» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Motorynka silnik s38
Autor Wiadomość
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2015-11-15, 13:18   Motorynka silnik s38

Silnik s38 z biegami w nodze, kartery do wymiany. Rodzi się pytanie, czy kartery z ręczną zmianą są takie same jak z biegami w nodze? Podejrzewam że jest tak, jak z sinikiem kwadraciakiem, ale wolę się upewnić. Druga sprawa to kartery od silnika z pedałami, podejdą czy to inna bajka już?
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2015-11-15, 13:23   

herrq666 napisał/a:
Druga sprawa to kartery od silnika z pedałami, podejdą czy to inna bajka już?
Tych karterów nie przerobisz na nożne biegi, jest tam inaczej rozwiązany mechanizm rozruchu i nie wstawisz zwykłego startera. Silnik S38 na ręczne bez problemu przerobisz na nożne biegi tylko musisz mieć automat i pokrywę z otworem na oś automatu.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2015-11-15, 13:30   

ETZ_PRORIDER napisał/a:
musisz mieć automat i pokrywę z otworem na oś automatu.

Mam cały kompletny silnik zbiegami w nodze,tylko kartery do wymiany.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2015-11-15, 13:37   

Ahaaa, wtedy ok :) ogólnie jeżeli chodzi o kartery od pedałowca to może dało by radę upchnąć tam oś startera tylko nie pamiętam już czy jest w nich mocowanie na sprężynę startera wewnątrz silnika. Jeżeli jest to wydaje mi się, że można by było spróbować coś pomodzić :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-15, 16:27   

Herrq666 masz kolanko do motorynki pod ten silnik? Mam taki sam i problem ze nowe kolanka nie produkuja pod taki zestaw...

A wersja z biegami recznymi bardzo latwo przsrabia sie na nozne, ale z pedalowca bezpexalowca juz tak latwo nie zrobisz
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2015-11-15, 19:21   

Hvil napisał/a:
masz kolanko do motorynki pod ten silnik?

Oczywiście :mrgreen:
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2015-11-16, 07:48   

Pokrywa od silnika z biegami w nodze różni się od tej z biegami w rączce. Na pewno jeden uchwyt będzie w powietrzu bez śruby, a nie wiem, czy kolejna śruba będzie się zgrywała. Zakładałem taką pokrywę u siebie i chyba tylko jedna śruba pasowała. Jak znajdę chwilę to przymierze jeszcze raz
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7478
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-11-20, 20:38   

Dokładnie tak jest. Poza tym trzeba wymienić wodzik.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2016-08-08, 20:39   

Silnik założyłem 023, i po wbiciu jedynki ciągnie sprzęgło, muszę dodać gazu żeby nie zgasł, linka sprzęgła już podciagnieta na granicy uslizgu i dalej nic, proszę o rady doświadczonych romeciarzy.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice

Wysłany: 2016-08-08, 21:38   

W samej pokrywie sprzęgła na tym wieloklinie też można przestawić naciąg linki jeśli na samej regulacji się nie da. Wymienił bym tarcze pewnie będą zużyte albo spalone. Jeśli by snuć przypuszczenia że to przez olej to zawsze lałem tam Hipol 85W90. :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2016-08-08, 21:45   

Oj Marcinie, wieloklin przestawiony, linki dalej nie pociągnie bo zacznie się sprzęgło slizgac,tarcze sprawdzone, wyglądają jak nowe. Olej lux, motorynka sąsiada na nim jezdzie bez problemu. Moje sprzęgło wygląda o niebo lepiej niż u sąsiada, a jego działa bez zarzutu.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1046
Skąd: Wawa - Zamość

Wysłany: 2016-08-08, 21:56   

Zmierz grubość tarcz sprzęgłowych.
Oryginalne korkowe były ciut cieńsze, niż te nowe z gównolitu.
Kiedyś się już z takim problemem zetknąłem, ale to było całe wieki temu i szczegółów już nie pamiętam zbyt dobrze.
Do tego grubość i ilość przekładek blaszanych ma znaczenie.
Coś mi się po głowie kołacze, że można jedną przekładkę wyjąć, przy tych grubych tarczach.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
Ostatnio zmieniony przez dex 2016-08-08, 22:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2016-08-08, 21:58   

Tarcze korkowe, grubość sprawdzona. Teoretycznie powinno działać, w praktyce ni chu chu.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-08-09, 07:41   

Mój też tak robił. rozebrałem sprzęgło zmieniłem kosz złożyłem od nowa i samo zniknęło.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1046
Skąd: Wawa - Zamość

Wysłany: 2016-08-09, 08:49   

herrq666, a sprawdzałeś, czy przekładki luźno poruszają się na wielowypuście góra/dół?
Jeśli będą się klinować, to też tak może się dziać.
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2016-08-09, 10:38   

Właśnie dzisiaj to sprawdzę, ale przy składaniu wydawało się wszystko luźno chodzić.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
Pakynchalter 

Motocykl: M-72,MZ 251,MR-2375
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Mar 2016
Posty: 34
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-08-09, 13:22   

Sprawdź sobie jeszcze popychacz sprzęgła. Czy go w ogóle masz :D Kolega kupił silnik niby po remoncie i też mu nie wysprzęglało. Okazało się po rozebraniu że go nie miał. Druga rzecz to ewentualnie sprawdzić czy popychacz sprzęgła dobrze siada a nie np. ześlizguje się na bok i źle wysprzęgla.
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2016-08-09, 14:00   

Wygląda na to ze popychacz ucieka z kulki w tej blaszce, próbowałem bez dekla kombinować wcisnąć sprzęgło i jest dobrze.
Edit:
Działa, zmieniłem cały dekielek i tę blaszkę z kulką.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,21 sekundy. Zapytań do SQL: 14