» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Seicento
Autor Wiadomość
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-10-01, 20:19   

Seicento odpadło, teraz przeglądam peugeoty 206...
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7497
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-10-02, 20:54   

Bardzo zacne wozy dla kobiety, ale ostatnio z nimi miałem do czynienia z 10 lat temu, więc nie wiem jak znoszą próbę czasu.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2016-10-02, 22:05   

Belki i poduszki słabo bo nikt o to nie dba.
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-10-03, 07:41   

Żona ma od nowości 206 1.1 z 2001 z przebiegiem 190tyś, w tym czasie do wymiany poszedł wentylator chłodnicy, belka tylna. Kielichy amorków z przodu nie wyglądają najlepiej, potraktowałem je chemią 2 lata temu i na razie jest spokój, samochód nie rdzewieje. Odkąd mam synka to ja częściej użytkuje ten samochód i nie narzekam. Po mieście ok, a za miastem idzie się przyzwyczaić (mój drugi samochód to audi z silnikiem 2,4, więc spadek mocy czuć) :)
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-10-06, 21:46   

Kupiłem opla corsę 1.0 z 2004 :wink:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2016-10-06, 21:59   

No i też dobrze :)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Giemza 
Zlotowicz
Sasza/Ivan/Sergiej

Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 910
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-10-06, 22:31   

Trzeba było kupić w 4 cylindrach.... tzn. 1.4
 
 
     
NeoN 
Jest iskra.


Motocykl: Mz Ts 250/1,Dniepr12
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 63
Skąd: Grójec
Wysłany: 2016-10-07, 14:19   

W 1.0 12v trzeba olej wymieniać częściej niż zaleca producent + pilnować stanu- napinacz i łańcuch nie lubią braku oleju :) Lubi ukręcić się wałek rozrządu, wytrzeć krzywki, wyciągnąć łańcuch :) Naprawy nie są skomplikowane, a silniczek odpłaca się kulturą pracy :) Dobrze znosi też lpg :)
_________________
Wiejska Grupa Rozpoznawcza
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-10-07, 18:44   

Dobra, muszę zmienić olej, jakim go zalać? W książce serwisowej 10 razy rok po roku był lany 10w40 a ostatni serwis był w innej firmie i napisane 5w40, co wlać teraz?
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
wołek 

Motocykl: MZ ES 250/2,TS 150
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 145
Skąd: Łosice
Wysłany: 2016-10-07, 19:07   

Nie wiem dlaczego od początku zalewano 10W40 skoro to półsyntetyk więc jeśli nic złego się nie dzieje to pozostań przy takim oleju.Marka nie gra w zasadzie roli
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7497
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-10-07, 20:21   

A kto Ci powiedział, że to półsyntetyk? Odwieczny mit - to jest oznaczenie lepkości oleju, a nie gatunku!

Wg Autodaty zalecany jest olej syntetyczny 5W30 klasy co najmniej SJ i takiego oleju szukaj. Nie masz turbo, nie masz silnika o zwiększonym przebiegu między wymianami, więc nie musi spełniać wysokich standardów producenckich.

Jeśli chodzi o markę, to wedle życzenia - jest tego tyle, że idzie obłędu dostać. W rozsądnej cenie jeśli chodzi o syntetyki (~100zł/5L) masz np. Valvoline All Climate albo Texaco Havoline Ultra. Castrole i Millery to już dużo droższa impreza, a Twoja luba chyba nie będzie "dzidować" do odciny ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2016-10-07, 21:16   

Allu, kupuj do org olej Gm - ople najlepsiej na nim pracują - 5l syntetyka 5w30 kupisz za 80zł , a 10w40 połsyntetyka za 60zl, na tym gestszym mniej pije oleju - wiem po vectrze A używanej w rodzinie - na oplowskim oleju 10w spalanie oleju spadło z 2l na 10tys do ok 0.7 na 10tys - jak dla mnie rewelacja.
Co do silnika ten 1.0 to badziew, ale moze bedzie służył.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7497
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-10-07, 23:06   

No ktoś mi też polecał tego GMa, ale na allegro to hulają podróby, a oryginał-oryginał kosztuje więcej niż te wymienione przeze mnie. I nie kupuj innej lepkości - może i mniej spala, ale w zimie silnik na starcie jest gorzej smarowany, a w dodatku rozrusznik ma ciężej. Pytanie co dla kogo ważniejsze ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Stefa_no1 
Regulator


Motocykl: MZ 251, Jawasaki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 791
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2016-10-08, 09:49   

Allu napisał/a:
Kupiłem opla corsę 1.0 z 2004


Będziesz Pan zadowolony :piwo:

Mam takie jeździdło (Prawie od nowości :mrgreen: ), tylko 3, czy 4 lata starsze :mrgreen: .

