Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 11:45 |
Elektryka - brak ładowania - MZ ETZ 250 |
Autor |
Wiadomość |
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2006-12-09, 19:35
|
|
|
Wodzu, tak . |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
William
Zlotowicz Mnich
Motocykl: BMW F650
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 1283 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-12-10, 01:07
|
|
|
Wodzu napisał/a: | A ja mam pytanie: czy rozładowany akumulator może być przyczyną kłopotów z odpaleniem MZ ? | Oczywiście. MZ posiada przecież zapłon akumulatorowy. |
_________________ http://mnich777.blogspot.com/ |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2006-12-10, 09:28
|
|
|
William napisał/a: | MZ posiada przecież zapłon akumulatorowy. |
Dla ścisłości - zapłon bateryjny, taka bardziej fachowa nazwa |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
William
Zlotowicz Mnich
Motocykl: BMW F650
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 1283 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2006-12-10, 09:34
|
|
|
Hubert-Moto napisał/a: |
Dla ścisłości - zapłon bateryjny, taka bardziej fachowa nazwa | Aby komuś się nie pomyliło, że MZ to motorek na baterie.
Z zapłonem akumulatorowym też się można spotkać w literaturze. |
_________________ http://mnich777.blogspot.com/ |
|
|
|
|
nobo1000
nobo
Motocykl: mz etz 250
Wiek: 52 Dołączył: 01 Sty 2008 Posty: 6 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2008-01-12, 22:55
|
|
|
Kuba084 napisał/a: | Kto mi pomoże
torche nie w tym dziale ale chyba nie zaszkodzi jak zapytam. Do cewki zapłonowej idą 2 przewody. Jeden idzie z silnika a drugi to do masy go podpiąć czy gdzie bo juz nie pamiętam a robiłem nową instalację i zapomniałem spojrzeć a schematy są troche nie widoczne. Proszę pomóżcie. Dzięki bardzo | drugi od cewki idzie do skrzynki bezpiecznikow drugi bezpiecznik od lewej strony jak nie zamieniałes oczywiście kabli. w cewce sa dwa wyjscia pierwsze to zielony kabel idzie do alternatora z cewki oznaczonej nr 1 i drugi podwójny czerwono czarny z których pierwszy idzie do stacyjki a drugi jak juz mówiłem do skrzynki bezpiecznikow |
_________________ nobo1000 |
|
|
|
|
Michał_22
Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 791 Skąd: Okolice Łańcuta
|
Wysłany: 2008-01-12, 23:55
|
|
|
Dokładnie tak jak pisze nobo1000, ale w cewce mozna kable podpiac na odwrot i nic sie nie stanie |
_________________ W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2. |
|
|
|
|
Józio
Motocykl: mz etz
Wiek: 38 Dołączył: 21 Sty 2008 Posty: 2 Skąd: wołomin
|
Wysłany: 2008-01-22, 14:32 elektryka
|
|
|
jetem posiadaczem takiego pieknego motorku jakim jest Mz 250 no ale kurcze
od niedawna pojawił mi sie problem z moja piękną czerwoną rakieta a jest
on nastepujący jak jezdziłem bez właczonych swiateł motor smiga jak by
był prosto z fabryki ,natomiast gdy włacze swiatła i kawałek przejade motor
sam gasnie a akumulator sie rozładowywuje bardzo szybko, dodam ze akumulator
jest nowy |
|
|
|
|
wozi
majsterkowicz
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 12 razy Wiek: 34 Dołączył: 31 Sie 2004 Posty: 360 Skąd: Z Polski Be
|
Wysłany: 2008-01-22, 15:42
|
|
|
A nie wywala ci bezpieczników |
|
|
|
|
buli_87
motoświr
Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 394 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2008-01-22, 15:45
|
|
|
regulator napiecia, sprawdz czy jest ladowanie , multimetrem, chemat w lape,ale najpredzej regulator i napewno masz mechaniczny na ktorym jest przebicie |
|
|
|
|
Antczak
EZG
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 2 razy Wiek: 25 Dołączył: 16 Mar 2013 Posty: 854 Skąd: Głowno
|
Wysłany: 2014-07-05, 16:18
|
|
|
