogarniał ją sam po 5 minutach szkolenia :)
Części ogólnodostępne i w rozsądnych cenach.

Znam te silniki osobiście, ponieważ mój ojczulek miał taki w A4, a teraz taki sam ujeżdża w A6.
Oba na sekwencyjnym gazie pracują bez zająknięcia.

A4 przy masie 1450kg, napędzie FWD i ciężkiej nodze na pedale przyspieszenia w mieście spalało 14l LPG, na trasie potrafiło zejść do 12 przy prędkościach 120-140km/h.

W A6 przy większej masie, quatro i automacie w mieście spala 17l LPG.

Dynamika silnika jest piękna.
Już od 1500obr./min. generuje taki moment, że wyprzedzanie na 5 biegu bez redukcji przy 120km/h to bajka.
Po redukcji do 3ki od 120 do 180km/h w jakieś 4s. :)
Rozpędziłem dziada do 245km/h na 4 biegu (5-cio biegowy manual) i zabrakło mi drogi do zapięcia 5.

100km/h robił w 7s. o ile nie spaliłem startu.
160km/h pojawiało się na blacie po kolejnych 5s.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7507
Skąd: Żyrardów

Wysłany: 2015-07-13, 11:50   

V6 ze stratusa moja siostra miała w Grand Voyagerze. Całkiem sprawnie bujało to tę budę, a po trasie schodziło do 8,5L przy prędkościach autostradowych. Automat przeciętny, szału nie ma, kickdown trochę musi się namyśleć, no ale w końcu to nie dsg. Jak go kupiła miał 120tys. mil, a jeździła nim parę ładnych lat, w tym kilkukrotnie trasy Hiszpania-Polska i z twgo co pamiętam nie działo się dosłownie nic. Jak ze wszystkim - musisz trafić zadbany egzemplarz.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13