Jaki bus 10-15tys. zł? |
Autor |
Wiadomość |
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-08-17, 21:48
|
|
|
My użytkujemy sprintera 2.2 cdi od 10 lat, nakręciliśmy ok 150 tys km. Najsłabszy jego punkt to korozja, progi już były naprawiane, silnik w miarę dynamiczny jak na średniego dostawczaka, spalanie 9-12 l/100km. Przez 10 lat pomijając normalne naprawy typu klocki ,tarcze itp to największą naprawą była regeneracja wszystkich wtryskiwaczy. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
chicken19
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 126 Skąd: Wejsuny/Grójec
|
Wysłany: 2015-08-17, 22:48
|
|
|
Dodek napisał/a: |
Ew jesli macie ochotę tylko na busa polecam t4 - w wersji caravelle lub multivan , solidna maszyna, ale ja bym brał silnik 2.5 5 cylindrową benzyne ; lub 2.8 w lpg - spali tyle co diesel a nawet mniej a jazda całkiem inna. A jak juz brać diesla to tylko stare dobre 5 cylindrowe 2,5 tdi
- szkoda tylko ze słabe strasznie 102km.
|
Co do 2,5 TDI absolutnie się nie zgadzam że to słabe.Pod górę na dwupasmówce wchodził na obroty bardzo chętnie dotrzymując kroku osobówkom a na co dzień woził ludzi PL-UA i wypchany był pakunkami po sam dach.Pięć cylindrów świetnie robi robotę.A jak 102 KM mało to jest jeszcze 150 KM.VR6 natomiast nie bardzo przepada za gazem ale za to mocy zawsze wystarcza,fajny dźwięk ale spalanie podejrzewam że nawet z LPG będzie wysokie.1.9 TDI miałem też okazję się przejechać to nawet na pusto w pagórkowatym terenie jak nie trzymałeś na obrotach to ciągle trzeba było wachlować miedzy 4 a 5 biegiem,już 2,4 D miałem wrażenie że silniejszy choć bez turbo.Jeśli benzyna z LPG to tylko 2,5-prosty,niezawodny,żywotny.
Od chyba 1995 nadwozie było już ocynkowane do połowy wysokości.
Jeździłem LT-kiem faktycznie to wytrzęsiawka jest ale 1,5 tony złomu na pace i górki ledwie co odczuwał.
Sprinterem natomiast jeździłem 2,2 CDI oraz 2,9 TD.Odczucia z dynamiki to bym powiedział że 2,2 nawet żwawiej chodzi ale wyjąć z niego wtryski jak się zapieką w głowicy to jest wyzwanie.Na 2,9 przemawia natomiast jego długowieczność.Tym co jechałem miał ponad 400 tys i odpalał w zimie bez problemu tylko ten cholerny hydrauliczny napinacz paska PK piszczał jak opętany . Co do blachy to ja bym raczej powiedział że LT ma mocniejszą niż Sprinter.
Vito odpada moim zdaniem od razu.Korozja atakuje wszystko co metalowe-drzwi,progi,podłogę,klapę bagażnika,pod schodkiem do kabiny jak zdejmiesz plastik to przeważnie nic nie ma.Wiem bo rozbierałem kilkanaście do gołej budy pod lakier.Komfort jazdy całkiem przyzwoity. |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2015-08-17, 23:13
|
|
|
chicken19, akurat jeźdze 2.5 tdi na codzien w budzie a6 gdzie 140km szału nie robi.
Kosior chyba wybierze coś wiekszego pewnie sprinter bo duża paka, t4 z jego przedziałem bagazowym bedzie zbyt malutki.
Ps 2.9 w sprinterze to jeden z najlepszych silnikow - stara szkoła bez zbednej elektroniki i mało awarii. |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7504 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2015-08-18, 18:28
|
|
|
Dodek napisał/a: | Kosior chyba wybierze coś wiekszego pewnie sprinter bo duża paka, t4 z jego przedziałem bagazowym bedzie zbyt malutki. |
Na razie regularnie czytam i przeglądam ogłoszenia Każda wypowiedź bardzo cenna dla mnie! |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-08-18, 20:52
|
|
|
chicken19 napisał/a: | Dodek napisał/a: |
Ew jesli macie ochotę tylko na busa polecam t4 - w wersji caravelle lub multivan , solidna maszyna, ale ja bym brał silnik 2.5 5 cylindrową benzyne ; lub 2.8 w lpg - spali tyle co diesel a nawet mniej a jazda całkiem inna. A jak juz brać diesla to tylko stare dobre 5 cylindrowe 2,5 tdi
- szkoda tylko ze słabe strasznie 102km.
