» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki bus 10-15tys. zł?
Autor Wiadomość
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-08-17, 21:48   

My użytkujemy sprintera 2.2 cdi od 10 lat, nakręciliśmy ok 150 tys km. Najsłabszy jego punkt to korozja, progi już były naprawiane, silnik w miarę dynamiczny jak na średniego dostawczaka, spalanie 9-12 l/100km. Przez 10 lat pomijając normalne naprawy typu klocki ,tarcze itp to największą naprawą była regeneracja wszystkich wtryskiwaczy.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
chicken19 

Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 126
Skąd: Wejsuny/Grójec
Wysłany: 2015-08-17, 22:48   

Dodek napisał/a:

Ew jesli macie ochotę tylko na busa polecam t4 - w wersji caravelle lub multivan , solidna maszyna, ale ja bym brał silnik 2.5 5 cylindrową benzyne ; lub 2.8 w lpg - spali tyle co diesel a nawet mniej a jazda całkiem inna. A jak juz brać diesla to tylko stare dobre 5 cylindrowe 2,5 tdi
- szkoda tylko ze słabe strasznie 102km.


Co do 2,5 TDI absolutnie się nie zgadzam że to słabe.Pod górę na dwupasmówce wchodził na obroty bardzo chętnie dotrzymując kroku osobówkom a na co dzień woził ludzi PL-UA i wypchany był pakunkami po sam dach.Pięć cylindrów świetnie robi robotę.A jak 102 KM mało to jest jeszcze 150 KM.VR6 natomiast nie bardzo przepada za gazem ale za to mocy zawsze wystarcza,fajny dźwięk ale spalanie podejrzewam że nawet z LPG będzie wysokie.1.9 TDI miałem też okazję się przejechać to nawet na pusto w pagórkowatym terenie jak nie trzymałeś na obrotach to ciągle trzeba było wachlować miedzy 4 a 5 biegiem,już 2,4 D miałem wrażenie że silniejszy choć bez turbo.Jeśli benzyna z LPG to tylko 2,5-prosty,niezawodny,żywotny.

Od chyba 1995 nadwozie było już ocynkowane do połowy wysokości.
Jeździłem LT-kiem faktycznie to wytrzęsiawka jest ale 1,5 tony złomu na pace i górki ledwie co odczuwał.
Sprinterem natomiast jeździłem 2,2 CDI oraz 2,9 TD.Odczucia z dynamiki to bym powiedział że 2,2 nawet żwawiej chodzi ale wyjąć z niego wtryski jak się zapieką w głowicy to jest wyzwanie.Na 2,9 przemawia natomiast jego długowieczność.Tym co jechałem miał ponad 400 tys i odpalał w zimie bez problemu tylko ten cholerny hydrauliczny napinacz paska PK piszczał jak opętany . Co do blachy to ja bym raczej powiedział że LT ma mocniejszą niż Sprinter.
Vito odpada moim zdaniem od razu.Korozja atakuje wszystko co metalowe-drzwi,progi,podłogę,klapę bagażnika,pod schodkiem do kabiny jak zdejmiesz plastik to przeważnie nic nie ma.Wiem bo rozbierałem kilkanaście do gołej budy pod lakier.Komfort jazdy całkiem przyzwoity.
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2015-08-17, 23:13   

chicken19, akurat jeźdze 2.5 tdi na codzien w budzie a6 gdzie 140km szału nie robi.
Kosior chyba wybierze coś wiekszego pewnie sprinter bo duża paka, t4 z jego przedziałem bagazowym bedzie zbyt malutki.
Ps 2.9 w sprinterze to jeden z najlepszych silnikow - stara szkoła bez zbednej elektroniki i mało awarii.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7504
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-08-18, 18:28   

Dodek napisał/a:
Kosior chyba wybierze coś wiekszego pewnie sprinter bo duża paka, t4 z jego przedziałem bagazowym bedzie zbyt malutki.


Na razie regularnie czytam i przeglądam ogłoszenia :) Każda wypowiedź bardzo cenna dla mnie!
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-08-18, 20:52   

chicken19 napisał/a:
Dodek napisał/a:

Ew jesli macie ochotę tylko na busa polecam t4 - w wersji caravelle lub multivan , solidna maszyna, ale ja bym brał silnik 2.5 5 cylindrową benzyne ; lub 2.8 w lpg - spali tyle co diesel a nawet mniej a jazda całkiem inna. A jak juz brać diesla to tylko stare dobre 5 cylindrowe 2,5 tdi
- szkoda tylko ze słabe strasznie 102km.


