Przesunięty przez: kosior30 2016-03-24, 07:44 |
Etz 251 zablokowany silnik |
Autor |
Wiadomość |
Arturo1610
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 29 Dołączył: 23 Mar 2016 Posty: 0 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2016-03-23, 22:46 Etz 251 zablokowany silnik
|
|
|
Witam posiadam etz 251e niebieska z 91 roku z przebiegiem 6tys km dzis probowałem regulowac gaznik ale nie reagował na nic wiec pozyczylem od kolegi gaznik od etz 250 i wlozylem moza etz zapaliła i dostała dziki wysokich obrotów i cos zaczelo mozno walic w silniku zgasilem i od tamej pory silnik zablokowany, kopka ani drgnie. dodam ze zanim zalozylem gaznik kolegi jak jezdzilem w ostatnim czasie bylo slychac jakies stuki w cylindze ;/ jaka moze byc przyczyna zablokowania silnika walu ? dodam ze to stalo sie na postoju. |
|
|
|
|
ETek
Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 195 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: 2016-03-23, 23:10
|
|
|
Ściągnij cylinder i znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie |
|
|
|
|
Arturo1610
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 29 Dołączył: 23 Mar 2016 Posty: 0 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2016-03-23, 23:11
|
|
|
ale raczej sie zatarła czy łozyska na wale ? |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5275 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2016-03-23, 23:25
|
|
|
Łożysko igiełkowe korbowodu prawdopodobnie poszło na tłok czyli krótko mówiąc na 75% wał zatarty. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
ppiotr4
Piotrek
Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 46 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 2 Skąd: Kazimierza Wielka
|
Wysłany: 2016-06-02, 23:52
|
|
|
Kup sobie gaźnik BINGA 84 - sporo kosztuje ale odwdzięczy ci się niskim spalaniem jak będziesz miał oczywiście juz wyremontowany silnik, a taka zabawa ze starymi wyświechtanymi gaźnikami kończy sie ta jak u Ciebie. |
|
|
|
|
januszj23
Motocykl: 2X MZ TS 250
Wiek: 64 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 499 Skąd: Ełk
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5275 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2016-06-03, 09:21
|
|
|
Bing robi to samo a nawet jeszcze bardziej bo zaniża dawkę paliwa tj smarowania. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
ppiotr4
Piotrek
Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 46 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 2 Skąd: Kazimierza Wielka
|
Wysłany: 2016-06-06, 09:12
|
|
|
januszj23 napisał/a: | ppiotr4 napisał/a: | Kup sobie gaźnik BINGA 84 - sporo kosztuje ale odwdzięczy ci się niskim spalaniem jak będziesz miał oczywiście juz wyremontowany silnik, a taka zabawa ze starymi wyświechtanymi gaźnikami kończy sie ta jak u Ciebie. |
Co za brednie wypisujesz? |
Co masz na myśli pisząc brednie? |
_________________ motorynka > romet > wsk > MZ ETZ 251e > SUZUKI BANDIT 650S K8 |
|
|
|
|
ppiotr4
Piotrek
Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 46 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 2 Skąd: Kazimierza Wielka
|
Wysłany: 2016-06-06, 09:33
|
|
|
ETZ_PRORIDER napisał/a: | Bing robi to samo a nawet jeszcze bardziej bo zaniża dawkę paliwa tj smarowania. |
Kupiłem MZkę 251 z przebiegiem około 20 tysięcy km na elektroniku w 2003 roku i na starym wyświechtanym gaźniku 30N3-1. Silnik miał dziurę miedzy 3-3,5 tys. obr. i nie mogłem go w żaden sposób wyregulować wskutek czego doszło do zatarcia silnika na stopce wału. Wyremontowałem silnik - tzn nowy wał tłok szlif łożyska i etc. żeby już nie trzeba było zaglądać do silnika oraz zakupiłem wtedy Binga 84 - mówię niech się dzieje co chce
Jeździłem nią przez 13 lat (sprzedałem ją jakieś 2 miesiące temu) i w tym czasie zrobiłem na niej przeszło 22 tysiące km. Spalanie wychodziło mi przy spokojnej jeździe 3,9 -4,1 l/100km
może jak brat wsiadł to ze 300 - 400 ml więcej wyszła. W chwili obecnej cieszy się nią nowy właściciel i nie ma mowy żeby się silnik zatarł czy coś na Bingu. Te gaźniki stosowane były w pojemnościach 300cm3 więc pewnie dysze iglicowe i wszystkie pozostałe mają większe niż wymagał by tego silnik od ETZki 251 który jest o mniejszej pojemności - co za tym idzie dawki paliwa są na pewno nieco większe niż wymagane dla tej konstrukcji i nie ma mowy o zatarciu silnika.