|
Co do 2,5 TDI absolutnie się nie zgadzam że to słabe.Pod górę na dwupasmówce wchodził na obroty bardzo chętnie dotrzymując kroku osobówkom a na co dzień woził ludzi PL-UA i wypchany był pakunkami po sam dach.Pięć cylindrów świetnie robi robotę.A jak 102 KM mało to jest jeszcze 150 KM.VR6 natomiast nie bardzo przepada za gazem ale za to mocy zawsze wystarcza,fajny dźwięk ale spalanie podejrzewam że nawet z LPG będzie wysokie.1.9 TDI miałem też okazję się przejechać to nawet na pusto w pagórkowatym terenie jak nie trzymałeś na obrotach to ciągle trzeba było wachlować miedzy 4 a 5 biegiem,już 2,4 D miałem wrażenie że silniejszy choć bez turbo.Jeśli benzyna z LPG to tylko 2,5-prosty,niezawodny,żywotny.
Od chyba 1995 nadwozie było już ocynkowane do połowy wysokości.
Jeździłem LT-kiem faktycznie to wytrzęsiawka jest ale 1,5 tony złomu na pace i górki ledwie co odczuwał.
Sprinterem natomiast jeździłem 2,2 CDI oraz 2,9 TD.Odczucia z dynamiki to bym powiedział że 2,2 nawet żwawiej chodzi ale wyjąć z niego wtryski jak się zapieką w głowicy to jest wyzwanie.Na 2,9 przemawia natomiast jego długowieczność.Tym co jechałem miał ponad 400 tys i odpalał w zimie bez problemu tylko ten cholerny hydrauliczny napinacz paska PK piszczał jak opętany . Co do blachy to ja bym raczej powiedział że LT ma mocniejszą niż Sprinter.
Vito odpada moim zdaniem od razu.Korozja atakuje wszystko co metalowe-drzwi,progi,podłogę,klapę bagażnika,pod schodkiem do kabiny jak zdejmiesz plastik to przeważnie nic nie ma.Wiem bo rozbierałem kilkanaście do gołej budy pod lakier.Komfort jazdy całkiem przyzwoity. |
Z zapieczonymi wtryskiwaczami to się zgodzę, to samo było u mnie, ale jak zrobisz raz to spokój na parę dobrych lat |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
chicken19
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 126 Skąd: Wejsuny/Grójec
|
Wysłany: 2015-08-22, 18:24
|
|
|
Dodek w busie jest inne przełożenie skrzyni biegów więc nie ma co porównywać.Przejedz się i zobaczysz.
Allu niestety u moich znajomych którzy na co dzień robią busy w dwóch cdi wtryskiwacze urwały się co zakończyło się zdejmowaniem głowicy.
Kosior a może Transit z roczników 2000-2006?Mieści się w twoim budżecie.Oczywiście z silnikiem powyżej 2 litrów z racji że był słaby i miał awaryjny układ paliwowy.
Przykładowo:
http://otomoto.pl/oferta/...n-ID6y94uj.html |
|
|
|
|
ETZ9994
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 3 razy Wiek: 29 Dołączył: 14 Sie 2012 Posty: 143 Skąd: Opole Lubelskie
|
Wysłany: 2015-08-22, 21:45
|
|
|
Tylko nie taki Transit.Widziłem 10latki z blacha jak sito.Posiadam Ducato 2.8d z 2000roku i mogę powiedzieć że ma bardzo cienkie i słabe blachy tak samo jumper,boxer a transit dużo słabsze od tej trójki.Sprinter i Lt mimo nieocynkowanych blach ma je grubsze od konkurencji i w przypadku auta niezadrapanego i nie obitego korozja nie ma prawa wyjść. |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2015-10-22, 22:09
|
|
|
W tych transitach sa cienkie silniki TDCI, - sporo awarii. Vw'genowski 2,5 tdi to przy nich czołg.
Apropos LT35 i t4 - zastanów się - ktore auto lepiej sie bedzie sprawować np w miejscie- jeżeli chodzi np o parkowanie czy zwrotność. |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2015-10-22, 22:27
|
|
|
Nie.
W lt siedzi też 2.8 tdi , ale to troche nieudany piec , 2.5 r5 jest lepsze. |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7504 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2015-10-23, 14:46
|
|
|
Silniki są chyba sprawniejsze w T4.
A ja pospamuję trochę - wczoraj udało się kupić wreszcie upragniony Alkobus
http://olx.pl/oferta/merc...D5-IDbXFI3.html
Stargowane na niecałe 14k zł, tak więc nie jest źle. Wiadomo, parę rzeczy do poprawy, typu hamulce do zrobienia, centralny trochę fiksuje. Ale ogółem nie ma się do czego poważnie przyczepić. Silnik 2,2, a mimo to całkiem spoko się zbiera. Ogólnie zobaczymy jak to się będzie sprawdzać mechanicznie. Jeśli chodzi o komfort, to jest bajka Facet dorzucił całkiem fajne audio oparte na wzmaku Blaupunkta, subwooferze i głośnikach JBL. Rozpierdziela kabinę po prostu Wreszcie będziemy podróżować jak ludzie
Dzięki serdeczne za wszelką pomoc w wyborze busa - jak zawsze można na MZ Klub liczyć |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1683 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2015-10-23, 16:06
|
|
|
kosior30, super furka A co do 2.2 to nie martw się, to dobre silniki a nawet przy gabarytach waszego autobusu nie będzie palić jak stefan jawę |
_________________ Wino, konserwy, muzyka bez przerwy
Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.
Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda. |
|
|
|
|
Adax
DODAJ GAZU NA WIRAZU
Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 1251 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2015-10-23, 16:15
|
|
|
Co tu dużo gadać - wygląda jak by był szyty na miarę dla Pull The Wire! Oby służył bezproblemowo. Już widzę jak poobklejany Waszym logiem przemierza kraj a fanki mdleją na jego widok! Na szczęście tuż za Wami jest motomaciej w swoim ambulansie! |
_________________ Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-23, 17:07
|
|
|
kosior30, u Ciebie stoi? |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
PANDX
Motocykl: etz '83
Dołączył: 23 Kwi 2015 Posty: 19 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-10-23, 21:54
|
|
|
Siemanko,
też podłącze się pod temat - chce kupić Berlingo w benzynie(najbardziej interesuje mnie 1.6 16v albo 1.8 8v)(zakiszone).
Miał ktoś kontakt z takim wózkiem? Interesuję mnie wszelkie opinie i ew. rady
Dzięki |
|
|
|
|
spiekarz89
deathrider89
Motocykl: DDR 83'! PRL 83'!
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 244 Skąd: LJA
|
Wysłany: 2015-10-23, 23:23
|
|
|
Trzynastka bardzo dynamiczna jednakże przy ostrym kitowaniu zechla blisko 14l. Przy normalnej 'dziadkowej' jeździe ok 10l. Blacharka to najsłabsze ogniwo tych aut. Ale jak to mówią nie ma jazdy bez gwiazdy |
_________________ I choćbym szedł ciemną doliną to zła się nie ulęknę... bo sam jestem największym sku*** w tej dolinie!!!
WSK M06 B3 83'
MZ ETZ 250 83'
MZ ETZ 150e 91'
|
|
|
|
|
grzybol
szlachcic
Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2006 Posty: 1511 Skąd: piotrkow trybunalski
|
Wysłany: 2015-10-24, 00:00
|
|
|
Lejcie dobry olej i niech służy długo !
Mają niestety przypadłość odkręcających się stóp korbowodów, ale mam nadzieję, że skoro wymieniali w nim pierścionki, to odpowiednio to dokręcili.
Niech się kołka dobrze kręcą, a most nie wyje |
_________________ Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe ! |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7504 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2015-10-27, 21:45
|
|
|
adax-a1 napisał/a: | Już widzę jak poobklejany Waszym logiem przemierza kraj |
Nic z tych rzeczy - za dużo takich sprzętów ginie. Oklejenie go byłoby jak Wąski na lotnisku z tabliczką SzP Szakal |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
lisek152
Motocykl: ES, ETS, TS, ETZ
Wiek: 29 Dołączył: 22 Sty 2014 Posty: 95 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 2017-01-16, 15:07 Jaki samochód 7-9 osobowy, do 50 000
|
|
|
Cześć
Mojemu kochanemu wujkowi rodzina się powiększa i potrzebuje auta conajmniej 7 osobowego. Na tą chwilę miałoby nim podróżować 6 osób, chociaż w przyszłości wszystko może się zmienić. Rozważanymi pojazdami są:
1) Fiat Scudo - wujkowi bardzo się podoba, dużo miejsca, oszczędny i podobno całkiem niezły diesel. Wady to kiepskiej jakości oferta rynkowa.
2) Fiat Freemont - Sporo miejsca, dobry diesel, bardzo dobra oferta rynkowa, pytaniem pozostaje awaryjność pojazdu i dostępność części.
3) Ford Galaxy - to auto także bardzo się podoba. Największym problemem jest oferta rynkowa, ciężko o serwisowane auta z polskiego salonu.
4) VW transporter t5 osobowy - Ciężko o zadbany egzemplarz i wysokie ceny.
5) Dacia lodgy - był to pierwszy wybór, który został odrzucony ponieważ dodatkowa kanapa z tyłu nie jest dzielona, przez co bagażnik mimo 6 osó na pokładzie nie istnieje.
Mam nadzieje, że udzielicie mi tutaj rady, który z tych samochodów wybrać lub nie wybrać. Może macie inne propozycje tego typu auta, albo wreszcie, może ktoś z Was miałby na sprzedaż tego typu auto. |
_________________ Moje motocykle |
|
|
|
|
|