» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 11:45
Elektryka - brak ładowania - MZ ETZ 250
Autor Wiadomość
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2006-12-09, 19:35   

Wodzu, tak .
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
William 
Zlotowicz
Mnich


Motocykl: BMW F650
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 1283
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-12-10, 01:07   

Wodzu napisał/a:
A ja mam pytanie: czy rozładowany akumulator może być przyczyną kłopotów z odpaleniem MZ ?
Oczywiście. MZ posiada przecież zapłon akumulatorowy.
_________________
http://mnich777.blogspot.com/
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2006-12-10, 09:28   

William napisał/a:
MZ posiada przecież zapłon akumulatorowy.

Dla ścisłości - zapłon bateryjny, taka bardziej fachowa nazwa :razz:
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
William 
Zlotowicz
Mnich


Motocykl: BMW F650
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 1283
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-12-10, 09:34   

Hubert-Moto napisał/a:

Dla ścisłości - zapłon bateryjny, taka bardziej fachowa nazwa :razz:
Aby komuś się nie pomyliło, że MZ to motorek na baterie. :smile:

Z zapłonem akumulatorowym też się można spotkać w literaturze.
_________________
http://mnich777.blogspot.com/
 
     
nobo1000 
nobo

Motocykl: mz etz 250
Wiek: 52
Dołączył: 01 Sty 2008
Posty: 6
Skąd: warszawa
Wysłany: 2008-01-12, 22:55   

Kuba084 napisał/a:
Kto mi pomoże
torche nie w tym dziale ale chyba nie zaszkodzi jak zapytam. Do cewki zapłonowej idą 2 przewody. Jeden idzie z silnika a drugi to do masy go podpiąć czy gdzie bo juz nie pamiętam a robiłem nową instalację i zapomniałem spojrzeć a schematy są troche nie widoczne. Proszę pomóżcie. Dzięki bardzo
drugi od cewki idzie do skrzynki bezpiecznikow drugi bezpiecznik od lewej strony jak nie zamieniałes oczywiście kabli. w cewce sa dwa wyjscia pierwsze to zielony kabel idzie do alternatora z cewki oznaczonej nr 1 i drugi podwójny czerwono czarny z których pierwszy idzie do stacyjki a drugi jak juz mówiłem do skrzynki bezpiecznikow
_________________
nobo1000
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2008-01-12, 23:55   

Dokładnie tak jak pisze nobo1000, ale w cewce mozna kable podpiac na odwrot i nic sie nie stanie :piwo:
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
Józio 

Motocykl: mz etz
Wiek: 38
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 2
Skąd: wołomin
Wysłany: 2008-01-22, 14:32   elektryka

jetem posiadaczem takiego pieknego motorku jakim jest Mz 250 no ale kurcze
od niedawna pojawił mi sie problem z moja piękną czerwoną rakieta a jest
on nastepujący jak jezdziłem bez właczonych swiateł motor smiga jak by
był prosto z fabryki ,natomiast gdy włacze swiatła i kawałek przejade motor
sam gasnie a akumulator sie rozładowywuje bardzo szybko, dodam ze akumulator
jest nowy
 
 
     
wozi 
majsterkowicz


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 12 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Sie 2004
Posty: 360
Skąd: Z Polski Be
Wysłany: 2008-01-22, 15:42   

A nie wywala ci bezpieczników :?: :wink:
 
 
     
buli_87 
motoświr

Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 394
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-01-22, 15:45   

regulator napiecia, sprawdz czy jest ladowanie , multimetrem, chemat w lape,ale najpredzej regulator i napewno masz mechaniczny na ktorym jest przebicie
 
 
     
Antczak 
EZG


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 2 razy
Wiek: 25
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 854
Skąd: Głowno
Wysłany: 2014-07-05, 16:18   

Podepnę się pod temat.Też w Mojej Etz 250 z 1986r nie mam ładowania.Zaczęło to się gdy spalił mi się bezpiecznik i kontrolka mi się świeciła.Założyłem nowy i kontrolka zgasła ale ładowanie wynosiło 12V.Zacząłem od wymiany regulatora na Elektroniczny dedykowany Mz ale to nic nie pomogło.Sprawdzałem luty kabli W U V(jak dobrze mówię) na stojanie i też są ok.Również sprawdziłem szczotki i też są dobre,podmieniłem prostownik(diody) i jest to samo.Od regulatora odłączyłem kable żółto-czerwony ten od prostownika i podłączyłem ,,+'' woltomierza do niego a ,,-'' do masy akumulatora.I wychodzi mi 13,8-14V a gdy podłączę do regulatora i podepnę woltomierz do Akumulatora to jest 12-12,5V.Dodam że akumulator nowy ma 9A.Sprawdzałem to wszystko jak na nowym tak i na starym regulatorze i jest to samo.Co Radzicie? :neutral:
_________________
Renowacja mojej Mz-tki 14.01.2015-12.08.2016 : http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=antczak
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 470
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2014-07-05, 17:05   

