Przesunięty przez: wojtek.mz 2016-08-18, 09:05 |
Moduł vw golf 2 + ori hall mz |
Autor |
Wiadomość |
Getrax
Motocykl: Mz ETZ 250e 88'
Wiek: 42 Dołączył: 12 Sie 2016 Posty: 11 Skąd: Huta
|
Wysłany: 2016-08-13, 16:02 Moduł vw golf 2 + ori hall mz
|
|
|
Witam wszystkich.
Ostatnio padł mi moduł zaplonowy (A) i postanowilem dokonać przeszczepu modułu vw dołączając go pod orginalny impulsator. wszystko jest dobrze nie iskra jest ale mz za chiny nie chce zapalic. Na orginalnym module pali z ppierwszego. Może ten modul jest nie sprawny w pewnym stopniu?
Już sam niewiem.
Pozdrawim Pawel |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5266 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2016-08-13, 16:10
|
|
|
Coś źle podłączyłeś i tyle. Ten moduł jest kompatybilny z impulsatorem od MZ. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Getrax
Motocykl: Mz ETZ 250e 88'
Wiek: 42 Dołączył: 12 Sie 2016 Posty: 11 Skąd: Huta
|
Wysłany: 2016-08-13, 16:49
|
|
|
Na tym forum znalazłem taki rysunek z paint'a z opisem modułu i podłączenia. Może posiada ktoś jakiś schemat adaptacji tego modulu? Mam moduł191905351C siemens .
Znalazłem jeszcze ten temat http://forum.mz-klub.pl/v...u%B3+zaplonowy.
Czy tak adaptuje sie ten midul i pod halla? |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5266 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2016-08-13, 19:15
|
|
|
Tam jest obrazek ze schematem jak podłączyć to pod platynki i nkc on nie da, musisz szukać innego schematu gdzie jest pokazany kolorami schemat podłączenia z impulsatorem. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Getrax
Motocykl: Mz ETZ 250e 88'
Wiek: 42 Dołączył: 12 Sie 2016 Posty: 11 Skąd: Huta
|
Wysłany: 2016-08-14, 17:40
|
|
|
Czy o coś takiego chodzi? |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5266 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2016-08-14, 21:32
|
|
|
Tak, to ten schemat. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Getrax
Motocykl: Mz ETZ 250e 88'
Wiek: 42 Dołączył: 12 Sie 2016 Posty: 11 Skąd: Huta
|
Wysłany: 2016-08-15, 18:32
|
|
|
No ale właśnie mi coś nie działa.. moze jest to wina tego ze Ja mam oznaczenie c a nie b ? |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5266 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2016-08-15, 18:55
|
|
|
To nie ma różnicy, możesz mieć uszkodzony moduł lub impulsator. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Getrax
Motocykl: Mz ETZ 250e 88'
Wiek: 42 Dołączył: 12 Sie 2016 Posty: 11 Skąd: Huta
|
Wysłany: 2016-08-15, 22:14
|
|
|
Iskra jest nawet bardzo dobra. No ale trudno zamowię nowy moduł i tu jejszcze jedno pytanie co mogło sie stać zr poprzedni modul padł? Tzn zjarał się. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5266 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2016-08-16, 12:13
|
|
|
A w jakim punkcie masz iskrę? Jeżeli masz źle zamontowany impulsator w wirniku to nigdy nie odpalisz. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
CZAREKJ
Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 51 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 31 Skąd: Warszawa/Zambrów
|
Wysłany: 2016-08-16, 14:25
|
|
|
Schemat może wprowadzić w błąd.
Nigdy ci nie zapali jeśli to typowy czujnik halla firmy bosch.
Pomylone są dwa wyprowadzenia o nr 5 i 6 w module.
Chyba że czujnik oryginalny w MZ ma inaczej wyjścia.
opis wyprowadzeń |
Ostatnio zmieniony przez CZAREKJ 2016-08-16, 16:23, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
Getrax
Motocykl: Mz ETZ 250e 88'
Wiek: 42 Dołączył: 12 Sie 2016 Posty: 11 Skąd: Huta
|
Wysłany: 2016-08-16, 14:30
|
|
|
Dzięki sprobuje odpalic. Iskra byla ale mz ani mruknie. Teraz moze będzie git. na ori module z pierwszego. |
|
|
|
|
CZAREKJ
Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 51 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 31 Skąd: Warszawa/Zambrów
|
Wysłany: 2016-08-16, 14:36
|
|
|
Iskra może się pojawiać przy włączeniu zasilania modułu. Jednak najprawdopodobniej z powodu pomylonych wyprowadzeń czujnik już padł.
