» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
V8, V6, R6. Co polecacie ?
Autor Wiadomość
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-07-13, 11:59   

dex, a do tych silników są skrzynie tylnonapędowe, o układzie silnik-skrzynia wzdłużnie?
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2015-07-13, 16:08   

dex, Wypowiesz się nt. V8 z Audi?
kosior30, miałem już Ci punktów nie dawać ale w pełni się należy :P Czy Voyager Twojej siostry nie miał tego silnika poprzecznie?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2015-07-13, 16:56   

Hvil, racja, o tym fakcie zapomniałem, ale zawsze można zrobić quatro :D

motomaciey, nie miałem nigdy do czynienia osobiście, więc nic nt. użytkowania.
Co do instalacji, to jedna bajka. W razie potrzeby ogarniemy.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2015-07-13, 17:06   

motomaciey, fajnie podsunąłeś temat z v8 w starych setkach 100c4 i a6c4 (sam ujeźdzam) montowali silniki 4.2 w układzie wzdłużnym 280 albo 326km ( lub nowsze z a6c6 i a8 maja po 340km) silniki dość wytrzymałe (rozrząd na łańcuchach) ale skatowane lubią pić olej. w 100% spinano je z napędem quattro (zarówno automaty jak i ręczne skrzynie) jednakże jest możliwość wyeliminowania przedniego napędu (wyjecie i zalepienie półosiek) i zablokowanie torsena (centralny dyfer) , co powoduje tyle ze napęd mamy przekazywany 100% na tył, ale to wyższa szkoła jazdy bo trzeba rozkręcać skrzynie biegów.

kiedyś na forum audi c4 jeden user robił swap silnika v8 z audi c4 z org skrzynia i dyfrem w starym volvo 240 https://vimeo.com/81547557
http://bb3.audi-c4.pl/vie...php?f=75&t=1405 - tu jest cały temat ale musisz sie zalogować aby to zobaczyć - ale temat jest dość obszerny bo ma 35 stron i 500 postów z opisówką krok po kroku ale jest dość ciekawy.

Ps Voyager ma tylko przedni napęd
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
Ostatnio zmieniony przez Dodek 2015-07-13, 17:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2015-07-13, 17:12   

dex, czyli rozumiem, że AUDI V6 ma napęd na przód?

Po spędzeniu kilku godzin na capri.pl coraz bardziej przekonuję się do Forda. Szkoda, ze Capri MK1, które miałem na oku było swa razy droższe niż moje dwa Chryslery razem wzięte :roll:
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-07-13, 21:14   

motomaciey, ja chyba rozumiem Twoje rozterki, chłopaki mają koncepcje na fajne projekty, ale grzebanie w automacie 4x4 audicy, blokowanie torsena, to ja chyba widzę w profesjonalnych projektach driftingowych czy rajdowych. W stodole pod domem trochę drogi i skomplikowany gips.

Ja miałem do swojego lotusa setki koncepcji, a poszedłem optymalnym prostym torem. Gaźniki - bo mniej kabli i myślenia do czego one są
Ford - bo może o epokę technologicznie w tył ale samemu wszystko i na łatwej dostępności
Dodatkowo silniki forda mają bez przeróbek adekwatne skrzynie tylnonapędowe.

A zaczynałem od koncepcji 1.8T jakie wychodziły tylko poprzecznie ze skrzynią od łady. Już nawet miałem dzwon przerobiony by pasował... i na tym się skończyło.

Prostota i koszty wzięły górę.
Ja się przymierzam do Capri na zimę. :piwo: Ale mnie bardziej MK II ciągnie.

Mam dla niej KL-ZE z kompresorem na palecie:)
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2015-07-14, 08:33   

motomaciey, Wszystkie Audi mają w standardzie FWD i w opcji Quatro.
To samo dotyczy A8.
Zwyczajnie zapomniałem, że twoje to Chryslery ;)

O ile ręczne skrzynie z VAG-a rozbierałem i są banalnie proste, o tyle automatu w quatro raczej bym się nie czepił.
Ale z drugiej strony patrząc, można dorobić flanszę pod inną skrzynię, byle by wałki sprzęgłowe pasowały.

Robiłem tak w Dexfalii.
Musiałem skrzynię obrócić o 165st.
Mam znajomego, który w dobrej cenie wypala laserem różne graty, więc koszty nie zabijają.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-07-14, 08:37   

dex, ja do skrzyni n9 robiłem flanszę pod zeteca i właśnie zabrakło wałka ze skrzyni, ale każdy kto ma Tig, jest w stanie odciąć oryginalny kawałek dzwonu skrzyni i przyspawać flanszę w miejscu odpowiednio zdystansowanym.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2015-07-14, 09:55   

Co to znaczy FWD?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-07-14, 10:06   

Front Wheel Drive - po naszemu tak jak w Tico
Rear Wheel Drive - tak jak w polonezie

Chodzi o to, że Ty masz amierykańce RWD z ustawieniem silnik i skrzynia wzdłużnie.