Najpierw sprawdż wszystkie bezpieczniki czy dobrze łączą (możesz przeczyścić szczotką drucianą a potem possmarować końcówki wazeliną techniczną lub w ostateczności smarem) i czy któryś nie jest spalony,a potem czy któraś wsuwka nie wypadła.Potem napisz czy po odłączeniu kabla czerw-żułtego końcówkę miernika przykładałeś do kabla czy do końcówki regulatora,bo z twojego postu trudno to wywnioskować.
Aha i napisz jakie napięcie jest na aku przy zgaszonym moto.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
Antczak 
EZG


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 2 razy
Wiek: 25
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 854
Skąd: Głowno
Wysłany: 2014-07-05, 17:54   

Już zrobiłem,posprawdzałem wszystko jak w serwisów ce piszą i doszedłem.Dokładniej mówiąc podłączyłem na odwrót kable DF+ z kablem 51.Mój błąd,wiem.Ale i tak dzięki za dobre chęci ;)
_________________
Renowacja mojej Mz-tki 14.01.2015-12.08.2016 : http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=antczak
 
     
Kicaj 

Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 31 Lip 2014
Posty: 1
Skąd: Toruń
Wysłany: 2014-08-12, 10:05   

Mam od niedawna MZ ETZ 250 i po zrobionym remoncie wszystko smigało jak należy. Natomiast gdy pojechalem 10 km i zrobilem 2 godziny postoju to pozniej motor miał problemy z odpaleniem i gdy juz zapalił i jadąc wrzucałęm luz motor gasł. Dopchałem motor do domu, podłączyłem pod prostownik i od razu zapalił. Ostatnio sytuacja sie powtórzyła, ale pomiedzy tymi sytuacjami jezdzilem motorem troche i nic sie nie działo, po 1 razie wyczyscilem przewody i sprawdzilem całą skrzynke. Dodam tylko że MZ-ta miałą światło gdy nie chciała zapalic.
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 470
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2014-08-12, 10:37   

Najpierw sprawdz jakie jest napiecie na aku przy zgaszonym moto i przy odpalonym i napisz to bedziemy myslec.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
lucas100 

Motocykl: mz etz 250
Wiek: 42
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 12
Skąd: nowe miasto
Wysłany: 2014-10-02, 18:28   brak ładowania

Panowie pomóżcie bo mnie szlag trafi.Akumulator nowy,instalacja nowa,wirnik regenerowany u kolegi z forum przejscie ma 5 omów,szczotki nówki,regulator nowy elektronik,prostownik sprawny,Stojan na kazdym z uzwojeń ma przejście bez oporów nie pamietam dokładnie ale było tak jak pisaliscie.Po odpaleniu moto ma ładowanie cały czas 12,3v na światłach i 12,7 bez swiateł.Kable sprawne nie zamienione.A jak włącze kierunki to świecą czesciej im bardziej przygazuje.
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2014-10-02, 20:42   

lucas100, Może miernik masz popsuty ?
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2014-10-02, 20:51   

Podpinaj żarówke ew. miernik, kolejno pod U V W alternatora odlączając uprzednio przewody.
Żarówka powinna swiecic a wraz ze zwiekszajacymi obrotami powinna się rozświetlać.
Jeśli będzie tak jak napisałem, alternator masz sprawny.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
lucas100 

Motocykl: mz etz 250
Wiek: 42
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 12
Skąd: nowe miasto
Wysłany: 2014-10-02, 21:41   

Ok jutro sprawdze i dam znać.Miernik 100% sprawny i porzadny za dużą kasę;-).Jeszcze pytanko,czy nic się nie spali jeśli motocykl będzie chodził z odpietymi tylko 3 fazami z altka?Innych nie odpinac tak?Mierzyć na napiecie zmienne między wyprowadzeniami a masą?
 
 
     
lucas100 

Motocykl: mz etz 250
Wiek: 42
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 12
Skąd: nowe miasto
Wysłany: 2014-10-03, 09:42   

Dziś patrzyłem i na każdej z faz jest po 3v napięcia zmiennego gdy przygazuje,na wolnych poniżej 1v.
 
 
     
lucas100 

Motocykl: mz etz 250
Wiek: 42
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 12
Skąd: nowe miasto
Wysłany: 2014-10-03, 14:05   

Przepraszam żle mierzyłem i wyszło teraz 2 volt na wolnych i 7 na wysokich.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14