» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 16:41
Wał korbowy - regeneracja - MZ TS 150
Autor Wiadomość
Oczek 
Ts 150

Motocykl: TS 150 & VFR
Wiek: 37
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 4
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2006-07-30, 11:38   Wał korbowy - regeneracja - MZ TS 150

Zatarło mi sie łożysko na dolnym czopie kobowodu , oddaje wał do regeneracji i teraz mam pytanie "Czy warto wymienić korbowód na nowy ?" Przypuszczam że dolne łożyskowanie korbowodu mogło ulec zniekształceniu , czy dopasowując łożysko uzyskam pierwotną sprawność ?
Ostatnio zmieniony przez William 2006-09-01, 12:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-07-30, 11:50   

korbe treba wymienic na nową. Kosztuje niewiele wiec niema co panikowac.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Oczek 
Ts 150

Motocykl: TS 150 & VFR
Wiek: 37
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 4
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2006-07-30, 12:12   

Bardziej poważne firmy dają gwarancje na wykonaną naprawe i twierdzą że sprawność całego wału z korbowodem nie jest mniejsza niż 95 % w porównaniu do orginału ?
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-07-30, 12:45   

Oczek, nawet jak bedziesz jezdził wiele lat,to ten wał wytrzyma to bez problemu..
 
     
Jokers 
Joker


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 39
Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 39
Skąd: Tyszowce
Wysłany: 2006-07-30, 12:48   

No wiesz nie ma to jak orginał -moim zdaniem -chuba ze dadzą Ci na tą robote gwarancje ale jak sam wiesz to jest korbowód...
_________________
AB
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-07-30, 22:33   

korbowod i czop na 100% do wymiany,lepiej kup caly zestaw naprawczy i wszystko na allegro widzialem za 60zł komplet,masz tam oba lozyska,dystanse i korbe oczywiscie.Przynajmniej bedziesz wiedzial co masz,bo te regeneracje to ja wiem jak wygladaja,nietwierdze ze wszyscy robia h****,ale spotkalem sie juz z taka kaszana ze glowa boli.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
kajman 

Motocykl: mz 250
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 7
Skąd: żerdenka
Wysłany: 2006-07-31, 19:53   

a gdzie mozna zregenerowac wał? mieszkam w bieszczadach ale jesli znacie jakas dobra firme to nie musi byc blisko. a moze da sie to samemu zrobic? bo mi tez zatarło sie łozysko na korbowodzie i nie wiem co dalej, a nie stac mnie zbyt na nowy wał. jesli macie jakies pomysły to bede wdzięczny. pozdrawiam
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-08-02, 12:04   

no ja raczej nieznam w twojej okolicy zadnego zakladu ktory by to zrobl bo jestem z drugiego konca polski,pozatym ja tam im nieufam i wole samemu se to zrobic,ale jesli nie masz dojscia do sprzetu to nie ma szans tego zrobic,i jest to niewykonalne w warunkach domowych,jak ktos tam kiedys mowil ze w imadle czy cos to sa takie glupoty ze glowa boli,tylko to pokrzywisz,kup zestaw naprawczy za 60zł i szukaj zakladu slusarskiego co ci to rozbije ,zbije i wycentruje.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Tomek-88 


Motocykl: Honda NTV650
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 346
Skąd: Gnieździska/Kielce
Wysłany: 2006-08-03, 12:51   

w kielcach nowy wal kosztuje chyba 250zl. a w drugim sklepie niby niemiecki 600zl a i uzywany oryginalny tez idzie kupic za pare groszy/ kolega kupil ten za 250zl i smiga .wszystko gra
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-08-04, 12:31   

