» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: wojtek.mz
2016-08-18, 09:05
Moduł vw golf 2 + ori hall mz
Autor Wiadomość
Getrax 

Motocykl: Mz ETZ 250e 88'
Wiek: 42
Dołączył: 12 Sie 2016
Posty: 11
Skąd: Huta
Wysłany: 2016-08-13, 16:02   Moduł vw golf 2 + ori hall mz

Witam wszystkich.
Ostatnio padł mi moduł zaplonowy (A) i postanowilem dokonać przeszczepu modułu vw dołączając go pod orginalny impulsator. wszystko jest dobrze nie iskra jest ale mz za chiny nie chce zapalic. Na orginalnym module pali z ppierwszego. Może ten modul jest nie sprawny w pewnym stopniu?
Już sam niewiem.
Pozdrawim Pawel :piwo:
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2016-08-13, 16:10   

Coś źle podłączyłeś i tyle. Ten moduł jest kompatybilny z impulsatorem od MZ.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Getrax 

Motocykl: Mz ETZ 250e 88'
Wiek: 42
Dołączył: 12 Sie 2016
Posty: 11
Skąd: Huta
Wysłany: 2016-08-13, 16:49   

Na tym forum znalazłem taki rysunek z paint'a z opisem modułu i podłączenia. Może posiada ktoś jakiś schemat adaptacji tego modulu? Mam moduł191905351C siemens . :?:
Znalazłem jeszcze ten temat http://forum.mz-klub.pl/v...u%B3+zaplonowy.
Czy tak adaptuje sie ten midul i pod halla?
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2016-08-13, 19:15   

Tam jest obrazek ze schematem jak podłączyć to pod platynki i nkc on nie da, musisz szukać innego schematu gdzie jest pokazany kolorami schemat podłączenia z impulsatorem.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Getrax 

Motocykl: Mz ETZ 250e 88'
Wiek: 42
Dołączył: 12 Sie 2016
Posty: 11
Skąd: Huta
Wysłany: 2016-08-14, 17:40   

Czy o coś takiego chodzi?
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2016-08-14, 21:32   

Tak, to ten schemat.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Getrax 

Motocykl: Mz ETZ 250e 88'
Wiek: 42
Dołączył: 12 Sie 2016
Posty: 11
Skąd: Huta
Wysłany: 2016-08-15, 18:32   

No ale właśnie mi coś nie działa.. moze jest to wina tego ze Ja mam oznaczenie c a nie b ?
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2016-08-15, 18:55   

To nie ma różnicy, możesz mieć uszkodzony moduł lub impulsator.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Getrax 

Motocykl: Mz ETZ 250e 88'
Wiek: 42
Dołączył: 12 Sie 2016
Posty: 11
Skąd: Huta
Wysłany: 2016-08-15, 22:14   

Iskra jest nawet bardzo dobra. No ale trudno zamowię nowy moduł i tu jejszcze jedno pytanie co mogło sie stać zr poprzedni modul padł? Tzn zjarał się. :neutral:
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2016-08-16, 12:13   

A w jakim punkcie masz iskrę? Jeżeli masz źle zamontowany impulsator w wirniku to nigdy nie odpalisz.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
CZAREKJ 

Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 51
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 31
Skąd: Warszawa/Zambrów
Wysłany: 2016-08-16, 14:25   

Schemat może wprowadzić w błąd.
Nigdy ci nie zapali jeśli to typowy czujnik halla firmy bosch.
Pomylone są dwa wyprowadzenia o nr 5 i 6 w module.
Chyba że czujnik oryginalny w MZ ma inaczej wyjścia.

opis wyprowadzeń
Ostatnio zmieniony przez CZAREKJ 2016-08-16, 16:23, w całości zmieniany 4 razy  
 
     
Getrax 

Motocykl: Mz ETZ 250e 88'
Wiek: 42
Dołączył: 12 Sie 2016
Posty: 11
Skąd: Huta
Wysłany: 2016-08-16, 14:30   

Dzięki sprobuje odpalic. Iskra byla ale mz ani mruknie. Teraz moze będzie git. na ori module z pierwszego. :piwo:
 
     
CZAREKJ 

Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 51
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 31
Skąd: Warszawa/Zambrów
Wysłany: 2016-08-16, 14:36   

Iskra może się pojawiać przy włączeniu zasilania modułu. Jednak najprawdopodobniej z powodu pomylonych wyprowadzeń czujnik już padł.


