Jakiej firmy klocki hamulcowe polecacie? |
Autor |
Wiadomość |
hektor
Tiger Junior
Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy Wiek: 31 Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 1572 Skąd: Miechów ok. Krakowa
|
Wysłany: 2016-02-08, 15:31 Jakiej firmy klocki hamulcowe polecacie?
|
|
|
Witam towarzystwo!
Potrzebuję opinii na temat dobrych klocków hamulcowych. W Madzi z przodu już wołają o wymianę, a ja biedny nie wiem które firmy teraz robią porządne klocki
Stosunek ceny do jakości wiadomo- jak najlepszy, jednak wolę zapłacić więcej żeby w razie czego zatrzymać się przed sarną
Otwieram dyskusję |
_________________ "Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."
"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze"
https://picasaweb.google.com/hecktor2 |
|
|
|
|
TOLL
Zlotowicz
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 112 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-02-08, 17:43
|
|
|
Witaj
Ja stosuje klocki EBC i jestem zadowolony. |
_________________ Ludzie dzielą się na ludzi z pasją i ludzi nieszczęśliwych. |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2016-02-08, 17:50
|
|
|
hektor, A tarcze jakie masz ? |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
OrIoN17
OrIoN
Motocykl: mz etz 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 77 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2016-02-08, 18:02
|
|
|
Ja 3lata temu kupiłem tarcze z klockami TRW jak na razie jestem zadowolony.. |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2155 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2016-02-08, 18:15
|
|
|
kup te z ddr-u |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1681 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2016-02-08, 18:36
|
|
|
http://forum.mz-klub.pl/v...4&highlight=trw |
_________________ Wino, konserwy, muzyka bez przerwy
Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.
Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda. |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2016-02-08, 18:56
|
|
|
W aucie mialem testowane 4 rodzaje
1 oryginaly - jak kupiłem auto były takie już założone z przodu i wytrzymały ponad 70tyskm mojej jazdy i świetnie hamowały,
Z tyłu miałem testy 4 rodzajów - pierwsze oryginały spaliłem (reczny sie zaciął i tarcze nagrzało do czerwoności i klocki poszły spać) potem po naprawie recznego kupiłem TRW - bedziewie jakich mało - wytrzymały na tylnej osi niecałe 1,5 roku i jakieś 15 tys. potem kupiłem najtansze z możliwych Kamoka- coś ok 30zł i powiem ci Kurde dobre klocki - zroviłem na nich chyba z 40 tys i jak miesiąc temu wymianiałem tarcze na nowe jak wykrecałem stare klocki - nie były złe - coś hamowały z wycioranymi na maxa tarczami - powiem ci znakomita cena do trwałości.
Teraz kupiłem kpl tarcze+ klocki ATE na P+T i jest rewelacyjnie - czy to rozgrzane czy nie hamują jak brzytwy. Polecam bo nie sa takie drogie - jc mam fajny sklep internetowy motostacja z krakowa - (nie to żebym ich specjalnie relemował bo nie ale ceny mają bardzo dobre) - np u mnie na 1 kpl tarcza + klocki była roznica cenie prawie 100zł jakbym kupił u mnie na wsi |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
KTR
Motocykl: ETZ 250 Simson s51
Wiek: 33 Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 38 Skąd: sz
|
Wysłany: 2016-02-08, 19:18
|
|
|
Ja do siebie zakładam ATE i jestem bardzo zadowolony |
|
|
|
|
marek175x
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 6 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 113 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 2016-02-08, 20:10
|
|
|
Może i ja dorzucę swoje pięć groszy. Z własnego doświadczenia mogę polecić klocki Textar. Mam je założone w Audi z przodu i z tyłu od około 30 tys. Podczas hamowania nic nie piszczy, bardzo dobrze hamują oraz nie brudzą felg.
Może nie są najtańsze ale moim zdaniem na takich rzeczach nie warto oszczędzać. |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2016-02-08, 21:13
|
|
|
hektor, Załóż ATE |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
hektor
Tiger Junior
Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy Wiek: 31 Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 1572 Skąd: Miechów ok. Krakowa
|
Wysłany: 2016-02-08, 21:25
|
|
|
Albo wybór padnie na ATE albo z ciekawości wyprobuje Ferodo |
_________________ "Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."
"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze"
https://picasaweb.google.com/hecktor2 |
|
|
|
|
hektor
Tiger Junior
Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy Wiek: 31 Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 1572 Skąd: Miechów ok. Krakowa
|
Wysłany: 2016-02-11, 12:09
|
|
|
Ferro zakupione. Jednak tarcze też do wymiany będą :/
ATE, Bosch, Brembo (kumpel nie polecą bo po miesiącu pokrzywil w seacie) |
_________________ "Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."
"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze"
https://picasaweb.google.com/hecktor2 |
|
|
|
|
marek175x
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 6 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 113 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 2016-02-11, 14:31
|
|
|
Trwałość oraz poprawność działania hamulców w dużym stopniu zależy od samego montażu. Nawet najlepszy zestaw w połączeniu w wadliwym montażem nie będzie spełniał swojej funkcji jak powinien.