Większość nowych samochodów, w tym audi ma FWD+ ustawienie poprzeczne silnik, przeszczep czegoś takiego do Twojej budy to jest budowanie od zera pojazdu.

Szukaj zestawów wzdłużnie ustawionych ze skrzynią automat RWD, na myś przychodzi mi marka:
-Ford (za którym oponuję namiętnie)
-mazda mx-5, stara RX-7 <vankiel pod maską to je coś, ale raczej nie do stodołowych napraw)
-BMW
-Stare silniki opla np omega
-różnej maści amerykańce
-polskie polonezy i kanty
- bardzo ciekawe silniki i idiotodporne skrzynie mają stare volvo, ja chciałem most ze stasrego volvo spiąć w swoim lotku, ale postawiłem na wielowahaczówkę, teraz żałuję...
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
ETZ9994 

Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Opole Lubelskie
Wysłany: 2015-07-14, 11:12   

Jeszcze radził bym ci zastanowić się nad silnikiem z mercedesa 123 beczki jeśli koniecznie chcesz silnik na gazniku.Tu masz rozpiske silników https://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W123
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2015-07-14, 12:55   

A może Jaguar? Silniki duże, mocne, a dawcy w przyzwoitych pieniądzach: http://olx.pl/oferta/jagu...html#9e6fc692ad
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-07-14, 13:00   

motomaciey, z jaguarem będą jaja ze skrzynią. Ten automat ma jakichś zewnętrzny komputer czy coś tam i pierdylion kabli, przynajmniej w mogelu XJ z 2000-2004 tak jest. Chyba, że masz kogoś co umie miernika używać pod ręką to można się porywać. Na pewno jedne z najwytrzymalszych konstrukcji w stawce.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2015-07-14, 13:30   

Możesz jeszcze pokombinować z silnikiem Rovera 1.8 VVC, do polonezów to wstawiają więc problemu z przeróbką nie powinno być. Jedyny problem to może być instalacja ale podobno pasuje od poloneza 1.4 w którym był silnik od ROVERA.
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-07-14, 13:37   

Seba_830, 1.8 serii K czy tym bardziej 1.8 vvc hondowskie roznosi skrzynię poldka w dwa dni na torze radom. Kolega takiego właśnie lotka zrobił i przesiada się na skrzynkę mt75:P
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2015-07-14, 13:43   

Seba_830, problemem nie jest tutaj instalacja ale fakt, że to 1.8, to tak jakbym do Harley'a pchał silnik od Jawy...

Oryginalnie w Centurach montowano sześciocylindrowe rzędowe silniki HEMI 215, 245 i 265 o pojemnościach 3.5, 4,0 i 4.3l, taki silnik byłby idealny. Pytanie gdzie takiego szukać :?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-07-14, 13:52   

motomaciey, mój kolega ma jakiegoś starego jeepa cherokee z takim silnikiem. 4.0 w R6 i rzeczywiście to jest mocarz. Ale do takich wozów to mi się bardziej vki widzą :piwo:
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
ETZ9994 

Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Opole Lubelskie
Wysłany: 2015-07-14, 14:09   

Nie baw się w jakieś wynalazki typu Jaguar,Rover,Ford.Musisz szukać silników w aut tylnonapędowych zeby nie robić zbytniej rzeźby przy montażu ale i tak pewnie twoja skrzynia wał trzeba bedzie zmienić a twój dyfer i półośki tego nie wytrzymają przy mocnych silnikach.Wg mnie w gre wchodzi tylko Mercedes,Bmw,Silniki z Opla Omegi i tylnionapędowe Volva bo części do tego w brud a silnik np od bmw 3.0 v8 kompletny Swap kupisz już za ok 3tys zl i każdy mechanik obeznany w tych markach ci to ogarnie i sam znajdziesz dużo informacji na różnych forach
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-07-14, 14:55   

ETZ9994, fordy mają rwd skrzynie i silniki wzdłużne fabrycznie - scorpio, sierra
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
mhga 

Motocykl: 2x MZ ETZ 250
Wiek: 27
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 8
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2015-07-14, 15:55   

Jak ma być po amerykańsku to może coś tego typu: http://olx.pl/oferta/siln...html#09a0877569 small block 5.2l v8? Facet ma do niego jeszcze za 80 zł nowy wałek rozrządu. Problem pewnie będzie ze znalezieniem do tego króćca, gaźnika i skrzyni.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14