A co do spalania - aby pewnie uzyskać takie wyniki silnik musi być sprawny - tzn. niezajeżdżony, musi być odpowiednia kompresja i zapłon elektroniczny idealnie ustawiony do setnej milimetra czujnikiem zegarowym - jak to miało miejsce u mnie (zakupiłem sobie w tym celu własny czujnik zegarowy). No i technika jazdy też jest ważna - aby nie stać w miejscu i palić gumę, a potem się dziwić dlaczego mało km przejechanych, a paliwa tyle z baku ubyło. |
_________________ motorynka > romet > wsk > MZ ETZ 251e > SUZUKI BANDIT 650S K8 |
|
|
|
|
januszj23
Motocykl: 2X MZ TS 250
Wiek: 64 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 499 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 2016-06-06, 21:23
|
|
|
ppiotr4 napisał/a: | Co masz na myśli pisząc brednie? |
http://sjp.pl/brednia
ppiotr4 napisał/a: | Kup sobie gaźnik BINGA 84 - sporo kosztuje ale odwdzięczy ci się niskim spalaniem |
ppiotr4 napisał/a: | a taka zabawa ze starymi wyświechtanymi gaźnikami kończy sie ta jak u Ciebie |
Skąd wiesz, że stary i wyświechtany? i skąd wiesz, że przyczyną awarii był gaźnik?.
Bing wcale nie jest rozwiązaniem tego problemu. To, że u Ciebie ładnie dostarcza mieszankę do silnika nie wyklucza zastosowania sprawnego BVF-a. Spalanie jest mniej więcej na tym samym poziomie. Właśnie nieumiejętność (nieprawidłowe ) wyregulowania gaźnika (zbyt uboga mieszanka), może doprowadzić do zatarcia silnika.
Należy rozebrać silnik, obejrzeć części i znaleźć powód unieruchomienia silnika. |
_________________ Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5275 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2016-06-06, 22:34
|
|
|
Chciałem to samo napisać Januszu |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
ppiotr4
Piotrek
Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 46 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 2 Skąd: Kazimierza Wielka
|
Wysłany: 2016-06-10, 13:53 Re: Etz 251 zablokowany silnik
|
|
|
Arturo1610 napisał/a: | Witam posiadam etz 251e niebieska z 91 roku z przebiegiem 6tys km dzis probowałem regulowac gaznik ale nie reagował na nic wiec pozyczylem od kolegi gaznik od etz 250 i wlozylem moza etz zapaliła i dostała dziki wysokich obrotów i cos zaczelo mozno walic w silniku zgasilem i od tamej pory silnik zablokowany, kopka ani drgnie. dodam ze zanim zalozylem gaznik kolegi jak jezdzilem w ostatnim czasie bylo slychac jakies stuki w cylindze ;/ jaka moze byc przyczyna zablokowania silnika walu ? dodam ze to stalo sie na postoju. |
Arturo wyraźnie napisał ze próbował regulować gaźnik ale nie było żadnej reakcji na regulację - to chyba świadczy o zużyciu gaźnika? (domniemam że nieszczelności miedzy gaźnikiem a cylindrem nie było - bo o zgrozo jak można regulować gaźnik nie sprawdzając tej kwestii!) A ten drugi który założył to zapewne nie 30N3-1 tylko 30N2-5 którego w ETZ 251 nie powinno się stosować i za pewne to też nie był nowiutki gaźniczek tylko stary 27 letni, z niemałym pewnie przebiegiem.
Jak tam Arturo ma się sprawa na dziś - masz jakieś nowe wieści w sprawie Swojej Eci? |
_________________ motorynka > romet > wsk > MZ ETZ 251e > SUZUKI BANDIT 650S K8 |
|
|
|
|
Simak51
Kaprys na 250
Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 27 Dołączył: 04 Sie 2015 Posty: 53 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2016-06-10, 14:21
|
|
|
ppiotr4, Przyczyn takich wariackich obrotów może być wiele, i w każdym silniku inna. U jednego dokręcenie śrubki pomoże, u innego łupanie silnika i szukanie przyczyny. Nie ma co się upierać że to gaźnik. Można tylko spekulować i podpowiadać, a przyczyny znajdzie i tak tylko właściciel. |
_________________ W garażu:
Simson S 51 -83r
Mz Etz 250 -83r |
|
|
|
|
Dominator94
Motocykl: mz 150
Wiek: 29 Dołączył: 25 Sie 2014 Posty: 8 Skąd: OSTROŁEKA
|
Wysłany: 2016-06-10, 17:37
|
|
|
Miałem tak samo jakiś miesiąc temu.Najpierw coś tam stukało w silniku ale jakoś jeszcze mi chodziła, a po jakimś czasie ustała mi podczas jazdy na amen.Okazało się że łozysko na wale ustało i cały wał miałem do wymiany. Gaznik miałem i mam nowy 24n2 i na pewno był dobrze wyregulowany.U siebie obstawiałem już tylko bardzo zuzyty wał bo miał straszne luzy.Wszystkie objawy miałem takie same jak u cb |
|
|
|
|
|