Znam takie przypadki gdzie ktoś wymieniał klocki i tarcze bez uprzedniego wyczyszczenia/sprawdzenia, prowadnic, zacisku, powierzchni styku piasty z tarczą itd. i potem lament, że badziewie, klocki się nierówno ścierają, występuje bicie itd.
Chciałbym tylko zaznaczyć, że tego typu opinie na dany temat trzeba traktować z dużym dystansem |
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1053 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2016-02-11, 15:05
|
|
|
hektor, ja w dexfalii mam z przodu tarcze Brembo i zdecydowanie polecam. Pożyczyłem bratu busa na wyjazd w Alpy i chłopaki tak po serpentynkach zjeżdżali, że smar mi z piast wyciekł...
Tarcze przeżyły to bez trudu.
Klocki kupiłem niestety TRW i nie polecam. Siła hamowania taka sobie, a potrafią nieźle piszczeć.
Będe zmieniał na klocki brembo, żeby był komplet.
Co do Ferrodo, to strasznie się do nich zraziłem w moto.
Kiedyś kupiłem do Tenery i szlak mnie trafił.
Wcale nie były najtańsze, a po założeniu siła hamowania spadła o jakieś 70%, a do tego potworny pisk przy najmniejszym muśnięciu klamki.
Próbowałem je szlifować kilka razy myśląc, że może spaliłem je jakimś mocniejszym hamowaniem, ale nic to nie dawało. Poszły na złom po miesiącu.
Zmieniłem na Vesrah-y i jak ręką odjął. Hamowanie cacy i zero pisków. |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2016-02-11, 15:26
|
|
|
hektor napisał/a: | ATE, Bosch, Brembo (kumpel nie polecą bo po miesiącu pokrzywil w seacie) | To dziwne bo ja mam założone tarcze ATE i nic się nie dzieje. Ale dużo zależy od montażu, może dobrze piasty nie wyczyscił, albo przy zmianie kół syf wleciał pod tarczę. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
hektor
Tiger Junior
Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy Wiek: 31 Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 1572 Skąd: Miechów ok. Krakowa
|
Wysłany: 2016-02-11, 15:37
|
|
|
Wojtek chodzi o to ze w Brembo miał takie wypadki |
_________________ "Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."
"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze"
https://picasaweb.google.com/hecktor2 |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2016-02-11, 18:29
|
|
|
hektor napisał/a: | (kumpel nie polecą bo po miesiącu pokrzywil w seacie) |
Pokrzywił bo lujowo zamontował.
Piszczą u was trochę klocki ATE podczas 1 hamowania po ruszeniu na zimno - taki lekkie popiskiwanie ktore potem całkowicie znika ?
Do motorów polecam klocki NISSINA - najlepiej hamują choć nie sa najtańsze. |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2016-02-11, 21:53
|
|
|
Ja u siebie w Beemce zamontowałem tarcze wentylowane i nawiercane firmy Zimmermann z klockami Brembo... zestaw pięknie się spisuje, nic nie piszczy, ani się nie krzywi. Przejechane z 5tyś km jak na razie |
_________________
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7501 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2016-02-13, 08:36
|
|
|
Żyjecie chyba w epoce kamienia łupanego, jeśli krzywią Wam się tarcze Jeździłem na różnych tarczach w różnych autach. Swego czasu w golfie przy dopuszczalnych 18mm miałem 14mm tarczy, gdy woziłem pizzę, fading był niesamowity, na postojach dym z kół a felgi się nie dało dotknąć. Niejedną kałuże przy tym zaliczyłem i nic się nigdy nie skrzywiło. Może piszecie o jakichś tarczach z najtańszych zestawów na allegro, bo z firmówkami nigdy nie miałem problemów, a przerobiłem ich trochę. Co do montażu to jak najbardziej się zgodzę, aczkolwiek zdarzało mi się zmieniać klocki pojedyńczo i na przeglądzie wychodziło równiutko, więc możecue gadać, że najważniejsze bezpieczeństwo itd., ale hamulce hamulcami, a z mojej praktyki wynika, że nawet na nienajlepszych hamulcach ważniejsze są dobre opony, bo przy ostrym hamowaniu to one zazwyczaj "wymiękają" przed hamulcami. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2016-02-13, 09:37
|
|
|
kosior30, - a wiesz ze spotkałem sie z problemem skrzywionego zacisku (nie jarzma) - normalnie zacisk sie rozepchał lub roklepał i zamiast prowadzić klocki równolegle do siebie jedna płaszczyzna byla inaczej jak druga - ale nie ma sie co dziwic po 400tys km. |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
|