» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki bus 10-15tys. zł?
Autor Wiadomość
Matfiej 
Prawdziwy Żółtodziób


Motocykl: Miał być i jest!
Pomógł: 16 razy
Wiek: 27
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 451
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2017-02-09, 18:24   

No diesle potrzebują więcej czasu żeby się rozgrzać i zacząć dmuchać cieplej, aczkolwiek myślę, że było warto. W szczególności, jak patrzę na ten silnik i przebieg to myślę, że dopiero się dociera i posłuży jeszcze słuszny kawał czasu. Po przesiadce z benzyny naprawdę może się wydawać, że ogrzewanie jest niesprawne, ale TTTM.
_________________
Za długa sygnaturka? Osz Wy :pejcz: !
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2017-02-09, 22:09   

Seba_830, 1,9 TDI ze stajni VAG jest jak najbardziej nowoczesnym (jak na dzisiejsze realia) silnikiem. Jedyne, czego mu brakuje z najnowocześniejszych wynalazków to commonrail, ale pompo-wtryski które w nich siedzą w dużej mierze spełniają podobne zadanie.

Niestety jak już chłopaki napisali, "bolączką" tych silników jest niska temperatura pracy, spowodowana wysoką wydajnością.
Producent w wielu modelach montował dodatkowy, elektryczny dogrzewacz płynu chłodniczego zbudowany z 3 świec żarowych, ale ponoć niewiele ten patent pomagał i wielu użytkowników pozbywało się go z silnika.

Najlepszą opcją dla osób wożących małe dzieci do przedszkola/szkoły, lub zwyczajnych piecuchów jest dołożenie webasta, lub jeśli parkują na swoim i mają gniazdko zawsze koło samochodu, elektryczna grzałka w bloku silnika.

Ja po zmianie z 1,9D (gdzie miałem dwie nagrzewnice w obiegu i po 2-3km od ruszenia miałem w środku upał nawet w największe mrozy), na 1,9TDI musiałem jedną nagrzewnicę wywalić, bo silnik nie dawał rady się dogrzać do 75st. w zimie, a jak pracował na jałowych, to temperatura momentalnie spadała.

Zaraz po założeniu TDI, zainstalowałem nagrzewnicę gazową Trumatic, bo inaczej było ciężko nawet szyby rozmrozić...
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2017-02-09, 22:54   

Cytat:
Jedyne, czego mu brakuje z najnowocześniejszych wynalazków to commonrail, ale pompo-wtryski które w nich siedzą w dużej mierze spełniają podobne zadanie


Pompowtryski, owszem spełniają zadanie, bo przecież silnik pracuje, tylko chodzi o jego kulture pracy, która w 1.9 tdi jest marna i w tej kwestii głównie ten silnik odstaje od konkurencji.
 
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 391
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2017-02-09, 23:06   

Jeśli chodzi o pompo-wtryski akurat w tym 1.9tdi to raczej nie są takie złe ...brat ujeżdża Superba już kilka lat, leje ropę skąd popadnie, czasem od traktora, ba nawet redbulla wlewał co myślałem że już na pewno go wykończy a tu nic. Dopiero w tegoroczne styczniowe mrozy przestał gadać i trochę przestał na warsztacie, pochłonął grosza ...nie pytałem co ale na pewno nie wtryski padły. Kultura pracy w tym Superbie całkiem nie zła i dynamika też choć skrzynia tylko 5-tka.

Diesle omijam szerokim łukiem, w swojej Vectrze PB mam walnięty termostat, nie naprawiam bo auto do żyda. Zamiast tego "instaluję" podwójną a nawet potrójną tekturę przed chłodnice ...zwykle zostawiam 1/5 bo wentylator klimy przeszkadza. Mało się jeździ ale po 10km już się robi ciepło, w mieście za gorąco ale wystarczy "odinstalować" na szybko jedną porcję kartonu i jest ok.
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7504
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-02-10, 17:21   

Problem niedogrzania dotyczy nie tylko pompowtrysków - również i common rail się nie dogrzewają. Przykład? Mercedesowskie 2,2CDI na postoju po godzinie pracy - 50st., potem 15 min na 3 tys. obr. doszedł ledwie do 70. 80 osiągnął dopiero po przejechaniu paru km. Za to 2,3TD na wirówce (też gwiazda) po 2 km od uruchomienia ma 70st. przy temp. ok. 0 na dworzu.

