» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: eMZetkowicz
2006-07-26, 22:42
Regeneracja cieknących tylnych amorków w MZ
Autor Wiadomość
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2009-04-15, 15:24   

Ja już tego filmiku nie posiadam, za dawno to było.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2010-04-12, 22:35   

Podstawowa zasada działania amortyzatora- tłumić. Skoro sprężyna działa na ściskanie to amortyzator działa na rozciąganie.
Tym samym, wcisnąć amortyzator jest łatwo, a ciężko powinno się go rozciągać. (nie dotyczy gazowych bo one inaczej pracują).
Na całym skoku opór stawiany przez amortyzator powinien być jednakowy, jednak na końcówkach bywa że jest dużo lżej ale na małym odcinku.
Ale wiadomo że jak coś jest wypracowane to nie będzie działać idealnie, a wypracowuje się w tym zakresie gdzie najwięcej pracuje- środek.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Rafal1480 
Rafal


Motocykl: MZ ETZ 250e
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 230
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-03-20, 12:25   

przepraszam że odkopuje temat, ale jakby ktoś chciał to mam dostęp do tych zimerów 10x19x7 :piwo:
_________________
- niema takiej ruiny co odbudować by się niedało-
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1383
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2011-03-20, 19:49   

Zobacz na tą stronę http://www.oring.pl/ z pracy kupowałem tam sporo nietypowych uszczelnień. A te 10x19x7 kupowałem w Nisku w hurtowni łożysk i pasów http://www.zbi-mar.pl/ . Możesz tez zapytać w sklepach z częściami do pralek typu gosposia, bo chyba takie uszczelnienie jest w pralkach wirnikowych.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
dam92 

Motocykl: aktualnie brak
Wiek: 31
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 24
Skąd: Tychy
Wysłany: 2013-06-17, 21:45   

Można prosić o uaktualnienie fotek? bo nie wyświetlają się duże są tylko widoczne miniaturki. :) Z góry dzięki za pomoc.
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-06-19, 18:25   

Kliknij w minuaturke, po prawej stronie masz napis Continue to the media, kliknij na ten napis i otworzy sie fotka :) :piwo: :piwo: .
 
     
mati14 

Motocykl: mz etz 251e
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 485
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-09-19, 11:46   

WITAM. mam pytanie czy ten zaworek w szklance powinien trzymać jak naleję np wody ?
_________________
Jazda na etezecie to najlepsza jazda na świecie :D
 
     
mati14 

Motocykl: mz etz 251e
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 485
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-09-19, 15:06   

chciałem zobaczyć czy trzyma i nalałem wody i wszystko ucieka tym zaworkiem czy on ma tak przepuszczać czy co?
_________________
Jazda na etezecie to najlepsza jazda na świecie :D
 
     
mati14 

Motocykl: mz etz 251e
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 485
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-09-19, 18:50   

jak coś już wszystko zrobione chodzą jak nowe heavy
_________________
Jazda na etezecie to najlepsza jazda na świecie :D
 
     
patryk251 

Motocykl: etz 251
Wiek: 30
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 36
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2014-03-02, 20:04   

Myślę że komuś się na pewno przyda więc napiszę mój własny patent (sprawdzony przeze mnie na przednim zawieszeniu) :mrgreen: na zregenerowanie uszkodzeń na częściach roboczych(tych co ślizgają się po nich uszczelniacze)przedniego i tak jak w tym temacie tylnego zawieszenia. Otóż wszystkiego rodzaju wżery, skaleczenia po młotkach,kluczach i innych cudach można naprawić w następujący sposób:

miejsce uszkodzenia trzeba zeszlifować papierem wodnym 600 lub kiedy zadzior jest mocno wyczuwalny pod palcem można go lekko przypiłować pilnikiem a następnie papierem wodnym. Szlifujemy to do momentu kiedy przesuwając palcem po miejscu uszkodzenia nie wyczuwamy ostrych wystających krawędzi które kaleczą uszczelniacz. Kiedy już mamy zeszlifowane pozostaje wgłębienie na które znalazłem patent. Kupujemy klej dwuskładnikowy POXIPOL przezroczysty lub ciemny, pozostałe wgłębienie dobrze odtłuszczamy benzyną lub nitrem, rozrabiamy trochę poxipolu i wypełniamy nim wgłębienie. Po około 20 minutach kiedy wyschnie szlifujemy nadmiar kleju (tak jak szlifuje się szpachlówkę) papierem wodnym 350 a potem 600 albo 800 aż do momentu kiedy zeszlifuje się cały nadmiar kleju a powierzchnia bedzie idealnie gładka.
Praca mozolna ale efekt bardzo zadowalający :lol: pozwalający zaoszczędzić trochę kasy którą trzeba by było wydać na wymianę uszkodzonej lagi.
Myślę że wszystko w miarę zrozumiale opisałem :wink:
Pozdrawiam wszystkich i życzę miłej pracy :wink:
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2938
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2014-03-02, 20:08   

patryk251, Wszystko pięknie, ale ile przejechałeś od zrobienia ?
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
grajko91 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 826
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2014-03-02, 20:47   

Dobry patent jeśli trzeba szybko a części zamiennej brak. Wydaje się że powinno trochę polatać :piwo:
 
 
     
patryk251 

Motocykl: etz 251
Wiek: 30
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 36
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2014-03-02, 22:01   

Zrobiłem na tym ok 1500km i ani śladu oleju :wink: Dodam jeszcze że założyłem uszczelniacze ARI a nie simbo za 2 zł
 
 
     
mati14 

Motocykl: mz etz 251e
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 485
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-03, 20:11   

patryk251, Ile kosztowały uszczelniacze ? Ja za corteco płaciłem 6zł za sztukę i trzymają świetnie.
_________________
Jazda na etezecie to najlepsza jazda na świecie :D
 
     
patryk251 

Motocykl: etz 251
Wiek: 30
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 36
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2014-03-03, 22:02   

Nie pamiętam dokładnie ale około 30zł
 
 
     
Phosgene 

Motocykl: MZ ETZ 250 1983r.
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 20
Skąd: Friedeberg/Posen
Wysłany: 2014-08-22, 19:48   

Mógłbyś autorze te fotki odświezyć?
 
 
     
Zeflo 

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 78
Skąd: Wolbrom
Wysłany: 2015-03-25, 21:12   

Witam. Zakładacie oringi o przekroju kwadratowym? Jeśli tak, to gdzie takie zakupić? U mnie w sklepie nie ma takich. Czy zwykłe okrągłe dają radę ?
 
     
mati14 

Motocykl: mz etz 251e
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 485
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-01, 12:50   

Zeflo napisał/a:
Czy zwykłe okrągłe dają radę ?
Dają radę. Już 3 pary regenerowałem i nic nie cieknie ani się nie poci.
_________________
Jazda na etezecie to najlepsza jazda na świecie :D
 
     
Zeflo 

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 78
Skąd: Wolbrom
Wysłany: 2015-04-01, 19:53   

Dzięki :piwo:
 
     
Pakynchalter 

Motocykl: M-72,MZ 251,MR-2375
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2016
Posty: 34
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-10-31, 16:51   

Odkopię po roku, ale nie warto zakładać kolejnego tematu. Interesuje mnie to ile nalać tego oleju 15w. Jest napisane że od 50ml do pełnej szklanki, czy ktoś ma wypróbowane ile tam ma tego być? Chciałbym aby na polskich drogach wybierało dziury i żeby strachu nie było jakbym kogoś miał zabrać na plecak :D U mnie jeden był suchy a drugi przeciekał więc nie mam żadnego odniesienia.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 14