» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Fiat 125p technikalia
Autor Wiadomość
Sławuch 
Sołtys


Motocykl: ETZ 250 '82
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 488
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2024-03-26, 19:43   Fiat 125p technikalia

Czołem panowie,

wybieram się w weekend do dziadka, będziemy rozbierać i czyścić pompę paliwa oraz gaźnik w jego dużym fiacie, chyba 1.5 pojemności, rocznik 1986.
Te elementy nigdy nie były demontowane ani czyszczone, ale fiat dzielnie nie odmawiał posługi przez te wszystkie lata, aż do teraz.
Proszę forumowych szpeców o garść porad, ewentualnie namiary na jakieś sensowne zestawy naprawcze do tych elementów, żeby nie zostać z ręką w nocniku :lol:

Pozdro250
_________________
Zgrywam ekspert IFA dżentelmena
MZ przed klubem BELLA kask i tak jest wena
Teraz na serio mam ci coś do podwiezienia
W moim koszu i na Trophy siedzeniach
 
     
Milicyjny 


Motocykl: MZETZ251e
Pomógł: 4 razy
Wiek: 58
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 403
Skąd: Łódź
Wysłany: 2024-03-27, 09:35   

Były gdzieś dostępne oryginalne zestawy naprawcze pompy paliwa Fiat/Polonez. :roll:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-pompy-paliwa-fiat-126p-498-13746189934
Wymień komplet. A gaźnik to wyczyść, wymyj naftą, delikatnie przeczyść dysze i...odpalaj!
_________________
POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
Polonez CARO 1.6 GLE AMBULANS CIMOS
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
MZ ETZ 250e *87
MZ ETZ 250 *86
MZ ETZ 250 *82
MZ ETZ 250 NVA *87
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2024-03-31, 13:39   

Milicyjny, Ten komplet nie ma dobrej opinii. Ludzie piszą że słaba jakość dysz i uszczelek oraz mebrany które nie wytrzymują 100km.
Sławuch To inny komplet polskiej firmy zaryzykował bym i kupił ten. :D
https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-pompy-paliwa-fiat-126p-fso-polonez-14994222162
Już tak się bawisz to zbiornik bym wyczyścił ( ful opcja to jego malowanie od wewnątrz zresztą zewnątrz też nie zaszkodzi) bo tam pewnie "ruda tańczy jak szalona" https://www.youtube.com/watch?v=tgw1yEcWpTU :mrgreen: i będzie mieć wpływ na trwałość oraz funkcjonowanie pompy paliwa oraz gaźnika (zaciągać syf i zapychać filtr paliwa) finalnie silnika. Pomyśl też o wymianie wężyka paliwa, filtra paliwa. Na pewno warto mieć jakiś zmywacz do gaźników, przepustnic oraz EGR.
:piwo:
Pewnie jak dokonasz tych zabiegów to ten "Duży Fiat przetrwa jeszcze 1000lat." :mrgreen:
DROGI KRÓL https://www.youtube.com/w...qxVt0NwzQ&t=35s
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Sławuch 
Sołtys


Motocykl: ETZ 250 '82
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 488
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2024-04-02, 09:38   

Marcin W., dzięki, dokładnie taki komplet już kupiłem po przepatrzeniu internetów :smile:
Zbiornik dopiero co zamontowałem nowy leżak, bo stary się rozpadł, więc z tym nie powinno być problemu.
_________________
Zgrywam ekspert IFA dżentelmena
MZ przed klubem BELLA kask i tak jest wena
Teraz na serio mam ci coś do podwiezienia
W moim koszu i na Trophy siedzeniach
 
     
Veteran 

Motocykl: Była MZ TS 250/1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 64
Dołączył: 20 Gru 2012
Posty: 212
Skąd: IRL
Wysłany: 2024-04-05, 00:31   

Przede wszystkim pogratulować posiadania legendy PRL-u! :piwo:
Daj jakieś foto.
_________________
Zostań dawcą szpiku kostnego, to nie boli!
http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html
 
     
Milicyjny 


Motocykl: MZETZ251e
Pomógł: 4 razy
Wiek: 58
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 403
Skąd: Łódź
Wysłany: 2024-04-05, 10:50   

Sławuch napisał/a:
Marcin W., dzięki, dokładnie taki komplet już kupiłem po przepatrzeniu internetów :smile:
Zbiornik dopiero co zamontowałem nowy leżak, bo stary się rozpadł, więc z tym nie powinno być problemu.

Pamiętaj o nowych wężykach podłączeniowych i opaskach. Jak było wszystko na wierzchu to mogłeś jeszcze wymienić sztywny przewód paliwowy, bo tam często masakryczna korozja... :neutral:
_________________
POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
Polonez CARO 1.6 GLE AMBULANS CIMOS
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
MZ ETZ 250e *87
MZ ETZ 250 *86
MZ ETZ 250 *82
MZ ETZ 250 NVA *87
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15