» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN



 Ogłoszenie 

Zakończenie sezonu 2019


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 11:45
Elektryka - brak ładowania - MZ ETZ 250
Autor Wiadomość
Anzel 
ANZEL

Motocykl: Mz ETZ 250
Wiek: 30
Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 21
Skąd: Cianowice
Wysłany: 2006-08-17, 00:47   Elektryka - brak ładowania - MZ ETZ 250

Witam wszystkich.mam problem z moim najnowszym nabytkiem tj.etz 250 1986r.nie ma ona ładowania(świeci sie czerwona lampka)gdzie moge szukac przyczyny?szczotki mam zalozone nowe a instalacja elektryczna jest sprawna(swiatla itp)prosze o kontakt na gg 904138 osoby ktore czaja ten temat-to dla mnie wazne!
_________________
MIKU&ANZEL-DWA MZ ŚWIRY Z CIANOWIC :P

MZ ETZ 250-i niech stanie sie Piekło..... :P
Ostatnio zmieniony przez William 2006-08-31, 21:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Twigel 

Motocykl: etz 250
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 34
Skąd: DZA
Wysłany: 2006-08-17, 07:21   

zobacz czy masz wzbudzenie, sprawdz prad na poszczegolnycg diodach
 
     
gruby 


Motocykl: yamaha xj 600
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Kwi 2005
Posty: 300
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2006-08-17, 09:47   

http://www.mz-club.pl/viewtopic.php?t=2310
_________________
KUPIE OWIEWKE PELNA DO MZ ETZ PISAC NA GG LUP PW

foteczki:
http://www.polskajazda.pl...85&opcja=detail
 
 
     
leszko85 


Motocykl: Honda CBR 600 F2
Wiek: 34
Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 20
Skąd: Kraków
Wysłany: 2006-08-17, 12:21   

Jak coś to mam do sprzedania regulator napięcia do etz elektronik. Cena 18zeta+przesyłka.Używany tylko 2 miechy.
_________________
http://www.polskajazda.pl...a/CBR,600/31268
 
 
     
bartekstr 


Motocykl: etz150,etz251,kh400
Wiek: 29
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 27
Skąd: nadolany
Wysłany: 2006-08-17, 23:09   

sprawdz regulator napiecia, pobudzenie i czy czasami jakies kable nie sa przerwane lub nie dotykaja masy
_________________
w garażu stoją MZ ETZ 150, ETZ251, Jawa TS350 WSK 125 kos, Kawasaki KH400, ogar205
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 59 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 944
Skąd: Katowice
Wysłany: 2006-08-18, 00:49   

Witam :-)
1)Sprawdz bezpiecznik taki szklany 2A możliwe że jest spalony,lub nie ma styku(przygnij blaszki stykajace bezpiecznik,przeczyść je) przeczyść i nasmaruj konekterki tego bezpiecznika wazeliną techniczną,
2)prześledz cały obwód ładowania za pomocą schematu elektrycznego i sprawdzaj poszczególne obwody, czyszcząc styki i smarując je wazeliną techniczną,
3)weź miernik i daj na zakres sprawdzania diód prostowniczych pomierz je(mają przewodzic w jednym kierunku jak jest dobra to pomiar powinien wskazać napięcie na złączu diody od 400mV do 650mV jak pokazuje 000 to dioda ma zwarcie i trzeba ja wymienic najlepiej dac wszystkie tego samego typu zachowujac dopuszczalny max. prąd
4) sprawdz regulator (podmień jak masz inny może jakis kolega ma to pożycz od niego do sprawdzenia lub kup nowy elektroniczny 20zł np. od Fiata 125,Poloneza lub inny
 
 
     
Radzio89 
WilkuWDZ


Motocykl: MZ ETZ 250 '86
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 162
Skąd: Łódź-Widzew
Wysłany: 2006-08-19, 00:30   

bartekstr napisał/a:
pobudzenie


hahaha lol :mrgreen: Jak juz to "wzbudzenie" :-P Ale dobrze ze wprowadziles troche humoru:P

Co do tematu to kontrolka ładowania swieci sie wtedy gdy obwód sie zamyka poprzez alternator nie wzbudzający napiecia. W momencie gdy alternator wytwarza napiecie na żarówce kontrolki są 2 plusy i nie swieci. Wydaje mi sie iz diody nie maja tutaj znaczenia. znaczenie ma bezpiecznik obwozu wzbudzenia (2A) i regulator nap. lub cos nie tak z alternatorem np. Szczotki nie stykają lub spalone jest uzwojenie, albo jakis kabelek nie styka.
_________________
Moja Etullka ;)
http://www.tagworld.com/Mitas/World/MyWeb.aspx
lub
http://zb.net.lodz.pl/~miziala/mz/index.html
 
