Wyciek płynu golf IV |
Autor |
Wiadomość |
KTR
Motocykl: ETZ 250 Simson s51
Wiek: 33 Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 38 Skąd: sz
|
Wysłany: 2016-04-10, 20:15 Wyciek płynu golf IV
|
|
|
Witam
Panowie mam problem z golfikiem (IV 1.9 tdi ) ucieka mi płyn chłodniczy(co jakies 300 km musze dolewać) z tym ,że nigdzie nie widać wycieku wszedzie sucho ,nie kopci na biało ,nigdzie masła niema ,oleju nie przybywa??Macie jakies pomysły gdzie szukać? wyciek jest nie wielki więc ludze sie ,że gdzieś sie sączy. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2016-04-10, 21:10
|
|
|
Może uszkodzony zbiorniczek, korek zbiorniczka lub chłodnica? |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Simak51
Kaprys na 250
Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 27 Dołączył: 04 Sie 2015 Posty: 53 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2016-04-10, 21:15
|
|
|
Sprawdź korek, u kolegi takie same obiawy miały tę przyczynę |
_________________ W garażu:
Simson S 51 -83r
Mz Etz 250 -83r |
|
|
|
|
Maximo90
Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 15 Mar 2016 Posty: 1 Skąd: Chełm Śląski
|
Wysłany: 2016-04-10, 22:38
|
|
|
Może być jak kolega Simak51 pisze. Sprawdz korek bo może być odpowietrznik zepsuty i nie upuszcza nadmiaru ciśnienia, przez co węże puchną i wyciska płyn w najsłabszym miejscu, najczęściej z pod opasek. Jeśli węże puchną to wymiana korka powinna załatwić sprawę. |
|
|
|
|
borgi
Zlotowicz Borgi
Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy Dołączył: 13 Maj 2010 Posty: 659 Skąd: Kraków/Zabrnie
|
Wysłany: 2016-04-11, 09:55
|
|
|
Jest jeszcze taka możliwość jak w Hondzinie mojej żony. Fura gubiła płyn chłodniczy hektolitrami a pod samochodem ani kropelki. Oleju też nie magicznie nie przybywało więc przeciek w tą stronę też odpadał. Długo walczyliśmy z tematem, wymieniali uszczelki pod głowicą, planowanie, sranie.
W końcu wymieniliśmy pompę wody na oryginalną żółtą z japońskiego ryżu i problem ustąpił. Dolałem wczoraj może setkę po kilku tysiącach przebiegu (auto ma już 21 lat).
Diagnoza? Stara pompa miała luzy i poszczała płyn ale tylko w trakcie jazdy
Może to? |
_________________ --
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/ |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7498 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2016-04-11, 16:35
|
|
|
borgi, może iść dobrym tropem - temat cieknącej pompy przerabiałem i w Passacie i w Sienie. Zagrzej silnik, ustaw auto na suchym miejscu (beton, asfalt, płytki w garażu), uruchom go i obserwuj gdzie kapie. Potem po nitce do kłębka. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Adax
DODAJ GAZU NA WIRAZU
Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 1248 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2016-04-11, 16:41
|
|
|
Mi kiedyś w Astrze kapało z węża/kolanka prościutko na wydech i też tylko jak się silnik zagrzał. |
_________________ Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2016-04-11, 16:48
|
|
|
Sprawdziłbym jeszcze okolice nagrzewnicy - weże doprowadzające lubią parcicieć - mialem tak u siebie - płyn kapal do srodka do kabiny, pod autem było całkiem sucho.
Najlepiej zrobić test - konkretnie nagrzać silnik (prawie przegrzać aby załapal ze 100'c) i podgazować pare razy na postoju, i dokladnie obejrzeć wszystkie wskazane miejsca.
W czasie gdy silnik jest gorący i mocno go przegazujemy z reguly obajwia sie miejsce wycieku.
Ps jak silnik jest nagrzany i okręcasz korek - pojawia sie tzw upust ciśnienia czy nie ? |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
KTR
Motocykl: ETZ 250 Simson s51
Wiek: 33 Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 38 Skąd: sz
|
Wysłany: 2016-04-11, 21:11
|
|
|
Wymieniłem dzisiaj korek nie duży koszt może pomoże.Myslałem o nagrzewnicy ale wśrodku nie czuć płynem szyby nie parują z pompy nie leci bo zdejmowałem obudowę rozrządu jak wymieniałem alternator i było sucho.Czekam na suchy dzień rozgrzeje porządnie silnik podłoże karton pod auto i przejrze jeszcze raz wszystkie połączenia.W tam tym roku wymieniałem chłodnice na nowa zwrócę uwage na nią może gdzieś tam sie delikatnie sączy.
Ale panowie jest drugi problem wyczepiła mi sie dzisiaj linka z klamki od strony kierowcy ,chciałem ją założyć ale okazało się że śruba trzymająca bębenek(jak na foto poniżej pod zaślepka) jest obrobiona i nie da sie jej odkrecić.Jest jakiś patent ,żeby wyjąć klamke bez jej odkrecania(na stole jakoś sie ją wykręci)?
http://www.fotosik.pl/zdj...8dbe3fdcf0f7d78 |
|
|
|
|
Adax
DODAJ GAZU NA WIRAZU
Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 1248 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2016-04-12, 00:43
|
|
|
Nie ma innego sposobu, musisz ją jakoś wykręcić. |
_________________ Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r |
|
|
|
|
KTR
Motocykl: ETZ 250 Simson s51
Wiek: 33 Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 38 Skąd: sz
|
Wysłany: 2016-04-12, 14:50
|
|
|
Byłem na szrocie w okolicy w poszukiwaniu klamki ale niebyło ,zamówiłem na allegro to może uda mi sie zrozumieć jak to działa. Najwyżej postaram sie rozwiercić tą śrubę ,byle ocalić rączkę w kolorze |
|
|
|
|
|