Zasilanie z modułu "poszło" na wyjście czujnika - jeżeli jest to czujnik nieoryginalny.
Nie pamiętam jak jest przy ori ale trzeba uważać. |
Ostatnio zmieniony przez CZAREKJ 2016-08-16, 16:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Getrax
Motocykl: Mz ETZ 250e 88'
Wiek: 42 Dołączył: 12 Sie 2016 Posty: 11 Skąd: Huta
|
Wysłany: 2016-08-16, 15:51
|
|
|
Po nieudanych eksperymentach z tym modułem kupilem ori moduł do mz i chodziła tyle że moduł sie spalił. A na tamtym module od vw była iskra tyle ze nie chciala odpalac. A nowy moduł moze poszedł . dymem przez cewke od vw? 2.3 oma :/ |
|
|
|
|
CZAREKJ
Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 51 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 31 Skąd: Warszawa/Zambrów
|
Wysłany: 2016-08-16, 16:14
|
|
|
Napisz co tam masz dokładnie podłączone bo już się zakręciłem.
Co jest ori a co nie.
Cewka musi być dobrana do modułu.
Jak masz moduł zapłonowy to i cewka musi być do elektronika.
Oryginalna cewka od VW od tego modułu ma mniejsza rezystancję, coś OK 0,7 ohm - oryginalny moduł MZ współpracując z nieodpowiednią cewką mógł się spalić.
Ten moduł od VW współpracuje oryginalnie z instalacją 12 V , cewką 0,7 ohm i opornikiem balastowym.
Przy 6 V w instalacji, ten moduł współpracuje również z cewką czarną Bosch 0,7 ohm ale już bez opornika balastowego.
Daj fotki tego co podłączasz, lub oznaczenia. |
|
|
|
|
Getrax
Motocykl: Mz ETZ 250e 88'
Wiek: 42 Dołączył: 12 Sie 2016 Posty: 11 Skąd: Huta
|
Wysłany: 2016-08-16, 16:36
|
|
|
Impulsator ori
Cewka czarną bosch
Moduł orginalny poszedł z dymem.
Instalacja 12v. |
|
|
|
|
CZAREKJ
Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 51 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 31 Skąd: Warszawa/Zambrów
|
Wysłany: 2016-08-16, 16:55
|
|
|
Moduł VW plus czarna cewka plus opornik 0,5 ohm na zasilaniu= 12 V - działa bez zarzutu - mam taki zestaw na stole.
Moduł oryginalny MZ plus cewka czarna bosch i bez opornika balastowego - AWARIA.
Cewka czarna Bosch nie do spalenia.
Moduł oryginalny MZ plus cewka oryginalna (tylko taka) do elektronika powinna działać - SUKCES.
Moduł oryginalny MZ plus cewka oryginalna od MZ (ale ta od zapłonu klasycznego) - słaba iskra i przebicie tranzystora w oryginalnym module - AWRIA.
Pozostaje ci złożyć zestaw TCI bosch - cewka czarna bosch, moduł VW i koniecznie opornik 0,5 ohm. |
|
|
|
|
Getrax
Motocykl: Mz ETZ 250e 88'
Wiek: 42 Dołączył: 12 Sie 2016 Posty: 11 Skąd: Huta
|
Wysłany: 2016-08-16, 17:07
|
|
|
Czyli tak :moja mz nie paliła na module vw bo nie bylo opornika? Dodam tylko że iskra była. |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 25 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2016-08-16, 18:51
|
|
|
CZAREKJ napisał/a: | Moduł oryginalny MZ plus cewka oryginalna od MZ (ale ta od zapłonu klasycznego) - słaba iskra i przebicie tranzystora w oryginalnym module - AWRIA. |
Cewka w przypadku zapłonu elektronicznego i platynek, była chyba taka sama. |
|
|
|
|
CZAREKJ
Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 51 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 31 Skąd: Warszawa/Zambrów
|
Wysłany: 2016-08-16, 18:51
|
|
|
Jeżeli czujnik halla był dobrze podłączony to powinien zapalić.
Po ok 5 min. pracy bez opornika moduł lub cewka się przegrzewa i uszkadza. |
|
|
|
|
|