Co do konkretnie Twojej Alhambry - nie wiem, czy w niej taki myk działą, ale poczytaj na forum Passata o odczytywaniu parametrów na climatroniku przy pomocy odpowiednich kombinacji klawiszy. Można m.in. odczytać temperaturę na kratkach dysz nawiewu. Wtedy np. po przejechaniu 10km możesz sprawdzić, czy temperatura na kratkach osiąga właściwą wartość. Dla Passata 115KM powinno być chyba coś w granicach 80-85st. - w zależności od temperatury na zewnątrz. Jeśli jest za mało, to masz zamuloną nagrzewnicę. W passacie akurat jest łatwo się do węży dobrać i wtedy robisz płukanie jej bez wyjmowania. Zwykła woda z octem - zalewasz na noc, potem przepłukujesz dużą ilością wody (np. z węża ogrodowego) i nagrzewnica prawie jak nowa. Poczytaj na forum Passata w tematach o B5.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2017-02-10, 21:03   

dex, ma sporo racji - problem niskiej temp to wysoka wydajnośc.
Tak samo sprawdza sie dogrzewacz płynu z 3 swiec zarowych.
U mnie w starym audi jest nawet taka opcja, że w obudowie nawiewów jest elektryczna nagrzewnica 900w jak dobrze pamietam - gdy silnik był zimny i właczyłeś nawiew tylko na przednią szybe z ikonka podrzewacza - po 1 minucie po odpaleniu leciało w zimie już ciepłe powietrze. Sterował tym sterownik klimatronika dopoki ta elektryczna nagrzewnica sie nie spaliła.... :neutral:

Webasto - fajna sprawa załozyłbym gdybym trzymał auto pod chmura- naprawde spoko sprawa.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Stefa_no1 
Regulator


Motocykl: MZ 251, Jawasaki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 791
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2017-02-10, 22:23   

W dieselu, od pradziejów jest zimno :mrgreen: W cięzkich Ursusach (wiem, wiem- ja znowu o traktorach :razz: ), w standardowym wyposażeniu była sterowana z kabiny przysłona chłodnicy. Zimą, bez przysłony chłodnicy, nie idzie tego dogrzać, nawet, gdy pracuje pod niemal maksymalnym obciążeniem.
Podobnie, kombajn marki Bizon- tutaj, przewidziano zawór odcinający z obiegu chłodnicę oleju.
Do nowych ruskich traktorów, to ponoć na zimę, dodatkowe, akcesoryjne osłony silnika się zakłada.

Na diesela zimą, jedyna metoda, to go porządnie opatulić :piwo: A na samej chłodnicy, (tudzież układzie chłodzenia) świat się nie kończy. Co z tego, że termostat działa wzorcowo, chłodnica zasłonięta, skoro micha olejowa też wyciąga ciepełko (elegancko owiewana podczas jazdy, jak dolna osłona silnika jest kusa, lub jej brak). Blok tak samo- tylko w przypadku bloku, sprawę załatwia częściowo karton przed chłodnicą. :mrgreen: :piwo:
_________________
-Stefan zajeździł Jawę!
-Znowu?!
http://picasaweb.google.pl/Stefanojeden
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7504
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-02-10, 22:29   

No dobra, a jak wyjaśnisz w takim razie szybsze grzanie się mercedesowskiego 2,3TD od mojego Passata 1,8 LPG? :P
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Stefa_no1 
Regulator


Motocykl: MZ 251, Jawasaki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 791
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2017-02-10, 22:46   

Z przed monitora- tak samo, jak szybsze grzanie mojego 1201, od c385 - w tym pierwszym, silnik padlina :mrgreen:

Cholera wie- nie znam tych silników. Może ma jakieś dogrzewanie układu chłodzenia. Może w "mały obieg" wchodzi dużo mniej cieczy chłodzącej. Może w mercu jest mniej pustego miejsca pod maską. Może jest jak z moim traktorem :razz: Nie wiem- wiem natomiast, że zazwyczaj w dieselu piździ :torba":
_________________
-Stefan zajeździł Jawę!
-Znowu?!
http://picasaweb.google.pl/Stefanojeden
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1683
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2017-02-10, 23:13   

kosior30 napisał/a:
Za to 2,3TD na wirówce (też gwiazda) po 2 km od uruchomienia ma 70st. przy temp. ok. 0 na dworzu.