Co do 2,5 TDI absolutnie się nie zgadzam że to słabe.Pod górę na dwupasmówce wchodził na obroty bardzo chętnie dotrzymując kroku osobówkom a na co dzień woził ludzi PL-UA i wypchany był pakunkami po sam dach.Pięć cylindrów świetnie robi robotę.A jak 102 KM mało to jest jeszcze 150 KM.VR6 natomiast nie bardzo przepada za gazem ale za to mocy zawsze wystarcza,fajny dźwięk ale spalanie podejrzewam że nawet z LPG będzie wysokie.1.9 TDI miałem też okazję się przejechać to nawet na pusto w pagórkowatym terenie jak nie trzymałeś na obrotach to ciągle trzeba było wachlować miedzy 4 a 5 biegiem,już 2,4 D miałem wrażenie że silniejszy choć bez turbo.Jeśli benzyna z LPG to tylko 2,5-prosty,niezawodny,żywotny.

Od chyba 1995 nadwozie było już ocynkowane do połowy wysokości.
Jeździłem LT-kiem faktycznie to wytrzęsiawka jest ale 1,5 tony złomu na pace i górki ledwie co odczuwał.
Sprinterem natomiast jeździłem 2,2 CDI oraz 2,9 TD.Odczucia z dynamiki to bym powiedział że 2,2 nawet żwawiej chodzi ale wyjąć z niego wtryski jak się zapieką w głowicy to jest wyzwanie.Na 2,9 przemawia natomiast jego długowieczność.Tym co jechałem miał ponad 400 tys i odpalał w zimie bez problemu tylko ten cholerny hydrauliczny napinacz paska PK piszczał jak opętany . Co do blachy to ja bym raczej powiedział że LT ma mocniejszą niż Sprinter.
Vito odpada moim zdaniem od razu.Korozja atakuje wszystko co metalowe-drzwi,progi,podłogę,klapę bagażnika,pod schodkiem do kabiny jak zdejmiesz plastik to przeważnie nic nie ma.Wiem bo rozbierałem kilkanaście do gołej budy pod lakier.Komfort jazdy całkiem przyzwoity.



Z zapieczonymi wtryskiwaczami to się zgodzę, to samo było u mnie, ale jak zrobisz raz to spokój na parę dobrych lat :mrgreen:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
chicken19 

Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 126
Skąd: Wejsuny/Grójec
Wysłany: 2015-08-22, 18:24   

Dodek w busie jest inne przełożenie skrzyni biegów więc nie ma co porównywać.Przejedz się i zobaczysz.

Allu niestety u moich znajomych którzy na co dzień robią busy w dwóch cdi wtryskiwacze urwały się co zakończyło się zdejmowaniem głowicy.

Kosior a może Transit z roczników 2000-2006?Mieści się w twoim budżecie.Oczywiście z silnikiem powyżej 2 litrów z racji że był słaby i miał awaryjny układ paliwowy.
Przykładowo:

http://otomoto.pl/oferta/...n-ID6y94uj.html
 
     
ETZ9994 

Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Opole Lubelskie
Wysłany: 2015-08-22, 21:45   

Tylko nie taki Transit.Widziłem 10latki z blacha jak sito.Posiadam Ducato 2.8d z 2000roku i mogę powiedzieć że ma bardzo cienkie i słabe blachy tak samo jumper,boxer a transit dużo słabsze od tej trójki.Sprinter i Lt mimo nieocynkowanych blach ma je grubsze od konkurencji i w przypadku auta niezadrapanego i nie obitego korozja nie ma prawa wyjść.
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2015-10-22, 19:20   

Doradźcie co lepsze, LT35 z 1999 roku czy długi wysoki T4 z 2003 roku? Jest ktoś w stanie wymienić zady i walety tych samochodów, który wygra zestawienie?
http://olx.pl/oferta/volk...html#96cc0d2c56
http://otomoto.pl/oferta/...a-ID6ycwGB.html
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2015-10-22, 22:09   

W tych transitach sa cienkie silniki TDCI, - sporo awarii. Vw'genowski 2,5 tdi to przy nich czołg.
Apropos LT35 i t4 - zastanów się - ktore auto lepiej sie bedzie sprawować np w miejscie- jeżeli chodzi np o parkowanie czy zwrotność.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2015-10-22, 22:15   

TDCI siedzą w LT35?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2015-10-22, 22:27   

Nie.
W lt siedzi też 2.8 tdi , ale to troche nieudany piec , 2.5 r5 jest lepsze.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7504
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-10-23, 14:46   

Silniki są chyba sprawniejsze w T4.

