» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Mocna iskra z paru milimetrów, a brak z bliska...
Autor Wiadomość
belski1 
belski1

Motocykl: mz etz 150
Wiek: 33
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 11
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2016-09-15, 18:19   Mocna iskra z paru milimetrów, a brak z bliska...

Witam :wink: mam na imię Adam mam 26 lat oraz ETZ 150 która kupiłem nie dawno.
Mój problem polega na tym, że nie mogę odpalić motocykla, świeca jest mokra wiec paliwo dochodzi, a iskra na niej jak w temacie...mianowicie jak przykładam świece do cylindra to miedzy elektroda a ta zagięta blaszka nie ma iskry ogóle, a jak jest to malutka.. natomiast jak zrobię przerwę miedzy świeca a cylindrem np 1 cm to iskra jest bardzo jasna i mocna która przeskakuje z elektrody na cylinder. Dodam ze MZ stała u mechanika na tą sama bolączkę. Mechanik wziął 300 zł, ja zrobiłem z 10 km i dalej to samo. Mówił ze zrobił swoja masę; cos robiło zwarcie w regulatorze napięcia przez co rozładowywał się akumulator; ustawił zapłon (mam platyny), i przeczyścił gaźnik.
Świece wymieniałem i to samo... jak to możliwe żeby z dnia na dzień takie cos się stało..?

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
_________________
adam
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-09-15, 18:46   

Ogólnie skasował cię i to grubo :shock: a problem dalej jest... Wymień kondensator, przerywacz ewentualnie jeszcze.... :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2016-09-15, 18:48   

Wymień cewkę WN.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2016
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2016-09-15, 18:52   

Na całkiem nowej świecy zaraz po założeniu jest tak samo? Tzn. jest przed pierwszym odpaleniem iskra jest tak samo słaba?
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
belski1 
belski1

Motocykl: mz etz 150
Wiek: 33
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 11
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2016-09-15, 19:06   

Mam nowe platyny i cewke..a całkiem nowej swiecy nie patrzyłem bo mam kilka dobrych używanych... ale po zmianie swiecy jest to samo.
_________________
adam
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2016
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2016-09-15, 19:09   

Użyj nowej czystej świecy i nim odpalisz silnik to sprawdź jak jest na niej iskra.
Sprawdź też jak jest podłączona cewka, tzn. styk nr.1 powinien być do przerywacza a styk nr. 15 do zasilania.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
belski1 
belski1

Motocykl: mz etz 150
Wiek: 33
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 11
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2016-09-15, 19:27   

Dobra to jutro zobaczę a jak nie to kupie cdi i będzie z głowy
_________________
adam
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-09-15, 20:15   

Wróć do mechanika - za taką kasę silnik powinien chodzić jak zegarek. Ale zanim do niego dotrzesz spróbuj dobrze wyczyścić świecę - wygrzej nad kuchenką - wkręć ciepłą i próbuj palić.
Ja miałem podobnie - gaźnik tak rzygał paliwem że świece od razu zalewało i zwykłe przetarcie i przedmuchanie nie pomagało - olej z mieszanki zwierał świece i iskra była nie tam gdzie trzeba.
 
     
belski1 
belski1

Motocykl: mz etz 150
Wiek: 33
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 11
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2016-09-16, 17:51   

sIaj... dzisiaj kupiłem nowa świecę jak mówiłeś, wkręciłem i mz zapaliła...Na tamtych świecach iskra jeśli w ogóle była to była koloru bardzo jasny żółty a ta co dziś kupiłem to
fioletowy-niebieski, to ma jakieś znaczenie? Zdaje się iskra to iskra ale grunt ze mz pali :grin:
_________________
adam
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2016
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2016-09-16, 18:16   

Kolor żółty to niska energia iskry. Iskra powinna być biało-niebieska. Możliwe że fioletowy też się tam pojawia. Masz problem ze składem mieszanki i na świecy wytwarza się osad, który powoduje upływ energii elektrycznej.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
belski1 
belski1

Motocykl: mz etz 150
Wiek: 33
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 11
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2016-09-16, 18:30   

To paliwo co mam w zbiorniku to 45:1 to przez to?
_________________
adam
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1676
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2016-09-16, 21:51   

Paliwo wymień i podreguluj gaźnik. Zacznij od poprawnego ustawienia pływaków (jak to zrobić znajdziesz w instrukcji serwisowej) i odpowiedniego ustawienia iglicy.
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
belski1 
belski1

Motocykl: mz etz 150
Wiek: 33
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 11
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2016-09-17, 05:43   

tamten mechanik mówił ze gaźnik wyregulował aj
_________________
adam
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-09-17, 06:15   

belski1, Tam ten mechanik jest dobry w kasowaniu lecz coś nie bardzo w naprawie MZ... :klnie:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-09-17, 10:23   

belski1, Gaźnik pewnie wyczyścił i tyle. Ustaw poziom paliwa na 11mm od góry - wszystko znajdziesz w instrukcji. Mieszanka 1:50. Wysokość iglicy trzeba eksperymentować - zacznij 2 wycięcie od góry. Kolor świecy dużo powie o ustawieniu gaźnika - tyle że trzeba trochę pojeździć, dobrze rozgrzać motor 10-15-20km. :piwo:

P.S. Świece na których był problem z iskrą spróbuj reanimować (pisałem wyżej). :?
 
     
belski1 
belski1

Motocykl: mz etz 150
Wiek: 33
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 11
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2016-09-19, 17:50   

Witam ponownie, dzis odpaliłem swoja mz. Popracowała troche i zauważyłem ze jakies czarne tłuste cos kapie z tłumika czy to równez może bys od tego ze mam paliwo 45:1 oraz to o czym mówił romanETZ? Z tego co mi wiadomo to poprzedni właściciel wymieniał simmeringi nie długo przed tym jak przestał korzystać z motocykla...będą jaja jak okarze się ze to paliwo za tłuste a nic wiecej
_________________
adam
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1676
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2016-09-19, 18:45   

belski1, a czytasz co do ciebie ludzie piszą czy czekasz na telepatyczny serwis MZ klubu?
Wymieniłeś paliwo?
Zalałeś tym razem mieszanką 1:50?
Ustawiłeś poziom paliwa w komorze pływakowej?
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
belski1 
belski1

Motocykl: mz etz 150
Wiek: 33
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 11
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2016-09-19, 18:50   

dzisiaj nie miałem na to czasu jutro na pewno to zrobie. :razz:
_________________
adam
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-09-19, 19:22   

Przy prawidłowym ustawieniu - nadmiar zalegającego niespalonego oleju w tłumiku wyrzuci (wypali) w czasie dłuższej jazdy - początkowo będzie dymił. Tym się nie przejmuj.
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
belski1 
belski1

Motocykl: mz etz 150
Wiek: 33
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 11
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2016-09-21, 16:27   

Dziś zmniejszyłem poziom paliwa w gaźniku i iskra jest cały czas, nic nie zalewa. Az się nie chce wierzyć ze 300 zł za to gowno zapłaciłem a sam mogłem to zrobić... ale w końcu to jest mój pierwszy motocykl :oops:
_________________
adam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13