Przesunięty przez: wojtek.mz 2015-10-21, 23:00 |
Jaki tlumik najlepszy do wybebeszenia ? |
Autor |
Wiadomość |
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2015-10-21, 22:50 Jaki tlumik najlepszy do wybebeszenia ?
|
|
|
Wiec tak -kupilem sobie tlumik przelotowy do motocykla , tyle ze albo sie wypaliło albo wydmuchało w połowie wygłuszenie ktore powinno siedzieć wew tego tłumika - przez co tłumik strasznie wyje i jest zbyt głośny nawet jak na moje standardy.
Potrzebuje info jaki tlumik koncowy od samochodu szukać na złomie - tylko po to aby go następnie wypruć i wyciągnąć z niego wygłuszenie w postaci wełny czy co tam jest, ważne aby było to odporne na wysoką temperaturę?
Na YT widziałem jak komuś w oplu corsa pluło z wydechu wełną i to w dość sporych ilosciach- każdy tlumik koncowy tak ma ?? |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
Adax
DODAJ GAZU NA WIRAZU
Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 1246 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2015-10-21, 23:32
|
|
|
W rajdówkach, jako silencery stosuje się takie druciaki:
|
_________________ Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2015-10-22, 16:35
|
|
|
mi chodzi bardziej o wełnę |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2938 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2015-10-22, 17:34
|
|
|
Dodek napisał/a: | mi chodzi bardziej o wełnę | Ale nasz kolega przed rajdem, jak badają mu głośność ,to wkłada właśnie takie druciaki. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2015-10-22, 19:59
|
|
|
Przy okazji przerabiania tłumików w mojej Cagivie rozmawiałem z Edhaustem na temat techniki wykonywania tłumików przelotowych. Na dzień dobry owijasz rurę perforowaną wełną stalową - ta ma zadanie zapobiec wypadaniu wygłuszenia oraz wypalaniu przez wysoką temperaturę. Taką wełnę dostaniesz bez problemu w każdym większym budowlanym. Same wygłuszenie tanim kosztem zrobisz ze zwykłej wełny mineralnej - też do dostania w budowlanych.
Ew. takie rzeczy bez problemu dostępne są na allegro np:
http://allegro.pl/welna-w...5734422807.html
http://allegro.pl/wata-we...5728143978.html
Jedna ważna uwaga - trzeba pamiętać by nie ubijać tego wypełnienia zbyt mocno - to nie ma być izolacja termiczna, fala dzwiękowa ma się wbić w wytłumienie i tam zaniknąć, a nie odbić się od niej jak od zwykłej ścianki |
|
|
|
|
lukasz7871
TPS
Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 21 Lip 2012 Posty: 173 Skąd: Kraków>Ostrężnica
|
Wysłany: 2015-10-23, 16:04
|
|
|
Z tego co widziałem w życiu, to nawet te sportowe samochodowe mają wełnę w środku. Widziałem kiedyś proces wytwarzanie tłumika do yamaha sportowego i tam nie stosowano wełny. Z konstrukcji wynikało, że przez zwężenie w tłumiku i otwory w tym zwężeniu tłumiły. Ale to był sportowy, a tak to jak kolega wyżej pisał. Zwężkę nawiercona dookoła dużą liczba otworów owinąć wełną i do środka wydechu. Ilością wełny możesz już regulować głośność. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=ZkwY2wWZjQc
https://www.bikepics.com/...z7871/90etz251/ |
|
|
|
|
|