Zasilanie z modułu "poszło" na wyjście czujnika - jeżeli jest to czujnik nieoryginalny. :(

Nie pamiętam jak jest przy ori ale trzeba uważać.
Ostatnio zmieniony przez CZAREKJ 2016-08-16, 16:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Getrax 

Motocykl: Mz ETZ 250e 88'
Wiek: 42
Dołączył: 12 Sie 2016
Posty: 11
Skąd: Huta
Wysłany: 2016-08-16, 15:51   

Po nieudanych eksperymentach z tym modułem kupilem ori moduł do mz i chodziła tyle że moduł sie spalił. A na tamtym module od vw była iskra tyle ze nie chciala odpalac. A nowy moduł moze poszedł . dymem przez cewke od vw? 2.3 oma :/
 
     
CZAREKJ 

Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 51
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 31
Skąd: Warszawa/Zambrów
Wysłany: 2016-08-16, 16:14   

Napisz co tam masz dokładnie podłączone bo już się zakręciłem.
Co jest ori a co nie.
Cewka musi być dobrana do modułu.
Jak masz moduł zapłonowy to i cewka musi być do elektronika.
Oryginalna cewka od VW od tego modułu ma mniejsza rezystancję, coś OK 0,7 ohm - oryginalny moduł MZ współpracując z nieodpowiednią cewką mógł się spalić.

Ten moduł od VW współpracuje oryginalnie z instalacją 12 V , cewką 0,7 ohm i opornikiem balastowym.
Przy 6 V w instalacji, ten moduł współpracuje również z cewką czarną Bosch 0,7 ohm ale już bez opornika balastowego.

Daj fotki tego co podłączasz, lub oznaczenia.
 
     
Getrax 

Motocykl: Mz ETZ 250e 88'
Wiek: 42
Dołączył: 12 Sie 2016
Posty: 11
Skąd: Huta
Wysłany: 2016-08-16, 16:36   

Impulsator ori
Cewka czarną bosch
Moduł orginalny poszedł z dymem.
Instalacja 12v.
 
     
CZAREKJ 

Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 51
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 31
Skąd: Warszawa/Zambrów
Wysłany: 2016-08-16, 16:55   

Moduł VW plus czarna cewka plus opornik 0,5 ohm na zasilaniu= 12 V - działa bez zarzutu - mam taki zestaw na stole.

Moduł oryginalny MZ plus cewka czarna bosch i bez opornika balastowego - AWARIA.
Cewka czarna Bosch nie do spalenia.

Moduł oryginalny MZ plus cewka oryginalna (tylko taka) do elektronika powinna działać - SUKCES.

Moduł oryginalny MZ plus cewka oryginalna od MZ (ale ta od zapłonu klasycznego) - słaba iskra i przebicie tranzystora w oryginalnym module - AWRIA.

Pozostaje ci złożyć zestaw TCI bosch - cewka czarna bosch, moduł VW i koniecznie opornik 0,5 ohm.
 
     
Getrax 

Motocykl: Mz ETZ 250e 88'
Wiek: 42
Dołączył: 12 Sie 2016
Posty: 11
Skąd: Huta
Wysłany: 2016-08-16, 17:07   

Czyli tak :moja mz nie paliła na module vw bo nie bylo opornika? Dodam tylko że iskra była.
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 25
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2016-08-16, 18:51   

CZAREKJ napisał/a:
Moduł oryginalny MZ plus cewka oryginalna od MZ (ale ta od zapłonu klasycznego) - słaba iskra i przebicie tranzystora w oryginalnym module - AWRIA.


Cewka w przypadku zapłonu elektronicznego i platynek, była chyba taka sama.
 
 
     
CZAREKJ 

Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 51
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 31
Skąd: Warszawa/Zambrów
Wysłany: 2016-08-16, 18:51   

Jeżeli czujnik halla był dobrze podłączony to powinien zapalić.
Po ok 5 min. pracy bez opornika moduł lub cewka się przegrzewa i uszkadza.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16