 
     
Anzel 
ANZEL

Motocykl: Mz ETZ 250
Wiek: 30
Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 21
Skąd: Cianowice
Wysłany: 2006-08-19, 09:43   

Wiecie jesli chodzi o lekktryke to jesli sa wiecej niz 3 kable to zaczynam sie gubic.Odstawilem ETZ ddo kumpla i juz skolowalem elektroniczny regulator jeszcze skocze po niego bo Miku ma a mieszka 1 km ode mnie :mrgreen: załozymy i zobacze co bedzie dalej :P
_________________
MIKU&ANZEL-DWA MZ ŚWIRY Z CIANOWIC :P

MZ ETZ 250-i niech stanie sie Piekło..... :P
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1280
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-08-19, 20:51   

To j się dokleje nie chce robić burdelu, mam taki problem w 251 że jak odstaiw na kilka dni to mam AQ rozładowane prowie do zera, kontrolki ldwo świecą. Odpiołem tan kabel co idzie do stacyjki i jest to samo, jak odepne AQ całkowicie to może stac i tydzień i nic, dochodze do wniosku że to regulator napięcia bo jak mierze to na wolnych obrotach na AQ jest 12 V (około) od 2,5 tyś zaczyna rosnąć, przy 3 tyś jest 14,4V (czyli tak jak ma być) ale jest problme jak przygazuje więcej tak w okolice 6 tyś to wywala na AQ nawet 16V a to nie jest dobre. Miałem jeszcze mierzyć prąd ładowania ale brakło mi czasu. Pytanie polega na dlaczego dopiero od 2,5 tyś zaczyna wzrastac napięcie czy dopiero od tego zakresy ładuje skoro jest alternator i kontrolna nie świeci na wolnych obrotach. I drugie czy regulator napięcia może rozładować AQ gdy jest uwalony (blaszka w regulatorze chodzi i zwiera na wyższych obrotach, nie jest przypalony itp. styki czyściłem). I czy jak założe regulator od fiata 125p jak pisał Marcin W., to czy nie rozwali mi AQ bo w fiacie jest duży (chyba 55Ah) a w moto tylko 5,5Ah. Bo mam akurat 2 sztuki od "kanta" jeden elektronik drugi mechaniczny. Jak myślicie.

Aha czy ktoś kupował regulator elektroniczy z agmotu?? jak to się sprawuje, dobre to za 32 zł kod 17/332, i czym się różni od tego za 20 zł, wizyalnie ilością styków ale to nie ma nic do tego. CHyba to jest chwyt że ten droższy jest do MZ a tańszy uniwersalny.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 59 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 944
Skąd: Katowice
Wysłany: 2006-08-20, 11:54   

Witam :-)
Ajni- mój kolega miał załozony regulator elektroniczny od Fiata 125 (lub poloneza) i nic złego sie nie stało jesli masz taki na stanie to spróbój założyc i pomierz prąd ładowania,oraz napięcie i bedziesz wiedział czy sie nadaje, możliwie ze mocowanie nie bedzie pasowac idealnie,ale jesli bedzie spełniac swoja funkcje to drugorzedny problem...oczywiscie mozesz kupic i orginalny nie bede bronił...POZDRAWIAM
 
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1280
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-08-20, 12:05   

Jak napiosałem posta to czytałem co nieco o tych regulatporach i zasadzie działania i rzeczywiście może być jakikolwiek, jutro pewnie spróbuje założyć elektronika od "kanta" (fiat 125p) bo szkoda mi kasy na nowego, można to lepiej zainwestować. Dzięki
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Anzel 
ANZEL

Motocykl: Mz ETZ 250
Wiek: 30
Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 21
Skąd: Cianowice
Wysłany: 2006-08-20, 12:06   

chlopaki razem z MIKIM zalozylismy regulator elektroniczny(Miku ma taki sam) i nadal ladowania nie ma!bezpieczniki sa cale,kable oryginalne a styki w puszce i pod siedzeniem wyczyscilem!moze to cos w alternatorze??Szczotki sa nowiutkie a MIKU perfecto ustawil zaplon.....ja juz k***a nie wiem co to jest..... :-(
_________________
MIKU&ANZEL-DWA MZ ŚWIRY Z CIANOWIC :P

