Przesunięty przez: motomaciey 2016-03-12, 08:42 |
MZ TS Żarówa reflektora LED 6V |
Autor |
Wiadomość |
slowik
Motocykl: TS 250 '74
Dołączył: 12 Wrz 2012 Posty: 15 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2016-03-11, 21:45 MZ TS Żarówa reflektora LED 6V
|
|
|
Witam,
czy ktoś z Was testował może poniższe żarówki?
Cena deko zaporowa, ale jeśli dobrze świecą.....
Znalazłem takie same u Chińczyka za około 80 zł. z opisu wynikało by, że świecą zajefanie.
Zakładając bujną fantazję sprzedającego i obniżyć możliwości tej żarówki o 50%, to i tak wychodzi nieźle.
Zastanawia mnie tylko to jak ona świeci skoro diody świecą tylko do góry? |
Ostatnio zmieniony przez wojtek.mz 2016-03-11, 22:51, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2940 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2016-03-14, 13:15
|
|
|
rastuch napisał/a: | Podrzucam przykładowy link | Zdjęcie wstaw . |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
chicken19
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 126 Skąd: Wejsuny/Grójec
|
Wysłany: 2016-03-20, 09:10
|
|
|
Jak poszukasz dobrze na forum to znajdziesz temat o Led w reflektorze.Nie pamiętam tylko czy była to ETZ czy TS.Długie świeciło jak krótkie.Oczywiście pomijam fakt że nie jest to zgodne z przepisami.Nie lepiej założyć Led zamiast pozostałych żarówek a przedniej nie ruszać? Przednia i ładowanie na pewno na tym zyskają.A jeśli chcesz kupić taką jak rastuch podał na zdjęciu to długie będzie świecić tak blisko jak krótkie tyle że mocniej.Nie będzie rozpraszania wiązki na odległość bo ogranicza to jej budowa.Zwróć uwagę że z klasycznej żarówce drucik długiego jest wolny i nie ograniczony lusterkiem jak krótkie dlatego sadzi daleko. |
|
|
|
|
tomzam
Motocykl: etz150
Wiek: 46 Dołączył: 15 Mar 2016 Posty: 3 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2016-03-20, 10:32
|
|
|
Tej konstrukcji żarówka nie będzie nigdy świeciła na drogowych światłach prawidłowo w lampach refleksyjnych (odbiciowych) w których światło mijania odbija się od górnej części lustra i oświetla bliższą część jezdni po rozproszeniu na szkle natomiast drogowe wykorzystuje cały odbłyśnik a w przypadku tej żarówki dolna część odbłyśnika nie będzie oświetlona bo źródło światła jest zasłonięte przez radiator. W tym przypadku długie polega chyba tylko na zwiększeniu jasności niż zmianie strumienia światła, jeżeli by to było wykonane podobnie jak w zestawach HID pod H4 ze zmienną przesłoną to wtedy by to działało, ale tu takiego rozwiązania nie widać |
|
|
|
|
slowik
Motocykl: TS 250 '74
Dołączył: 12 Wrz 2012 Posty: 15 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2016-03-22, 11:04
|
|
|
Tylko potwierdziliście moje przypuszczenia.
chicken19 co do LEDów zamiast innych żarówek, to jestem w trakcie- jest już stop i postojówka.
Dzięki za zainteresowanie. |
|
|
|
|
chicken19
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 126 Skąd: Wejsuny/Grójec
|
Wysłany: 2016-03-22, 22:09
|
|
|
Można też wrzucić ledy w kierunkowskazy ale podejrzewam że z opornikiem wbudowanym bo inaczej będą migać bardzo szybko.Do tego w podświetlenie licznika ale musi być taka która ma kilka diod w różnych kierunkach bo jedna oświetla zegar w jednym punkcie.Są jeszcze kontrolki ale uważać bo ta od ładowania podejrzewam że musi być standardowa.Podejrzewam że już po wymianie tylko stopu i pozycji jasność reflektora zwiększyła się. |
|
|
|
|
TS250
Motocykl: MZ TS 250
Dołączył: 23 Kwi 2016 Posty: 6 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 2016-04-24, 00:22
|
|
|
Witam,
chciałbym tutaj rozwiać wszelkie wątpliwości na temat żarówek LED w motocyklach MZ.
