» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2016-02-09, 12:38
Regeneracja gaźników.
Autor Wiadomość
chicken19 

Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 126
Skąd: Wejsuny/Grójec
Wysłany: 2016-02-09, 12:16   Regeneracja gaźników.

Jeśli ktoś chciałby zregenerować gaźnik w starszej MZ lub IFA to znalazłem gościa który się tym zajmuje.Pytałem o ETZ ale pisał żeby się dowiadywać bo na razie nie ma części.Poniżej lista gaźników do motocykli które regeneruje może komuś się przyda.

Obecnie posiadam części do gazników motocyklowych BVF-ifa-bk , BVF-Awo simson , BVF-Mz jaskółka ,Pegaz ,G16 , G20 ,K28 ,AMAL ,AMAK ,LINKER , SUM.

Edit.Nie wiem dlaczego link nie wszedł.Jak już pisałem wyżej cen nie znam bo pytałem tylko o ETZ,ale napisałem do gościa właśnie aby podał cennik.Odpisze to podam.
http://reges.pl/gazniki.htm
Ostatnio zmieniony przez chicken19 2016-02-09, 20:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2016-02-09, 12:39   

Kto, gdzie, cena?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-02-09, 14:47   

I co robi w gaźniku?
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
chicken19 

Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 126
Skąd: Wejsuny/Grójec
Wysłany: 2016-02-13, 18:14   

Właśnie przyszedł e-mail.Jest to kompletna regeneracja.

Maksymalny koszt odrestaurowania gaźników:

BVF-ifa-bk 260 zł szt
BVF-Awo simson 250 zł
BVF-MZ jaskółka 250 zł
Pegaz G16 150 zł
Pegaz G20 180 zł
Pegaz 26/24 GM U1/U3 240 zł
K-28 240 zł
AMAL 300 zł
AMAK 300 zł
SUM 250 zł
LINKER 400 zł
Wszystkie części obecnie są produkowane na obrabiarkach sterowanych
numerycznie
i są zgodne z oryginałem .
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2016-02-13, 19:23   

Co to znaczy "kompletna regeneracja"? Nadal nie wiemy co w gaźniku jest regenerowane.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
chicken19 

Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 126
Skąd: Wejsuny/Grójec
Wysłany: 2016-02-13, 20:31   

Macieyu kliknijże łaskawie na link.Wszystko jest tam opisane.
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2016-02-13, 21:16   

Wybacz ale podany link nie wyczerpuje tematu. Co w przypadku gdy korpus gaźnika jest zużyty od środka, a przepustnica rozkalibrowana? Skąd wzięte są wymiary oryginalnych elementów skoro takie już nie występują jako nowe?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2016-02-13, 22:24   

najprawdodobniej z dtrek lub innych dokumentów fabrycznych. Sa takie w obiegu. Do junaka np można znaleźć całą i jak ktos ma zacięcie to moze calego junkersa zbudować od podstaw ;)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2016-02-13, 22:47   

Zobaczcie co potrafi ten gość
https://www.youtube.com/watch?v=nRPJQVOxkmo
https://www.youtube.com/watch?v=sPCq-evtVn0
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Ariel 


Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Lip 2012
Posty: 304
Skąd: LPU
Wysłany: 2016-02-14, 09:14   

U Hetmanna w Puszczykowie regenerowałem dwa gaźniki.
Jeden od MZ TS 250/1 a drugi od Junaka M10.
Co do cen to były niższe niż te podane w poście powyżej
ale wynika to z tego że regeneracja była robiona w 2010 lub 2011 roku.
_________________
Pozdrawiam Ariel
Renowacja MZ TS
250/1

 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-02-14, 14:19   

A to dziwne, dla lata temu pytałem o możliwość regeneracji gaziora do trophy to mi odmówił.
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
chicken19 

Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 126
Skąd: Wejsuny/Grójec
Wysłany: 2016-02-14, 18:23   

motomaciey napisał/a:
Wybacz ale podany link nie wyczerpuje tematu. Co w przypadku gdy korpus gaźnika jest zużyty od środka, a przepustnica rozkalibrowana?

Podejrzewam że korpus jest roztaczany na jednakową średnicę i do niego na wymiar dorabiana jest nowa przepustnica.Nie drążyłem tematu z gościem bo interesował mnie tylko gaźnik ETZ ale pomyślałem że może ktoś szuka warsztatu który regeneruje starsze modele to pomyślałem że rzucę na forum.



Ariel napisał/a:
U Hetmanna w Puszczykowie regenerowałem dwa gaźniki.
Jeden od MZ TS 250/1 a drugi od Junaka M10.
Co do cen to były niższe niż
e podane w poście powyżej
ale wynika to z tego że regeneracja była robiona w 2010 lub 2011 roku.


Ariel to są maksymalne ceny usług za naprawdę mocno zużyty gaźnik.
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-03-01, 22:15   

Może by było dobrym pomysłem zapytać czy nie mógł by zrobić kompletnych zestawów naprawczych gaźników do naszych MZ?- Widzę że robi takie ale do innych motocykli... :piwo: Patrzcie pozycja 33
http://reges.pl/gaznik/gaznnaprawa.htm
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-03-02, 08:13   

Rozmawiałem z nim. Gaźniki od MZ oczywiście robi, ale nie wszystkie. Jestem posiadaczem MZ Trophy i o regenerację takiego mi chodziło. W odpowiedzi usłyszałem, że takich akurat nie robi :cry: Ale i tak wepchnę mu go na siłę żeby spróbował przynajmniej skasować luz na przepustnicy. Z dyszami będę sobie musiał poradzić sam (Chodzi o dorobienie nowych, poprzedni właściciel poprzekładał od nowszych gaźników, a dysze są większe)
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2016-03-02, 11:14   

Tego Pana znam z forum AWO. Chłopaki oddawali tam gaźniki od awoków BVF i byli rozgoryczeni.
Naprawa polegała na szkiełkowaniu i wymianie zestawów regeneracyjnych dostępnych na alledrogo (gdzie iglica ma inny kształt ogólnie dupiate) nic nie robił z przepustnicą okrągło - płaskie dorabia admin.
Gaźniki miały jeszcze w sobie kulki szklane!!!
Na filmie też jest komentarz fachowca "właściciel musi sobie dopasować" - jak oddaję gaźnik do regeneracji to ma być gotowy do założenia!!! Czy jak Intr albo inny robi wał to każe coś dopasowywać???
Ja bym tam nie oddawał gaźnika.
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2016-03-06, 13:53   

Tyle że Tomek robi do Awiaków. Nie wiem czy taka sama wchodzi do zerówki :wink:
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2016-03-06, 16:34   

wadmed, cieszę się, że tutaj o tym napisałeś bo od początku miałem wątpliwości co do tej "renowacji". Zjadłem zęby na starych Pegazach i wiem, że rozkalibrowanych wymiarów czy zerwanych gwintów nie załatwi się szkiełkowaniem ale nie jest to oczywiste dla wszystkich i przez takiego "fachowca" mogą się grubo naciąć...
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2016-03-06, 17:08   

Podobno nowe przepustnice do jaskolkowych gaznikow kladzie-opinia od goscia co serwisowal u niego gaznik
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Jacek635 

Motocykl: TS
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Gru 2014
Posty: 40
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2016-11-28, 09:16   

Ja regeneruje gaźniki. http://www.wueska.pl/down...47628&mode=view
prototypownia.net.pl
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-11-28, 10:24   

Jacek635, Czy tłukące się przepustnice i wyrobione dysze nie są dla Ciebie problemem?
Jak z regeneracją pływaków?
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 16