Mz Ts 250/1 ustawienie przedniego koła |
Autor |
Wiadomość |
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2017-02-01, 22:34 Mz Ts 250/1 ustawienie przedniego koła
|
|
|
Mam problem z moją Mz. Wcześniej miałem przeróbkę na hamulec tarczowy i nie przejmowałem się czy moto trzyma ślad jednak teraz idę w oryginał (no prawie) i mam małą zagwozdkę. Mianowicie koło nie pokrywa się z przednim błotnikiem. Po pomiarach błotnik jest idealnie po środku za to koło jest o 1 cm przesunięte w prawo. Odległości krawędzi piasty to odpowiednio 20 mm prawo i 30 lewo. Teraz zagwozdka - co oszukuje bo wszystko w lagi pasuje ładnie. Przyznaję ze części na powrót zbierałem po allegro z różnych parafii i możliwe że jest coś z Etz. Czy ktoś mógłby mi pomierzyć wymiary elementów odpowiedzialnych za ustawienie koła w linii? Tzn wymiary osi oraz tulejek dystansujących w tarczy kotwicznej i osłonie?
Czy z innej strony, tak ciąć żeby było idealnie po środku?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
polu
Zlotowicz
Motocykl: ES250/2
Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 264 Skąd: podkarpackie - RPZ
|
Wysłany: 2017-02-01, 22:50
|
|
|
Kolego zmierz odległości miedzy samą felgą a lagami i tego wymiaru się trzymaj. Da się wycentrować koło, którego płaszczyzna felgi nie pokryje się z płaszczyzną piasty i wszystko będzie cacy.
W Twoim przypadku nie trzeba będzie ciąć tylko raczej podkładkę dać między szczękotrzymacz (tarczę kotwiczną) a lagę z prawej strony. A może ten szczękotrzymacz albo prawy goleń jest jakiś podpiłowany?
Wielkość dekielka z lewej strony nie ma znaczenia dopóki mieści się między lagami bo wszystko kompensuje konstrukcja osi. |
_________________ Kiedyś byłem motocyklistą, dziś jestem jedynie posiadaczem..... |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2017-02-02, 16:53
|
|
|
Prawdopodobnie masz oś od ETZ. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
Milicyjny
Motocykl: MZETZ251e
Pomógł: 4 razy Wiek: 58 Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 402 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-02-03, 14:04
|
|
|
motomaciey napisał/a: | Prawdopodobnie masz oś od ETZ. |
Tez tak pomyślałem.Dawno temu mieliśmy podobny problem ,kolega zamienił przez przypadek ośki...albo włożył ośkę odwrotnie, nie z tej strony, i koło po za śladem było. |
_________________ POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
Polonez CARO 1.6 GLE AMBULANS CIMOS
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
MZ ETZ 250e *87
MZ ETZ 250 *86
MZ ETZ 250 *82
MZ ETZ 250 NVA *87
|
|
|
|
|
polu
Zlotowicz
Motocykl: ES250/2
Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 264 Skąd: podkarpackie - RPZ
|
Wysłany: 2017-02-03, 15:37
|
|
|
motomaciey napisał/a: | Prawdopodobnie masz oś od ETZ. |
Dajcie spokój osi, może być nawet od JAWY o ile ma odpowiednią średnicę i da się dokręcić prawidłowo nakrętkę.
Albo wytłumaczcie mi dlaczego właśnie oś jest winna, bo nie rozumiem.
Z postu autora wynika, że koło ma dociśnięte do prawej lagi, do której to wszystko jest dociskane osią. To znaczy, że z prawej strony jakiś element ma zbyt małą grubość albo....
jannex - jakie masz półki przedniego zawieszenia? tzn z którego modelu, z ETZ czy TSkowe? Różnią się rozstawem otworów na lagi, w ETZ jest szerzej niż w TSce. |
_________________ Kiedyś byłem motocyklistą, dziś jestem jedynie posiadaczem..... |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-02-03, 17:18
|
|
|
Nie zmierzę bo nie mam ale powiem Ci, że tarcza kotwiczna szczęk od ts 250/1 a etz różni się długością "dystansu" o który opiera się o goleń. Same osie też są różne. Bęben koła jest bez zmian. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2017-02-05, 18:31
|
|
|
polu napisał/a: | wytłumaczcie mi dlaczego właśnie oś jest winna |
Dlatego, że oś sama w sobie ma jest dystansem (jej grubsza część), jeśli dystans ten będzie za długi to koło będzie niesymetrycznie względem lag. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
polu
Zlotowicz
Motocykl: ES250/2
Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 264 Skąd: podkarpackie - RPZ
|
Wysłany: 2017-02-06, 18:24
|
|
|
Pomierzyłem szczękotrzymacze od TS i ETZ. Podaję wysokość tulei w którą wsuwa się oś i to stanowi tak naprawdę dystans z prawej strony, który ustala położenie koła.
TS 250/1 - szerokość 33mm
ETZ -szer 38mm.
motomaciey napisał/a: | polu napisał/a: | wytłumaczcie mi dlaczego właśnie oś jest winna |
Dlatego, że oś sama w sobie ma jest dystansem (jej grubsza część), jeśli dystans ten będzie za długi to koło będzie niesymetrycznie względem lag. |
Nadal nie rozumiem, to jest dla mnie za trudne, a wydaje się że tam nie ma nic skomplikowanego.
No cóż, czasem filozofom się nie śniło co fabryka MZ wymyśliła. |
_________________ Kiedyś byłem motocyklistą, dziś jestem jedynie posiadaczem..... |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2017-02-06, 18:56
|
|
|
Mam półki od Ts oryginalne z blokadą. Jutro jeszcze zmierzę ale wygląda na to że to tarcza kotwiczna oszukuje odległość. |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2017-02-06, 19:57
|
|
|
polu napisał/a: | Nadal nie rozumiem, to jest dla mnie za trudne, a wydaje się że tam nie ma nic skomplikowanego. |
Część zaznaczona na czerwono pełni rolę dystansu. Jeśli ta część będzie za długa, a tarcza kotwiczna za płytka to koło będzie przesunięte |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2017-02-06, 20:58
|
|
|
motomaciey napisał/a: | polu napisał/a: | Nadal nie rozumiem, to jest dla mnie za trudne, a wydaje się że tam nie ma nic skomplikowanego. |
Część zaznaczona na czerwono pełni rolę dystansu. Jeśli ta część będzie za długa, a tarcza kotwiczna za płytka to koło będzie przesunięte |
Mam dokładnie odwrotnie, tarcza jest za gruba. Z resztą zrobię jutro zdjęcia. |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-02-06, 21:02
|
|
|
motomaciey, może i po części prawda, ale ważniejsza jest tu odpowiednia tarcza kotwiczna szczęk hamulcowych, jak polu wspomniał - mają różne wymiary. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2017-02-07, 13:11
|
|
|
Problem rozwiązany ale okazało się że przyczyny były dwie.
Po pierwsze tarcza kotwiczna była z modelu Etz czyli z wypustem centrującym 37 mm, po pomiarach został skrócony o 5 mm co po skręcaniu zaowocowało idealnym wyśrodkowaniem koła. Po złożeniu okazało się jednak że błotnik dalej nie leży w linii z kołem czego przyczyną okazała się goleń także z modelu etz. Nadlewy do mocowania błotnika były w niej także o 5 mm szersze co skutkowało krzywym ułożeniem błotnika. Problem rozwiązałem delikatnie podginając uchwyty.
Temat osi - moja oś to rzeźba z chińskiej osi pod tarczę. |
|
|
|
|
|