NeoN napisał/a:
W 1.0 12v trzeba olej wymieniać częściej niż zaleca producent


Zmieniam olej co jakieś 10tys. km, nawet .czasami deczko częściej. Mój wóz bojowy, ma taką przypadłość, że jak tylko zbliża się wymiana oleju - to chla oliwę jak głupi, po wymianie- żadnych dolewek :mrgreen: Ale chodzi na półsyntetycznym Lotosie 10w40 - może dlatego się tak dzieje :razz:


Dodek napisał/a:
Co do silnika ten 1.0 to badziew, ale moze bedzie służył.


W sumie potwierdzam- chodzi jak diesel. Ma 180tys. km i nie wróżę mu, żeby zrobił drugie tyle.
Mój, na razie chodzi na oryginalnym rozrządzie- aczkolwiek przymierzam się do wymiany :razz: Tak po drodze, z 80 tys. km temu padła oryginalna pompa wody. Najtańszy zamiennik wytrzymał z 70tys. km.
Do tego, ostatnio komputer pokładowy (samodiagnostyka) zdiagnozował mi, że niedomaga jakiś zawór egr- cokolwiek to jest. :lol: Będzie chwila, to się zajrzy :mrgreen:
W ogóle, to bardzo lubię to auto- samo mówi mniej więcej co mu jest, bez wysiadania z samochodu. :mrgreen:
Poza tym z "awarii" osprzętu silnika- to raz poluzowała mi się wtyczka przepływomierza i raz wtyczka od pompy paliwowej. :razz:
Aaaa... no i Mama co jakiś czas mi rozrusznik spali, bo w moim, stacyjka lubi nie odbić (zapasowy, używany rozrusznik za 100zł cały czas leży na półce ) :lol:

Poza silnikiem- ruda tego auta nie lubi. Do "budy" ciężko się przyczepić, poza tym, że plastiki na przednich nadkolach odpadają, po szybkim przejeździe przez jebutną kałużę :mrgreen:

Zawieszenie czy hamulce, dają radę :wink: Jak dotąd, poszły 3 komplety klocków na przód (trzeci nie dawno, chyba w zeszłym roku) ) i tarcze- bo przegapiłem pierwszą wymianę klocków :mrgreen: Z tyłu drugie szczęki i oryginalne bębny. Nawet równo biorą na przeglądzie "na rolkach". :mrgreen:
Tulejki zawieszenia, wytrzymują zależnie od tego, kto i po jakich dziurach jeździ, ok 2 sezonów :mrgreen: Ale mając ze 200zł w kieszeni, robię calusieńki przód :lol: Amortyzatory jeszcze oryginalne- w tym roku na przeglądzie jeszcze tłumiły. W zeszłym roku, pękła jedna sprężyna z przodu.

Reasumując - części tanie, tani w utrzymaniu (np: 500zł komplet nowiusieńkich opon z montażem :mrgreen: ) , banalny w serwisie (samodiagnostyka i dobry dostęp do silnika ) nie rdzewieje, psują się co jakiś czas pierdoły i klekocze jak diesel :mrgreen:

Aha- jeszcze z poważnych awarii - takie plastikowe cięgienko od zmieniacza biegów lubi się co kilkadziesiąt tys. km wybić i spadać. :mrgreen: Niby pierdoła, do której wymiany (lub założenia po spadnięciu ) wystarczy maskę podnieść, ale wkurza, gdy na światłach, ni stąd ni zowąd, zostanie tylko 3 i 4 bieg :mrgreen:
No i czujnik ciśnienia oleju ca jakiś czas sraczki dostaje - kosztuje kilkanaście złotych, ale jednak trzeba otworzyć maskę, wykręcić stary i wkręcić nowy :torba":
_________________
-Stefan zajeździł Jawę!
-Znowu?!
http://picasaweb.google.pl/Stefanojeden
Ostatnio zmieniony przez Stefa_no1 2016-10-08, 10:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2016-10-08, 10:09   

Zapomniałeś napisać o plastkowym cięgnie zmiany biegów :razz:
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Stefa_no1 
Regulator


Motocykl: MZ 251, Jawasaki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 791
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2016-10-08, 10:22   

motomaciey napisał/a:
Zapomniałeś napisać o plastkowym cięgnie zmiany biegów


Prawie zdarzyłem się poprawić :mrgreen:

Jeszcze mogę napisać, że od nowości, poszły ze 2 tłumiki końcowe i 1,5 środkowego- oryginalny raz pocerowałem elektrodą :piwo: I amelinowa osłona końcowego tłumika prawie odpadła - popękała na otworach mocujących. Dałem poszerzane podkładki i śmiga :mrgreen:
_________________
-Stefan zajeździł Jawę!
-Znowu?!
http://picasaweb.google.pl/Stefanojeden
 
     
Giemza 
Zlotowicz
Sasza/Ivan/Sergiej

Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 910
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-10-09, 12:49   

Lej w niego 5w40 Valvoline Synpower, filtr knechta i bedzie smigał. Nie kupuj tego ori GM bo to badziew, sam miałem astre 1.8 i poprzedni goscio to lał, jak ściągnełem miske to jeden syf. Ale najpierw bym pojeździł tym samochodem z 1-2tys.km i zobaczył czy łyka olej, jak się okaże że nie ma wycieków a coś tam łyknął to bym lał 10w.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15