Tomek-88, ten za 600 to se odpusc bo na 99.5% nie jest w nicztm lepszy od tego za 250zł ,a te 0.5% to jest wlasnie ta cena,nie ma juz oryginalnych czesci praktycznie, a takie pieprzenie ze to oryginalny wal niemiecki to powiedz facetowi niech se wsadzi w buty,zapytaj go gdzie sie zaopatruje bo DDR nieistnieja juz przeszlo 15 lat,a ostatnio zauwazylem ze co 2 MZ na allegro ma zrobiony remont na oryginalnych niemieckich czesciach DDR,i wtedy sie zastanawiam ,tak i ciekawe skad oni je nieby biora, albo to wszytsko klamstwa,albo wszyscy ci kolesie wierza takim pana spzredajacym i kupuja waly korbowe za 600zł zekomo z DDR i pozniej wolaja se po 3000zł za MZ bo maja remont zrobiny na tak wspanialych czesciach>śmiac mi sie chce jak czytam te opisy nieraz.Moja rada jesli masz jakis naprawde zaufany zaklad slusarski ktory moze zrobic ci regeneracje to oddaj tam wal razem z zestawem naprawczym,a jesli nie to nie cackaj sie tylko kupuj ten za 250 i smigaj.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Tomek-88 


Motocykl: Honda NTV650
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 346
Skąd: Gnieździska/Kielce
Wysłany: 2006-08-04, 18:47   

zle zrozumiales. uzywany niemiecki wal mozna tam dostac..gosciu skupuje mz-tki a tamten za 600 wyprodukowany przez niemcy jest tez i tam czeski za400zl a ten za 250zl to polski/ wiem ze ddr nie istnieje ;-)
_________________
Trzeba coś stracić żeby docenić, żeby odzyskać trzeba się zmienić
 
 
     
grzegorz 77 
grzegorz 77

Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 46
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 46
Skąd: Szkaradowo
Wysłany: 2006-08-04, 21:13   

Przecież można wał zregenerwać to kosztuję raptem około 150 zł a jak dobrze jest zrobiony
to wytrzyma tak samo długo jak oryginał."Jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać " :mrgreen:
_________________
666
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-08-05, 14:21   

jak masz pewnosc ze ktos ci to dopbzre zregeneruje to regenerowac,ja osobiecie na jego miejscu nie cackal bym sie tylko jak mial bym dac 150 za zekoma regeneracje to wolal bym dac 250 za nowy i miec w dupie,akurat ja mam dojscie do sprzetu co daje mi mozliwosc samodzielnej regeneracji i koszty jakie ponioslem to tylko za zestaw naprawczy,wiec oplacalo mi sie i wiem ze bylo dobrze bo sam centrowalem na jednym czopie było 0.03mm a na drugim 0.04mm bicia wiec ok,producent podaje ze moze byc 0.02 ale jak sie ustawi do 0.05 to juz jest super.Za to z ciekawosci z kumplem zmierzylismy wal do Jawy i WSKi swierzo po regeneracji w pobliskum zakladzie gdzie koles zajmuje sie tylko tym i katastrofa!!!kompletna krzywizna,ale on sie tym nieprzejmuje bo wie doskonale ze 99.5% jego klijentow nie jest wstanie i niewie jak to sprawdzic wiec sie tym nieprzemuje i odpierdala kiche.Wał po wyjeciu z silnika juz powinien byc wycentrowany,bo po wyjeciu odrazu dostaje przynajmniej po 0.15 bicia na kazdym czopie,golym okiem tego niewidac ale silnik to czuje>Dlatego tak wezne jest zeby przy skladaniu silnika uzywac jak najmniej młotka a jak najwiecej szarych komorek i bedzie wszystko dobrze.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
kotek34 


Motocykl: MZ TS 150 M72 K750
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 60
Skąd: k/Zywca
Wysłany: 2006-08-05, 23:01   

Ja wlasnie przed chwila zalicytowalem nowa korbe z osprzetem (lozysko, sworzen) z Allegro do mojej TS-ki. Koszt 49zl+przesylka czyli razem okolo 60zl. Dzwonilem tez do fachowca i mowi, ze za 50 polskich zlociszy zlozy to do kupy. Znajmoy mi go polecil. Podobno gosc robi z motorkami od 25 lat i nie ma sobie rownych. Mam nadzieje, ze tego nie spieprzy. Razem mnie to wyniesie 110zl, a nowy wal kolo 250zl (o ile do TS-ki w ogole jeszcze bym dostal), wiec chyba nie ma o czym dyskutowac.