MZ ETZ 250-i niech stanie sie Piekło..... :P
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1280
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-08-20, 12:23   

hmm zostaje alternator do sprawdzenia. Może poszły uzwojenia na stojanie. Tutaj masz "troche" opisu http://www.mz-club.pl/viewtopic.php?t=1018 i pomierz oporność uzwojeń piwinny miec tak jak to pisze eMZetkowicz mieć kilka omów. Potem sprawdzać miernikiem ciągłość instalacji może te nowe sczotki sa do du**, zdarza się. a że sie nie świeci diodka to nie masz wzbudzenia. Sprawdzaj wg schematu po kolei ciągłość instalacji, może gdzies po drodze jest przerwany lub przetarty, np. jak w karterze przechodzi może być dociśnięty pokrywą, często się tak zdarza.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Anzel 
ANZEL

Motocykl: Mz ETZ 250
Wiek: 30
Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 21
Skąd: Cianowice
Wysłany: 2006-08-20, 15:10   

ok.Miku ma calutki sprawny zaplon w zapasie to ewentualnie przełożymy te elementy od niego.a jesli nadal nie bedzie to kupie nowa baterie(ta ma na oko ze 2 lata) i bede kable wymienial :P :-?
_________________
MIKU&ANZEL-DWA MZ ŚWIRY Z CIANOWIC :P

MZ ETZ 250-i niech stanie sie Piekło..... :P
 
     
Qba 
mod_team
VIP


Motocykl: brak
Pomógł: 27 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1280
Skąd: Orzechówka/Langley
Wysłany: 2006-08-20, 21:41   

hmm zapłon nie ma nic do ładowania.
_________________
Ja tu tylko sprzątam...
 
 
     
Anzel 
ANZEL

Motocykl: Mz ETZ 250
Wiek: 30
Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 21
Skąd: Cianowice
Wysłany: 2006-08-25, 21:14   

PROBLEM ROZWIAZANY :d-NIE WIEM CO TO MA DO RZECZY ALE DOSTALEM OD KUMPLA CALUTKA POLKE Z LICZNIKAMI I STACYJKA(JA NIE MIALEM POLKI TYLKO STACYJKE LUZEM) I JAK ZALOZYLEM WSZYSTKO TO OD RAZU ZAPALILA OD BUTA I LADOWANIE JEST I WSZYSTKO-MOZE STACYJKA MI COS SWIROWALA I KONTROLKA KLAMALA?? :d WAZNE ZE CHODZI :d
_________________
MIKU&ANZEL-DWA MZ ŚWIRY Z CIANOWIC :P

MZ ETZ 250-i niech stanie sie Piekło..... :P
 
     
daniel1621 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 16 razy
Wiek: 28
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 948
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-12-08, 19:06   

dzisiaj postanowiłem poprawić troche stan mojej instalacji (światła, podświetlenie zegarów, kontrolki, itp). Po zakończeniu chciałem sprawdzić czy wszystko działa i zostałem niemile zaskoczony bo kontrolka ładowania mi cały czas świeci. Wcześniej było OK a teraz coś jej odpierd... Wszystko śmiga elegancko, ładowanie jest tylko kontrolka cały czas świeci.
Dlaczego kontrolka świeci skoro ładowanie jest :?: :?:
_________________
http://www.polskajazda.pl...08&opcja=detail
 
 
     
Kuba084 
MZ

Motocykl: ETZ 250
Wiek: 30
Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 13
Skąd: Łobez
Wysłany: 2006-12-08, 19:20   

Kto mi pomoże
torche nie w tym dziale ale chyba nie zaszkodzi jak zapytam. Do cewki zapłonowej idą 2 przewody. Jeden idzie z silnika a drugi to do masy go podpiąć czy gdzie bo juz nie pamiętam a robiłem nową instalację i zapomniałem spojrzeć a schematy są troche nie widoczne. Proszę pomóżcie. Dzięki bardzo
_________________
Najlepsza jazda na świecie jest właśnie na Mzcie :) ))
 
 
     
William 
Zlotowicz
Mnich


Motocykl: Romet ADV150
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 1247
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-12-08, 19:23   

Kuba084, w klubowej bazie plików ( http://www.mz-club.pl/dload.php ), masz schematy instalacji, zarówno ideowe, jak i przestrzenne. Wystarczająco wyraźne.
_________________
http://mnich777.blogspot.com/
 
     
Wodzu 


Motocykl: Suzuki GS 250 FW
Wiek: 33
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 19
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-12-09, 19:07   

A ja mam pytanie: czy rozładowany akumulator może być przyczyną kłopotów z odpaleniem MZ ?
_________________
http://bikepics.com/members/wodzu86/
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16