W swoim motocyklu wymieniłem wszystkie, tzn.: kierunkowskazy w raz z dedykowanym do nich przerywaczem, żarówkę stopu, pozycji tył oraz przód no i wspomnianą już w temacie wcześniej żarówkę reflektorową, ale z kołnierzem R2. Żarówka świetnie oddaje światło mijania i drogowe też. To prawda, że na drogowych świeci połową lampy, ale nie widać jakiejś specjalnej różnicy względem żarówki żarnikowej. Jest to związane z jej budową, a mianowicie diody są rozmieszczone tak jak żarniki w tradycyjnej żarówce i słup światła przesuwa się bliżej lub dalej zupełnie prawidłowo. Niedomaganiem tej żarówki jest jej migotanie na wolnych obrotach silnia, co znowu jest związane z charakterystyką prądowo-napięciową prądnicy motocykla na wolnych obrotach silnika. Powinien tutaj pomóc elektroniczny regulator napięcia, ale jeszcze tego nie testowałem. Przy jej montażu trzeba także zwrócić uwagę na czystość wszystkich połączeń w instalacji elektrycznej motocykla, ponieważ żarówka do poprawnej pracy potrzebuje pełne 6 V najlepiej 6,5 V, co w przypadku zaśniedziałej instalacji nie jest zapewnione. Przed zakupem całego zestawu rozmawiałem z człowiekiem, który zajmuję się sprzedażą tych żarówek i wytłumaczył mi wszystkie zagadnienia, które opisałem powyżej.
Jestem zadowolony z efektu końcowego, a kierunkowskazy migają bardzo wyraźnie z właściwą dla nich częstotliwością.
Mam nadzieję, że rozwiałem wszelkie wątpliwości. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2016-04-24, 08:29
|
|
|
TS250, To super, jeśli się udało teraz pokaż nam jeszcze jak to wygląda za dnia i wieczorem |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
TS250
Motocykl: MZ TS 250
Dołączył: 23 Kwi 2016 Posty: 6 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 2016-04-24, 17:41
|
|
|
Nie mam możliwości nakręcenia dobrego filmiku, ale działa to zupełnie tak, jak na aukcji, z której kupiłem żarówki. Filmik z aukcji (też nienajlepszy):
https://www.dropbox.com/s...I_4355.AVI?dl=0
Na aukcji z żarówką R2 są dość dobre zdjęcia, które obrazują przejście światła z krótkiego na długie. U mnie wygląda to bardzo podobnie, ale dopiero po oczyszczeniu drogi zasilania żarówki. Dobry kontakt to podstawa w prawidłowym działaniu konkretnie tej żarówki reflektorowej. Link do aukcji:
http://allegro.pl/zarowka...6003443326.html
Z żarówkami kierunkowskazów nie miałem problemów, nie są tak czułe na wartość napięcia zasilania.
Teraz pobór mocy przy wszystkich możliwych do załączeniach żarówkach mieści mi się w 15 W, a motor świeci jakby prze chwilą opuścił fabrykę . |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-04-24, 21:49
|
|
|
Okej, to powiedz mi jeszcze jedno. Każdy człowiek co zna się cokolwiek na tych prądnicach fizyce itp. zawsze mi mówi: "te ledy Ci się spalą, musisz montować stabilizatory, z tą prądnicą ledy działać nie będą"
Chodzi o wrażliwość na jakieś tam skoki prądu napięcia czy czegotam z tej prądnicy wychodzi....
Jak długo na nich jeździsz? |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
TS250
Motocykl: MZ TS 250
Dołączył: 23 Kwi 2016 Posty: 6 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 2016-04-24, 22:13
|
|
|
Z tego co się dowiedziałem od sprzedawcy, to żarówki są zabezpieczone rezystorem i w ten sposób jest ustalana wartość prądu, która na nie idzie. Jeżdżę na nich dużo, ale od niedawna. Dłużej jeżdżę na Junaku M10 i nigdy nie zdarzyło mi się przepalenie takiej żarówki. Ci co mówią, że się przepali mają swoją rację, ponieważ taka żarówka bez zabezpieczenia rezystorem uległa by szybka zniszczeniu, ale te żarówki są przed tym zabezpieczone. Żeby się o tym przekonać, to kupiłem najtańszą jaka była i ją rozebrałem i rzeczywiście dioda była zasilona przez rezystor. |
|
|
|
|
arsene
Zlotowicz arsene
Motocykl: no kilka ich jest
Pomógł: 11 razy Wiek: 56 Dołączył: 23 Lis 2005 Posty: 479 Skąd: MIŁOSZEWIEC
|
Wysłany: 2016-04-24, 22:15
|
|
|
TS250 napisał/a: | Witam,
Niedomaganiem tej żarówki jest jej migotanie na wolnych obrotach silnia, co znowu jest związane z charakterystyką prądowo-napięciową prądnicy motocykla na wolnych obrotach silnika. |
A spróbuj wstawić kondensator elektrolityczny na napięcie co najmniej 25V. Pojemność dobierz doświadczalnie. A jak za duże napiecie uszkadza, to może coś z zenerką wstawić?