A ja pospamuję trochę - wczoraj udało się kupić wreszcie upragniony Alkobus ;)

http://olx.pl/oferta/merc...D5-IDbXFI3.html

Stargowane na niecałe 14k zł, tak więc nie jest źle. Wiadomo, parę rzeczy do poprawy, typu hamulce do zrobienia, centralny trochę fiksuje. Ale ogółem nie ma się do czego poważnie przyczepić. Silnik 2,2, a mimo to całkiem spoko się zbiera. Ogólnie zobaczymy jak to się będzie sprawdzać mechanicznie. Jeśli chodzi o komfort, to jest bajka :) Facet dorzucił całkiem fajne audio oparte na wzmaku Blaupunkta, subwooferze i głośnikach JBL. Rozpierdziela kabinę po prostu :) Wreszcie będziemy podróżować jak ludzie ;)













Dzięki serdeczne za wszelką pomoc w wyborze busa - jak zawsze można na MZ Klub liczyć :piwo: :piwo:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1683
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2015-10-23, 16:06   

kosior30, super furka :mrgreen: A co do 2.2 to nie martw się, to dobre silniki a nawet przy gabarytach waszego autobusu nie będzie palić jak stefan jawę :mrgreen:
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1251
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2015-10-23, 16:15   

Co tu dużo gadać - wygląda jak by był szyty na miarę dla Pull The Wire! Oby służył bezproblemowo. :piwo: Już widzę jak poobklejany Waszym logiem przemierza kraj a fanki mdleją na jego widok! Na szczęście tuż za Wami jest motomaciej w swoim ambulansie! :razz:
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2015-10-23, 17:07   

kosior30, u Ciebie stoi?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
PANDX 

Motocykl: etz '83
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 19
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-10-23, 21:54   

Siemanko,
też podłącze się pod temat - chce kupić Berlingo w benzynie(najbardziej interesuje mnie 1.6 16v albo 1.8 8v)(zakiszone).
Miał ktoś kontakt z takim wózkiem? Interesuję mnie wszelkie opinie i ew. rady

Dzięki :piwo: :piwo:
 
 
     
spiekarz89 
deathrider89


Motocykl: DDR 83'! PRL 83'!
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 244
Skąd: LJA
Wysłany: 2015-10-23, 23:23   

Trzynastka bardzo dynamiczna jednakże przy ostrym kitowaniu zechla blisko 14l. Przy normalnej 'dziadkowej' jeździe ok 10l. Blacharka to najsłabsze ogniwo tych aut. Ale jak to mówią nie ma jazdy bez gwiazdy :)
_________________
I choćbym szedł ciemną doliną to zła się nie ulęknę... bo sam jestem największym sku*** w tej dolinie!!!
WSK M06 B3 83'
MZ ETZ 250 83'
MZ ETZ 150e 91'
 
 
     
grzybol 
szlachcic


Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 1511
Skąd: piotrkow trybunalski
Wysłany: 2015-10-24, 00:00   

Lejcie dobry olej i niech służy długo !
Mają niestety przypadłość odkręcających się stóp korbowodów, ale mam nadzieję, że skoro wymieniali w nim pierścionki, to odpowiednio to dokręcili.
Niech się kołka dobrze kręcą, a most nie wyje :P
_________________
Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe !
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7504
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-10-27, 21:45   

adax-a1 napisał/a:
Już widzę jak poobklejany Waszym logiem przemierza kraj


Nic z tych rzeczy - za dużo takich sprzętów ginie. Oklejenie go byłoby jak Wąski na lotnisku z tabliczką SzP Szakal ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
lisek152 


Motocykl: ES, ETS, TS, ETZ
Wiek: 29
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 95
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2017-01-16, 15:07   Jaki samochód 7-9 osobowy, do 50 000

Cześć :wink:
Mojemu kochanemu wujkowi rodzina się powiększa i potrzebuje auta conajmniej 7 osobowego. Na tą chwilę miałoby nim podróżować 6 osób, chociaż w przyszłości wszystko może się zmienić. Rozważanymi pojazdami są:
1) Fiat Scudo - wujkowi bardzo się podoba, dużo miejsca, oszczędny i podobno całkiem niezły diesel. Wady to kiepskiej jakości oferta rynkowa.
2) Fiat Freemont - Sporo miejsca, dobry diesel, bardzo dobra oferta rynkowa, pytaniem pozostaje awaryjność pojazdu i dostępność części.
3) Ford Galaxy - to auto także bardzo się podoba. Największym problemem jest oferta rynkowa, ciężko o serwisowane auta z polskiego salonu.
4) VW transporter t5 osobowy - Ciężko o zadbany egzemplarz i wysokie ceny.
5) Dacia lodgy - był to pierwszy wybór, który został odrzucony ponieważ dodatkowa kanapa z tyłu nie jest dzielona, przez co bagażnik mimo 6 osó na pokładzie nie istnieje.

Mam nadzieje, że udzielicie mi tutaj rady, który z tych samochodów wybrać lub nie wybrać. Może macie inne propozycje tego typu auta, albo wreszcie, może ktoś z Was miałby na sprzedaż tego typu auto.
_________________
Moje motocykle
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13