Podepnę się pod temat.Też w Mojej Etz 250 z 1986r nie mam ładowania.Zaczęło to się gdy spalił mi się bezpiecznik i kontrolka mi się świeciła.Założyłem nowy i kontrolka zgasła ale ładowanie wynosiło 12V.Zacząłem od wymiany regulatora na Elektroniczny dedykowany Mz ale to nic nie pomogło.Sprawdzałem luty kabli W U V(jak dobrze mówię) na stojanie i też są ok.Również sprawdziłem szczotki i też są dobre,podmieniłem prostownik(diody) i jest to samo.Od regulatora odłączyłem kable żółto-czerwony ten od prostownika i podłączyłem ,,+'' woltomierza do niego a ,,-'' do masy akumulatora.I wychodzi mi 13,8-14V a gdy podłączę do regulatora i podepnę woltomierz do Akumulatora to jest 12-12,5V.Dodam że akumulator nowy ma 9A.Sprawdzałem to wszystko jak na nowym tak i na starym regulatorze i jest to samo.Co Radzicie? |
_________________ Renowacja mojej Mz-tki 14.01.2015-12.08.2016 : http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=antczak |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
Antczak
EZG
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 2 razy Wiek: 25 Dołączył: 16 Mar 2013 Posty: 854 Skąd: Głowno
|
Wysłany: 2014-07-05, 17:54
|
|
|
Już zrobiłem,posprawdzałem wszystko jak w serwisów ce piszą i doszedłem.Dokładniej mówiąc podłączyłem na odwrót kable DF+ z kablem 51.Mój błąd,wiem.Ale i tak dzięki za dobre chęci |
_________________ Renowacja mojej Mz-tki 14.01.2015-12.08.2016 : http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=antczak |
|
|
|
|
Kicaj
Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 31 Lip 2014 Posty: 1 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2014-08-12, 10:05
|
|
|
Mam od niedawna MZ ETZ 250 i po zrobionym remoncie wszystko smigało jak należy. Natomiast gdy pojechalem 10 km i zrobilem 2 godziny postoju to pozniej motor miał problemy z odpaleniem i gdy juz zapalił i jadąc wrzucałęm luz motor gasł. Dopchałem motor do domu, podłączyłem pod prostownik i od razu zapalił. Ostatnio sytuacja sie powtórzyła, ale pomiedzy tymi sytuacjami jezdzilem motorem troche i nic sie nie działo, po 1 razie wyczyscilem przewody i sprawdzilem całą skrzynke. Dodam tylko że MZ-ta miałą światło gdy nie chciała zapalic. |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
lucas100
Motocykl: mz etz 250
Wiek: 42 Dołączył: 09 Mar 2014 Posty: 12 Skąd: nowe miasto
|
Wysłany: 2014-10-02, 18:28 brak ładowania
|
|
|
Panowie pomóżcie bo mnie szlag trafi.Akumulator nowy,instalacja nowa,wirnik regenerowany u kolegi z forum przejscie ma 5 omów,szczotki nówki,regulator nowy elektronik,prostownik sprawny,Stojan na kazdym z uzwojeń ma przejście bez oporów nie pamietam dokładnie ale było tak jak pisaliscie.Po odpaleniu moto ma ładowanie cały czas 12,3v na światłach i 12,7 bez swiateł.Kable sprawne nie zamienione.A jak włącze kierunki to świecą czesciej im bardziej przygazuje. |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2014-10-02, 20:42
|
|
|
lucas100, Może miernik masz popsuty ? |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
ETZPOWER94
ETKOWICZ
Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy Wiek: 29 Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 895 Skąd: Okolice Lubartowa
|
Wysłany: 2014-10-02, 20:51
|
|
|
Podpinaj żarówke ew. miernik, kolejno pod U V W alternatora odlączając uprzednio przewody.
Żarówka powinna swiecic a wraz ze zwiekszajacymi obrotami powinna się rozświetlać.
Jeśli będzie tak jak napisałem, alternator masz sprawny. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ
MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
|
|
|
|
|
lucas100
Motocykl: mz etz 250
Wiek: 42 Dołączył: 09 Mar 2014 Posty: 12 Skąd: nowe miasto
|
Wysłany: 2014-10-02, 21:41
|
|
|
Ok jutro sprawdze i dam znać.Miernik 100% sprawny i porzadny za dużą kasę;-).Jeszcze pytanko,czy nic się nie spali jeśli motocykl będzie chodził z odpietymi tylko 3 fazami z altka?Innych nie odpinac tak?Mierzyć na napiecie zmienne między wyprowadzeniami a masą? |
|
|
|
|
lucas100
Motocykl: mz etz 250
Wiek: 42 Dołączył: 09 Mar 2014 Posty: 12 Skąd: nowe miasto
|
Wysłany: 2014-10-03, 09:42
|
|
|
Dziś patrzyłem i na każdej z faz jest po 3v napięcia zmiennego gdy przygazuje,na wolnych poniżej 1v. |
|
|
|
|
lucas100
Motocykl: mz etz 250
Wiek: 42 Dołączył: 09 Mar 2014 Posty: 12 Skąd: nowe miasto
|
Wysłany: 2014-10-03, 14:05
|
|
|
Przepraszam żle mierzyłem i wyszło teraz 2 volt na wolnych i 7 na wysokich. |
|
|
|
|
|