@SOVIETVW
Pokazales neistety smutna prawde. Czlowiek placi ciezkie pieniadze za tak zwana robote "na odpie*dol sie". Mam nadzieje, ze mnie to nie spotka i nie zycze zeby kogokolwiek spotkalo. Niestey nie kazdy ma dostpe do sprzetu :-(

Na zakonczenie male pytanko.
Czy sruby do silnika z MZ ETZ pasuja rowneiz do MZ TS. Sa na Allegro do ETZ, ale nie cche sie wkopac. Sorry za offtopa.

Pozdrawiam
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2006-08-06, 09:50   

nie śruby nie pasuja od ETZ. Jesli masz TS/ 1 to wał pasuje od ETZ.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-08-07, 21:25   

sruby mozesz se dopasowac,ja wziolem stare poszedlem do sklepu dopasowalem se inbusowe i za komplet zaplacilem chyba ze 3 zł
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Oczek 
Ts 150

Motocykl: TS 150 & VFR
Wiek: 37
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 4
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2006-08-12, 20:02   

Mam pytanie, mianowicie "Czy na terenie trójmiasta znajdują sie firmy specjalizujące sie regenaracją wałów :?: " Ewentualnie okolic trójmiasta :?:
 
 
     
Radzio89 
WilkuWDZ


Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 162
Skąd: Łódź-Widzew
Wysłany: 2006-08-12, 23:40   

SOVIETVW, robilem tak samo, kompel srub na caly silnik kosztowal mnie okolo 5 zł.
Szkoda ze nie zrobilem sobie 10 kpl to bym na allegro spychał po 2 dychy :P :P

Jesli masz dac 150 zł za regeneracje to weź wypie*dol ten wał i kup nowy. 60zł +max 50zl za robocizne sie jeszcze opłaca, ale nie masz gwarancji jak to jest zrobione. Kupujesz nowy to wiadomo ze nowy. Ja oddalem kolesiowi wał do drynki zeby mi tulejke sworznia wbił i rozwiercił to mi to tak zrobil ze sie wszystko zatarło w pizdu i musialem stare zakladac bo mniejszy luz mialo. A koles naprawia silniki od 25 lat. Szlif tez mi tak zrobil ze po 2 tys km jeszcze mi sie pierscionki nie ułozyly a tłok z jednej strony ma takie slady jakby sie zatarł. Ale co zrobic, jeden koles na całe miasto, a samemu szlifu se nie zrobie.
_________________
Moja Etullka ;)
http://www.tagworld.com/Mitas/World/MyWeb.aspx
lub
http://zb.net.lodz.pl/~miziala/mz/index.html
 
 
     
kotek34 


Motocykl: MZ TS 150 M72 K750
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 60
Skąd: k/Zywca
Wysłany: 2006-08-13, 15:10   

@Radzio89
Spoko. Sruby tez sobie dopasowalem w sklepie. Pasuja idealnie. Co do regeneracji to ja jestem tego zdania, ze dobrze zregenerowany wal w niczym nie ustepuje fabrycznemu. A skoro nie widac roznicy to po co przeplacac. Nie mowie wcale, ze moj wal jest zrobiony jak nowka bo tego nie wiem. Mam tylko nadzieje, ze sie nie rozsypie po kilkunastu km.
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-08-13, 16:18   

no wlasnie najwiekszy problem polega na tym ze nie kazdy ma mozliwosc sprawdzenia,ale pomyslalem se teraz ze jak dajecie do regeneracji wał to mozna przeciez powiedziec kolesiowi wprost ze dostanie kase dopiero jak wlozy wał w kły i pokaze na czujnikach zegarowych ze nie ma wiekszego bicia niz 0.05mm,wedlug mnie to jest uczciwe rozwiazanie,a trwa doslowie chwilke.Jesli ktos sie niezna na tych czucnikach to w nich chodzi poprostu o to ze jak kolo bedzie walem krecil to wskazowka ma nie kiwac sie o wiecej niz 5 jednostek,wtedy wal jest dobrze wycentrowany.

[ Dodano: 2006-08-13, 16:20 ]
taki wal napewno w niczym nieustapi nowemu,no i wazne jest zeby nieskladac tego na sile tylko nagrzewac ladnie bo przy skrecaniu na hama to wszytsko sie przestawia i nawet nowy wał moze byc wtedy gorszy niz taki po zlej regeneracji.
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15