Przed chwilą zamówiłem komplet żarówek do swojej ptaszyny. Przed zlotem powinny przyjść, więc mam nadzieję, że w trasę wyruszę z dodatnim bilansem prądowym. |
_________________ te kilka to: MZ ES 250 60r x 2, WSK M06-L 64r, skuter Keway czy jakos tak żony oraz gablota na jazdę z małżonką - BMW R1100 RT Polecam oto strona żony http://robotkireczne.net.pl a tam cuda. zazik i itd: http://zaporozec.eu |
|
|
|
|
Bajbus16
Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 8 razy Wiek: 75 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Babimost
|
Wysłany: 2016-04-24, 22:23
|
|
|
Hvil, Jeśli dobierzesz odpowiednie oporniki to prądnica 6V zarówno przy regulatorze mechanicznym jak i elektronicznym wyregulowanym na około 7,5V nie ma prawa spalić żadnej diody. Przetestowałem u siebie mam na diodach kierunkowskazy, pozycję przednią i tykną, kontrolki ładowania i luzu. Trochę już na nich pojeździłem, nawet na max-a i jak do tej pory żadna się nie spaliła. Zabieram się wykonać światło stopu na 12 diodach. Nadmieniam, że w mojej Jaskółce żadnego stabilizatora nie mam włączonego w obwód elektryczny motocykla. |
_________________ MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200. |
|
|
|
|
TS250
Motocykl: MZ TS 250
Dołączył: 23 Kwi 2016 Posty: 6 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 2016-04-24, 22:59
|
|
|
Zastanawiałem się już nad kondensatorem. Sprawdzę to w wolnej chwili. Dzięki. |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
arsene
Zlotowicz arsene
Motocykl: no kilka ich jest
Pomógł: 11 razy Wiek: 56 Dołączył: 23 Lis 2005 Posty: 479 Skąd: MIŁOSZEWIEC
|
Wysłany: 2016-04-27, 19:58
|
|
|
Dzisiaj zmieniłem, trochę żarówek w jaskółce na led-owe.
Do tylnej lampy kupiłem, kupiłem też reflektorową.
Kupiłem postojówkę z przodu ale okazała się taka sobie, więc założyłem diodę Led o podwyższonej jasnośći, którą miałem w warsztacie. Tylko dołożyłem szeregowo rezystor 470.
Założyłem też diody do podświetlenia licznika i sygnalizacji luzu. Oczywiście każda z rezystorem.
Te diodki wlutowałem w oprawki. jak na foto.
Powiem tak, nawet na wolnych obrotach nie zapala mi się kontrolka ładowania. Migotanie żarówki reflektorowej jest na wolnych obrotach. Kondensatorem tego nie da się zlikwidować, myślę, że należałoby wstawić stabilizator przed żarówką. |
_________________ te kilka to: MZ ES 250 60r x 2, WSK M06-L 64r, skuter Keway czy jakos tak żony oraz gablota na jazdę z małżonką - BMW R1100 RT Polecam oto strona żony http://robotkireczne.net.pl a tam cuda. zazik i itd: http://zaporozec.eu |
|
|
|
|
Bajbus16
Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 8 razy Wiek: 75 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Babimost
|
Wysłany: 2016-04-28, 22:57
|
|
|
Też mam takie diody, jednakże zaproponował bym wlutować diodę w cokół starej spalonej żarówki, będzie łatwiej wymienić, czy zrobić kilka innych i wozić jako zapasowe. Na pewno już przetestowałeś, ale tak dla przypomnienia, diody mające być kontrolkami ładowania i luzu wlutowujemy odwrotnie, czyli katoda z opornikiem idzie na obudowę a anoda do środka na izolator. |
_________________ MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200. |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
|