Masz jakiś Magic w tym aucie. U mnie Vita nie chcą się grzać, ani 2.2 ani 2.3, po 15km zaczyna być czuć ciepłe powietrze. Ale żeby osiągnął prawidłową temperaturę w mróz to już ciężko.
Dlatego właśnie olałem diesle ciepłym moczem i jeżdżę kuchenką gazową :mrgreen:
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2017-02-10, 23:15   

kosior30, Sprawa jest banalnie prosta.
Wszelkiej maści D i TD, to wiekowe konstrukcje, w których do zapłonu mieszanki dochodzi w komorze wirowej, która w całości jest zlokalizowana w głowicy.
Dlatego głowice w TD, szczególnie tych bardziej wysilonych, często pękają, bo są bardzo mocno obciążone cieplnie.
Co za tym idzie, bardzo dużo ciepła jest oddawane przez głowicę do płynu.

Wszystkie nowsze konstrukcje typu TDI (Direct Injection), CDI itp. mają, jak sama nazwa wskazuje, wtrysk bezpośredni, czyli prosto na denko tłoka.

Co za tym idzie sprawność silnika jest znacznie większa, a i głowica nie odbiera już tyle ciepła. Większą też rolę w chłodzeniu odgrywa olej natryskiwany na denka tłoków od spodu, który schładza się w misce.

Tak, jak napisałem w poprzednim poście.
Miałem na pokładzie Dexfalli na początku silnik 1Y, czyli 1,9D 63KM 120Nm z wtryskiem pośrednim.
Dwie nagrzewnice w obiegu i po 2km, nawet w ciężkie mrozy, w środku miałem tropiki.

Po zmianie na AHU, czyli 1,9TDI 90KM 210Nm, jedną nagrzewnicę zdemontowałem, a druga ledwo ciepła po 6km...

Ale za to osiągi przy tym samym spalaniu znakomicie różne ;)
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
Stefa_no1 
Regulator


Motocykl: MZ 251, Jawasaki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 791
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2017-02-10, 23:37   

dex napisał/a:
Wszystkie nowsze konstrukcje typu TDI (Direct Injection), CDI itp. mają, jak sama nazwa wskazuje, wtrysk bezpośredni, czyli prosto na denko tłoka.



"nowsze" :shock: Toż to silnik s312 z 1959r. (Ursus c325) był już na bezpośrednim wtrysku. A ja głupi, całe życie myślałem, że bezpośredni wtrysk to norma, skoro nawet "za komuny", to rozwiązanie, było chyba we wszystkich silnikach, a "dziura" w głowicy, zamiast w tłoku, to jakiś przedwojenny wynalazek :lol: :torba":
_________________
-Stefan zajeździł Jawę!
-Znowu?!
http://picasaweb.google.pl/Stefanojeden
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2017-02-11, 01:07   

Stefan, dlaczego w osobówkach jeszcze do późnych lat 90 stosowane były diesle z komorami wirowymi, to Ci nie odpowiem.
Mogę się jedynie domyślać, że chodziło o kasę i łatwość rozruchu.
Ale faktem jest, że pojęcia nie miałem, iż poczciwy S312 był na wtrysku bezpośrednim.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
grzybol 
szlachcic


Motocykl: fajuśki :)
Pomógł: 25 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 1511
Skąd: piotrkow trybunalski
Wysłany: 2017-02-11, 01:51   

dex napisał/a:
Stefan, dlaczego w osobówkach jeszcze do późnych lat 90 stosowane były diesle z komorami wirowymi, to Ci nie odpowiem.

