» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
moto gaśnie po wlaczeniu świateł
Autor Wiadomość
buster 


Motocykl: ETZ 251 :)
Wiek: 37
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 59
Skąd: PL
Wysłany: 2011-02-19, 22:18   moto gaśnie po wlaczeniu świateł

Moja MZ robi buuu po wlaczeniu swiatel drogowych. Chyba ma za malo pradu. Jaką moc ma alternator w mz 250? Jakie obciążenie powinien wytrzymać przy 2000obr/min?
Ostatnio zmieniony przez buster 2011-02-19, 22:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2024
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-02-19, 22:27   

180W, trudno powiedzieć jakie obciążenie powinien wytrzymać przy 2000obr/min ponieważ nie widziałem nigdy jego charakterystyki. Pewne jest natomiast to że przy obrotach rzędu 4 tys. powinien być w stanie oddać 90% mocy.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
buster 


Motocykl: ETZ 251 :)
Wiek: 37
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 59
Skąd: PL
Wysłany: 2011-02-19, 22:33   

Pytam bo mam maly problem z praca motocykla na wlaczonych swiatlach. Jak jade na wysokich obrotach i wlacze swiatla to moto pracuje..ale po chwili zaczyna przerywac i robi Buuuu.. wylacam i juz jest ok:D Kiedy sie zatrzymam i wlacze swiatla to siecą super.. w trakcie jazdy tez ale wtedy moto jak pisalem gasnie. Może to byc wina malego aku? mam niby 12Ah :D


O taki: http://allegro.pl/akumula...1451882844.html


Otóż żarówke mam 65W:) - Oryginalnie jest chyba 40..


I dodam że cewke mam od JAWY 350:D może bardziej prądożerna?:P
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-02-19, 22:44   

buster, też mam 12V 12Ah i nic takiego się nie dzieje może ty masz jakiś uszkodzony akumulator. Ogólnie spróbuj go naładować zobacz czy to coś pomogło, czy tylko na chwile jest lepiej... znaczyło by to że ma zwarcie między płytami...
Żarówkę z przodu mam 55W...
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
buster 


Motocykl: ETZ 251 :)
Wiek: 37
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 59
Skąd: PL
Wysłany: 2011-02-19, 22:48   

Płytami? Aku wlasnie mam pozyczony od kuzyna - wyjety ze skuterka :) Przed zakupem mowego postanowilem przetestowac jak bedzie na tym jegoo akumulatorku moto pracowal i sie okazuje ze jednak lipa..

Co do podladowywania to jest tak ze aku naladowane mailem na full wlasnie i takiie rzeczy sie dzialy
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2024
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-02-19, 22:53   

Zmień nazwę tematu i dopisz problem w pierwszym poście bo robi się chaos.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-02-19, 22:58   

to pomierz jakie ma napięcie obecnie zwykle jest tak że jak ma zwarcie miedzy płytami po czasie spada nawet do 0V tu masz więcej na temat akumulatorów (budowa i porady)
http://automatyka.ndl.pl/.../akumulator.htm
http://www.akumulatory.auto.pl/porady
może też tak być że w Mz coś się uszkodziło i nie ładuje....
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
buster 


Motocykl: ETZ 251 :)
Wiek: 37
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 59
Skąd: PL
Wysłany: 2011-02-19, 23:00   

Ładowanie jest.

Moto pracuje to ma okolo 11.5-12v na aku. Dodam mocniej gazu to wzrasta do 13-14 czyli laduje.. A na zapalonych jeszcze nie sprawdzalem. Ok poczytam o tym. Jutro jeszcze sprawdze na innym akumulatorze. Mam jakiś żelowy ale tylko 7Ah i nie wiem ile % sprawności ma jeszcze..
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7512
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2011-02-20, 01:20   

buster napisał/a:
Jakie obciążenie powinien wytrzymać przy 2000obr/min?


SofCHJanek napisał/a:
trudno powiedzieć jakie obciążenie powinien wytrzymać przy 2000obr/min ponieważ nie widziałem nigdy jego charakterystyki. Pewne jest natomiast to że przy obrotach rzędu 4 tys. powinien być w stanie oddać 90% mocy.


Wg serwisówki przy 2200obr./min. oddaje 2/3 mocy maksymalnej, czyli 10A, co daje 140W. SofCHJanek, alternator daje 15A, a jego napięcie znamionowe (regulacyjne) to 14V, więc razem daje to 210W, a nie 180W - to takie małe uściślenie :) Przy 4000obr./min. moim zdaniem powinien już dawać "pełną parą". Większość alternatorów samochodowych swoją maksymalną wydajność uzyskuje już przy ok 3000 obr./min. Nie sądzę, żeby w MZ było inaczej, niż w alternatorach samochodowych.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2024
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-02-20, 10:10   

kosior30 napisał/a:
Większość alternatorów samochodowych swoją maksymalną wydajność uzyskuje już przy ok 3000 obr./min. Nie sądzę, żeby w MZ było inaczej, niż w alternatorach samochodowych.
Osiągają wysoką wydajność ale nie maksymalną, pełna (chociaż czasem jest to tylko 5% różnicy) jest dopiero blisko obrotów maksymalnych danego sinika. Dane na podstawie charakterystyk alternatorów Bosch i Magneti-Marelli.
Jest jeszcze taki problem że w MZ nie ma dobrego chłodzenia.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
AdEk2007 
Grupa Podlasie


Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 679
Skąd: Mońki
Wysłany: 2011-02-20, 10:47   

buster Żadne ładowanie na wolnych powinno być więcej niż 12V nawet i przy zapalonych światłach. Regulator, prostownik, stojan i wirnik do sprawdzenia ;)
_________________
Bo żyje się po to aby śmigać na moto! :lol2:
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2011-02-20, 11:13   

Jeżeli przy dużych obrotach nie osiąga więcej jak 14V to regulator jest ok. Mi to wygląda na brak co najmniej jednej fazy - sam miałem taki przypadek, gdy wracałem z klubowego, mazurskiego zlotu dwa lata temu. Pierwsze kilkadziesiąt km było ok, potem etka zaczynała przygasać i w efekcie prawie 100km jechałem na światłach postojowych. Przyczyną był uszkodzony prostownik - 2 z 6 diod dużej mocy poszło z dymem. Oczywiście prostownik to nie jedyny podejrzany - może to być też przerwany przewód od którejś z faz lub uszkodzone uzwojenie na stojanie, tak jak powiedział AdEk2007
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7512
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2011-02-20, 11:17   

SofCHJanek, zamieszczam Ci wykres jak to wygląda dla Skody Favorit. Przełożenie kół pasowych wału korbowego a alternatora to 1:1,659. Jak widać od 5000 obr./min. alternatora wykres staje się płaski (obr. wału ok 3000). Miałem gdzieś jeszcze wykresy dla alternatorów Fordowskich, ale nie chce mi się teraz gmerać.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
buster 


Motocykl: ETZ 251 :)
Wiek: 37
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 59
Skąd: PL
Wysłany: 2011-02-20, 11:53   

Jutro przelece miernikiem alternator i prostownik, może rzeczywiście coś po prostu nie łączy albo któraś z diod do wymiany :mrgreen: .

Dzięki za zainteresowanie tematem :piwo:
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2024
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-02-20, 12:01   

Jak nie ma fazy to widać jak światła świecą mocniej na wyższych obrotach.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
buster 


Motocykl: ETZ 251 :)
Wiek: 37
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 59
Skąd: PL
Wysłany: 2011-02-20, 12:17   

SofCHJanek napisał/a:
Jak nie ma fazy to widać jak światła świecą mocniej na wyższych obrotach.

A to Ci powiem że świecą nieco mocniej na wyzszych bo i napięcie wzrasta z 11,5 do okolo 14v
 
 
     
Yasiec65 
amator/hobbysta


Motocykl: MZ TS 250/1 1981r.
Pomógł: 33 razy
Wiek: 58
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 170
Skąd: Grajewo
Wysłany: 2011-02-20, 13:32   

Jak brakuje którejś "fazy" to z reguły żarzy się kontrolka od ładowania ( niestety w MZ to jest ciężkie do zaważenia).W Twoim przypadku ładowanie wygląda na oki. Altek w MZ-ce pokrywa zapotrzebowanie prądowe przy ok 2500obr/min.

buster napisał/a:
I dodam że cewke mam od JAWY 350:D może bardziej prądożerna?:P


Na Twoim miejscu sprawdziłbym świecę i cewkę. Cewka od Jawy jest nieco mniej wydajna od cewki z MZ-ki (po prostu daje słabszą iskrę) i stąd mogą być problemy.Oczywiście sprawdź resztę zapłonu w zależności co masz (klasyczny czy elektronik).
Pozdrawiam :piwo:
_________________
Y@$&€c
Najważniejsze są drobiazgi.
Na odległość leczyć potrafił chyba tylko Kaszpirowski.
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek ;-) .
 
 
     
buster 


Motocykl: ETZ 251 :)
Wiek: 37
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 59
Skąd: PL
Wysłany: 2011-02-20, 13:45   

Świece wymienialem i to samo było. Może i też ta cewka. Zapłon mam elektronik na czujniku halla. Sprawdze wszystkie wymienione wyżej rzeczy i dam znać Cewki od MZ nie zdobede w najblizszych dniach niestety ale może od bmw lub malucha znajde i zobacze co się stanie :mrgreen: :piwo:
 
 
     
Yasiec65 
amator/hobbysta


Motocykl: MZ TS 250/1 1981r.
Pomógł: 33 razy
Wiek: 58
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 170
Skąd: Grajewo
Wysłany: 2011-02-20, 13:50   

Co prawda za wiele miejsca w MZ-ce nie ma ale proponowałbym cewkę od malucha, dużego fiata ( na szrocie koszt ok 20-30złp). może upchasz np. pod zbiornikiem.
Pozdrawiam :piwo:
_________________
Y@$&€c
Najważniejsze są drobiazgi.
Na odległość leczyć potrafił chyba tylko Kaszpirowski.
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek ;-) .
 
 
     
Kudlaty2007
[Usunięty]

Wysłany: 2011-02-21, 15:39   

miałem to samo -przyczyna: padnięty akumulator.
Wymień akumulator
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14