Jak nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo o co chodzi ;)
Montowanie wtrysku bezpośredniego, wymusiły normy emisyjności spalin, podnoszone do dzisiaj do tego stopnia, że w osobówkach jest już adBlue w standardzie...
_________________
Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe !
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1683
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2017-02-11, 10:13   

Z jakiegoś tam forum:

Cytat:
A z tym stosowaniem wtrysku bezpośr. to fakt w autach ciężarowych był on juz stosowany w latach 70-tych. Ale wtedy miał on głownie tylko 2 zalety a mianowicie: łatwy rozruch w niskich temp. i niskie zuzycie paliwa. Wtedy wtrysk pośredni miał jedną poważną zalete : miękka praca silnika, a ta zaleta w autach osobowych zajmowała duzo wazniejsze miejsce niz w ciezarowych. Dopiero wprowadzenie powaznych zmian w budowie komór spalania przez co zostało poprawione zawirowanie powietrza ( dawniej nie zwracano na to takiej uwagi jak obecnie)oraz zastosowanie dzielenia dawki paliwa w obrębie jednego wtrysku wyeliminowało powazniejsze wady tego systemu (twarda praca)które utrudniały zastosowanie go w silnikach aut osobowych. Potem wkroczyła elektronika i z wtryskiem mozna juz robic cuda wianki(wtryskiwanie paliwa w 5 fazach w ciągu jednego cyklu nie stanowi problemu).
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7504
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-02-11, 11:23   

dex, mi nie musisz pisać, ja to wiem :) Pytanie było retoryczne i do Stefana ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7504
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-02-11, 11:24   

Reich napisał/a:
U mnie Vita nie chcą się grzać, ani 2.2 ani 2.3, po 15km zaczyna być czuć ciepłe powietrze.


Inną sprawą jest wydajność nagrzewnicy w merolach, bo ta jest zerowa. Nie bez powodu mają przydomek "lodówka". Pisałem tylko o rozgrzewaniu się silnika, nie wnętrza :P
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Stefa_no1 
Regulator


Motocykl: MZ 251, Jawasaki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 791
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2017-02-11, 11:45   

Reich, to by tłumaczyło znaczenie, znanego powiedzenia: "chodzi jak traktor" :mrgreen:

kosior30,

dex napisał/a:
do zapłonu mieszanki dochodzi w komorze wirowej (...) Co za tym idzie, bardzo dużo ciepła jest oddawane przez głowicę do płynu.


Zatem:
Stefa_no1 napisał/a:
Na diesela zimą, jedyna metoda, to go porządnie opatulić

Albo przerobić na wtrysk pośredni :mrgreen:
_________________
-Stefan zajeździł Jawę!
-Znowu?!
http://picasaweb.google.pl/Stefanojeden
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2017-02-11, 11:56   

kosior30 napisał/a:
jak wyjaśnisz w takim razie szybsze grzanie się mercedesowskiego 2,3TD od mojego Passata 1,8 LPG?

Diesel z źle ustawionym kątem wtrysku - jak dobrze pamietam zbyt wczesny powoduje ze silnik zaczyna się lekko przegrzewać - testowane na moim aucie w czasie regulacji pompy - po ustawieniu prawidlowego kata wtrysku silnik nagrzewał sie już prawidlowo - tj wolno.
Co do passata - jak wiadomo lpg jest płynne jak mysle nie masz najnowszej technologi wtrysku gazu ( V i VI gen) - wiec przed spaleniem w silniku gaz musi ci sie rozprezyć - a robi to przez parownik ktory pobiera cieplo z ukł chlodzenia - W zimie wiec minusowa temp otoczenia odbiera pasatowi ciepło ale też i lpg. Reasumując na krotkich dystansach tektura Rulez :mrgreen:
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7504
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-02-11, 15:00   

Z tymże LPG ma wyższą temperaturę spalania i mniejszą sprawność, co za tym idzie silnik na LPG się szybciej nagrzewa ;) Poza tym tu już dużo zależy od silnika - np. gdy miałem golfa I 1100 po przejechaniu słownie kilometra nawet przy -10 z nawiewu zaczynało lecieć letnie powietrze. Tak samo było w sienie 1,2. Pasek widocznie ma większy krótki obieg i/lub luźniejszą komorę ;)

Co do kąta wtrysku - może i tak, ale raczej późniejszy zapłon powoduje przegrzewanie. Tylko że wtedy też są inne objawy. Ale na dieslach, to akurat się zbytnio nie wyznaję ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14